/spanien/barcelona/forum/16250.aspx/spanien/barcelona/forum/16250.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Ronaldinho y Pato
2010-01-05 00:30
varför tror ingen här att henry kommer starta??
Barcelona Saman.
2010-01-04 23:51
Tips till redaktionen,

I inför artikeln mot Sevilla står det tisdag 4 januari längst ner, skall vara 5e Januari.
Barcelona Barcadinho.
2010-01-04 23:44
Bateni/

Jag får leta på ditt omdöme, då du följer Sevilla mycket mer noga än vad jag gör.

Annars –
De fyra spelare som Pep har tagit upp från b-laget tillfälligt är fria att börja förhandla med nya klubbar.
Gai, Alcantara, JDS och Vazquez är fria att förhandla om sin framtid, eftersom deras kontrakt går ut till sommaren.
Samtidigt så bjuder Pep dem upp till a-laget under januarimånad.
Mycket smart av Pep att välja göra så, då dessa unga talanger får signaler om att de har en chans i framtiden att hamna i a-laget.
Men frågan är om det räcker för att övertyga dem att fortsätta ha tålamod.
Inte säkert.
Barcelona Pedrito
2010-01-04 23:27
Tror att Chyg och marquez måste kliva fram nu i copa del rey och visa att de verkligen konkurrerar omde här platserna. NU hae de chansen, hoppas de tar den.
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-01-04 23:25
Sköna ord av Beckham. Har alltid sagt de och säger de nu igen vinner Messi ett VM så är han självklart genom tidernas bästa och bara han fortsätter 2 år till OM de blir VM guld vilket jag tror de kommer bli hans år 2010. Jag tror verkligen att den killen är ett helgon, fenomen eller vad de nu är kanske killen från jupiter ?

ALLA ÄLSKAR MESSI!
Barcelona el Profete
2010-01-04 23:01
BlaugranaBarcelona

Kolla in denna video när Marquez hade sin bästa period under förra säsongen, magisk (checka glidtacklingen på Higuain 1.44). För övrigt älskar jag Sjurinhos videos, helt outstanding.

Det är ganska tragiskt att se Marquez göra dessa tabbar som kostat oss poängtapp när vi alla egentligen vet vilken kapacitet den killen besitter. Men jag co-signar the reporters elva, vill vi se Marquez i topp trim så är speltid den enda permanenta lösningen att just kunna uppnå det, även ifall det på senare tid sett ut att vara högst osannolikt att han blir lika bra igen. Skadorna kanske har satt sin prägel. Kommer vi att kunna få se honom lika bra igen? Jag hoppas innerligt att den önskningen uppfylls. :)
Barcelona BlaugranaBarcelona
2010-01-04 22:28
The Reporter

Verkar som en bra startelva förutom mittbackarna. Väldigt orolig över Marquez, när han blir inbytt i en CL/La Liga match darrar jag av rädsla och nervositet.
Barcelona The Reporter
2010-01-04 22:18
Jag tror att vi kommer starta så här:

Pinto
Alves,Chyg,Marquez,Maxwell
Busquets
J2S,Iniesta
Messi,Zlatan,Bojan

Zlatan kommer att starta för att han missar Tenerife matchen. Messi startar nog också för han inte spelade mot Villareal. Fast jag tror att Pep kommer byta ut Messi mot Pedro. Sen kommer nog också JS2 bytas ut mot Thaigo och Marquez mot Pique.

:)
Barcelona Allan14
2010-01-04 22:08
Jo Pep kan sina grejjer han vet exakt hur han ska gora. Hoppas Thiago,Bojan och pedro far spela iallafall. Jag tror Pedro ar saker for han ar i stor form nu.
Barcelona Allan14
2010-01-04 21:45
/Trippeln

HAHHA, haller med dig domaren sog ***** fast malvakten var grym. Men enda borde messi och eto suttit sina lagen.
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-01-04 21:44
Med tanke på Sevillas tråkiga skadebekymmer så tror jag att Pep kommer våga rotera lite imorgon, dvs att JDS får spela igen. Vad tror ni?
Jag vill gärna se Thiago spela imorgon, har inte sett så mycket av honom förutom att jag redan vet att han är en lovande talang. :)
Barcelona Allan14
2010-01-04 21:37
nylèn//

Man kan inte varva en spelare som har spelat mer an fem matcher i samma liga den sasongen. Och dessutom sa ska Fabregas nog komma efter den har sasongen.
Sevilla bateni
2010-01-04 20:45
Njae. Så bra är han inte(ännu). Förra säsongen var han grym, men också väldigt ojämn. Elfenbenskusten har flera spelare att välja på hans position, och på sin höjd så är han back up till Zokora&Touré, annars kan de ta in en annan back up om Romarics status varit som den här säsongen - vilket de också gjort.
Barcelona Barcadinho.
2010-01-04 20:36
bateni:

Romaric har en annan egen åsikt till varför han blev petad (länken).

Det stämmer att han inte startat den här säsongen så bra och skador störde hans spel.
Men förra säsongen var han enastående.
Bland de bästa defensiv mittfältarna i laliga, tycker jag.

Det var väldigt imponerade av era ledning hur bra och billigt de lyckades med att ersätta Keita o Poulsen.

Nu är Romaric skadefri och borde vara med. Han platsar i elfensbenkustens trupp när han är frisk, åtmisnonte som backup.
Barcelona Trippeln
2010-01-04 19:39
Kollade lite klipp i Youtube och såg den här matchen från förra säsongen,HERREGUD!

Vad i ***** höll dommaren och barca på med!
Canaletes
2010-01-04 19:30
Hoppas att Sevilla startar med Koné imorn
Så jävla sämst!!!
Barcelona nylén
2010-01-04 19:26
Om vi nu ska värvanån mittfältare skulle vi då inte kunna värva nån med hög klass. veloso och affelay kommer inte tillföra ngt som inte JDS eller thiago kan göra. OM vi nu ska värva mittfältare borde vi värva Silva,Fabregas eller en sån som Hamsik men de kanske kan bli svårt redan nu i januari?
S3ad [ Raúl y Casillas ]
2010-01-04 19:17
Inget du behöver posta här. Har du problem med någon över PM så får du kontakta centralredaktionen. /Mod
Barcelona Hetfield
2010-01-04 18:29
Det är rätt så lustigt att många (inkluisve lilla jag) var rätt så osäker när det gällde Pep i början , men nu kan jag inte tänka mig Barcelona utan Pep

Om Capello, Hiddink, Wenger och Ferguson fick barn tillsammans, så skulle jag inte byta honom mot Pep!
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-01-04 18:28
Barcanist

Vinst i alla tror jag förutom rivalen (Espanyol) jag vill att historien ska upprepas på Bernabeu.
Barcelona Rambla - El Barça de les Sis Copes!
2010-01-04 18:19
Om det tidigare undgått någon vilken speciell personlighet Pep Guardiola är så bör vederbörande läsa denna översatta artikel från EMD.

Helt makalöst vilka genuina värderingar den människan verkar ha.

Pep Guardiola - One of a kind.
Xavi+Iniesta+Messi+Ibra+Henry=Magi
2010-01-04 18:14
Fattar inte vad vi ska till Veloso eller Afellay till, Yaya hör till världens bästa defensiva mittfältare och Sergio Busquets är en bra backup.
Xavi+Iniesta+Messi+Ibra+Henry=Magi
2010-01-04 18:00
Enligt totalbarca.com så ska Stoke City vara intresserade av Oriol Romeu, Atletics och
spanska U-20 lagets mittfältare.

Barcanist
2 i alla. (;
Barcelona PILMÀ★Kärlek★Respekt★
2010-01-04 18:00
Ämne: Grabbar hur många po....Barcanist

Tror minst 10 pöäng av 15 möjliga.

Real Madrid-Barcelona= Barça vinst
Atletico Madrid-Barcelona= Barça vinst
Sevilla-Barcelona= minst kryss antagligen förlust där. Sevilla är alltid Sevilla på Sanchéz Pizjuan mot topplagen. även om vi vann de där förre året.
Espanyol-Barcelona= minst kryss
Villarreal-Barcelona= Barça vinst
Andreas-
2010-01-04 17:59
Ämne: Grabbar hur många po....
Krävs det vinst i alla så blir det vinst i alla!
Barcelona Trippeln
2010-01-04 17:53
Men å andra sidan,våldtar man Real Madrid på Santiago Bernabeu med 2-6 så kan man fan ta vilket lag som helst,det handlar bara om dagsform och om våra viktigaste spelare är disponibla.
Barcelona Trippeln
2010-01-04 17:52
Jag tror vi vinner mot Real Madrid då de inte ska köpa in en ny back till förmån av Pepe.
Tror vi tar Athletico då deras försvar ser för jävligt ut,som vanligt.Tror vi kryssar mot Sevilla och vi kryssar mot Espanyol för att sedan ta Villareal på motivation.
Barcelona Barcanist
2010-01-04 17:38
Grabbar hur många poäng tror ni vi plockar de här matcherna? :

Real Madrid-Barcelona
Atletico Madrid-Barcelona
Sevilla-Barcelona
Espanyol-Barcelona
Villarreal-Barcelona

5 svåra bortamatcher
Barcelona Gabbe - FC Barcelona #10
2010-01-04 17:30
Gratis Spotify Premium, utan reklam i länktipset!
Barcelona Allan14
2010-01-04 17:28
Okej tack.
Annons: