/spanien/barcelona/forum/16251.aspx/spanien/barcelona/forum/16251.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona el Profete
2010-02-07 00:49
Canalates

Sorgligt nog så var det inte bara Touré som plocka på sig en skada under denna omgång, Alves hade tydligen skadat sig under uppvärmningen och blir borta i cirkus 3 veckor. Tre kostsamma poäng. :(
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-02-07 00:45
Tre ord bara: Messi är utomjordisk!
Barcelona westinho
2010-02-07 00:42
Milito var inte med 08/09, men förstår att du menar 07/08. Jag tyckte dock Milito skötte uppspelen bra idag.
Barcelonistas
2010-02-07 00:41
bättre att ibra är ur form nu än om 1-2 månader när cl och viktiga matcher ska spelas.
Canaletes
2010-02-07 00:37
Touré är skadad 10-15 dagar.
Barcelona BlaugranaBarcelona
2010-02-07 00:37
Allt det här med Ibra...

Vill inte ens kommentera det. Vad har hänt med han, allvarligt?

Många har trott att det äntligen skulle lossna idag, bland annat jag. Especiellt under det där läget han hade, då reste jag på mig och var chockad att han ens missade.

Tror inte det släpper på lååång tid, faktiskt. Jag föll för det - igen... Trodde verkligen 'this was it'...

Glad med 3 pinnar och att det är lottning imorgon, 11.30. Hoppas Sverige och Bosnien hamnar i samma grupp! Skulle vara oerhört intressant.
Canaletes
2010-02-07 00:34
adil,

Det var 2 år sen, det säger allt
adil,
2010-02-07 00:25
Japp, Puyol och Milito går inte ihop. Det är bara att blicka tillbaks mot 08/09.
Barcelonistas
2010-02-07 00:21
ma man titty

titty spela inte..
Barcelona Rambla~
2010-02-07 00:20
Hetfield

Snarare är det så att deras försvar mestadels är svagt. Fast till och från gör även försvaret bra matcher. Denna match kan just bli en sådan match.
Barcelona Den vise
2010-02-07 00:08
Andreas (Aris/Brasilien Red.)

Han låter onekligen mycket intressant. Jag får tacka så mycket för det intressanta meningarna du hade att säga om honom.
ma man titty
2010-02-07 00:08
tjena, såg ej matchen då jag hade turnering, hur gick de för henry? fick han starta, var han bra?
Barcelona Hetfield
2010-02-07 00:06
Andreas

Skillnaden är att Atl.Madrid är bättre , och att Maxwell kommer att få stångas med Simao som är både snabbare och skickligare, då är det bra att ha en Puyol som är stabil och snabb, det är inte värt att riskera allt för mycket på bortaplan

Rambla

Det är inte Atl.Madrid offensiva spel som är patetiskt, utan det är försvaret, där ligger nyckeln
Barcelona Cúles
2010-02-07 00:06
Tycker hela matchen kändes väldigt säker för våran del, dock missar vi väldigt mycket lägen, specielt Keitas och Zlatans läge skall bara vara mål. Horibla utvisningar!
Barcelona Rambla~
2010-02-07 00:05
Jag vidhåller att Pep säkerligen inte ser Puyol och Milito som det optimala backparet. De tillsammans är allt för svaga i uppspelsfasen. Ni som vill se de två spela ihop ser för mycket på deras individuella egenskaper och kvalitéer. Jag tror inte att Pep resonerar så. För honom är det av yttersta vikt att ha minst en spelsäker mittback.
Canaletes
2010-02-07 00:03
Hysen får orgasm av Messis skott XD
Barcelona Andres Iniesta Lujan
2010-02-07 00:01
Till er som ser den här backlinjen dem kommande matcherna; Puyol - Milito - Chygrynskiy - Abidal måste jag fråga hur ni resonerar? Bevisade inte Maxwell att han är bättre som högerback än vad Chygrynski är som mittback? Så i Alves frånvaro så ser jag Puyol och Milito (som gör en mycket bra match idag) som mittbackar tillsammans med Abidal och Maxwell där bak. Så skulle jag vilja se backlinjen mot Atletico. Sen kommer troligen Alves tillbaka till matchen efter.
Barcelona Andreas (Aris/Brasilien Red.)
2010-02-07 00:01
Den vise

Neymar är helt klart bland världens största talanger för tillfället. Han spelar ordinarie i Santos som är bland Brasiliens största klubbar, fast inte bland dem bästa för tillfället. Han kallas av många "nya Robinho" och "nye Pelé", mycket för att dem också startade från Santos. Men han liknar faktiskt Robinho en del i spelstilen, han är snabb, väldigt teknisk och gör en hel del mål. Föregående säsong gjorde han mest inhopp men han har varit ordinarie nu under delstatsmästerskapet och gjort väldigt bra ifrån sig. Det kommer bli intressant att följa honom nu när Robinho gått till Santos också.

Det kommer nog inte dröja alltför länge innan Neymar blir såld till någon europeisk storklubb. Han måste dock bygga på sig en hel del muskler för att slå igenom bland de riktigt stora. Men han är trots allt född 1992 så han har tid på sig.
adil,
2010-02-06 23:57
Rambla

Atletico har väl varit lite av ett spöklag för Barca, men mest i det förflutna. Tycker väl att vinden har vänt och jag tror inte något lag gjort lika många mål på dem som vi, de senaste säsongerna. Hur många kan vi vara uppe i tro? ;)
Barcelonistas
2010-02-06 23:53
jag tror vi vinner mot am nästa vecka men med chyp på plan kan allt hända..
Barcelona kallesiete
2010-02-06 23:53

Zlatan sätter 2 kanoner mot Atletico ;)
Barcelona Rambla~
2010-02-06 23:51
Hetfield

Jaså? Mot Barca kan de ju ibland ligga under med 2-0 och ändå komma tillbaka. Det hände för någon säsong sen. Fast å andra sidan, de kan lika gärna också förlora med 6-0. Det känns ändå som att vi har en Ibra om snart bara måste komma igång. Den här matchen är ett perfekt tillfälle att visa framfötterna i.
Barcelona Den vise
2010-02-06 23:51
Andreas (Aris/Brasilien Red.)

Jag har hört talas om en viss brasse vid namn Neymar. Sitter du på något intressant info om honom?

Canaletes

Haha just det jag syftade på. Spanska språket är fan ingen lek..
adil,
2010-02-06 23:48
El Kaiser de Michoacan:

Ångående Maxwell. Hur högt värderade Interfansen honom egentligen? Vilken status hade han i Serie A? Har bara sett honom spela ett fåtal gånger i Inter.

Kände Interfansen att de förlorade en ytterback av vikt, eller var det mer 'skitsamma'? Att döma utav dagens prestation så har de gått miste om en riktigt bra spelare.
Atlético FC Barcelona en Mi Corazón
2010-02-06 23:47
chygrinsky vs Kun blir som Gråben och Hjulben tror och hoppas att guardiola är smart nog att inse det
Barcelona Braxingen
2010-02-06 23:47
BlaugranaBarcelona,
Jämför lugnet i Higuain jämfört med Zlatan idag. Zlatan är i grunden en bättre spelare än Higuain, men en mental spärr gör han så otroligt mycket sämre i denna formdipp.
2010-02-06 23:46
Allvarligt, Espanyol är sämst. Kämpar som fan mot oss men mot Madrid är de ingenting...
Barcelona Andreas (Aris/Brasilien Red.)
Från Iniestas officiella facebook-sida:

Hoy es un día muy especial y me parece que no había mejor manera de celebrar estos 200 partidos. Hemos disfrutado con nuestro juego y superado la expulsión de Piqué. Sumamos 3 puntos más. Gracias a todos
FAN!

Higuain gör mål....-.-

Nu är han på 12 mål och Zlatan på 11...
Barcelona Braxingen
2010-02-06 23:45
Vi ska ha klart för oss att den höga press som Barcelona använder sig av lämpar sig ytterst väl mot Atletico. De har problem i sin uppspelsfas, framförallt med rollfördelningen om vem som ska göra vad. Det är inte ovanligt att Perea försöker sköta uppspel. Har vi tur så kan deras egna uppspelsfas förstöra matchen för dem innan de ens hunnit testa vår backlinje.

Som någon sa här tidigare: Vi har ändå bättre backlinje än Atletico.
Annons: