/spanien/barcelona/forum/16260.aspx/spanien/barcelona/forum/16260.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-01-05 16:19
Hetfield

"jag tror knappast att Sevilla satsar 100 % på CdR när man har så många spelare skadade/borta."

Nja, håller inte med riktigt. CDR är nog den närmsta titeln Sevilla kan vinna i år. Med tanke på inför rapporten från Sevillas redaktion så ser jag inget fel med taktiken förutom att dom har ett super offensivt mittfält.

Jag tror inte på att dom kommer spela som Villarreal och våga attackera, utan att de parkerar spelarbussen och försöker sig på att ta vinna i Sanchez Pizjuan istället.
Real Madrid Alfredo di Zidano
2010-01-05 16:19
Xavi busquet bör nog kunna hantera mittfältet, Pedroo kan lira lite som han känner för till högern och Bojan som en inkommande anfallare från vänsteryttern.

Pep borde nog testa Henry som en centertank idag och zlatan lite bakom honom och spela som en Second forward, han var galant som en second forward i Italien.
Barcelona Heywood Jablome - Piquénbauer
2010-01-05 16:16
Jag tar tillbaka det om Zlatan. Låt Bojan starta. CdR är hans turnering. Kommer ni ihåg förra säsongen? :-)

Jag hoppas att Xavi och Iniesta (om de får spela) kan komma igång på allvar. Det var senast mot Inter som de spelade fantastiskt tillsammans.
Barcelona el Flaco
2010-01-05 16:15
Alfredo di Zidano/

Man kan knappast bedöma en spelare utifrån en meningslös vänskapsmatch, framför allt då denna match spelades ett par dagar efter att Barcelona hade besegrat Estudiantes.

Det är även värt att nämna Jeffrens insats i finalen. Han byttes in och var ett yrväder för den argentinska backlinjen ute på kanten. Säger inte att hans inhopp var direkt avgörande, men det går inte att förneka hans bidragande.

Det är verkligen synd att Jeffren skadade sig i matchen mot Kazam. Han hade säkert fått speltid i cupen mot Sevilla.
Barcelona Hetfield
2010-01-05 16:12
Varför inte låta Bojan få starta?

Jag menar, jag tror knappast att Sevilla satsar 100 % på CdR när man har så många spelare skadade/borta.
Såsom Bojan spelade mot Argentina så förtjänar han verkligen speltid, synd att Jeffren är skadad
Barcelona Heywood Jablome - Piquénbauer
2010-01-05 16:09
Ni hade er diskussion, starta inte en ny diskussion, likt den igår, annars blir det spärr för er båda.

Och EMD har rätt när de skriver att Barcelona startelva är svårtippad. Vi kan räkna med att Messi startar. Jag tror också att Zlatan och Pedro gör honom sällskap. Det är ett väldigt starkt anfall.

Ge Sevilla inga ytor att jobba på så ska vi greja detta. Vi behöver ett bra resultat inför returen på bortaplan.
2010-01-05 16:05
Angående cup matchen mot Sevilla, Jeffren.

Jag vet inte mycket om honom, men när jag såg Barca live, matchen mot Kazma sporting i Kuwait så var jag inte alls imponerad av Jeffren, mycket dålig tajming med bollen och väldigt osäker 1 mot 1 situation. Men Bojan, asså fyfan, jag har alltid vart emot han och kallat han för "den nya saviola" men sikken talang, det fick mig och uppleva grabben live för att inse att ungen har talang och kan bli riktigt grym! Jag ser mycket David Villa i Bojan och jag hoppas han lirar mot Sevilla, han behöver det.
Barcelona Trippeln
2010-01-05 16:03
Alfredo di Zidano

Absolut det handlar om dig.
2010-01-05 15:56
Namn: Trippeln » Svara inlägg » Tippar Tenerife-BAR 0-5
Sänt: 2010-01-05 15:35
MODERATER:

Igår hade jag en diskussion med en provocerande madrista(föga överaskande).

Det finns en del inlägg nedanför som borde raderas då de inte har något med fotboll att göra.

Jag antar han syftar på mig, men jag har gjort det klart och tydligt om att jag inte var här för att provocera, men tydligen tycker Trippeln att det är provocerande att be honom inte nämna någoting om våldtäckt speciellt i samband med fotboll.

Hoppas moderatorerna kollar igenom det som var skrivet igår innan dem avgör hur det ska gå till.

Tack för mig, hej.
Barcelona Trippeln
2010-01-05 15:35
MODERATER:

Igår hade jag en diskussion med en provocerande madrista(föga överaskande).

Det finns en del inlägg nedanför som borde raderas då de inte har något med fotboll att göra.
Barcelona ¡Barça!
2010-01-05 15:24
Gabbe sluta göra reklam det börjar bli irriterande..

Jag fattar inte det här snacket om Vieira, både Keita o Yaya Toure och t.om Busquets är bättre än honom, så vad ska vi med honom till?
Barcelona Gabbe - FC Barcelona #10
2010-01-05 15:15
Nu får det räcka med Spotify reklam, ni postade två gånger igår och ni kom undan varning också. Du får en varning för den här gången, nästa gång blir det spärr direkt! /Mod
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-01-05 15:06
Ämne: Hoppas verkligen på ....
Det är inte La Liga idag utan Copa Del Rey.
Barcelona BlueRed
2010-01-05 14:31
Älskar den här videon, snacka om inlevelse.
Barcelona kallesiete
2010-01-05 14:04

Bojan - Zlatan - Jeffren?
Nog för att det är cupen. Men hallå? Det är Sevilla vi möter.

Gå på knock direkt säger jag.
Barcelona el Flaco
2010-01-05 13:58
Gio Style/

Jeffren är fortfarande skadad och kommer nog missa hela januari månad.
Barcelona Gio Style
2010-01-05 13:53
Jag vill se Jeffren lira mot Sevilla! Ge honom åtminstone en 30 min på sig. Han imponerade ju sist han spelade, och han behöver rutinen och gärna lite självförtroende också. Bojan - Zlatan - Jeffren skulle inte sitta fel.
Barcelona BlueRed
2010-01-05 13:47
Saman.

Jag hoppas det. Personligen så litar jag inte fullt ut på JdS och folket runtom honom. Varje gång hans namn kommer på tal så känner man att han kommer att ta samma väg som sin bror, lämna Barça utan att ge det en chans.

Jag skulle inte bli glad om JdS lämnade, jag skulle inte gråta över det heller.
Thiago däremot bör få sitt kontrakt förlängt så snabbt som möjligt. Förhoppningsvis så känner han själv att han vill stanna i Barça, och att hans pappa inte försöker övertyga honom om att det blir bättre att lämna.
banklev
2010-01-05 13:45
Enligt expressen kommer zlatan starta med bojan och messi brevid sig, även iniesta sägs starta.
Barcelona el Flaco
2010-01-05 12:44
Rambla/

Som du säger, rätt åt Arsenal. What goes around, comes around.

Men frågan är om krisklubben Atlético är rätt adress för en ung spelare att utvecklas i. Stabilitet och trygghet är två saker som spelare i Méridas ålder behöver, två ord som inte är synonymt med Atlético de Madrid.

Jag är rädd att de dessutom kan fördärva Asenjos utveckling i karriären. Det kan inte vara kul att stå i mål för klubb som ståtar med en av de mest bedrövligaste backlinjerna i ligan.
Barcelona Saman.
2010-01-05 12:42
Jag tror ändå att JDS är lite smartare än att gå på samma knep som hans bror föll för.

Alla fyra talanger vet nog att de har en framtid i Barcelonas A-lag så jag är inte oroad. Dock tror jag att de kommer utnyttja situationen för att få till bättre kontrakt, speciellt agenterna kommer pusha på för detta.
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-01-05 12:40
Hoppas verkligen på en rolig match idag. Sevilla är ett starkt lag och jag önskar att Barca tog 3 poäng.
Barcelona Rambla - El Barça de les Sis Copes!
2010-01-05 12:35
el Flaco

Självklart kommer Zahavi att försöka göra det. Att han sen verkar ha förstört Giovanis fotbollskarriär genom att lura iväg honom till Tottenham bryr han sig nog inte om.

Jo, Zahavi och äcklet Joseba Diaz, som är Fran Meridas agent och tidigare Cescs agent, är nog de två värsta agenterna som Barcelona tvingas ha att göra med.

Förresten, nu ser Fran Merida ut att gå till Atlético. Han väntade ut sitt kontrakt i Arsenal och de ser nu ut att gå miste om en transfersumma. Det kan de iofs gott ha. Merida och hans agent förnekar sig inte.
Barcelona el Flaco
2010-01-05 12:29
Ämne: Ämne: Rambla ....
Det som dessutom skrämmer mig är att Dos Santos och Gai Assulins agent är ingen mindre än Pini Zahavi. Samma agent som lyckades övertala Giovani dos Santos att han hade en framtid i Tottenham.

Finns en risk att Zahavi kan försöka sig på samma knep och få Dos Santos den yngre och Gai och skriva på för engelska klubbar bara för att han själv ska kunna tjäna en slant på det. Vidrigare agent får man leta efter.
2010-01-05 12:18
Ämne: Rambla

Det bästa ....
Så länge han inte drar till Barcelona får han dra vart han vill. :D

Jag begriper inte hur Txiki & co lyckas med bedriften att hamna i en sådan situation med de fyra talangerna vars allas kontrakt går ut samtidigt. Tajming och planering verkar inte precis vara överst på hans agenda.
Barcelona ★Barca★
2010-01-05 11:50
Rambla

Det bästa är att han drar till City. Men ska jag vara ärlig så kommer vi klara oss med JDS och Thiago.

In Pep we Trust:)
2010-01-05 11:42
Igår sa Pep att han inte behöver några nya spelare och att han kommer att satsa på JDS och Thiago i första hand. Dagen efter är Goal.com ute med att Barcelona jagar Vieira. Ni kan ju själva bedömma trovärdigheten i det ryktet.

Visst, låna in Vieira med sin skyhöga lön. Han gör säkert skäl för lönen sittandes på bänken i ett halvår. Han vill ha speltid pga Vm i sommar, det lär han inte få tillräckligt i Barcelona och speciellt inte när Keite och Yaya är tillbaka om ca en månad.
Barcelona Hetfield
2010-01-05 11:33
Sist vi köpte en avdankad fransman så gick det väl sådär (Thuram), så Viera får gärna gå till Man C
Barcelona Messidinho_10
2010-01-05 11:30
Truppen till ikväll någon?
Barcelona Pep.G
2010-01-05 11:21
★Barca★

Världens bästa på sin tid.

Allan14

Haha okej.
Annons: