/spanien/barcelona/forum/16246.aspx/spanien/barcelona/forum/16246.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona L.A.M. Nr 10
2010-01-09 13:42
Vilka är skadade och avstängda imorgon?
Real Madrid Hala Pepe
2010-01-09 13:39
Barcanist

Självklart risken finns alltid när det är så mycket folk på en och samma plats, vi får helt enkelt hoppas på det bästa:)
Barcelona Rambla - El Barça de les Sis Copes!
2010-01-09 13:38
PEP

Att du vill ha Cesc är en helt annan sak och det kan jag respektera. Problemet är bara att många tenderar att vilja hitta lösningar som egentligen inte är till det bättre för laget, bara för få in spelare de gillar i laget.

Dessutom, har jag svårt att se Cesc nöja sig med en underordnad roll när han i dagsläget är den viktigaste spelaren i sitt nuvarande lag där spelet byggs kring honom. Jag kan bara se honom ansluta om han garanteras speltid och får indikationer på att det är han som kommer att bli lagets viktigaste kreativa mittfältare. Ihop med Xavi eller Iniesta.
2010-01-09 13:37
Hetfield

Det är en stor förändring trots det. Pep riskerar hela sitt anseende och trovärdighet genom att byta ut en erkänd målgörare av rang mot en helt annorlunda spelartyp. Varför ska han förändra det som redan av de flesta anses vara världens bästa kreativa mittfälstsduo?

Att ta in Cesc, som ej vill flytta på sig och som Arsenal under inga omständigheter vill sälja, och sen placera ut Iniesta eller Cesc (som det föreslogs) på en kant, är enligt mig att utmana ödet till det yttersta.
PEP.
2010-01-09 13:34
Ämne: Ämne: Ämne....
Måste erkänna att du har rätt på dem flesta punkterna, jag tänkte inte på de sättet. Men jag vill fortfarande ha Cesc, så får man rotera med Xavi, Iniesta samt Cesc. Då får vi bra konkurrens i mittfältet och alla tre kommer kämpa hela tiden om en plats i startelvan.
Barcelona Barcanist
2010-01-09 13:33
Xavi är som Veron. En sådan typ av spelare man kan ha med i startelvan tills han blir 40 år gammal.
Barcelona Barcanist
2010-01-09 13:31
Hala Pepe

Jo, men möjligheten finns för rebellerna.
Ingen säkerhet är utan kryphål.
Jag menar, presidenter har mördats, i USA och jag vågar påstå att USAs säkerhet på presidenterna nog är högre än vad Sydafrika kan erbjuda fotbollsspelarna. Risken finns alltid.

Jag tycker att visas det minsta lilla tecken på något liknande i Sydafrika under VM så ska man lägga ner hela turneringen i år. Vem bryr sig om VM ställs in ifall man garanteras att en kula inte flyger igenom Messis, eller för den delen någon annan spelares huvud?
Barcelona Libaax
2010-01-09 13:30
Helt rätt.

Jag förstår inte hur man kan vilja en av världens bästa playmakers ska spela kanten,springa utan ha snabbt,dribbla och sånt.

Han är passnings genie, hans mål är bara bonus,han gör mål mest för Arsenal har inge bra kantanffalre,central anfallare....
Barcelona Hetfield
2010-01-09 13:28
Rambla

Nja, det är ingen vidare förändring om du tänker på att mittfältet är exakt samma som förra året, och backlinjen för den delen också

Det är visserligen sant att Iniesta ska driva bollen och skapa kaos, men man måste veta när man ska göra sånt, det är som att börja dansa i biblioteket, det är varken rätt plats eller tid för det

Iniesta är som bäst när han får komma med fart och servera till anfallarna, nu dräller han runt och tappar bollen, eller så stannar upp anfallet så att man får börja från ruta nr.1

Förstår mig inte på folk som säger "Xavi börjar närma sig 30" , som om Xavi blir helt plötsligt dålig. Xavi är den typen av spelare som kan vara bra ända tills han blir 36 (om han klarar sig utan skador), Xavi använder för det mesta hjärnan
Real Madrid Hala Pepe
2010-01-09 13:22
Barcanist

Självklart finns möjligheten att det även sker i Sydafrika, finns flera områden som man bör undvika. Men om man jämför länderna Angola och Sydafrika så ser man att Sydafrika är ett mer moderniserat land. Jämför man tex ländernas BNP så är Sydafrikas nästan tre gånger högre är Angolas. Sen ska man även tänka på att VM förmodligen kommer ha högre säkerhet med tanke på att det är en större tunering, mer personer på plats etc.
Barcelona Essienesque
2010-01-09 13:19
H.Alavi - Triangulo Magico! - Ja, bra idé! Straffa en hel kontinent för vad som hände i Angola! Hah, seriöst? Sydafrika har lika mycket gemensamt med Angola som Sverige har med Ukraina..Så min fråga till dig är, om en dödsskjutning hade skett i Ukraina, hade du förespråkat att Sverige inte hade varit lämpligt som ett värdland för VM?
2010-01-09 13:18
Du ska få en motivering. Cesc är en spelare som ska ha hela offensiva planen framför sig, inte spela ute på kant där den enda uppgiften i Barcas spelsystem är att driva snett in mot staffområdet. Han ska fördela bollar, öppna upp spelet, driva upp passningstempot från kant till kant, och inte stå utmed linjen markerad av motståndarnas högerback. Slöseri med talang och resurs.
Barcelona Barcanist
2010-01-09 13:17
Måste man inte ha speed för att spela ytter? ^^
Barcelona Allan14
2010-01-09 13:16
Jo iförsig så e Fabregas svaghet snabbhet då, men att ha en till mittfältare som Fabregas skulle inte vara dumt nu när Xavi börjar bli upp mot 30. Men Xavi borde få spela så länge han är bra och orkar!
PEP.
2010-01-09 13:12
Ämne: Ämne: Rambla ....
Den senaste matchen jag såg med Spanien(kommer inte ihåg vem dem mötte), då spelade Silva på vänsterkanten, Xavi och Alonso spelade centralt på mittfältet, och Fabregas hade en utgångsposition till höger i mittfältet. I den matchen tyckte jag att Fabregas skötte sig utmärkt.
Om vi skolar om Fabregas till vänstermittfältare så kommer vi att få ytterligare en dimension i spelet och en spelare som gör assist på löpande band plus så är han en helt okej målskytt.
Så jag säger: Ja tack till Cesc.
Kan någon av er ge mig en riktig bra motivering till varför vi inte ska ta hem Cesc och låta honom spela som vänsterytter?
2010-01-09 13:11
Hetfield

"Man vinner inte titlar genom att ha samma lag år ut och år in, det gäller att förnya."

Det ställer jag mig bakom. Att byta ut lagets bästa målskytt (Samu) de senaste säsongerna mot Ibra, skulle jag vilja kalla att förnya/förändra sig ganska mycket. Håller du med?

När det gäller Iniesta. Det är så han ska spela, han öppnar upp ytor med sitt driv med bollen och sitt dribblande. Det är en väldigt viktig egenskap som även det spanska landslaget har stor nytta av. Fast det är klart, när han inte är i lika bra fysisk form och det inte går vägen som tidigare, är det klart att fans blir frustrerade och då börjar kritisera honom.
Barcelona Hetfield
2010-01-09 13:09
Rambla

Man vinner inte titlar genom att ha samma lag år ut och år in, det gäller att förnya

Även om jag inte gillar hela iden med att köpa Fabregas, så tycker jag att det vore bra med lite konkurrens i mittfältet, enligt mig så har Iniesta blivit VÄLDIGT bekväm på sistone, tror att många delar den åsikten

Jag förstår att Iniesta är ständigt småskadad, men det gör mig irriterad när han ska behålla bollen i 3 timmar och försöka dribbla 3-4 pers istället föratt servera bollen

En klasspelare i mittfältet eldar upp Xavi och Iniesta så att de inte blir alltför bekväma, det är därför jag vill ha en till mittfältare i laget, sen om det är Fabregas eller någon annan får Pep och Co bestämma

Om du kommer ihåg säsongen när Xavi blev petad , det var just när Iniesta hade blivit en viktig kugge i laget och Deco storspelade, efter att han blev bänkad ett par gånger så fick vi se en helt annan Xavi

Men den som lever får se
Barcelona Barcanist
2010-01-09 13:08
Ämne: H.Alavi - Triangulo....
Visst är Angola och Sydafrika två olika länder.. Men hur vet du att det som hände i Angola inte "inspirerar" andra rebeller nere i Sydafrika. Sydafrika är inte direkt ett säkert land det heller om man jämför med t.ex. Spanien, Frankrike eller Italien.
Jag säger inte att VM bör flyttas till något av de länderna, men ville bara påpeka att det som hände i Angola mycket väl kan hända i Sydafrika också. Men, den som lever får se!
2010-01-09 13:07
Ämne: Jag tycker att vi bo....
Pedro har också gjort 13 mål den här säsongen. Jag tror nog ingen hade bytt bort Pedro mot Cesc på en kant. Cesc är inte och kommer aldrig bli en ytter. Alldeles för långsam för det.
Barcelona Pep.G
2010-01-09 13:07
Cecs borde inte spela som ytter, vare sig i Barca elller i Spanien. Han är för seg för det.

Varför värva Cesc när vi har JDS och Thiago på uppgång ? Slöseri med pengar tycker jag. Lägg pengarna på en grym anfallare/ytter. Aguero hade varit drömmen eller varför inte Wayne Rooney.

Messi-Ibra-Rooney ?

Ni som snackar om att vårt presspel funkar inte längre nu utan Etoo, vänta bara på vad Rooney hade gjort. Han är ett djur, slutar aldrig att springa, stark som en oxe, skjuter som Ibrahimovic. Han är nog världens mest kompletta fotbollsspelare. Dessutom gillar Pep dessa spelare med breda register och jag skulle välkomna en värvning av Rooney vilken dag i veckan som helst.
2010-01-09 13:05
Ämne: Rambla - El Barça de....
Nja, Cesc har ju tills nu inte ens varit ordinarie. Under Vm så spelade ju Senna och Xavi som förstaval på innermittfältet. Ibland spelade de med 5 mittfältare och då kunde bla Cesc ingå i startelvan. Fast så fort både Villa och Torres ingick i startelvan så var Cesc den som bänkades.

De har oftast bytt ut Xavi mot Cesc. Ibland Iniesta, Silva eller någon annan som spelat på kanten. Men då har tränarna ändrat om på mittfältet.
Barcelona Allan14
2010-01-09 13:05
Jag tycker att vi borde värva Fabregas efter den här säsongen så att vi har någon som kan göra mål tsm med Messi och Zlatan för Henry börjar bli för gammal, även fast vi har Pedro så är Fabregas ett bättre alternativ än Pedro. Fabregas är en stor talang och han kan inte bara göra mål utan spela fram också. Han har gjort 13 mål och 12 assist i år troja. Och så kan vi behålla Iniesta och Xavi på mittfälltet.

Iniesta är inte den bästa målgöraren därför tycker jag att vi inte borde ha honom som vänsterytter. Min åsikt.

PEP.
2010-01-09 13:01
Rambla - El Barça de les Sis Copes!

Rätta mig om jag har fel nu. Spaniens ordinarie mittfält brukar bestå av Iniesta, Senna, Xavi och Fabregas. Brukar inte då Fabregas utgångsposition vara höger till mittfältet? Sen brukar ju han röra sig fritt. Enligt mitt tycke så finns det plats för Cesc i startelvan då Henry inte gjort något större väsen av sig.
2010-01-09 12:55
Ämne: FCB Més que un club....
Jag vill passa på att rätta dig på en punkt. Att han skulle spela ytter i landslaget kan inte bli mera fel. Där spelar han inre mittfältare lite högre upp på planen än tex Xavi, Xabi Alonso eller Senna. De få gånger Wenger provat Cesc på kanten har heller inte fallit väl ut.

Okej att han under matcher har hamnat ute på en kant vid några uppspel eller löpningar är en sak, men han har inte haft någon ytterposition i utgångsläget.

Jag ställer mig bakom FCB Més que un clubs inlägg. Cesc, nej tack. Klarar man av att vinna 6 titlar under en säsong och de tidigare titlarna man vunnit utan Cesc finns det inget eller ingen som kan övertyga mig om motsatsen.
PEP.
2010-01-09 12:47
FCB Més que un club

Det finns många anledningar till varför man vill ta hem Fabregas. För det första så är han en egen produkt, och om du har hängt med i Pl så kommer du se att Fabregas är en bra målskytt, sen kan Fabregas spela ytter det gör han ju bland annat i landslaget. Glöm inte att alla i ledningen gör allt man kan för att få hem Fabregas, så jag tror och hoppas på att Cesc kommer att spela i Barca tröjan nästa säsong.
Jag kommer nog fälla en tår den dagen den förlorade sonen återvänder till FC Barcelona.
Barcelona FCB Més que un club
2010-01-09 12:34
Fabregas?
Jag är en utav dom få personerna som är emot en värvning av Fabregas! Självklart är en underbar spelare som besitter en enorm talang.
Varför då emot?
Jo detta beror på att jag inte vill ha Iniesta som vänsterytter. Alla härinne borde inse eller har insett att Iniesta inte är en målskytt. Dessutom får han ut mest av sitt kapacitet på mittfältet. Slöseri med talang ifall man väljer att värva Fabregas och sedan flytta upp Iniesta. Vi behöver en riktig målskytt som Henry som vänsterytter. En anfallare som man sedan kan skola om till en vänsterytter? En sådan spelare skulle mycket gärna vara Aguero. En underbar spelare som har alla kvaliteter för att spela i ett lag som Barcelona. Många härinne tänker då: Han stoppar utvecklingen för våra talanger. Jag köper inte det där resonemanget då förr eller senare måste dessa talanger konkurrera med dom bästa. Vem kommer inte ihåg Messi? Sen kommer våra talanger få sin chans oavsett vad.

Men ledningen för gärna ta hit Fabregas efter att Xavi lagt ner med fotbollen eller börjar tappa. Då pratar jag om minst 3-4 år. Än så länge vill jag ha Xavi och Iniesta på mittfältet då dessa två kombinerar varandra så perfekt.
MF Doom
2010-01-09 12:22
Ämne: Angående ytter/Cesc-....
Vi behöver dock en spelare till Henrys plats, en sådan som tar plats och levererar direkt och gör andra bättre, precis som Ibra har gjort.
Barcelona HugoBoss
2010-01-09 11:54
test
Rögle Divina
2010-01-09 11:46
Ämne: ma man titty

Du ä....
Det är ju som att vägra VM i Europa som ett resultat av alla dödsskjutningar i Finland den senaste tiden. Afrika är inte ett Land.

MVH
Barcelona L.A.M. Nr 10
2010-01-09 11:46
Angående ytter/Cesc-värvning så har vi redan Pedro där. Som många redan har sagt. Vi behöver inte någon stjärnvärvning.

Bakom Pedro så finns Jeffren, Gai och Rochina som forwards. Vi har även Bojan som reserv och JDS. Sen har vi även Thiago som inte har fått så mycket speltid men sägs vara en stor talang.

Sedan så var det ju ett litet snack inatt om Busquets vs Yaya Toure. Jag tycker Busi har gjort det jättebra. Men Yaya måste spela. Han är så mycket bättre än Busquets på allting. Men var så säkra. Busquets tid kommer.

Annons: