/spanien/barcelona/forum/16237.aspx/spanien/barcelona/forum/16237.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
PEP.
2010-01-09 14:46
LennyRomario

Vissa av oss kanske har koll på ungdomslagen, och vissa av oss kanske kollar t ex när Barca Atletic spelar.
Hoppas de gav dig svaret till varför så många Barca fans runt om i världen vill ha hem den "förlorade sonen".
Barcelona LennyRomario
2010-01-09 14:40
Hur bra koll har ni egentligen på Barcelonas B och ungdomslag? Och hur bra koll har ni haft på Barcelonas B och ungdomslag under åren? För jag måste säga att jag är imponerad!

Det är folk som ska fälla tårar av lycka om Fabregas, den förlorade sonen, kommer hem.

Han gjorde inte en enda A-lags match, jag har aldrig sett honom i Barcelonas tröja. Jag hade i ärlighetens namn inte hört talas om killen innan han slog igenom i Arsenal, och man då fick veta att han kom ifrån Barcelonas ungdomsverksamhet.

Så hur ska jag kunna ha starka känslor för att någon återvänder, som jag inte ens visste att vi hade förlorat? Ja, nu vet jag ju det, men inte då. Det är lite som att någon skulle sno en klocka jag inte ens visste att jag ägde. Sen skulle jag helt plötsligt börja gråta av lycka när jag får tillbaka klockan jag inte ens visste fanns i min ägo.Jag har ingen som helst visuell eller känslomässig bild av Fabregas i Barcelona.

Men jag förstår att många av er verkar ha det, och jag måste applådera er kunskap om vilka som hade en ljus framtid i Barcelonas ungdomslag 2002!
Barcelona Barcamartin
2010-01-09 14:34
Hahahaha måste dela med mig av den här ;D. Vet inte om den varit upp tidigare, ursäkta i så fall.

Man blir glad ;D

LÄNKTIPS
Barcelona Jax12
2010-01-09 14:25
Om han nu vill komma ser jag gärna honom i Barca då han är en underbar fotbollsspelare men inte om förutsättningarna är att det får kosta vad det kosta vill.
Barcelona Jax12
2010-01-09 14:23
Vad Gourcuff har som inte Cesc har är en prislapp under 500 miljoner och ett hjärta som inte kan ifrågasättas. Vad är det som säger att Fabregas så gärna vill till Barca förutom alla supportrars önskan om att den förlorade sonen ska komma tillbaka. Känns som om det ska mycket till för att Fabregas ska vinna tillbaka ens förtroende med tanke på den bakgrund som finns!
PEP.
2010-01-09 14:18
★Barca★

Vad har Gourcuff som inte Cesc har? Jag skulle hellre vilja se en egen produkt än Gourcuff. Sen vill jag att vi hellre tar upp JDS eller Thiago, bådda dessa spelare har potentialen att bli världsstjärnor. Så nej tack till Gourcuff.
Barcelona Jax12
2010-01-09 14:05
Gourcuff är nog inte helt fel om man vill förstärka. Men helst av allt ser jag att Thiago och dos Santos får chansen där. Skulle inte vara fel med 4 canteros på det centrala mittfältet som är motorn i Barca!
Barcelona L.A.M. Nr 10
2010-01-09 13:59
Rambla

Aha, den kom nog precis efter jag skrev inlägget(:.
Barcelona ★Barca★
2010-01-09 13:55
Fabregas är en grym spelare. Men nej tack till han. Den spelaren jag vill se är Gourcuff.

Vad tycker ni?
Barcelona Jax12
2010-01-09 13:49
Som vissa här har varit inne på skulle Fabregas rotera på mitten tillsammans med Xavi och Iniesta. Vad händer då med dos Santos och Thiago? Personligen anser jag att dom bör slussas in i laget och få speltid även dom. Blir lite väl många centrala mittfältare i laget och Pep verkar föredra att jobba med en mindre trupp. Tror inte att han vill besitta en så stor trupp även om han under sommaren gick ut och sa att han ville bredda truppen. Jag tror att ungtupparna har fått Peps förtroende och att han ser framtiden i dom. Sen att Fabregas skulle vara det självklara valet utifall man ska handla in en central mittfältare tycker inte jag. Har lite kluvna känslor för Fabregas som trots allt svek Barca och lämnade oss trots att Laporta försökte övertala honom att stanna. Va sägs om Gourcuff i stället om man nu ska bredda truppen?
Barcelona Rambla - El Barça de les Sis Copes!
2010-01-09 13:48
Ämne: Vilka är skadade och....
Införrapporten besvarar alla dina frågor.
Barcelona L.A.M. Nr 10
2010-01-09 13:42
Vilka är skadade och avstängda imorgon?
Real Madrid Hala Pepe
2010-01-09 13:39
Barcanist

Självklart risken finns alltid när det är så mycket folk på en och samma plats, vi får helt enkelt hoppas på det bästa:)
2010-01-09 13:38
PEP

Att du vill ha Cesc är en helt annan sak och det kan jag respektera. Problemet är bara att många tenderar att vilja hitta lösningar som egentligen inte är till det bättre för laget, bara för få in spelare de gillar i laget.

Dessutom, har jag svårt att se Cesc nöja sig med en underordnad roll när han i dagsläget är den viktigaste spelaren i sitt nuvarande lag där spelet byggs kring honom. Jag kan bara se honom ansluta om han garanteras speltid och får indikationer på att det är han som kommer att bli lagets viktigaste kreativa mittfältare. Ihop med Xavi eller Iniesta.
2010-01-09 13:37
Hetfield

Det är en stor förändring trots det. Pep riskerar hela sitt anseende och trovärdighet genom att byta ut en erkänd målgörare av rang mot en helt annorlunda spelartyp. Varför ska han förändra det som redan av de flesta anses vara världens bästa kreativa mittfälstsduo?

Att ta in Cesc, som ej vill flytta på sig och som Arsenal under inga omständigheter vill sälja, och sen placera ut Iniesta eller Cesc (som det föreslogs) på en kant, är enligt mig att utmana ödet till det yttersta.
PEP.
2010-01-09 13:34
Ämne: Ämne: Ämne....
Måste erkänna att du har rätt på dem flesta punkterna, jag tänkte inte på de sättet. Men jag vill fortfarande ha Cesc, så får man rotera med Xavi, Iniesta samt Cesc. Då får vi bra konkurrens i mittfältet och alla tre kommer kämpa hela tiden om en plats i startelvan.
Barcelona Barcanist
2010-01-09 13:33
Xavi är som Veron. En sådan typ av spelare man kan ha med i startelvan tills han blir 40 år gammal.
Barcelona Barcanist
2010-01-09 13:31
Hala Pepe

Jo, men möjligheten finns för rebellerna.
Ingen säkerhet är utan kryphål.
Jag menar, presidenter har mördats, i USA och jag vågar påstå att USAs säkerhet på presidenterna nog är högre än vad Sydafrika kan erbjuda fotbollsspelarna. Risken finns alltid.

Jag tycker att visas det minsta lilla tecken på något liknande i Sydafrika under VM så ska man lägga ner hela turneringen i år. Vem bryr sig om VM ställs in ifall man garanteras att en kula inte flyger igenom Messis, eller för den delen någon annan spelares huvud?
Barcelona Libaax
2010-01-09 13:30
Helt rätt.

Jag förstår inte hur man kan vilja en av världens bästa playmakers ska spela kanten,springa utan ha snabbt,dribbla och sånt.

Han är passnings genie, hans mål är bara bonus,han gör mål mest för Arsenal har inge bra kantanffalre,central anfallare....
Barcelona Hetfield
2010-01-09 13:28
Rambla

Nja, det är ingen vidare förändring om du tänker på att mittfältet är exakt samma som förra året, och backlinjen för den delen också

Det är visserligen sant att Iniesta ska driva bollen och skapa kaos, men man måste veta när man ska göra sånt, det är som att börja dansa i biblioteket, det är varken rätt plats eller tid för det

Iniesta är som bäst när han får komma med fart och servera till anfallarna, nu dräller han runt och tappar bollen, eller så stannar upp anfallet så att man får börja från ruta nr.1

Förstår mig inte på folk som säger "Xavi börjar närma sig 30" , som om Xavi blir helt plötsligt dålig. Xavi är den typen av spelare som kan vara bra ända tills han blir 36 (om han klarar sig utan skador), Xavi använder för det mesta hjärnan
Real Madrid Hala Pepe
2010-01-09 13:22
Barcanist

Självklart finns möjligheten att det även sker i Sydafrika, finns flera områden som man bör undvika. Men om man jämför länderna Angola och Sydafrika så ser man att Sydafrika är ett mer moderniserat land. Jämför man tex ländernas BNP så är Sydafrikas nästan tre gånger högre är Angolas. Sen ska man även tänka på att VM förmodligen kommer ha högre säkerhet med tanke på att det är en större tunering, mer personer på plats etc.
Barcelona Essienesque
2010-01-09 13:19
H.Alavi - Triangulo Magico! - Ja, bra idé! Straffa en hel kontinent för vad som hände i Angola! Hah, seriöst? Sydafrika har lika mycket gemensamt med Angola som Sverige har med Ukraina..Så min fråga till dig är, om en dödsskjutning hade skett i Ukraina, hade du förespråkat att Sverige inte hade varit lämpligt som ett värdland för VM?
2010-01-09 13:18
Du ska få en motivering. Cesc är en spelare som ska ha hela offensiva planen framför sig, inte spela ute på kant där den enda uppgiften i Barcas spelsystem är att driva snett in mot staffområdet. Han ska fördela bollar, öppna upp spelet, driva upp passningstempot från kant till kant, och inte stå utmed linjen markerad av motståndarnas högerback. Slöseri med talang och resurs.
Barcelona Barcanist
2010-01-09 13:17
Måste man inte ha speed för att spela ytter? ^^
Barcelona Allan14
2010-01-09 13:16
Jo iförsig så e Fabregas svaghet snabbhet då, men att ha en till mittfältare som Fabregas skulle inte vara dumt nu när Xavi börjar bli upp mot 30. Men Xavi borde få spela så länge han är bra och orkar!
PEP.
2010-01-09 13:12
Ämne: Ämne: Rambla ....
Den senaste matchen jag såg med Spanien(kommer inte ihåg vem dem mötte), då spelade Silva på vänsterkanten, Xavi och Alonso spelade centralt på mittfältet, och Fabregas hade en utgångsposition till höger i mittfältet. I den matchen tyckte jag att Fabregas skötte sig utmärkt.
Om vi skolar om Fabregas till vänstermittfältare så kommer vi att få ytterligare en dimension i spelet och en spelare som gör assist på löpande band plus så är han en helt okej målskytt.
Så jag säger: Ja tack till Cesc.
Kan någon av er ge mig en riktig bra motivering till varför vi inte ska ta hem Cesc och låta honom spela som vänsterytter?
2010-01-09 13:11
Hetfield

"Man vinner inte titlar genom att ha samma lag år ut och år in, det gäller att förnya."

Det ställer jag mig bakom. Att byta ut lagets bästa målskytt (Samu) de senaste säsongerna mot Ibra, skulle jag vilja kalla att förnya/förändra sig ganska mycket. Håller du med?

När det gäller Iniesta. Det är så han ska spela, han öppnar upp ytor med sitt driv med bollen och sitt dribblande. Det är en väldigt viktig egenskap som även det spanska landslaget har stor nytta av. Fast det är klart, när han inte är i lika bra fysisk form och det inte går vägen som tidigare, är det klart att fans blir frustrerade och då börjar kritisera honom.
Barcelona Hetfield
2010-01-09 13:09
Rambla

Man vinner inte titlar genom att ha samma lag år ut och år in, det gäller att förnya

Även om jag inte gillar hela iden med att köpa Fabregas, så tycker jag att det vore bra med lite konkurrens i mittfältet, enligt mig så har Iniesta blivit VÄLDIGT bekväm på sistone, tror att många delar den åsikten

Jag förstår att Iniesta är ständigt småskadad, men det gör mig irriterad när han ska behålla bollen i 3 timmar och försöka dribbla 3-4 pers istället föratt servera bollen

En klasspelare i mittfältet eldar upp Xavi och Iniesta så att de inte blir alltför bekväma, det är därför jag vill ha en till mittfältare i laget, sen om det är Fabregas eller någon annan får Pep och Co bestämma

Om du kommer ihåg säsongen när Xavi blev petad , det var just när Iniesta hade blivit en viktig kugge i laget och Deco storspelade, efter att han blev bänkad ett par gånger så fick vi se en helt annan Xavi

Men den som lever får se
Barcelona Barcanist
2010-01-09 13:08
Ämne: H.Alavi - Triangulo....
Visst är Angola och Sydafrika två olika länder.. Men hur vet du att det som hände i Angola inte "inspirerar" andra rebeller nere i Sydafrika. Sydafrika är inte direkt ett säkert land det heller om man jämför med t.ex. Spanien, Frankrike eller Italien.
Jag säger inte att VM bör flyttas till något av de länderna, men ville bara påpeka att det som hände i Angola mycket väl kan hända i Sydafrika också. Men, den som lever får se!
2010-01-09 13:07
Ämne: Jag tycker att vi bo....
Pedro har också gjort 13 mål den här säsongen. Jag tror nog ingen hade bytt bort Pedro mot Cesc på en kant. Cesc är inte och kommer aldrig bli en ytter. Alldeles för långsam för det.
Annons: