/spanien/barcelona/forum/1623.aspx/spanien/barcelona/forum/1623.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona enkos
2015-12-12 20:02
Katalano
LE är fortfarande en naiv idiot som intr kan ett skit som tränare..Han är oduglig och kan inte taktik.. en junior tränare skulle gjort jobbet bättre med ett sånt lag Barca har.. idioti som sagt att byta anfallare med anfallare. . Mitt med mitt och back med back. .
Barcelona Katalano
2015-12-12 19:52
@enkos:

Sluta nu. Oavsett hur Enrique hade gjort bytena så hade du gnällt på beslutet om det givit negativ effekt. Barca går aldrig ner på fler mittfältare under matcherna, inte ens när vi måste hålla tätt med en 1-0 ledning. Detta eftersom vårt försvarsspel bygger på press från våra yttrar och vinner vi bollen högt kan vi hålla i bollen på offensiv planhalva. Det är därför det är så jobbigt att möta Barca när man ligger under, Man får jaga boll så mycket och får inte möjlighet till många offensiva lägen själv.
Barcelona Barca4life98
2015-12-12 19:50
Jag är inne på samma linje som Barcelonistas! Vi har bra möjligheter den här säsongen! Jag är inte orolig för vi skapar otroligt mycket i våra matcher. Den sista passningen har varit lite för hård/lös de två-tre senaste matcherna. Otur! Med några förstärkningar så ser det ljust ut. Vi har överlägset högst högsta nivå och kan blixtra till när som helst.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Mdawg
2015-12-12 19:49
@Barcelonistas:

Idag var Rakitic näst bäst på planen efter Messi, grymt bra defensivt arbete!

Messi kändes väldigt seg och måste steppa upp sitt spel? Inte länge han varit på planen efter knäskada på över 2 månader. Ändå lyckas han med 11 lyckade dribblingar, 88% av passningar till rätt adress, 5 direkta chanser skapade, delad 1:a på flest bollkontakter med Dani Alves, 121 st, tål att nämnas att detta är mycket ovanligt höga nummer för en anfallare, men så är han ju en speluppbyggare och anfallera i ett, så som säkert många av oss redan vet.

Denna matchen tyckte då jag han steppade upp och visade att han är på god väg tillbaka till sin storform. Skapade väldigt mycket och var högst delaktig i spelet i nästan varje anfall som vi lyckades skapa något på. Inte för intet som han fick en klar 10:a på Squawka och Whoscored med bara 1 assist och 1 mål. Inte många som kan göra detta, möjligtvis Neymar i storform då!

Nä, det ser onekligen positivt ut för hans utveckling, förhoppningsvis en mycket god vårform som väntar!
Barcelona enkos
2015-12-12 19:47
Katalano
Ja det var jag. Men inte trycka på en solklar ledning i slutet av matchen och riskera utan när vi leder efter 10, 30 och 60 min och slutar spela, eller kör runt runt i 30 min när vi kan snabbt göra mål och underlätta för oss själva .. det är inte samma sak ..
Barcelona Katalano
2015-12-12 19:45
@enkos:

Var det inte du som tjatade om att vi borde fortsätta trycka på för att göra fler mål i matcherna som vi tagit ledningen i. Du låg på som mest om detta när vi skulle möte leverkusen. Hade Enrique bytt ut anfallare mot mittfältare så hade han fått ännu mer gnäll från dig. Vad vill du egentligen? Oavsett hur vi spelar så gnäller du så länge det inte går vägen. Pinsamt!
Barcelona enkos
2015-12-12 19:45
@Barca4life98:

Vi behöver inte vara Mourinho men vi kan vara lite smartare i alla fall.. att vara arrogant har kostat oss nu 4 dyrbara poäng och tappat självförtroende samtidigt som vi pumpade Real med luft och självförtroende ..
Barcelona Barca4life98
2015-12-12 19:41
Enkos Ja vi är Barcelona vi ska gå efter fler mål. Inte Mourinho-style här inte...
Barcelona Barca4life98
2015-12-12 19:40
En sak är säker. Detta var inte LE's fel. Hur många inklusive Enrique trodde att vi skulle tappa 2-0? Det är slarv från nyckelspelare som gör att vi tappade idag. Det behövs 2-3 spelare; - Grimaldo (kollar på Barca B och han är grym). - En snabb mittback (Marquinhos) - Hämta hem Denis och Halilovic. Dom kan spela i anfallet också.
Barcelona Santiago Cazorla
2015-12-12 19:39
Det som är synd är att Messi, Suarez och Neymar vill lira match efter match och gärna 90 minuter med så det är fruktansvärt svårt att hitta en duktig spelare som vill vara back up. Pedro tröttnade ju även till slut.
Barcelona enkos
2015-12-12 19:35
Leder man med 2-0 så byter man inte anfallare med anfallare , mittfältare med mittfältare och back med back, och det är precis det LE idag gjorde.. idioti av högsta klass.. man tar ut anfallare och förstärker med en mittfältare eller försvarare och spelar av matchen.. men idioten underskattar motståndare och är besatt av flera mål framåt istället att stänga bakåt
Barcelona enkos
2015-12-12 19:31
Vi kommer med största sannolikhet att fira jul som trea i ligan.. Vi blev för kaxiga och svävade på molnen men fick komma ner på jorden ganska snabbt. . Bara att inse att vi måste förstärka i januari och en oerfaren och oduglig tränare måste lära sig att taktisera och inte vara en j..a naiv idiot som kan inte stänga matcher man leder med några minuter kvar ...
Barcelona enkos
2015-12-12 19:25
Man vilade hela laget i CL för att möta ett mittenlag hemma på Camp Nou och ändå slavar man till det rejält. . Det är så när man går in i oviktiga matcher som just Lever med b lag som kostar sedan hela laget självförtroende och till slut även dyrbara poäng. . Fortsätt nu att kräva att LE ska ställs upp med b spelarna och rotera ..
Barcelona DM1982
2015-12-12 19:24
[QUOTE=Barcelonistas]DM1982 - inbördes? Vi vann med 1-2 borta mot Atletico. [/QUOTE] Inbördes räknas efter båda matcherna har spelats. Innan är det målskillnad men jag ser att Barcelona har mycket bättre målskillnad så hur matcherna än går imorgon kommer Barcelona vara etta.
Barcelona enkos
2015-12-12 19:20
@Barcelonistas:

Messi gör 1 mål och 1 assist . Vad vill man mer av honom? Ska han kritiseras för at vi har odugliga försvarare och en okunnig tränare ?
Barcelona Liunil Masse
2015-12-12 19:19
Barcelonistas Haha Mathieu får en att sakna Oleguer, så illa är det. Vi ska alltså sälja Grimaldo för en pissuma när vi borde sälja Mathieu som är betydligt sämre och inte ens vill spela fotboll (han ger mig det intrycket på plan). Löneskillnaden mellan Grimaldo och Mathieu är också enorm. Hur fan tänker Lucho där?
Barcelona Barcelonistas
2015-12-12 19:19
DM1982 - inbördes? Vi vann med 1-2 borta mot Atletico.
Barcelona Barcelonistas
2015-12-12 19:17
Barca4life98 - Rakitic jag diggar hans defensiva arbete det är en viktig pusselbit i Luchos lag. Offensivt vill jag se mer av hans offensiva spel. Sen tycker jag att Messi måste steppa upp sitt spel lite. Senaste matcherna har han varit västligt seg i sitt spel.
Barcelona DM1982
2015-12-12 19:16
[QUOTE=goal]Det är fortfarande mycket kvar av säsongen. Det är skämmigt hur ni konstant kritiserar. Vi är ju ändå etta [/QUOTE] Imorgon är vi tvåa.
Barcelona Barcelonistas
2015-12-12 19:07
Goal - säsongen kmr bli framgångsrik det tvekar jag inte alls på. Vad som frustrerar mig är 1 spelare och han heter Lord Marlboro. Lord Marlboro får the one and only Oleguer o framstå som en världsback.
Barcelona Barca4life98
2015-12-12 19:07
Barcelonistas Ska du inte kritisera Rakitic efter dagens insats ;) nej jag driver. Var på plats och såg laget spela idag. - Dom måste våga passa Sandro. Killen får aldrig bollen hur ska han kunna visa någonting? - Iniesta slarvade inte men är helt outstanding. Detsamma gäller Busquets. - Mittbackarna och Busquets gav bort matchen idag tyvärr.
Barcelona goal
2015-12-12 19:05
Det är fortfarande mycket kvar av säsongen. Det är skämmigt hur ni konstant kritiserar. Vi är ju ändå etta
Barcelona LegendenN10
2015-12-12 18:54
Jag är en miljon procent säker på att vi hade vunnit ikväll och det med stora siffror om Neymar kunde spela och inte vart skadad. Vi tappar hela vänsterkanten när han inte spelar. Synd att han blev skadad då han är otroligt viktigt för laget och just nu Bäst i världens tillsammans med Messi. Livet går vidare! mitt sista inlägg för kvällen. Grabbar, visst är man besviken men kom ihåg att det var samma lag som gav er glädje och trippeln förra säsongen. Det smakar än idag. Munir Sandro och delvis Marlboro hahahahaha ( gillar han bara för real målet) har inget i Barca att göra. Lugn med kritiken mot TRIPPELMÄSTARNA #0-4. ha en trevlig lördags kväll mina blaugrana syskon.
Barcelona Barcelonistas
2015-12-12 18:49
Fattar ni att vi kunde gått för Mats Hummels istället? Men nej istället ville Lucho ha Lord Marlboro. Hur, i vilken värld kan man gå för Lord fucking Marlboro istället för Mats Hummels hur? Lucho ge mig ett ärligt svar vad tänkte du på? Vad såg du i Lord Marlboro? Vad fick sig att tro att han va en bra försvarare? Ett enormt misstag skandalöst.
Barcelona Barcelonistas
2015-12-12 18:45
Lord Marlboro , inte nog med att han är ett skämt kolla hur han ser ut. Som en seriefigur som den där långben. Killen är ett stort skämt. Värdelös spelare.
Barcelona LegendenN10
2015-12-12 18:42
[QUOTE=Shanghai]Gabriel Varför är jag en Madridista? Jag är besviken för att vi tappade onödiga poäng på vår hemmaborg. Jag ogillar att laget får luft efter en seger och hypas, man skall alltid kritisera laget konstant så att de inte slappnar av. [/QUOTE] Det var inte vilken seger som helst! Det var en utklassning! #0-4 så klart man ska hypas. Vi åker och tar hem nästa trophe nästa vecka och nån gång i mars eller april är jag säker på 3 poäng och det är när penaldo o co kommer på besök till deras kyrkogård! ;) leve länge Barca!
Barcelona Ali G
2015-12-12 18:41
Luis Enrique: "Lost control after 3 subs? I expected them to turn out differently. Could be my mistake, coach is responsible."

Va fan förväntar du dig när spelar Marlboro som vänsterback? Snart får vi in Arda och Vidal som kommer bidra med energi, Nolito måste köpas in och världens bästa spelare kommer tillbaks från skada, jag ser inte hur vi ska tappa ligan då.
Barcelona Barcelonistas
2015-12-12 18:37
Liunil Masse - luffarna kmr kanske tappa i mon då dom möter Villarreal borta. Real är kininet bra just nu. Visst dom vann med 8-0 men hallå dom mötte Malmö. Cl sämsta lag någonsin.
Barcelona Blaugrana91
2015-12-12 18:37
Illa att tappa poäng mot Deportivo hemma, men det ska inte förstöra min kryssning, ha en härlig kväll! Ska jag ha!
Barcelona Liunil Masse
2015-12-12 18:32
@Barcelonistas:

Ja och trots att de varit så usla så ger vi svinen chansen till ligatiteln. Det är oacceptabelt.
Annons: