/spanien/barcelona/forum/16242.aspx/spanien/barcelona/forum/16242.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hetfield
2010-05-03 15:50
el Flaco

Jag är så otroligt trött på hatet mot Barcelona, de tycker att vi är arroganta pga. framgången, men varför ska vi be om ursäkt för det? Det är samma princip som att be om ursäkt för att man lyckas bli framgångsrik och rik här i livet

När folk kritiserar Barcelona så kritiserar man per automatik på ordet "framgång", vad är poängen med att vinna när folk ska pissa på laget hela tiden

"Narcissistiska Globentrotters", det är vad han kallar Barcelona. Får han betalt för att skriva om fotboll?

Suck gånger 10...
Barcelona el Flaco - Dead in the middle of Little Italy
2010-05-03 15:45
Hetfield/

Jag har som regel att bojkotta Euro Talk varje gång Birro sitter i panelen för att jag vet att han kommer försöka vinkla sig in i en Italien-diskussion oavsett vilken liga de övriga pratar om. Att han sen kritiserar Barça utan att ha några uppenbara kunskaper om vare sig klubben eller vårt spel ute på plan bara avrundar hans Fail-diskurs.
Barcelona Hetfield
2010-05-03 15:36
Som vanligt så spenderar Birro så mycket tid som möjligt åt att pissa på Barcelona, och allt som är "icke italiensk" i Euro Talk

Suck..
Barcelona Criff
2010-05-03 15:34
Letade upp lite intressant fakta angåengde Gai kontra Messi, med tanke på att dem jämförs titt som tätt.

Messi gjorde 37 mål på 30 matcher för vårat B-lag, Gai har gjort 10 mål på 37 matcher.
Tror vi kan lägga ner att han kommer bli en ny Messi :P
Barcelona Visca Barca
2010-05-03 15:34
Spelar barca imrgon?

Jag vill bara säga att tenerife är inte alls ett bra lag enligt mig, men man ska inte underskata dem. Är det någon som kommer ihåg att dem hade typ 2 riktigt bra lägen i början av matchen, men lyckades inte få in bollen i mål. Vi vann ju faktiskt till slut med 4 eller 5-0 men det blir kanske inte så enkelt den här gången.
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-05-03 15:33
Hur många mål har Messi gjort i år i alla turneringar? Ligan, CL, Copa Del Rey, VM för klubblag, europeiska supercupen och spanska supercupen.
Barcelona Criff
2010-05-03 15:30
Kan direkt säga att Arshavins uttalande är falska, läste bara häromdagen att han sa att Ryska medier missquotar hans uttalanden och skapar dem själva.
Fast då var det något betydligt mindre kontroversiellt som ni precis visade.
Typ något i stilen med att hans mål i livet var att spela en säsong i Barca.
Han sa att det missquotades och att han var glad och nöjd i Arsenal.

Med det sagt så hade verkligen Barcelona viljat gå för honom hade det nog inte varit några problem förutom prislappen.

"It would be tough trying to compete with Xavi and Iniesta but that is the competition I want, I don't want to walk into a team."

Den är också rätt komisk :P Kommer ni inte ihåg vad han sa i somras? Att han antagligen skulle få vara bänkspelare i Barcelona och det vore inte så smart att gå dit då.

Hela den artikeln luktar FALSKT!
Barcelona Barca4eva
2010-05-03 15:28
Barca såklart!

Video av det i länktips.
Barcelona VAMOS BARCAA!!!
2010-05-03 15:21
Han kanske tycker att det ser för litet ut med "Gai" o inte "GAI":P
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-05-03 15:13
el Flaco - Dead in the middle of Little Italy

Jag skulle gärna vilja se Thiago på mittfältet imorgon. Varför? För det första så vill jag ha Xavi på bänken för att inte riskera en skada/avstängning, vilket skulle göra att han missar Sevilla.

För det andra så är jag väldigt intresserad över att se hur talangerna beter sig på Camp Nou. JDS har gjort det bra, Jeffren har vågat, det är det viktigaste.

Nu vill jag se Thiago Alcantara. Även G.Assulin gjorde det bra ifrån sig i Joan Gamper mot Man City.

Någon som vet varför det står "GAI" på tröjan? Och då syftar jag självklart på de stora bokstäverna. Kanske bara en slump?
Barca såklart!
2010-05-03 15:08
Sorry för trippel, men är det någon som ligger på bilder från tifot i semifinalen mot Inter? Vill gärna uppleva det igen!
Barca såklart!
2010-05-03 15:07
Varför skulle han säga det där, ifall han inte är klar på något vis? Det skulle ju ge skapa honom en mängd problem. Kanske så långt att han får lämna Arsenal, för något sämre lag...

Jag vill iallafall inte se Arshavin i Barca. Han är så grovt överskattad att det är sorgligt. Vad har han gjort sen han kom till Arsenal?

Sen var det ju en viss Henry som kom till oss från just Arsenal. Ja, hur har det gått för honom i Barcelona? ;-)
Barca såklart!
2010-05-03 15:04
Ämne: Tydligen blir det ti....
De vill visa AFF-HIF och därmed hinner de ju inte med första halvleken i Barcas match, tyvärr. Men det finns 1000 streams ändå, så det är lugnt.

atdhe.net/
myp2p.eu/

för att nämna två ställen som garanterat har stream på matchen.
Barcelona el Maestro!
2010-05-03 15:01
Ämne: Helvete vad han hela...."I Will Leave Arsenal For Barcelona In The Summer.
"I have always dreamed about going to Spain and playing for the best team in the world.
They were unsure about me when I was playing in Russia but I have shown them that I'm the real deal and I know they are ready to talk to me."

Har han sagt det där så låter det för mig som om han vill verkligen lämna Arsenal. Wenger kommer inte att gilla det annars.

Jag skulle inte ha något emot honom. Det är en kille som inte skulle ha något emot att rotera med Pedro, skulle jag tro.
Men om halva Arsenalspelarna vill komma till Barca då undrar man ju hur mycket sanning som ligger i dessa rykten. Kanske inte mycket ändå.
Barcelona Rambla~
2010-05-03 14:54
Barcadinho

Aduriz spelar i Mallorca.

Hm, kolla in sista 20 min i matchen igår. Osasunas målvakt brydde sig inte om att gå ut på ett enda inlägg i luftrummet. Jag tror knappast att Camacho gråter över den förlusten. Visst, en del av spelarna har sin heder att spela för, alla känner inte för Real Madrid som Camacho gör, så de gör sitt bästa. Frågan är bara, gör de sist bästa under hela matchen? Knappast!

Lazio - Inter är ju bara pinsamt och en skam för fotbollen.

För att inte tala om Gerrads medvetna bakåtpassning till Drogba. :D
Barcelona Barcadinho.
2010-05-03 14:49
På tal om läggmatcher – det beror väl på hur man vill definiera en läggmatch.

En lägg match, som jag ser det, är en match då flera spelare medvetet (!) vill ge bort matchen till motståndarna. Exempel på det kunde man se igår mellan Lazio-Inter (skit pinsamt att ha sådana matcher).

Sen finns det en svag eller dålig inställning och det är inte samma sak som en läggmatch.
Man ger upp, trots det att man vill vinna, eftersom man inser att motståndarna är för svåra.
Man ger upp eftersom man har i sitt huvud ett psykologiskt underläge. Man tror helt enkelt inte på sig själv eller sitt lag.

Och det är det jag störde mig tidigare på lag som Valencia, Sevilla och Atletico när de besökte Bernabeu. Absolut inga läggmatcher men däremot en dålig inställning.
Man underskattar sig själv alldeles för mycket och överskattar motståndarna.
Jag är mer för att man alltid och igen alltid ska ge järnet.
Överraskningar på plan sker ju hela tiden.

Osasuna gjorde igår mer än sin normala förmåga. De skrällde nästan men benen orkade inte till slut. Synd bara att Pandiani inte var med. Han och Aduriz tillsammans kunde göra mer trouble för Real.

Real mallade på i vågor i sluminuterna. Det är klart att man ökar chanserna och göra mål.
Barcelona el Flaco - Dead in the middle of Little Italy
2010-05-03 14:49
Xavi är under konstant bevakning från klubbläkarna och har fortfarande känningar i vänstra benet. Trots det gjorde han en enorm prestation mot Villarreal, men det kanske vore bäst om han får vila mot Tenerife. Läste även att han är ett gult kort ifrån avstängning och riskerar därmed att missa matchen mot Sevilla ifall han blir varnad imorgon.

Touré och Keite är givna mot Tenerife, men vem tycker ni ska ta den sista platsen på mittfältet? Ska vi köra med Xavi från start, eller chansa med, låt säga, Thiago?
MessiEsInhumà
2010-05-03 14:47
Jag är ett stort Zlatan fan men jag är större Barca fan. Jag ser hellre Bojan på plan än Zlatan just nu för Bojan är som sagt mycket mer rörligare och skapar mer chanser. Men tänk också på att Zlatan är fortfarande "ny" i laget och har avgjort bland annat i el clasico.
Ge Zlatan tid så kommer han nog förstå att det han gör räcker inte och nu när Bojan presterar ännu mer så kommer det nog inte ta lång tid innan han fattar.

Visca el barca!
Barcelona Hetfield
2010-05-03 14:41
Det där är bara taktik från Arshavin, han vill pressa Arsenal genom att säga sådana saker. Om han säger sånt, och Arsenal vill bli av med honom, då sjunker hans pris, det ökar sannolikheten för att Barcelona ska visa intresse

Clichy får gärna komma, han är en oslipad diamant. Arshavin kan stanna där han är, även om jag gillar honom som spelare så är hans lön alldeles för hög med tanke på hans ålder
Barcelona Rambla~
2010-05-03 14:33
Helvete vad han hela tiden snackar om Barca. Visserligen är det en engelsk blaska men det är trots allt citat. Han lär ju reta upp ett och annat arsenalfan med sina uttalanden. Nu kan de inte skylla på att det är Barca som snackar i media om deras spelare.

Jag har svårt och tro att Barca nu skulle vara intresserade av Arshavin. Det känns som om det är två säsonger för sent nu.
Barcelona Visca y Barca Visca y Catalunya
2010-05-03 14:30
JAA FICK MIN TRÖJA! FYFAN VAD GLAD MAN VART :D
Barcelona NoGo™
2010-05-03 13:54
Har fått min tröja från Unibet nu så ni andra borde ju få era idag eller den här veckan.
Barcelona ★Sami★
2010-05-03 13:23
Hetfield.
Kolla in länktips.
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-05-03 13:07
Är det någon som vet varför puertan är stängd igen? De skulle ju öppna forumet och bara ha det stängt på matchdagar. Men de spelade igår och således bör det vara öppet för alla idag.
Barcelona Hetfield
2010-05-03 12:51
Det som gör Barcelona så bra är att spelare får inte spela enbart pga. deras namn, utan på vad de presterar på planen

Så är det, man petade Ronaldinho när han började festa för mycket, man petade Deco när han blev ofokuserade, man petade till och med Xavi (!) ett par gånger när han blev nonchalant och passiv

Poängen med det är att just nu lever Zlatan på varumärket "Zlatan", men faktum kvarstår att Bojan gjorde bra mycket bättre än Zlatan mot Villarreal än vad Zlatan har gjort på många, många matcher

Man måste förtjäna en plats i startelvan, den dagen vi låter spelare få spela enbart på deras namn, är den dagen vi kommer att förlora gång på gång
Barcelona ★Sami★
2010-05-03 12:50
Självklart blir inte Zlatan bättre om han bara sitter på bänken. Men jag tycker vi spelar bättre utan han. Bojan är mer rörlig och snabbare. Han står inte bara still och tittar på.

Hoppa inte på mig alla Zlatan Fan:)
Barcelona AzadEliassi
2010-05-03 12:45
På onsdag lirar vi!

Såg nu att det var ändrat till imon. Gutt ! :)
Barcelona Jontteee
2010-05-03 12:41
Lirar Barca imorrn? va hände med onsdag? FAN!
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-05-03 12:30
Messi 4-ever

De senaste matcherna har Bojan varit mycket bättre än Zlatan, det är bara att inse!

Bojan gjorde en grym match i lördags medan Zlatan inte gjorde någonting i matcherna mot Inter. Bojan hade också tagit oss till final i CL och blivit hjälte om inte en viss domare hade blåst hands på Yaya.

I morgon tror jag Bojan startar, och då gör Pep helt rätt. Jag skulle dock inte ha någonting i mot om båda två spelade och man vilade t.ex Messi. För Zlatan blir ju inte bättre om han får sitta på bänken hela tiden.
Barcelona Messi 4-ever
2010-05-03 12:06
Fy fan vad jag blir sur om Zlatan börjar på bänken imorn! Bojan må vara mer rörlig men är en överskattad spelare, Barca måste ha tyngd där framme. Jag hoppas att det lossnar för superZ snart för han har fått mycket skit som han inte ska ha!
Annons: