/spanien/barcelona/forum/1626.aspx/spanien/barcelona/forum/1626.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Yellow cake
2015-11-26 20:49
@Andresito:

Jag har nog inte sett Rafinhas högsta nivå i klass med Robertos högsta nivå, ska dock tillägga att jag inte sett Rafinha överdrivet mkt
Barcelona neymar JR
2015-11-26 20:29
Haha! Jag finner det ändå småkul, ganska vågat att vara så öppen om vilka han supportrar. Komigen vi alla här inne vet att folket förbundet är fans till real Lika bra att vara öppen med det?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Stright outa Barca
2015-11-26 20:09
Tebas (Liga president): "As Real Madrid fan, the clasico was a tough game for me. I hope we can get back on track." asså för han utalla sig så har? jag menar han är ändå president för Hela ligan och inte bara Real Madrid
Barcelona Junta Dimision
2015-11-26 20:05
@Ali G:

Tycker inte att det är något problem att Tebas har ett favoritlag, dock borde han inte uttrycka sig i media över det, oproffessionellt helt enkelt.
Barcelona Ali G
2015-11-26 19:51
Tebas (Liga president): "As Real Madrid fan, the clasico was a tough game for me. I hope we can get back on track." Va i helvete?!! Notera "we".
Barcelona Santiago Cazorla
2015-11-26 18:46
Om man kollar Suarez innan Piques mål vet Suarez redan var Messi är när Neymar har bollen, när sedan Suarez får bollen har han länge vetat vem han ska passa till. Suarez är fantastisk.
Barcelona Andresito
2015-11-26 17:45
[QUOTE=enkos]Roberto som han spelar idag eller en skadefri Rafinha, vem är bättre ? [/QUOTE] Rafinha har en högre högstanivå men en lägre lägstanivå. Medan man alltid vet vad man får av Roberto. Det beror helt och hållet på vad man vill ha av spelaren för att avgöra vem som är bäst. Rafinha kan avgöra matcher, Roberto ser till att andra kan vara avgörande.
Barcelona enkos
2015-11-26 15:21
Världens bäste hyllar världens bäste och är ett stor fan av honom "I love watching him play, I'm a big fan and he's the guy you watch play because you never know what he is going to do at any particular moment," Curry said. "When he is on TV everyone is glued in because he can get the touch of the ball and something special can happen. "You have to appreciate that kind of talent."
Barcelona LeoMessi
2015-11-26 14:59
Enkos I mitt tycke så har Rafinha mer talang än Roberto och större förmåga att ändra en matchbild. Men Roberto har presterat stabilt den här säsongen och känns mer taktiskt säker. Sen så diggar jag rafinha sjukt mycket eftersom jag älskar hans driv med bollen. Den är liksom fastklistrad vid foten på honom. Jag kanske inte är rätt person att svara på det haha.
Barcelona LeoMessi
2015-11-26 14:56
Katalano Haha tro mig, jag har kallar honom för Christian bale en jävla massa gånger! Har garanterat skrivit det någon gång själv men folket här har varit trevliga nog att inte påpeka det hahaha.
Barcelona Katalano
2015-11-26 14:52
@LeoMessi:

Åh herregud vilken facepalm jag gjorde nu. Ska gömma mig under skrivbordet ett tag på jobbet, är alldeles röd i ansiktet. Tack för rättelse.
Barcelona enkos
2015-11-26 14:51
Roberto som han spelar idag eller en skadefri Rafinha, vem är bättre ?
Barcelona LeoMessi
2015-11-26 14:49
Katalano Christian bale vare är ju Batman så klart som fan att han är med;)
Barcelona S.Eto'o
2015-11-26 14:31
Busiii är med i spelarna som är nominerade till världselvan
Barcelona Katalano
2015-11-26 14:29
neymar JR

Navas har varit bra med landslaget också, antar att det är därför han är nominerad och nu när jag tänker efter så är det nog samma sak med Bale som tog sitt Wales till EM, att det är orsaken. Men fruktansvärt konstigt att ett lag som inte vunnit en enda titel som Real, har 12 spelare nominerade till världslaget av 55 möjliga. Fler än startelvan. Jag skulle till och med kunna motivera varför vissa Barcelona spelare inte bör vara nominerade. Konstigt också att exempelvis Rooney är nominerad också men man märker att det är mycket politik och att stora namn premieras.
Barcelona neymar JR
2015-11-26 14:20
Navas har stått i ungefär 18 matcher och kommer med Bravo vunnit titlar med Barcelona/Chile Mats vann cl och var starkt bidragande Navas, kliat casillas pung i 6 månader och sen tv räddat sig fram
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2015-11-26 14:04
@Gabriel:

Det vore ett stort misstag att bänka Rakitic tycker jag. Han erbjuder en annan dimension till vårt mittfält med sin dynamiska spelstil och fysik. Arda är mer än teknisk trollkarl ala Iniesta. Då vi har perfekt balans på mittfältet som det är känns det riktigt korkat att ändra på den. S.Roberto med sina stora lungor och smarta spel borde va den som roterar med Rakitic medan Arda och Iniesta roterar. Så vi alltid har den rätta balansen på mittfältet.
Barcelona Katalano
2015-11-26 14:04
neymar JR Har du någon källa/länk? Intresserad att se vilka spelare som är nominerade. Edit: Fann själv nu. Handlar alltså om Fifas världslag. Se länk. Edit2: Real Madrid har hela 12 spelare nominerade medan Barca har 10. Hur detta kommer till är att Real har HELA sin startelva inklusive målvakten Navas och har lyckats få med 5 backar iom att de roterar på 3 mittbackar som alla lyckats bli nominerade. Varken Claudio Bravo eller Ter Stegen finns med. Christian Bale är givetvis nominerad av rent politiska själ med tanke på hans namn och prestationer i Tottenham och det haringet att göra med hans prestationer i Madrid att göra.
Barcelona neymar JR
2015-11-26 14:02
Real har 12 spelar nominerade till världslaget Barcelona har 10, haha Uefa kör upp något
Barcelona Katalano
2015-11-26 13:14
neymar JR

Messi kan krypa ner i den rollen nu också när det behövs, det är därför jag vill ha honom i en friroll, men utan defensivt ansvar. När han kryper in i banan idag så tar någon av mittfältarna hans position på kanten, senast såg man Rakitic göra detta väldigt ofta. Även ytterbacken fyller så klart på och breddar spelet längst fram. Min grundsyn är att Messi ska slippa det defensiva ansvaret och fokusera på kreativitet offensivt, och spelar han mittfältare så går inte det.
Barcelona enkos
2015-11-26 12:57
Egentligen skulle man kunna nominera hela Barcas elva men Uefa och Fifa kände sig nog tvungna att plocka bort några och valde bort bla Busquets som hade varit given om han nu bara spelat för ett annat lag.. Nu försöker de istället vara mer attraktiva om de väljer sämre spelare från andra lag bara för att göra andra supportrar nöjda.. Busquets är normalt världens bästa defensiva mittfältare alla kategorier ..
Barcelona Vampíro
2015-11-26 12:43
För mig är Rakitic en bra mycket bättre spelare än Arda Turan.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-11-26 12:37
@Gabriel:

Får se. Blir spännande för Barca att ha så många alternativ.
Hoppas att hela mittfältet höjer sig. Det kommer också leda till att Lucho kan spara krafter till sista rushen.

Är fan lite orolig att Barca redan har toppat formen så tidigt. Så här dags i föra säsongen nöjde jag mig med att laget åtminstone blev sammansvetsade. Det blev trippeln stället.

Gillar verkligen inte att vi plötslig är favoriter till allt. Får dålig känsla i magen men vem kan stoppa ödet. Det gäller att vara ödmjuk och njuta av det..
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-11-26 12:32
@Davids3:

Förstår dig. Men jag tycker nästan att det är bra att han inte drar på sig uppmärksamhet. Tänk dig om alla tidningar och alla korrupta organisationer som FIFA och UEFA börjar hylla honom. Då kommer alla motståndare vi möter sätta 3 eller 4 spelare på honom varje match.

Älskar att han jobbar under raderna.
Utan Busi vår mittfält skulle inte vara vad den är.
Barcelona enkos
2015-11-26 12:20
Barcelona fortsätter förutom att förnedra sina motståndare även att skapa problem åt deras tränare. Nu är det jordbävning i Roma där tränaren Garcia fått ultimatum att vinna kommande fyra matcher annars är det sparken som gäller.
Barcelona neymar JR
2015-11-26 12:18
Katalano I 10:rollen så kommer han vara perfekt, han är för låst på kanten ibland. Sen börjar det bli lätt väl lättläst nu, Messi med bollen till höger neymars springande i djupled och Messi matar en boll mot vänster Messi centralt så har han hela planhalvan att pricka in sina passningar och breda ut sin splitvision Kolla första mål messis mål mot Roma han utgångs punkt som ledde till tiki-takan. Samtidigt så kan vi bilda 2 Bermuda trianglar med Messi som huvud person . Busken Messi-iniesta . Messi Suarez neymar
Barcelona Katalano
2015-11-26 11:41
neymar JR

Messi ska inte sjunka ner på mittfältet förrän han är äldre. Idag så är han för farlig offensivt och har så pass bra samspel med Ney och Suarez dessutom där framme. Man vill spara hans energi till att skapa oreda offensivt och inte på att ligga rätt i position och jobba defensivt. En friroll i anfallet är det enda rätta för honom just nu.
Barcelona Barcelonistas
2015-11-26 11:39
Rakitic kmr snart att få titeln Lord snart. Fler och fler börjar inse de jag sagt hela tiden.
Barcelona neymar JR
2015-11-26 11:00
Gabriel Jag tror och hoppas på att det är Messi som bänkar rakitic. Och arda tar platsen till höger i anfallet Messi har börjat sjunka och dra sig mer centralt för varje match som går Vilka sjuka valmöjligheter lucho kommer ha efter nyår. Han kan formatera laget på flertal sätt och hela tiden komma med något nytt
Barcelona Barcelonistas
2015-11-26 10:53
Real är just nu topp 4 i världen. Ett lag som är topp 4 i världen kan vinna Cl inget snack om den saken. Återstår och se om man spelar bättre efter jul. Just nu är det vi o Bayern som är favoriterna. Där PSG också har bra möjligheter.
Annons: