/spanien/barcelona/forum/1624.aspx/spanien/barcelona/forum/1624.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Blaugrana91
2015-11-28 23:59
Okej hur kunde den där texten bli ett länktips???
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Maestro Xavi - Tito Etern
2015-11-28 23:59
Ur en objektiv synvinkel så var Real inte nära att försvara titeln.
Barcelona Blaugrana91
2015-11-28 23:57
[QUOTE=Shanghai]Vi ska aldrig vara för säkra även om det går bra för laget i år. I fjol skrapade Real Madrid 22 raka segrar och krossade alla fram tills de fick skador. De var nära på att försvara CL-titeln. Så, vi bör lugna ner oss då det är mycket kvar av säsongen. Nästa match blir svår på Mestalla. Valencia blir världens bästa lag när de ställa mot oss. [/QUOTE] På vilket sätt var Real nära att försvara titeln? Visst spelade dem bra under hösten, men inte i närheten av det vi visat upp den senaste tiden. Hade dem spelat bra även under våren hade jag kunnat köpa ditt resonemang att dem var nära att försvara titeln, men absolut inte i det här fallet. Dessutom bara för att Real tycks kollapsa varje år betyder inte det att samma sak kommer hända oss.
Barcelona Tiki-Taka
2015-11-28 23:56
Jag har en känsla av att, vinner vi mot Valencia på borta så känns ligan vunnen på något sätt, med tanke på hur spelschemat ser ut under våren. Hur känner ni?
Barcelona Barcelonistas
2015-11-28 23:47
Shanghai - jag håller med dig att Real under Hösten föra säsongen var ett riktigt bra lag. Men nära på att försvara Cl titeln? Vi var bättre än dom under hela våren. Sen tycker jag att det är en dålig ursäkt att man skyller på skador. Det berodde inte bara pågrund av skador. Ancelotti och Real blev lästa och Carlo lyckades inte ändra på det. Att skylla på skador är ren komedi. Gnällde vi när vår tränare drabbades av cancer? Elr när när våra viktigaste spelare skadade sig? Messi?Villa? Osv? Man har en trupp bredare än mount Everest och man skyller på skador? Lmao. Skyll på Carlo som blev sönderläst. Tror ni ett simpelt anfallspel duger ?man måste utveckla komma med överraskningar hela tiden. Det var det Pep gjorde så bra hos oss, och det är precis det Lucho gör precis nu. Så kom inte med sånt bullshit snack om Reals skador Mr shingho
Barcelona Barcelonistas
2015-11-28 23:35
Pep Guardiola mötte Real Madrid 15 gånger mellan 08/09 säsongen till 11/12 säsongen. Han förlorade bara 2 matcher mot Real. Det var CdR finalen och Peps sista Clasico. Han förlorade bara 1 90 min match mot Real. Han körde sönder dom. Klart att gringo mr Balo gonzalez snackar skit om Pep...
Barcelona Shanghai
2015-11-28 23:25
Vi ska aldrig vara för säkra även om det går bra för laget i år. I fjol skrapade Real Madrid 22 raka segrar och krossade alla fram tills de fick skador. De var nära på att försvara CL-titeln. Så, vi bör lugna ner oss då det är mycket kvar av säsongen. Nästa match blir svår på Mestalla. Valencia blir världens bästa lag när de ställa mot oss.
Barcelona Davids3
2015-11-28 23:19
@Davids3:

Neymar har varit galet bra denna säsong. Men förra säsongen så tycker jag helt seriöst han var överskattad här inne på forumet sett till hans prestationer på plan. Han skall vara på denna nivån bra länge för att anses vara världens bästa, även om Messi under den tidpunkten är skadad.
Barcelona Davids3
2015-11-28 23:16
@Ali G:

Om du läser mitt svar till Gabriel lite längre ner så förklarar jag hur jag tänker.
Varför ska man hålla på och utse en ny "Bäst i världen"-spelare efter varje match? det är löjligt.
Världens bästa spelare är Messi, är Messi skadad så säger man att världens bästa spelare är skadad och talar inte om en ny. Eller känner du något behov av att utse en ny ?
Barcelona Z_Z
2015-11-28 23:12
@Ali G:

Felet i det du skriver är dock att Neymar inte var strax bakom i våras. Messi var två om inte tre klasser bättre än alla andra. Att Neymar varit bäst under denna säsong är det nog ingen som inte håller med om, däremot är Messi fortfarande den bästa i år. Det var han som absolut var den vi var beroende av under våren och som återigen var den stora anledningen till att vi tog hem titlarna.
Barcelona Barcelonistas
2015-11-28 23:07
Jag trodde och jag var så säker på att vi skulle försvara cl titeln under Pep eran men vi lyckades aldrig. Vågar man tro på det i år nu under Lucho? Känns som vi har sjukt bra chanser.
Barcelona Ali G
2015-11-28 23:06
@Davids3:

Du är antingen en Messi fanboy eller vägrar acceptera verkligheten för just nu är Neymar världens bästa spelare. Om man kollar detta kalenderår så var Messi bäst i våras med Neymar strax bakom, kollar man hösten så har Messi varit skadad länge Medans Neymar presterat en fotboll som hade gjort självaste Ronaldinho att se ut som en junior spelare.

Så att säga att Neymar varit bäst detta år är inget fel utan det är verkligheten. Men tycker fortfarande att Messi är den bättre fotbollspelare av dessa två.
Barcelona Davids3
2015-11-28 22:57
Är Leicester City verkligen så bra från ingenstans eller är det alla andra storlag som är piss?
Ligger på delad första plats, kryss idag mot Man U.
Barcelona enkos
2015-11-28 22:55
Atleticos Thiago bröt benet... Tungt för Atletico eftersom han var lika viktig för dem som Busquets är för oss...
Barcelona Davids3
2015-11-28 22:54
Gabriel

Ja, det jag tycker är lite löjligt är när folk börjar kalla en fotbollsspelare för världens bästa sett till senaste 5-10 matcherna. Det funkar inte så.
Såklart, om Messi skulle få en knäskada och kan därmed inte springa, så är i princip alla människor som är kapabla till att springa bättre än Messi, ska man gå runt och säga att man är bättre än Messi då ?!
Barcelona Viggo - Grande Busquets
2015-11-28 22:54
Halilovics första halvlek är okej, väldigt duktig när han väl får bollen. Tycker han tar för sig för lite, har kvalitén för att göra mycket mer än han gör. I försvarsspelet promenerar han mest, svårt att se att Luis Enrique skulle vara jätte positiv till en sån spelare. Med boll väldigt duktig men jobbar knappt i defensiven.
Barcelona Davids3
2015-11-28 22:52
Luis Enrique: "Vidal and Arda? It's clear January is coming closer, because they have a bigger smile every day."
Barcelona enkos
2015-11-28 22:42
@Davids3:

Messi är inte alls ur form. Jan har kommit tillbaka från skadan och ser ut som han aldrig varit skadad.. Varit briljant mot Roma och idag hade han bara otur att han inte gjort 4 mål. All ära till Neymar men Messi är Messi
Barcelona Gabriel
2015-11-28 22:24
Messi är givetvis fortfarande världens bästa fotbollsspelare, folk har ofta kort minne. Men nog är han allt det, han är förståligt nog inte helt "där" ännu, inte så konstigt, sånt tar tid, men trots det såg man idag och även mot Roma fina aktioner från hans sida. Han är nog ca 50 procent just nu skulle jag gissa på. Neymar å andra sidan är i sin bästa form någonsin i hans karriär, han spelar en fotboll från en annan planet (om man vill utgå från att Messi och Neymar båda är utomjordingar), och det är oerhört tryggsamt att veta att när Messi inte finns tillägnglig som så varit fallet de senaste 2 månaderna så har vi en annan världsartist som kan steppa upp sitt game.

Minns när vi var så otroligt Messi beroende, så är verkligen inte fallet nu. Neymar lirar fotboll som aldrig förut, men så länge Leo finns så kommer Neymar tålmodigt få vänta tills han refereras som nr 1!
Barcelona Davids3
2015-11-28 22:13
Jag accepterar inte att ni kallar Neymar för världens bästa spelare. Messi är det, oavsett han är i form eller inte, skadad eller ej, finns med i startelvan eller sitter på läktaren med sin brud.
Barcelona Gabriel
2015-11-28 22:13
En rolig påminnelse, vart är de som tyckte att Hazard är bättre än Neymar?

Lol!
Barcelona Viggo - Grande Busquets
2015-11-28 21:58
Om ca 5 minuter börjar matchen mellan celta vigo - sporting gijon. Halilovic startar enligt officiella elvan i rollen som tia. Guidetti startar även för celta, vilket gör matchen ännu mer intressant.
Barcelona Xaviesta
2015-11-28 21:46
Barcadinho Varför ska jag jämföra Alves med dom ikoner som kritiserat klubben öppet? Jag kan lika gärna vända argumentet och hävda att det finns hur många ikoner och legendarer som helst som aldrig kritiserat klubben öppet, Puyol och Xavi tex bara för att nämna några ur modern tid. Du har helt rätt min vän, det finns ingen chans att du kan få mig att ändra uppfattning om Alves. Detta pga konkreta orsaker. Jag tycker inte att det är försvarbart helt enkelt. Jag kommer aldrig att gilla honom, men jag kan ändå hylla hans insatser när han väl står för en sådan i dom fåtalet matcher han "glänser" per säsong.
Barcelona Alltid en legend, Puyol .
2015-11-28 21:37
Känns som Messi går lite på halvfart ännu , trots det gör han helt störda grejor haha. Han kan ännu mer , och laget har precis vaknat. Fram till madrid-matchen tycker jag vårt lag gått på halvfart hela hösten. Ney-Suarez har burit laget men vi kan mycket bättre. Hoppas de tre senaste matcherna är ett smakprov på vad som kommer visas upp i vår. Har en annorlunda känsla i kroppen, jag längtar till CL-slutspelet och avgörande matcherna i vår, normalt brukar jag vara nervös den här tiden inför andra halvan av säsongen. Det enda laget jag inte vill möta är Bayern haha. Snart kommer Messi hitta matchformen , då bli vi ännu farligare. Vill se samma glöd från honom som i våras när han mosa alla lag. Inget är omöjligt med denna helt sjuka trio längre , kommer ni ihåg hur Real-fansen trodde BBC skulle mörda precis allting när de värva Bale , ironisk hur alla de tre spelarna är i sina respektive sämsta former i karriären och vår trio mördar allt istället.
Barcelona neymar JR
2015-11-28 21:26
The camerooninas Han har rätt, dom börja spela så när matchen är avgjord. Förstår samtidigt deras underbara relation men ibland kan det tyckas att det överdrivs en aning Men men truppen är i harmoni och alla känner sig delaktiga ändå
Barcelona Maestro Xavi - Tito Etern
2015-11-28 21:04
Här är matchhöjdpunkterna för er som kanske vill ha dem.
Barcelona the cameroonians
2015-11-28 21:01
neymar JR Instämmer i den hatkärlek du ger uttryck för. Det visar såklart vilken otroligt fin relation de tre har och att de vill att alla ska få lyckas. Samtidigt är det ju 8 andra som också ska få möjlighet att komma med på scoreborden och även om jag inte tror att det i sig kan skapa slitningar inom gruppen som helhet kan man inte bortse från det faktum att det finns risk att det går överdrift. Men så länge det inte påverkar poängskörden så får man se till att bara njuta av dessa unika herrar och deras kärlek till varandra! Som vår tränare sa Idag; "Messi, Neymar and Suarez get along so well that they want all three to score. Once game decided, they can have fun."
Barcelona Neymar N11
2015-11-28 20:56
Neymar: "Renewal? We're talking, I still have a few years left on my contract. Of course I want to renew."
Barcelona Barcadinho.
2015-11-28 20:54
Xaviesta - om ditt andra stycke.

Inte så hälsosamt att ha såna höga krav på spelare. Ok, han har tabbat sig enligt dig vid förhandlingsbordet, Men tänk på ALLA år, alla andra matcher,
Han är en trotjänare av högsta rangen båda i Barca och i den moderna fotbollen!
Det är därför han fick applåder idag, inte för hans match idag, utan för hela hans långa historia i klubben.

Du kommer inte ha kvar många spelare som du kommer älska och respektera om du ska tänka så. Finns många gamla ikoner som hade sina dispyter med klubben. Antigen om pengar eller annat..
Jag kommer nog inte övertala dig, det tror jag inte. Men jag vill kommentar det i alla fall.
Barcelona neymar JR
2015-11-28 20:45
Jag älskar det vår trio håller på med men samtidigt hatar det Roma matchen dom sökte endast neymar för att han ska få sitt mål. Spelare i bra lägen som inte fick bollen för att neymar ska göra mål Idag så var det neymar som endast ville passa Messi. Trots öppna lägen för suarez och rakitic så ska endast messi sökas Jag både hatar det och älskar det, visa lite mer uppskattning mot dom som gör hästjobbet och få dom att göra mål Men men vem är jag att klaga
Annons: