/spanien/barcelona/forum/16247.aspx/spanien/barcelona/forum/16247.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
ma man titty
2010-01-09 02:27
jag är nog den enda som tror på at henry kommer få ett nytt kontrakt om pep guardiola fortfarande är tränare som jag tror också kommer vara det. pep beundrar henry väldigt mycke henry brinner fortfarande för sporten även om ahn vunnit allt han kan vinna som spelare. han är 32 år och har motivationen. som på länktipset snackar han om hur guardiola fick i gång han igen, sen hur folk inte orkar att vänta med att man ska prestera tänker mer nu på chrginsky, henry berättar att ingen bryr sig vad som snurrar i ens huvud, att man varit i klubben innna barca i 8 år att man ska lära sig nytt språk vad som hänt med familjen.

folk väntar aldrig inge tålamod. kan tänka mig henry som han nämnde han var i en klubb 8 år han kom till barca skadad just därför övergångssumman sänktes lite. han hade haft en skiljsmässa träffar ej sin dotter ofta och de stannar såklart i huvudet självklart försöker man vara professionel men såna saker går helt eneklt inte att få bort. jag beundrar henry för den spelaren han är och vart stolt när han fick cl titeln han längtat efter. ja säger fortfrande av alla forwads vi har i truppen så är henry den målfarligaste när han får chansen. men tycker att vi borde värva en ytter som kan avlasta henry att dem roterar om pep inte väljer att satsa på pedro så slipper vi värva en ytter typ. men med en ny president så tror jag de blir ett köt av en ytter. vill också påminna er nästa gång barca har match specielt på camp nou att ni ska se hur smart spelare henry är när det gäller löpningar han skojar med sina försvarer med löpningar.

men ofta så slår xavi iniesta ej den bollen i djupet på henry och har märkt att henry börjar vifta med händerna när han ej får bollen jag förstår han xavi av alla skulle lägga den klockrent på skon hos henry. säger inte att när xavi väljer annat alternativ att det är dåligt men tycker att vi borde ta vara på henry smarthet.
Barcelona Yaya24
2010-01-09 01:46
De är han värd, Kung Yaya Toure. KUNG
Barcelona Barcanist
2010-01-08 23:54
Yaya Touré årets spelare i Elfenbenskusten
Barcelona Allan14
2010-01-08 23:49
Hetfield//

Jag håller med dig det är fan sjukt att det ens händer och hoppas det inte händer Elfenbeskusten som du då sa att vi har Yaya där ju. Riktigt farligt det dära!
Krönika Guiri
2010-01-08 23:41
Som interista läste jag med intresse gästkrönikan om Zlatan, och vad gäller Etoos värde i det defensiva spelet kan jag bara hålla med till 100% - där överglänser han Zlatan enormt. Offensivt är de två helt olika spelartyper, och bytet har helt klart påverkat båda lagens anfallsspel. Jag tror inget av lagen blev sämre av affären - den stora mellanskillnaden i pengar som Barca betalade lär mest ha berott på att Etoo endast hade ett år kvar på kontraktet och inte ville förlänga, medan Zlatan hade 4-5 kvar på sitt - Barcelona var behövde desperat casha in för att Etoo inte skulle gå gratis 2010.

Jag håller med om att Barcelona kanske inte direkt blivit bättre av bytet.

MEN man kan dock knappast ifrågasätta själva affären, då den främst kom till pga att både Etoo och Ibra ville byta klubb - och då löste det sig till allas fördel genom det numera berömda bytet. Det fanns egentligen inget val, och ajg tycker Laporta och Moratti löste det rätt så smart.
Barcelona Hetfield
2010-01-08 23:39
Detta gör mig genuint ledsen, sånt ska inte behöva hända, jag ska bli krossad om någon gjorde det mot t.ex: Elfenbenskusten där Toure finns

Usch, hoppas att de klarar sig
Barcelona Allan14
2010-01-08 23:29
Jo jag vet det jag sa=)
Barcelona lameG^
2010-01-08 23:26
Allan 14

Att Cesc skulle lämna för real kommer nog aldrig hända. Finns bara 2 klubbar för honom och det är Arsenal och Barca. Vi får hoppas att nästa president värvar cesc. Annars vill jag faktiskt inte ha någon annan. Ser hellre att vi satsar på talanger. Thiago och JDS kan rotera med Xavi,Iniesta,Keita. Pedro startar och bojan kan då få sitt genombrott om han blir första inhoppare. Gai kan göra några matcher i ligan.

Ser mycket ljust ut:D
Barcelona Allan14
2010-01-08 23:21
lameG^//

Jo jag kan verkligen hålla med dig om Pedro han spelat sjukt bra mot Inter. Och han nätar i stortsätt varje match han spelar så en bra ersättare för Henry. Men vi får inte glömma bort dom namnen du tog fram där nere våra talanger.

Cesc skulle ju vara en drömvärvning. Men nu ryktas det om ett byte Cesc mot Higuain + pengar. Det tror jag verkligen inte att han skulle gå med på att spela i Real är nog det sista dom från Barcelona skulle vilja göra.
Barcelona lameG^
2010-01-08 23:11
Angående vem som ska ersätta Henry så tror jag verkligen på Pedro. Han har ju också bevisat detta. Han leker med den så kallad bästa högerbacken i världen Maicon (Enligt mig Alves). Han gör mål i VM finalen mot Estudiantes. Finns mycket mer ock skriva om honom men han har iallafall visat att han skulle kunna ersätta Henry.

Dessutom har vi massa talanger som Bojan,Gai som väntar på sin chans och en värvning skulle inte göra detta bättre. Så om vi ska värva någon så ska det vara någon som kan lasta av Xavi,Iniesta. Jag säger Cesc. Ni säger varför ska han lämna till en bänk i barca från kapten i Arsenal. Jag svarar han kommer inte sitta på bänken. Pep är känd för att rotera mycket och på dem stora matcherna kommer isåfall Iniesta starta som ytter.

Thiago,JDS,Gai,Bojan,Rochina. Deras tid kommer så småningom. Har vi bråttom med dessa talanger så kan de förstöras. Hoppas Gai,Thiago,JDS skriver på så snabtt som möjligt. Dem är framtiden!!
Barcelona Allan14
2010-01-08 23:08
The Reporter//

Oj juste det gör vi förfan haha var så förvirrad. Tack för att du påminnde mig.
Barcelona BlueRed
2010-01-08 23:04
Det är väl inte första gången en italiensk toppmatch inte sänds? Hur som helst så är det givetvis tråkigt. Däremot så sitter jag ändå och tittar på våran match som börjar ungefär en kvart efter Juventus - Milan dragit igång.

Ni får helt enkelt njuta av Fiorentina - Bari, båda är riktigt intressanta lag. Fiorentina som kan spela en lite finare fotboll, och nykomlingarna Bari som det har gått riktigt bra för. Båda lagen ligger faktiskt på 27p tror jag, starkt av Bari.

Det var väl också bestämt att det bara skulle visas ett antal matcher från Serie-A?
Barcelona The Reporter
2010-01-08 22:53
Allan14

Vi spelar väll på söndag?
Barcelona Allan14
2010-01-08 22:44
VAA faan sänder dom inte den matchen!?!?!?
Barcelona Allan14
2010-01-08 22:43
Hur tror ni vi kommer att spela iövermorrn?, hoppas på något bra för att vi har Real Madrid 2 poäng bakom oss.

Mojito//

Jo jag vet egentligen ingen mening att göra det. Busquets har verkligen visat fram fötterna i år och hur han lekte med Villareal spelarna var sjukt. Men hoppas fortfarande på att Yaya kommer tillbaka med ett stort och gott självförtroende!
Canaletes
2010-01-08 22:36
Som Drogba skulle säga:
It's a disgrace, a f*cking disgrace!
Barcelona PILMÀ★Kärlek★Respekt★
2010-01-08 22:33
Herregud detta är en enorm skandal i detta Sverige.
Hur i hel**te kan man inte sända på tv en sådan match som Jventus vs Milan?
Skandal på allra högsta grad.

Blundar nyper mig i magen och vaknar igen men ändå står det alltjämt att de inte kommer att sända denna match.

Vad blir nästa topp match som inte kommer att sändas? El Classico? ?
Detta är oacceptabelt. :S
Barcelona The Reporter
2010-01-08 22:23
Yaya24

Det dära med att barca-fansen skulle såga Busquets om han inte vore Katalan håller jag med om, det är sant !

Hoppa inte på mig nu :)
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2010-01-08 22:08
Ämne: Det är en stor skand....
Håller med fullständigt. Skandalöst!
Barcelona Den vise
2010-01-08 21:56
Det är en stor skandal att Juventus-Milan inte sänds i svensk tv. Flaggan ner för kanal 9. Att de ens föredrar en deckarserie framför en europeisk toppmatch.
Det är som att tv4sport skulle visa fiskedrag istället för Barcelona-Valencia..
Där fick jag till barca kopplingen så att det inte blir OT..

Ridå!

Im just sayin`
Barcelona Maestro nr. 6
2010-01-08 21:46
Luras inte så mycket av Suarez prestation i Ajax. Visserligen gör han massa mål men det är ju Ajax han spelar i. Är säkert på att Pedro hade gjort minst lika många mål i Ajax om han hade fått lika mycket speltid som Suarez får i Ajax.
Kommer ni inte ihåg Klaas-Jan Huntelaar?
Han gjorde fler mål i Ajax än vad Suarez gör nu. Men vi vet nu vilken nivå han håller i de högre ligorna, La Liga och Serie A.

Suarez skulle nog behöva mycket speltid för att komma upp i en liknande målskörd i Barca, om han nu skulle komma. Barca har inte tid med det. Då låter man hellre talangen Pedro få speltid och utvcklas samtidigt. Jag kan inte tänka mig att Pep skulle ge Suarez mer speltid än Pedro. Inte när Pedro levererar i alla turneringar när han får chans att spela.
Xavi+Iniesta+Messi+Ibra+Henry=Magi
2010-01-08 21:22
Men om vi inte köper Suarez har vi ju ändå som sagt starkt bakom Pedro med Jeffren, Pedro, Ruben Rochina m.m.
Xavi+Iniesta+Messi+Ibra+Henry=Magi
2010-01-08 21:03
Hörde att Atleticos Maxi Rodriguez nästan var helt klar för Liverpool, vilket vore ett litet seteg närmare Pedro ifall Babel som länge ryktats bort från Liverpool och haft ex-klubben Ajax som starkt alternativ.
Alltså:
Maxi går till Liverpool och Babel som redan är på bänken får det ännu tuffare att ta en plats och lämnr för Ajax, som då kan släppa iväg Suarez.
Visserligen är det här bara drömmar men ändå ;).
Barcelona Decinho
2010-01-08 21:02
I den här ytterdiskussionen är allt jag har att säga:
Ribery/David Silva eller ingenting alls.

Och som ni själva förstår så är ingen av dessa båda herrar realistiska nu i januari. Så mitt förslag är helt enkelt att satsa stenhårt på Pedro. Han är grym och lagom till sommaren har han bevisat att han är på väg att utvecklas till en crack och då behöver vi inte värva någon överhuvudtaget.

Bakom Pedro har vi ju Gai (som jag personligen tror extremt mycket på) och Jeffren, som ju var grym i matchen mot Atelante. Jag ser väldigt ljust på framtiden för dessa båda yttrar och därför ser ingen anledning till varken en yttervärvning eller oro. Jag ser en ljus framtid för våra yttrar.

Visca el Barca i Visca el Catalunya
Barcelona BlueRed
2010-01-08 20:09
Vore otroligt tråkigt om Pedro inte fick en ärlig chans. Han har - till skillnad från L.Suarez - visat att han håller på den här nivån. Han gör mål när det behövs som mest, han kommer runt sin gubbe och han fungerar bra med resten av laget.

Låt honom dra till gymmet några månader, sen har vi en fullt duglig kopia av Messi till vänsterkanten. Dubbelfotad dessutom.
Barcelona VizzlA^^H-Z-M
2010-01-08 20:02
Jag säger bara luis suarez!..visst han är i samma ålder som pedro men kom igen..killen har skillz, skulle gärna se han i barca..han är också van vid spelstilen..då han lirar 4-3-3 i Ajax.
Barcelona Pedrito
2010-01-08 19:41
Varför diskuterar ni Ashley Young? NÅgot rykte om honom till barca?
Följer Aston villa och tycker det vore väldigt konstigt om han funderar på att lämna Villa.
Barcelona foooball master
2010-01-08 19:26
visca el barca
Barcelona Maestro nr. 6
2010-01-08 19:13
Angående Pedros bedrift, har inte de som sköter sidan haft tid att uppdatera spelarstatistiken?

Pedro är upp på 13 mål sammanlagt, har jag för mig. Han ska ligga på andra plats i den interna skytteligan. De två mål han gjorde i klubblags VM finns nog inte med i statistiken.

Sen såg jag även att antalet titlar(sidan FC Barcelona) är inte uppdaterade. Två super cuper och titeln för klubb VM finns inte med där.
Jag vet att det inte alltid finns tid för sånt då det är frågan om ideellt arbete men man måste ändå nog lägga lite tid på sådant. Eller vad säger ni?

Nog om gnäll men jag kände att jag måste anmärka det.
Real Madrid obbe
2010-01-08 18:40
Tycker inte ni behöva köpa in någon spelare där på vänsterflanken när Hnery drar. Att satsa på Pedro vore det bästa för er. Ge honom mer speltid än vad han fått, så komemr han betala tillbaka detta med förtroende, och slå sig in i den spanska landslagstruppen.

Är imponerad av det jag sett av honom, är en irrationell spelare, som man aldrig vet vad han hittar på, kan göra de mest fantastiska saker, men kan också falla bort, kanske har något med åldern att göra?.

Ska ni förstärka så ska det vara någon som är väldigt väldigt bra, och inte gå för ett mellannamn till förmån för just Pedro.

Min åsikt.
Annons: