/spanien/barcelona/forum/16232.aspx/spanien/barcelona/forum/16232.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
PEP.
2010-01-06 11:15
Puyi_5 (D.E.P. Puerta)

Tänk på att Chyg inte spelar så många matcher, den senaste han spelade var för ungefär en månad sen, och sen får han va med och spela en match mot ett snabbt sevilla, så man visste att han skulle göra någon tabbe idag och det gjorde han ju när han orsakade straffen.
Men jag håller med dem flesta här inne ge honom tid och han är ju fortfarande ung och han ha ju talangen han måste bara lära sig att utveckla den.
Sen en fråga till alla som hackar på Bojan, vad gjorde han för fel som inte hans med spelare gjorde?
Barcelona Puyi_5 (D.E.P. Puerta)
2010-01-06 11:01
Tan

Det stämmer, som med Henry, ge Chyg tid OM han nu är så bra som Pep tycker. Men det farliga är att Henry kunde göra mål nån gång ibland men om Chyg är som han är just nu så blir det som igår, förlust.. Det är känsligt läge att köpa en back som inte riktigt kommer in i det direkt, även om man inte kan begära det av Chyg egentligen..
Barcelona Puyi_5 (D.E.P. Puerta)
2010-01-06 10:59
The Reporter

Skojar du? Menar du på allvar att DU aldrig kritiserat en enda spelare i ditt liv? Klart Chyg är bättre än alla här inne alla dagar i veckan men fakta kvarstår, han förlorade matchen för Barca igår, han var alltså EN anledning att Barca förlorade igår, inte hela anledningen men en av de...

Pique är inte i närheten av lika seg som Chyg och han kompenserar det med sin hjärna och talang. Marquez är hur många år äldre än Chyg?
Sätt Chyg i B-laget och låt Enrique utveckla honom till en B-lagsgigant säger jag!
Barcelona Tan
2010-01-06 10:50
Ämne: Ingen som kommer ihå....
Instämmer helt. Jag vet att många är besvikna men jag tror fortfarande att Chyg kommer att visa sig vara en riktigt bra värvning när vi ser tillbaka om ett år eller så. Han är ung och van vid en helt annan fotboll uppe i Ukraina. Han kommer att anpassa sig och lära sig. Han har tiden för sig och verkar vara väldigt seriös. Ge honom säsongen innan ni dömer ut honom. Alla kan inte likt Pique och faktiskt Zlatan komma in i spelet på några få matcher.
Barcelona Bojan11
2010-01-06 07:31
Fan det var synd att vi förlorade igår men men...tror vi tar dom nästa omgång...

Messi - Snälla Pep säg till honom att hålla sig på kanten och försöka skära in som förr..:-D

zlatan - skall definitivt starta i andra matchen i cupen....fy fasen va grym han e :-D

Chyg - han ÄR bra, egentligen men om Pep finslipar honom lite kommer han bli en riktig pitbull i backlinjen...

Bojan - Någon som håller med att Bojan spelade bra, Bra idag????...riktigt skönt att se honom utmana och ta sig förbi spelarna...synd att målet genom zlatan var bortdömt :(:(..

VIDIC - Vidic har sagt att han gärna skulle vilja spela för Barcelona ( vem fan vill inte spela för barca liksom )...och han skulle peta Pique, det tror jag då Pique har DEN tendensen att tabba sig då å då....

Jag tror väldigt starkt på att vi vinner med 3-0 mot dom i andra cup-matchen..

VISCA EL BARCA
Barcelona Patrick Kluivert
2010-01-06 04:13
Barcanist

Det handlar inte om att anpassa sig, det handlar om hans äckliga snabbhet. Värdelös!!!
Barcelona FC Barcelona en Mi Corazón
2010-01-06 03:34
Alla som säger ha Tålamod med Chygrynskiy, varken ni, resten av dem som skriver här. guardiola, publiken på Camp Nou hade tålamod med Cáceres, om man ska välja mellan Cáceres & Chygyrnskyi så blir det Cáceres alla dagar i veckan, killen är en oslipad diamant, synd att guardiola inte såg det. Hoppas verkligen att han kommer tillbaks efter sommaren det vore ett stort misstag att släppa honom. Och visa klagar på att han kostade 16 mille, det år små potatis jämfört vad man fick hosta upp för Chygrynskiy
Barcelona Barcanist
2010-01-06 02:44
Ingen som kommer ihåg hur dålig Henry var sin första säsong? Grabbar ta det lugnt, Chyg kommer anpassa sig.
Barcelona The Reporter
2010-01-06 02:00
Folk sa innan matchen; Fan jag tycker synd om Sevilla de har många skador och många borta, såg ni vilket lag de hade ändå eller? Detta är fotboll ingen tycker synd om varandra! Ni tycker sund om de nu va?

Aja nu till matchen.

En dålig dag på jobbet helt enkelt. Pep verkar inte ha motiverat spelarna lika bra som de andra matcherna. Det fanns inte så många fel i matchen tycker jag endån.
Vi måste ha en mittfältare på plan som går ner ock hämtar bollar, vilket Xavi brukar göra, Iniesta är ingen Xavi.

Den dära straffen borde vara en frispark. Chyg började dra honom utanför straffområdet.

Till er som skyller förlusten på Chyg;

* Ni själva är bara fans, om ni skulle vara bra så skulle ni stå där han är.

* Pique och Marquez är också sega !

* Ärligt vart var Messi och Iniesta idag? Det är lätt att glömma skylla på de bättre killarna. Men vart var det idag ? När Messi missar en straff så säger folk inte så mkt, eller rättare sagt våra egna produkter missar ett friläge eller en straff så är det inga problem, fast om det tex skulle vara Henry så skulle ni vilja jaga ut honom från klubben.

Ta detta som konstruktiv kritik mot era inlägg, att ni inte bara behöver klandra vissa spelare, utan vi är ett lag !

Ha det bra grabbar, Visca barca i Visca Catalunya !

adil,
2010-01-06 01:43
GuruRamen

Jadu, det kan ha sitt svar i att om du börjat "hejja" på Barcelona innan Zlatan anlände till klubben hade du vetat att en Messi i mitten tenderar att få motståndarnas backlinje lättare ur balans vilket har en orsak i att spelet blir mer oförutsägbart med Messi i mitten. Denna taktik är inte alltid lyckad men fungerar mer än vad den misslyckas (som Barcas spelfilosofi överhuvudtaget), och tillämpas allt som oftast mot lag med hög kapacitet. Så vitt jag kunnat uttyda är det så det ligger till.

God natt
Barcelona Barcadinho.
2010-01-06 01:16
tarrak/

Hehe - Min åsikt!

Kul, då kan jag lägga mig nu.
Barcelona GuruRamen
2010-01-06 01:13
Vad har hänt med barcas kantspel? Varför hänger inte messi ute på högerkanten längre? Jag tyckte förra säsongen att messi å dani Alves samspel på högerkanten var det som skapade målchanser, utan det känns hela anfallet mer statiskt.
Barcelona Omarboy
2010-01-06 01:12

kom igen grabbar, vi fixar det på bortaplan, sen är det inte hela världen om vi inte tar oss vidare i cupen. hellre ligan och cl om ni frågar mig.

sen har jag inte sett allt för många kommentera thiago ikväll.. tänkte lyfta upp honom lite, han gör det rätt bra idag, eller vad säger ni?
Real Madrid Alfredo di Zidano
2010-01-06 01:11
¡Barça!

Det är inte fel och göra det, men det är bara onödigt.
Barcelona tarrak
2010-01-06 01:10
obbe

Om du vill framstå som en kärleksspridande medmänniska så får du nog prova att byta taktik. Igår skrev du på Pertan att både Barcelona som klubb och dess supportrar är äckliga. (Bara att nicksöka obbe i Puertan för den som är intresserad) Du kallar alltid culés för hycklare, men en större en sådan än dig är nog svår att hitta.

Alfrado di Zidano

Precis! I teorin skulle du kunna säga till folk inne på Peurtan, men du väljer att göra det i Les Rambles.

På den tiden Puertan brukade vara öppen för utomstående så skrev jag en hel del där, men efter att Madrid förlorat en match höll jag mig alltid därifrån av den simpla anledningen att jag visar respekt mot mina motståndare. För det sista man vill när man sitter där med besvikelsen och sorgen är att någon från de värsta rivalerna ska komma in och säga vad man bör tycka och känna. Är det något verkligt angeläget man ändå vill framför tycker jag att man ge det en dag eller två, så att känslorna hinner att lägga sig. Min åsikt!
dacknassIWWT
Hörde att publiken visslade åt Chygrinskiy i slutet. Visst förväntar man sig mer utav en €25m värvning. Kommer ihåg när våra supportrar (Arsenals) buade åt Eboue förra säsongen, då kom han tillbaka bättre än någonsin. Får hoppas för er skull att Chygrinskiy gör samma sak, annars blir han nog en floppvärvning.
Barcelona Barcadinho.
BlaugranaBarcelona/

Jag tycker precis tvärtom. Satsa fullt på ligan och strunta i cupen. Efter Sevilla väntar dessutom Valencia eller Deportivo. Massa med energi där också.

Men det är vad jag tycker.
Vi får väl se vad Pep väljer.

Att Pep inte startade med Ibra visar hur lite prio han har för turneringen. Zlatan är ju avstängd nästa match, så varför inte från start.

Barcelona ¡Barça!
2010-01-06 01:02
Alfredo

Om domaren gjort ett dåligt jobb varför tycker du man inte ksa klaga på honom? Förstår inte det resonemanget alls
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-01-06 01:00
Ämne: adil,//

Det är de....
"De orden får avsluta kvällen."

Är du inte färdig?
2010-01-06 00:58
tarrak

Lugn, jag säger samma sak för madridistas som har gnällt på domare, även jag under matchen kan sicka iväg en massa svordomar mot domaren, men jag klagar aldrig på domaren efter slutsignalen. Men känn dig inte ensam, jag är en rak fotbollsälskare, jag säger rakt ut vad som är fel och rätt, det är ingen fel och gnälla på domaren, det har jag inte sagt..Jag säger bara det är onödigt.
Real Madrid obbe
2010-01-06 00:58
adil,//

Det är detta jag menar, tro det bästa hos en broder, och inte det värsta. Detta skulle både gynna världen och dig själv. Ingen tjänar på att tro negativt om en annan, det är detta han vill det onda inom människans inre.

Nåja nog om det. Det svarta tecket är snart över, och Solen återfödds på nytt. skall man få uppleva en ny dag. bättre att avsluta med bra känslor medans man fortfarande kan.
Barcelona tarrak
2010-01-06 00:56
Ämne: Komigen grabbar, tor....
Men snälla! Kan det gå en j*vla dag utan att det ska komma någon förnumstig maräng och snacka om Övrebö! KJag håller med om att det klagas alldeles för mycket på domarna, både här och i exempelvis Puertan, men jag VET att varken du eller Obbe skulle säga ifrån när folk går loss där inne. Därför tycker jag att du och obbe tar era dryga attityder och håller er på Puertan tills ni lever som ni lär. Det låter väl som en bra idé?
Barcelona ¡Barça!
2010-01-06 00:55
Jag menade självklart 1-1 matchen mitt fel..
Barcelona BlaugranaBarcelona
2010-01-06 00:55
Tycker man ska ställa upp med en rätt så medioker startelva på söndag mot Tenerife och sen ska man satsa allt på returen i Copa del Rey. Ställ för Guds skull, inte upp med Thiago, JDS och så vidare. Jag förstår att de också behöver speltid men det kan de kanske få i kommande matcherna mot Tenerife och Valladolid. Returen ska vi satsa allt på. Allt annat är bara dumt tycker jag. Pep har själv sagt att varje turnering är viktig...
adil,
2010-01-06 00:54
obbe

Jag vet inte om du är religiös fanatiker som kommer in i Les Rambles och predikar om ödmjukhet för ett gott ändamål, eller om du bara är en dåre som vill sätta dig på alla Cules nerver, och njuta av det. Jag tror på det sistnämnda.

By the way är det Puertan du bör lägga ner din energi på.
2010-01-06 00:50
Komigen grabbar, tork som torsk, vi förlorade mot Alcorcon även om domaren skulle vara piss så ska man inte gnälla på dem, dem ger och tar, det är så för alla, hela världen skulle hålla med mig om att om domaren inte skulle vara orättvis mot Chelsea så skulle ni inte till final.

Som sagt, domarna ger och tar. Ingen ide att gnälla, för att imorgon kommer dem ge er fördelar också. Det är så det funkar, efter regn kommer sol.
Barcelona Vampíro
2010-01-06 00:50
Ämne: ¡Barça!//

Menar d....
Vilken poet, du som vet vad forum är till för, kanske dags att säga till Kviborg att öppna erat så andra fans får komma in och diskutera.
Real Madrid obbe
2010-01-06 00:49
Rambla - El Barça de les Sis Copes!//

Ledsen om jag gett det intrycket, inte så att jag är ute efter det.

Jag vill bara att alla ska ha karaktärsdrag som ödmjukhet, insikt,empati, ärlighet och ett mål för sanningens vinst i deras sinne. Detta skulle skapa en harmoni fans emellan.

Visst är det kul med rivalitet, men hatet får aldrig vinna över kärleken, båda gillar bra fotboll, en ömsesidig respekt är bäst.

Men det är sannerligen svårt att samsas.
adil,
2010-01-06 00:45
BlaugranaBarcelona

Jag anser att det största problemet snarare låg i oflyt än underskattning. Trots att passningsspelet inte ville sig idag går det inte att bortse från alla klara målchanser. Guardiola räknade givetvis med att de flesta av dem skulle in i mål.
Real Madrid obbe
2010-01-06 00:45
¡Barça!//

Menar du våran match som sluta 0-0, elelr eran 1-1. Aja strunt samma, jag har väl inte direkt kommit in här och provocerat som många andra gör, har väl mer diskuterat neutralt, på händelser som händer i matchen.

Och det är väl ändå mycket av vad det här forumet är till för.

Dock är det få som vill diskutera, de slänger sig ur saker utan att tänka, och diskussionen strandar.

Man måste vara ödmjuka i motgången, än mer i framgången, vilket kanske är ännu svårare.

Kom i håg, att en förlust, är bara ett test på hur mycket bättre man kan bli.

De orden får avsluta kvällen.

God natt på er!
Annons: