/spanien/barcelona/forum/16239.aspx/spanien/barcelona/forum/16239.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hetfield
2010-01-08 16:11
Allan14

När jag skrev inlägget så tänkte jag mer långsiktigt, dvs. när Henry försvinner

Ashley Young är inte en särskild trolig ersättare då Aston Villa vill ha en enorm summa, det är därför Man U till slut drog sig undan

Jag tycker som sagt att Lavezzi vore bra, han är både bra och mångsidig, och jag tror att vi kan få honom för en relativt liten summa, men tror inte att Pep diggar den typen av spelare
PEP.
2010-01-08 15:44
Jag fattar inte varför alla här inne envisas om att YaYa ska starta, vad är det för fel på Busquets? Personligen tycker jag att Sergio är bättre, då han har bättre spelförståelse och bättre passningsspel än Yaya. Ni måste väl fatta att Pep har bänkat honom av en anledning, och han måste tro att Sergio är bättre än Yaya för tillfället.
Barcelona Allan14
2010-01-08 15:28
Oleguer Presas//

Visst det skulle vara kul om han kom. Men jag tror inte Aston Villa kommer släppa en av deras bästa spelare nu mitt under säsongen, bland annat för att dom är i bra form nu och behöver honom mycket.
Barcelona Allan14
2010-01-08 15:23
Yaya toure kommer nog inte vara lika bra som Micheal Essien i AF, men vi får hoppas på att han är de. Han måste få tillbaka sin gamla form som han hade förra året då nästan ingen kunde komma förbi honom. Visca Yaya Toure!
Barcelona ★Barca★
2010-01-08 15:05
Pedrito

Självklart kommer Yaya bli kung i afrikanska mästerskapen. Han kommer komma tillbaka starkare än någonsin.

Han är jävligt viktig för Barca. Jag hoppas han tar tillbaka sin plats i startelvan.

Visca Yaya Toure:)
Barcelona Pedrito
2010-01-08 14:58
Yaya kommer bli kung i afrikanska mästerskapen, så långt är väl alla överens?
Barcelona ★Barca★
2010-01-08 14:56
Längtar tills Yaya toure kommer tillbaka. Vi behöver hans tyngd. Jävligt viktig är han.

Visca Yaya Toure:)
Barcelona Yaya24
2010-01-08 14:49
Ämne: Yaya24

Han sjunke....
Maradona klass på en defensiv mittfältare, inte illa de.
Barcelona Den vise
2010-01-08 14:46
Ämne: Ämne: Det är ....Äh vissa tål inte ens ett litet skämt. Hur som helst så kan vi vara överens om att inte vara överens på den punkten.

Visca Pep och hans söner!

Im just sayin`
Barcelona ★Barca★
2010-01-08 14:46
Yaya24

Han sjunker som Titanic:D

Im just sayin Yaya toure is King.
Barcelona Yaya24
2010-01-08 14:43
Ämne: Det är min åskit och....
Du behöver inte sjunka så lågt, de räcker.

Visca Barca Visca Toure
Barcelona Den vise
2010-01-08 14:39
Det är min åskit och jag tänker hålla mig till det. Har hört att toure ska börja spela bowling..
STRIKE!

Im just sayin`
Barcelona Hetfield
2010-01-08 14:37
Kan ni inte ta tjaffset över PM, ni är som 3 ungar som bråkar om vem som ska få behålla bollen...
Barcelona ★Barca★
2010-01-08 14:34
Yaya Toure is the KING!
Barcelona Yaya24
2010-01-08 14:33
Ämne: Den vise

Yaya tou....
Respekt
Barcelona Oleguer Presas
2010-01-08 14:30
Ämne: Det finns tyvärr int....
Jag tycker att Ashley Young är det intressantaste namnet av dem du radade upp, men kanske en för stor chansning, med tanke på att han säker kostar någon stans mellan 200-300 miljoner och Engelska spelare brukar ha svårt att lyckas i Spanien.
Personligen skulle jag vilja ha en spelare med lite slitvargs egenskaper, typ Kuyt eller Olics huvud, men med en annan kropp, en snabbare och lite mera tekniska spelare, men förmodligen finns det ingen sådan att tillgå. Rooney är väll det närmsta man kommer, men han känns ganska orealistisk att kunna köpa loss. Får hoppas att Pedro kan ta ett steg till i sin utveckling och bli en världsspelare.
Barcelona ★Barca★
2010-01-08 14:29
Den vise

Yaya toure är kung och jävligt viktig!

Kung Toure
Barcelona Yaya24
2010-01-08 14:27
Barcelona Yaya24
2010-01-08 14:27
Ämne: Ämne: !--TEMP_B--!Ämne....Du som är löjlig, som inte kan inse att Toure är en av våra viktigaste, notera EN av våra. Bland dem andra viktiga spelarna finns självklart messi och Iniesta.
Barcelona Yaya24
2010-01-08 14:26
Ämne: Yaya är Kuung !

....
Jag skrev fel, jag menade att med Yaya hade vi vunnit matchen.
Barcelona Den vise
2010-01-08 14:24
Ämne: Ämne: Yaya24
....Det var det löjligaste argumentet du kunde ha kommit med. Så där kan man inte resonera då kan jag dra till med följande..

"Vad skulle vi gjort utan iniesta mot chelsea" ?

"Vad skulle vi gjort utan messi mot Man u"?

Då förstår du att det fallerar redan där..

Barcelona ★Barca★
2010-01-08 14:24
Den vise

Yaya Toure är inte viktigast i laget. Men jävligt viktig är han vi behöver hans tyngd. Bättre spelare finns inte.
Barcelona Yaya24
2010-01-08 14:19
Ämne: Yaya24

På dig låt....
Han är definitivt en av dem viktigaste spelarna i laget. Vad skulle vi gjort mot Chelsea och Man utd i CL förra året utan honom?
Barcelona Den vise
2010-01-08 14:16
Yaya24

På dig låter det som om toure är lagets viktigaste spelare. Det är han långt ifrån ska du veta. Synd att han inte spelar tennis eller pingis så att du kunde heja på JUST honom och inte laget barcelona.

Im just sayin`
Ktoor^,^
2010-01-08 14:13
Yaya är Kuung !

Edit: Yaya24 @ vi förlorade aldrig mot villareal
Barcelona Yaya24
2010-01-08 14:12
Med Kungen Yaya Toure hade vi inte förlorat mot Villareal. Vi har världens bästa Defensiva mittfältare, helt komplett ändå klagar ni på honom.
Barcelona Yaya24
2010-01-08 14:08
Att jämföra yaya med Busquet är ett hån mot Toure. hade Busquet inte varit katalan, hade ni sågat han direkt.
Barcelona Hetfield
2010-01-08 14:04
Det finns tyvärr inte alltför många realistiska köp av kantspelare där ute, iallafall inte om man vill ha en bra kantspelare

När jag har sett Napoli spela, och när Argentina lirade mot Katalonien så blev jag mäkta imponerad av Lavezzi som skulle kunna passa in i laget om han får en tränare som vet vad han gör, och där finns förstås Mister som gör det

Några bubblare:

Hulk (Porto) Grym vänsterbössa, urstark och snabb

Di Maria (Benfica) Grym kantspelare, kanske lite ensidig

Silva (Valencia) Skadebenägen, men väldigt bra

Ashley Young (Aston Villa) Kvick som fan, är dessutom ung

Giovinco (Juventus) Han spelar mer centralt, men väldigt väldigt kvick, går kanske att skola om honom, men har svårt att se Juventus sälja deras talang, men går det dåligt för Juventus, vem vet?

Gourcuff (Bordeux) Spelar mer centralt, men skulle kunna tro att han skulle kunna spela på kanten med tanke på tekniken och speeden som han har

Barcelona westinho
2010-01-08 13:43
Ämne: Nesto

Pedro är v....
Pedro är tvåfotad, så han är perfekt för en kantposition.
Barcelona Mojito
2010-01-08 13:21
Angående diskussionen kring Yaya vs Busi, så får man åter se saker långsiktigt.

Om Busi ska utvecklas behöver han speltid, och när ska han få detta om inte när Yaya är lite ur form som han varit. Och desssutom är han borta i en månad (med efterspel i form av rehab) från AM.
Lägg till att han ryktas (via agenten) från Barca.

Den fördelen som Busi har gentenmot en Yaya ur form är att han inte kladdar så mycket med bollen utan ser till att hålla max två tillslag.
Han ser till att få upp tempot lite mer än en Yaya ur form.

Det råder dock ingen tvekan från min sida att den som besitter den högsta nivån är Yaya. Sen gäller det att plocka fram den när tillfälle ges.
Det har inte Yaya gjort i år, men Busi har.

Pep verkar tänka långsiktigt i det mesta han gör, t ex Messis extra ledighet, startelvan mot Sevilla etc. Sådana tankar kan få nuet att rucka på sig, men slutprodukten kan bli mycket bättre.
Annons: