/spanien/barcelona/forum/16233.aspx/spanien/barcelona/forum/16233.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Delarocha
2010-05-04 16:46
Grejen med Zlatan är att han spelmässigt varit iskall hela säsongen. Även hösten var spelet rätt uselt. Han har lyckats göra en del mål ja, mycket på grund av att han inte kan misslyckas med att göra en hel del av dem och en del av dem för han besitter en jävla klass som spelare. Men spelmässigt fungerar verkligen ingenting mellan Zlatan och laget.

Bojan vet ju exakt hur han ska spela i uppställningen och vart han ska befinna sig etc. Han kommer förövrigt INTE bli såld. Finns inte en chans.
Barcelona ¡Barça! - Crèma Catalana
2010-05-04 16:43
Hetfield

Jojo jag håller med, men det är inte precis så att han har underpresterat under hela säsongen, han har varit viktig i många matcher. Det är därför jag tycker att det är viktigt att han kommer igång igen och kommer i samma form som han var i början av säsongen. Men visst, Bojan har varit mycket bra senaste tiden.
Barcelona Hetfield
2010-05-04 16:40
Barca!

Zlatan har ju fått hur många chanser som helst i världen, hårda och kalla sanningen är att Zlatan får chans efter chans pga. hans rykte och namn, inte på det han presterar

För mig står det för allt som man ska undvika, att låta spelare som lever på endast namn få spela istället för spelare som förtjänar att spela, men det är kanske bara jag

Stx

Om du tror på det ryktet, så vet du inte mycket om Barcelona och andan som genomsyrar laget. Det finns ingen chans i världen att man säljer Bojan, särskilt med tanke på att Pep har sagt att han har stora planer för Bojan
Stx
2010-05-04 16:35
Delarocha

Gynna Bojans och FCB's framtid? Enligt Marca så ingår ju Bojan i en deal som innebär att han går till Valencia efter säsongen, och om det nu stämmer så får jag nog lov att inte hålla med dig, då tror jag det är bättre för laget om Zlatan kommer igång! Nåväl, träna var det ju!
Aléx
FC Barcelona #10

Du har Canal+ Sport HD och Canal+ Film HD också men du måste ha en HD-box för att kunna se på kanalen.
Om du har HD-box gör en kanalsökning.
Barcelona ¡Barça! - Crèma Catalana
Delarocha

Du säger att man ska få speltid så länge man presterar, hur ska man kunna prestera om man inte får speltid då? Detta är en perfekt match för Zlatan att spela
Stx
2010-05-04 16:33
Hyder

Jag menade inte att de skulle ändra hela spelsystemet/spelidé pga Zlatan, även om det i efterhand verkade som så. My bad. Men hela tanken med att köpa Zlatan var väl för att de skulle ha ett alternativ till sin spelidé som de har idag? Det har ju uppenbarligen inte funkat för Zlatan att spela Barcas snabba passningsspel alla gånger.

Jag menade var snarare att när Zlatan är på plan så borde de kanske ta hänsyn till hans längd och andra kvalitér etc. Jag älskar Barcelonas sätt att spela fotboll, men ibland tycker jag också att det blir lite enformigt när inte alla är på topp, och då tror jag Zlatan kan vara just den spelaren som kan göra det lilla extra om de spelade in några långbollar på honom och att han tog chansen med ett skott eller liknande.

Jag är väl medveten om att spelare anpassar sig till Barcelona och inte tvärtom. Med tanke på de miljoner de lagt på han så menar jag bara att det kanske kan vara värt att ändra nåt litet som gör att han passar in bättre, sen vad det skulle vara har jag ingen aning om. Och jag tror fortfarande att det är tanken med Zlatan, enligt Pep så var ju värvningen av Zlatan på sikt och för att ha en variation till nuvarande spelsystem, som inte alltid funkar mot duktiga defensiva lag.

Sen håller jag med om att Zlatan underpresterat många gånger, och att Bojan absolut är duktig. Tycker bara det är "tråkigt" att det är så, då jag gärna vill att det går bra för Zlatan och Barcelona, sen ser jag givetvis hellre att det går bra för laget än för Zlatan själv. Men tror knappast att Barca heller vill att deras dyraste värvning nöter bänk med 4(?) år kvar på kontraktet och en utköpsklausul så hög att t.om. Abu Dhabi Group blir avskräckta. Nåväl, nu ska jag träna.
Barcelona FC Barcelona #10
2010-05-04 16:32
Jag har alla Canal+ Sport kanalerna men inte HD :/
Delarocha
2010-05-04 16:31
Jag ser ju hellre Bojan från start. Känner att den här perioden kan bli hans genombrott igen. Får han göra ett antal mål till här under slutet av säsongen tror jag det är viktigare för laget än om Zlatan får göra det allvarligt talat.Tror det kan gynna Bojan och Barcelonas framtid rätt rejält. Bojan har väl med största sannolikhet en större framtid i klubben ä Zlatan.
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-05-04 16:30
Pep Guardiola säger att Zlatan kommer inte att lämna FCB under sommaren och han kommer troligtvis att komma in i spelet under nästa säsong.

Han säger också att anledningen till varför Zlatan satt på bänken mot Villarreal var för att han behövde få vila, och att alla ska få chansen o spela. Bojan fick chansen i lördags, och han utnyttjade den genom att göra en underbar match.
Barcelona Hetfield
2010-05-04 16:27
Matchen mot Tenerife är väl perfekt för Zlatan, det är på hemmaplan och Tenerife är inte precis världens bästa lag

Om Zlatan gör en plattmatch mot Tenerife så vet jag inte vad man ska göra, skratta eller gråta?
Men samtidigt så förstår jag många, Bojan har FÖRTJÄNAT en plats, det har inte Zlatan, han lever mycket på det han har presterat i Italien

Barcelona Engstrom88
2010-05-04 16:24
Någon som har koll när spelschemat för nästa säsong brukar komma ut?
Delarocha
2010-05-04 16:23
Håller med Hyder typ helt ut.
Att låta Zlatan spela nu efter Bojans sista två månader och speciellt matchen mot Villarreal är ett lika stort "hån" mot honom. Att spela Zlatan bara för att han var dyr och känd är en felaktig tanke. Zlatan ska få speltid så länge han presterar. Presterar han inte ska han kunna bänkas för att få upp glöden igen.
Aléx
2010-05-04 16:17
kallesiete

Det stämmer, Canal+ Sport HD visar hela matchen. :)
Barcelona kallesiete
2010-05-04 16:14

Som jag har fattat det så har alla som har turen (precis som jag) att ha tillgång till Canal+ sport hd möjligheten att se hela matchen på tv idag.

Alltså från 20:00. Jag hoppas att det stämmer.

Seger ikväll!
Barcelona Hyder
2010-05-04 16:12
Stx

Varför är det dumt att bänka en spelare till förmån för en spelare som presterar bättre? Bojan har visat på senare tid att han kan prestera bra fotboll och tillföra mer för laget än vad Ibra har gjort (stundtals). Spelar man dåligt får man ta konsekvenserna, det är inget dumt eller konstigt med det.

Sedan säger du någonting som gör att jag undrar om du vet någonting alls om Barcelona som organisation. Sen när började man ändra spelsystem efter spelare? Det är spelarna som ska slussas in och anpassas efter Peps system. Sedan gör man givetvis detaljändringar för att maximera olika spelare. Men du säger att Barças ansvar är att lägga upp en taktik som gör att Ibra passar in. När alla ungdomar i organisationen lär sig ett spel i ett speciellt system för att göra det lättare för dem att prestera i a-laget då tycker inte jag att man ska ändra på saker och ting på grund av att en spelare underpresterar som i Zlatans fall.

Andre_D
2010-05-04 16:11
Vila Xavi - in med Thiago, tycker jag.
Stx
2010-05-04 15:56
Nästan så man blir orolig för Ibra och hans roll i Barcelona. Hoppas verkligen att han kommer att spela bättre när han får chansen, saknar den Ibra man såg i Inter som gjorde de udda sakerna - och lyckades. I FCB är han inget annat än en annan i mängden , numera, även om han började säsongen bra och såg ut att nästan kunna ta över Messis plats på tronen! Bara hoppas att Pep ger han chansen, och att han tar chansen att briljera. Undra om Bojan får speltid pga att det kanske ligger nåt i flyttryktena? Lite PR-trick så han får visa upp sig eller nåt, nåväl. Tycker ändå det är dumt att deras dyraste värvning genom tiderna bänkas när han är frisk, tycker trots allt det är Barcas ansvar att lägga upp taktiken etc så att Ibra passar. Sen är ju givetvis bollen hos honom själv i slutändan, men ändå ...Bet365 visar matchen gratis när man är registrerad f.ö!
Länktips: www.bet365.com
Barcelona Larsson1333
2010-05-04 15:53
Delarocha

Hehe lugnt, när jag själv läste om det insåg jag att det var lätt att misstolka

Har också hört det, helt fel anser jag, då kommer de två andra mittfältarna få ta sjukt mycket jobb

SKulle max kunna sträcka mig att se han som spelarn bakom anfallaren i ett 4-2-3-1
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-05-04 15:51
Xavi kan man vila pga. skadeproblem. Men det finns ingen anledning att vila någon annan. 3 matcher kvar och det är bara att köra på. För mycket ändringar och vila kan förstöra lagets tempo och jämnhet.

Det är respektlöst mot Xavi att vila Messi eller någon annan nu när han spelar skadad. Kan han spela skadad så kan de andra spela även om de är lite trötta.
Barcelona basaric
2010-05-04 15:47
Jag vill också meddela är att TV4 sport endast visar andra halvleken mellan Barcelona - Teneriffe.
Delarocha
2010-05-04 15:45
Larsson133

Oj, tolkade ditt inlägg fel. Dock läst andra som vill ha honom på mittfältet tidigiare.

Barcelona basaric
2010-05-04 15:44
Det är ingen hemlighet att Arshavin vill till Barcelona.. titta länktips.
Barcelona BlueRed
2010-05-04 15:41
el Flaco & Visca Barca

Håller med där el Flaco. Med tanke på att mittfältet är så tunn som den är just nu så är det givetvis positivt att han inte är avstängd. Gällande Xavi så verkar det som om han vägrar bli bänkad nästan. Han vill verkligen spela dem här sista avgörande matcherna och säger att han klarar av det.

Fan att Iniesta ska vara skadad. Han har inte varit lika bländande som förra säsongen, men ändå så märker man av i spelet direkt när han inte är med.
Barça såklart!
2010-05-04 15:41
Ikväll tror jag Messi vilar och att det ser ut som följande framåt:

Pedro - Ibra - Bojan

Blir det någon fara på mossan så kommer nog Messi in runt 70' och sätter en eller två mål.

Jag tror dock vi tar en rätt enkel seger ikväll. 3-0.
Barcelona Larsson1333
2010-05-04 15:40
Vem har föreslagit zlatan på mittfältet? Menar du mitt inlägg så har du tolkat fel i alla fall, jag menar han som ensam topp.

Zlatan på mittfältet skulle nog inte mycket bli gjort med

Barcelona Larsson1333
2010-05-04 15:39
Vem har föreslagit zlatan på mittfältet? Menar du mitt inlägg så har du tolkat fel i alla fall, jag menar han som ensam topp.

Zlatan på mittfältet skulle nog inte mycket bli gjort med

Aléx
2010-05-04 15:38
Kvällens match sänds på Canal+ Sport HD (hela matchen med start från 19:55)

Jag hoppas att Ibra startar i mitten ikväll eftersom Xavi vilas. Jag köper att han inte springer men han har bra skott och giftiga passningar.

Pedro-Bojan-Messi/Jeffren
Yaya-Ibra
Busquets
Barcelona Visca Barca
2010-05-04 15:37
ÄR det någon som vet om Xavi kommer starta. Jag tycker i alla fall att man kan vila honom till matchen mot Sevilla. Jag tror, som några andra här inne, att man kan ta och spela med Thiago istället för Xavi idag.
Barcelona el Flaco - Dead in the middle of Little Italy
2010-05-04 15:33
BlueRed/

Hehe, jag förstår vad du menar och jag håller med dig. Har också tröttnat på hans ständiga filmningar och förstärkningar på planen, men just till den här matchen tycker jag att det är positivt att vi har alternativ på mittfältet för att på så sätt ge vila till Xavi.

Men trots hans skadekänningar i vänstra benet så skriver EMD att Xavi själv vill spela ikväll. Pep får avgöra vad som är lämpligast.
Annons: