/spanien/barcelona/forum/16249.aspx/spanien/barcelona/forum/16249.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona BlaugranaBarcelona
2010-01-06 00:55
Tycker man ska ställa upp med en rätt så medioker startelva på söndag mot Tenerife och sen ska man satsa allt på returen i Copa del Rey. Ställ för Guds skull, inte upp med Thiago, JDS och så vidare. Jag förstår att de också behöver speltid men det kan de kanske få i kommande matcherna mot Tenerife och Valladolid. Returen ska vi satsa allt på. Allt annat är bara dumt tycker jag. Pep har själv sagt att varje turnering är viktig...
adil,
2010-01-06 00:54
obbe

Jag vet inte om du är religiös fanatiker som kommer in i Les Rambles och predikar om ödmjukhet för ett gott ändamål, eller om du bara är en dåre som vill sätta dig på alla Cules nerver, och njuta av det. Jag tror på det sistnämnda.

By the way är det Puertan du bör lägga ner din energi på.
Real Madrid Alfredo di Zidano
2010-01-06 00:50
Komigen grabbar, tork som torsk, vi förlorade mot Alcorcon även om domaren skulle vara piss så ska man inte gnälla på dem, dem ger och tar, det är så för alla, hela världen skulle hålla med mig om att om domaren inte skulle vara orättvis mot Chelsea så skulle ni inte till final.

Som sagt, domarna ger och tar. Ingen ide att gnälla, för att imorgon kommer dem ge er fördelar också. Det är så det funkar, efter regn kommer sol.
Barcelona Vampíro
2010-01-06 00:50
Ämne: ¡Barça!//

Menar d....
Vilken poet, du som vet vad forum är till för, kanske dags att säga till Kviborg att öppna erat så andra fans får komma in och diskutera.
Real Madrid obbe
2010-01-06 00:49
Rambla - El Barça de les Sis Copes!//

Ledsen om jag gett det intrycket, inte så att jag är ute efter det.

Jag vill bara att alla ska ha karaktärsdrag som ödmjukhet, insikt,empati, ärlighet och ett mål för sanningens vinst i deras sinne. Detta skulle skapa en harmoni fans emellan.

Visst är det kul med rivalitet, men hatet får aldrig vinna över kärleken, båda gillar bra fotboll, en ömsesidig respekt är bäst.

Men det är sannerligen svårt att samsas.
adil,
2010-01-06 00:45
BlaugranaBarcelona

Jag anser att det största problemet snarare låg i oflyt än underskattning. Trots att passningsspelet inte ville sig idag går det inte att bortse från alla klara målchanser. Guardiola räknade givetvis med att de flesta av dem skulle in i mål.
Real Madrid obbe
2010-01-06 00:45
¡Barça!//

Menar du våran match som sluta 0-0, elelr eran 1-1. Aja strunt samma, jag har väl inte direkt kommit in här och provocerat som många andra gör, har väl mer diskuterat neutralt, på händelser som händer i matchen.

Och det är väl ändå mycket av vad det här forumet är till för.

Dock är det få som vill diskutera, de slänger sig ur saker utan att tänka, och diskussionen strandar.

Man måste vara ödmjuka i motgången, än mer i framgången, vilket kanske är ännu svårare.

Kom i håg, att en förlust, är bara ett test på hur mycket bättre man kan bli.

De orden får avsluta kvällen.

God natt på er!
Barcelona Rambla - El Barça de les Sis Copes!
2010-01-06 00:42
obbe

Nej, men det som är störande med dig att du alltid ska komma in och kritisera om hycklare och annat och försöka få det till att huvudparten av alla här inne är sådana. När det i själva verket är en väldigt liten klick. Istället borde du läxa upp dina kompisar på Puertan. Städa upp vid egen dörr innan du försöker frälsa resten av världen.

Barcelona BlaugranaBarcelona
2010-01-06 00:41
Har dessa saker att säga.

1. Vissa här inne har INGET tålamod alls, bland annat med Chygryinskiy. Ni klagar på Madrid och deras värvningar men nu snackar ni om Vidic, Spahic, Aguero, jag vet inte vad.

2. Barcelona spelade oerhört dåligt idag (ingen tiki-taka alls) och det var riktigt klantigt av Chygryinskiy och fixa straff men även bra av Zlatan och Marquez som bidrog till ett mål iallafall som kan bli viktigt inför returen.

3. Jag hoppas verkligen att Guardiola tar ett seriöst snack med dessa herrar. Men jag hoppas även att han prioriterar denna cupen, inte ställa upp med liknande startelva nästa gång. Det är ju Sevilla vi möter, inte Celta Vigo. Han underskattade de ikväll, så var det bara.

4. Detta bevisar också att Sevilla kan vara riktigt farliga även utan Fabiano (som kan spela nästa match), Kanoute och alla dessa skadade spelare.
Barcelona DM1982
2010-01-06 00:39
Det var en hel del som gjorde mig lite irriterad idag men priset tog nog bildproducenten. Eviga repriser på halvchanser medan publiken är i uppror, kameror som ofta inte hänger med olika situationer. Straffen kom man mitt i och man förstod inte hur den kunde uppstå.

adil,
2010-01-06 00:39
Ämne: Rambla - El Barça de....
Domarjäveln låg på minst lika låg nivå som i förra ligamatchen. En 45 årig gubbjävel som matchen igenom var ett irritationsmoment.
Barcelona ¡Barça!
2010-01-06 00:38
haha stöd? så du var ett stöd vid 0-0 matchen sist? Du måste skoja va
Barcelona VizzlA^^H-Z-M
2010-01-06 00:37
man kan fundera på varför man skickade iväg caceres utan att ge honom en ärlig chans...säkert är det guardiola som bestämt det.

som jag ser det så är skillnaden mellan caceres och chygs prestationer att caceres vågade satsa allt, och gjorde en del tababr, medans chyg fegspelar och gör tabbar iaf.

min åsikt..men jag ratar inte värvningen av chryg ännu.
Barcelona Vampíro
Inte nog med att vi förlorar men nu ska obbe in och predika om hur bra gentlemansklubben Madrid är. Pallar inte mer.
Barcelona MSL#666 !2-6!
Det konstiga är ju att när Chygro värvades så skulle han peta Puyol o hela köret, nu efteråt så ska han direkt säljas o klandrar honom för allt Ala Madrid style.. det är en underlig värld vi lever i!
Real Madrid obbe
2010-01-06 00:36
Canaletes//

Varför ska jag komma när ni vinner. jag är som ett stöd i motgången.

Eller har jag skrivit någon taskig sak nu?

Jag sparkar inte på personer som ligger ner.
adil,
2010-01-06 00:35
Chyg gjorde ingen bra match alls, men vi behöver ge han det tålamod en back i Barcelona behöver. Han var knappast den enda som spelade med loj attityd idag.

Då det trots allt inte var liga match det handlade om borde ni som ihärdigt hackar på bl.a. Chygrinskiy istället bespara glåporden till enskilda spelare. Man vinner som ett lag och förlorar som ett lag, och den tesen passar in bra på kvällens match. Vi hade en hel drös med chanser. En ribba och ett bortdömt mål bland annat. Det var små marginaler som avgjorde idag, liksom det brukar vara de få gånger vi lyckas förlora en match. Visst är man jävligt irriterad över det nu i efterhand när vi lika gärna kunde vunnit. Känns speciellt surt efter Sevillas eviga maskande, som för övrigt borde lett till 5 min tillägg minst.

Man vet aldrig hur man som Barca supporter ska prioritera Cuppen egentligen. När det går åt skogen infinner sig en viss lättnadskänsla i att man slipper en mindre värd turnering, men går man vidare är man alltid lika glad.

Jag har i vilket fall en positiv känsla inför returen. Vi är det bättre laget och har stora chanser att gå på knock out mot ett desarmerat Sevilla i returen. Ska bli intressant om Guardiola ställer upp med bästa laget och därmed följer sina ord där han menar att "ingen turnering eller match är mindre viktig än någon annan".
Barcelona DM1982
2010-01-06 00:34
.
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-01-06 00:33
Rambla - El Barça de les Sis Copes!

Jag kan bara inte fatta hur dåliga dessa linjedomare är i Spanien. Om vi tar Romarics incident idag mot Marquez, dom har ju kommunikations radion tejpad runt munnen, säg något då. Agera, stå inte som en bebis och vara rädd för att du kommer göra fel (för det gör ni ju hela tiden).

Pinsamt, riktigt pinsamt.
Real Madrid obbe
2010-01-06 00:32
Mojito//

Stämmer till viss det. Jag har svårt att erkänna om jag har fel. Kanske beror det på att jag stänger ute det som är felet så mycket, att jag får det till att min egna åsikt i frågan är rätt hela tiden. Det har funnits några såna tillfällen.

Dcok har jag för det mesta rätt i mina åsikter tycker jag, och argument för att stödja detta, vilket slås ned av andra som inte vill ha med detta att göra. Alltså andra som också har svårt att erkänna ett fel och komma på med ursäkter.

Det blir ursäkternas kamp det, heh.

Alla har väl rätt någongång, och alla har väl fel någongång, ingen är perfekt, ligger inte i människans natur.
Canaletes
2010-01-06 00:32
nu, NU kommer obbe.

Men vinner vi komemr han aldrig, bara när vi tappar poäng..
Barcelona Vampíro
2010-01-06 00:31
Chygro bjöd på ett par fina crossbollar idag och det ska ju vara en av egenskaperna som fick Pep och Laporta att punga ut €25 för honom men jag håller med, bortsett från hans uppspel så har han inte visat något som är värt närheten utav hans pris. Hans speed eller brist på rättare sagt är alldeles för dålig för att ställas mot anfallarna i Spanien. Jag hoppas fortfarande på en förbättring men det ser inte ljust ut.

Sen så ska var problemet ikväll knappast Chygro, vi hade precis som matchen mot Villarreal inte något tryck på offensiv planhalva. Det korta passningsspelet och höga tempot fanns inte på den sista tredje delen och Sevilla hade inga problem med att försvara sig.
Barcelona ¡Barça!
2010-01-06 00:30
Pedrito

Målet blev bortdömt för offside
Barcelona kallesiete

obbe/
Visst finns det fans med kunskap men jag måste erkänna att jag inte fattar mycket av ditt inlägg.
Mest sörja och text för skrivandets skull i mina ögon.
Barcelona Rambla - El Barça de les Sis Copes!
Det är säkert Chygros fel att Burrull dömmer bort ett helt korrekt mål, att han ger Bojan varning osv.

Ni kan inte skylla den här förlusten på Chygro även om han orsakade den felaktiga straffen. Ja, även Marca anser att straffen var fel så ni fattar va?

Problemet var att vi sög idag, som lag, inte bara Chygro. Vart var tiki-taka-spelet idag? Nä, istället skulle vi slå en massa chanspassningar i djupet som 99 gånger av 100 lästes av sevillaspelarna. Hålla i bollen, rulla runt den och få Sevilla att springa från kant till kant, det är vårat spel. Det fanns inte idag. Istället spelade vi Hawaii-fotboll och bytte anfall med Sevilla.

Lite bättre försvarspel och vi hade kunnat undvika deras två billiga mål. Synd om Pinto som var på straffen trots att den var bra slagen. Även vid Capels mål var han på bollen men orkade inte styra ut bollen.

Perez Burrull, han måste verkligen hata Barcelona. Jag begriper inte att tillåts dömma matcher där Barcelona är ett av lagen. Det är så tydliga felaktigheter att det är pinsamt emellanåt.

Nya tag, inte hela världen om vi åker ur cupen. Cupen är till för att lufta spelare som sagt. Det är bara själva finalen som det är en riktig fest.
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-01-06 00:29
Ämne: Ämne: Jag skr....
Dom flesta har verkligen gjort Barca till en monster maskin, och det är vi absolut inte. Vi vinner matcher och spelar fint ja, men vi är mänskliga och förluster kommer när man spelar dåligt mot Sevilla. Vi hade ju ren tur att vi inte förlora mot Villarreal också.

Pep får verkligen sitta ner och tänka nu, det får inte fortsätta såhär. Talangerna i all ära, men i stormatcher mot Sevilla där de ställer upp med den bästa tänkbara elvan så kan man inte bänka motorn (Xavi) och Henry osv.
Barcelona Pedrito
2010-01-06 00:29
Ni som inte har hejat på ett barca som förlorat förut och lipar därför kan ju sticka. Det är fan ingen lätt uppgift vi ställdes emot.
Sevilla bateni
2010-01-06 00:28
Tackar för en hälften sömnig, och hälften bra match. Väl mött i returen, då det fortfarande är en match kvar.
Barcelona tarrak
obbe

Det var väl bara en tidsfråga innan du skulle stämpla in. Så fort Barca tappar en poäng är du här och förpestar våran tillvaro. Varför var du inte här i söndags?

På tal om hycklare så är du nog den sista att tala om för folk att inte klaga på domaren, för jag har nog aldrig sett någon klaga så mycket på domaren som du under förra säsongen. Trots att t o m Marca visade att ni gynnades i högre grad av domarmisstag satt du dag ut och dag in och hävdade att skillnaden mellan Madrid och Barca var domarna. Snälla ta din hybris och ditt hyckleri och stick!
Real Madrid obbe
kallesiete//

ja men så är det väl i varje forum. Det finns bra fans med kunskap, och fans som bara skriver saker utan tanke.

Om man analyserar läget, så tycker jag ni ska ge Chryg förtroende. Visst det är väl inget förstaval, men man kan ge han förtroende på annat vis ändå.

Visst var han dålig i dag, men i vissa situationer tycker jag att man kan se en viss kvalite, vilket gör att jag förstår att Pep såg han som en investering, han är fortfarande ung.
Annons: