/spanien/barcelona/forum/16218.aspx/spanien/barcelona/forum/16218.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-01-11 20:34
Hetfield

Balotelli är mer än välkommen om han ändrar sin taskiga attityd mot spelarna runt om sig, för att inte tala om sina egna lagkamrater.
Han är en talang och stor som ett rådjur, men den speltypen klarar vi oss utan just pga att vi redan har flera spelare.

Angående Giovinco så ser jag inget fel på honom, det enda problemet med den övergången är om Juventus ens vill släppa honom. En stor spelare som jag håller som ett av Serie A:s lovande talanger.
MF Doom
2010-01-11 19:59
Håller med er om att Giovinco är interessant men vi har redan flera unga spelare som är bättre än honom. Han är väldigt liten också och faller lätt som ett löv. Och Juve kommer aldrig att släppa honom för småpengar. Balotelli däremot gillar jag väldigt mycket. Han är en opolerad världsspelare. Med rätt behandling och speltid så skulle han blomma ut till en väldigt duktig spelare på t.ex Henrys kant. Fast egentligen så behöver vi ej förstärka med dessa två, Balotelli är bara en drömm för min del i Barca och lär endast förbli det. Tror faktiskt att chansen är stor att han sticker till PL under sommaren. Både Mancini (Man C) och Ancelotti (Chelsea) gillar honom väldigt mycket. Barca kommer att värva Cesc, blir det inte han så blir det någon annan spelare som direkt kan kliva in i startelvan och leverera.
Barcelona RimuZ
2010-01-11 19:21
Hetfield

Giovinco är intressant men det skulle skicka fel signaler till våra ungdomar. Canteros eller cracks som sagt. Folk tvivlade på en värvning av Robinho pga hans attityd och du föreslår Balotelli. Han om någon är en spelare jag inte vill se i en Barcelona tröja.
Barcelona Hetfield
2010-01-11 19:18
Jag ska slänga ut en galen tanke:

Giovinco blir ständigt petad i Juventus trots att de spelar uselt, Balotelli hamnar ständigt i trubbel, så varför inte köpa en av de?
Giovinco har snabbheten för att kunna ersätta Henry, och Balotelli har råstyrkan

Vi har visserligen bra ynglingar i laget, men man måste erkänna att i dagsläget så är både Giovinco och Balotelli vassare råämnen
Barcelona BlaugranaBarcelona
2010-01-11 18:33
Länktips: Väldigt intressant video där Pique (!) av alla intervjuar Fabregas. Tycker om slutet.
Barcelona Asahina
2010-01-11 18:18
För er som vill ta en titt på Yaya!
Barcelona Puyi_5 (D.E.P. Puerta)
2010-01-11 18:16
En länk som funkar..
Barcelona Puyi_5 (D.E.P. Puerta)
2010-01-11 18:15
Någon som har en bild på samma sekvens men från en annan vinkel av den bilden jag länkar till??

EDIT: äsch, länken funkar inte..
Barcelona BlueRed
2010-01-11 18:10
Barca

Han är lite stillastående, deltar inte lika mycket som jag ville att han skulle göra i första. Han spelar lite högre upp i plan eftersom Zokora tar hand om den defensiva mittfältspositionen.
Barcelona ★Barca★
2010-01-11 18:02
Någon som vet hur Yaya Toure kungen sköter sig?
Barcelona el Flaco - El Movimiento 2-6 de Mayo
2010-01-11 17:47
Hetfield/

Kan vara värt att påpeka att vi hade ett bra hemmafacit och hade endast förlorat en match hittills under säsongen (Rubin Kazan), men Sevilla lyckades ändå besegra oss när de kom på besök.

Man ska aldrig ta statistik och/eller form för givet. Framförallt när det gäller dubbelmöten och utslagsmatcher. Vad som helst kan hända.
Lukas.RP
2010-01-11 17:43
Hetfield

Nej, Eurotalk visas 18 jan.
Barcelona Hetfield
2010-01-11 17:42
Rätta mig om jag har fel, men Sevilla har väl ingen vidare hemmafacit? Deras styrka (den här säsongen) har varit på bortaplan

OT men kommer de att visa Eurotalk idag?
Barcelona lameG^
2010-01-11 17:39
Matchen mot Sevilla på onsdag kommer barca spelarna gå för fullt. Dem kommer göra allt för att gå vidare och vinna cupen. Men vet inte om jag själv vill att barca ska vidare. Dem kommer bli slitna och vi kan dra på onödiga skador som kan vara avgörandet till liga och cl titeln. Jag vill verkligen försvara ligan och cl:D
Barcelona BlueRed
2010-01-11 17:25
el Flaco

Gerillan som hade attackerat Togos landslagsbuss har ju tydligen hotat med att det kommer komma fler attacker. Otroligt tråkigt, 2010 skulle bli Afrikas år med AM och VM. Förhoppningsvis så blir det inga fler attacker.

Afrika är verkligen på väg upp i fotbollen.
Barcelona BlueRed
2010-01-11 17:12
Jag älskar Afrikanska spelare, det är något speciellt med dem. Många av dem är oslipade men ändå så fantastiska. Dessutom så är i stort sett alla blixtsnabba, från mittback till anfallare.

Dessutom så har flera av de landslagen otroligt snygga tröjor, speciellt Kamerun och Elfenbenskusten. Dem har verkligen fångat den Afrikanska känslan i dem.
2010-01-11 17:00
Bluered/

Jag läste att den matchen kommer spelas i provinsen Cabinda, den farliga zonen där tragedin med Togos landslagsbuss inträffade. Hoppas verkligen inte något liknande sker idag.
2010-01-11 16:57
Personligen tror jag att varken vår seger över ett oskyldigt Tenerife och Sevillas överraskande förlust mot Racing kommer ha någon direkt betydelse inför returmatchen på onsdag.

Vi kommer få se ett betydligt mer taggad Sevilla med en fanatisk hemmapublik i ryggen och man kommer dessutom göra det med Jesús Navas och Fernando Navarro, som har återhämtat sig från sina respektive skador och är tillgängliga till spel mot Barça (se länktips).

Andaluserna kommer säkert köra på kontringar och utnyttja sitt kantspel till max. Kommer bli långt ifrån en enkel uppgift att vända på det här.

Barcelona BlueRed
2010-01-11 16:52
Om ungefär tio minuter (17.00) så spelar Elfenbenskusten deras första match i turneringen, mot Burkina Faso. Matchen sänds på Eurosport.

Det ska bli intressant och följa favoriterna.
Lukas.RP
2010-01-11 16:33
Ämne: Fick lite känslan i ....
Du har helt klart en poäng i det du säger. Jag var riktigt orolig att det skulle sluta illa efter att ha sett inledningen.

Nu var vi för en gångs skull väldigt effektiva och det räddade oss. Krävs nog att vi både spelar bättre - och har samma effektivitet om vi ska vända på steken borta mot Sevilla.
Real Madrid obbe
2010-01-11 16:08
Fick lite känslan i går, att de flest av era spelare, hade Sevilla-matchen i huvudet, därav den lite darriga inledningen i från eran sida.

Dock fick ni in 1-0 målet vid en bra tid. tenerife-spelarna tappade hoppet verkade det som, och ni kunde vinna komfortabelt utan att förta er.

Dock tror jag Sevilla gjorde detsamma, de tänkte mycket på stundande copa del rey match i sin förra ligamatch, de liksom bunkra upp inför den. De kommer givetvis vara taggade och göra samma prestation som senast.

Så det vill till att ni höjer er ett snäpp då, och kanske spelar med den bästa tänkbara elvan redan i från start.

Så ser jag läget.
Barcelona Allan14
2010-01-11 16:04
Fan vad jag längtar tills nästa match mot Sevilla vi måste verkligen vinna den matchen så vi kan fortsätta i copa del rey.
Barcelona ★Barca★
2010-01-11 15:47
Jag själv säger bara Pep ska köra med det bästa laget och köra över Sevilla.

Vi är Barca och ska vinna allt:)
Barcelona BlueRed
2010-01-11 15:39
Maestro nr. uno

Det kan även betyda större chans för både fans och spelare att fira andra titlar istället. Två matcher i veckan samt alla resor som ska göras sliter givetvis på spelarna, vilket i sin tur kan visa sig vara avgörande i t.ex. ligan eller CL.

Givetvis så blir man glad om laget går vidare, men jag prioriterar ligan samt CL.
Barcelona Maestro nr. uno
2010-01-11 15:27
Vad säger ni om veckans match, returmatchen mot Sevilla?
Jag tror att den senaste vinsten, även om det var mot ett uddlöst Tenerife, gjort sitt i att höja lagets moral. Jag vågar tro på att Barca kan gå vidare på onsdag. Men det blir ingen lätt match. Det är Sevilla man möter. Respekt åt Sevilla men jag vill tro på att Pep kommer att ta matchen seriöst och ställer upp med den bästa elvan han har.

Det vore tråkigt om Barca inte går vidare för då får vi se färre matcher fram till våren. Det är så man tycker nästan synd om fansen för de lag som åker ut. Det blir färre matcher att se framemot.
2010-01-11 14:30
Ämne: Förresten på tal om ....
Skönt att få läsa att Rafa Alcántaras pappa och agent Mazinho förnyade hans kontrakt med ungdomslaget för några veckor sen. Nu får vi hoppas det sker samma sak med Thiago inom kort.
Barcelona basaric
2010-01-11 14:24
Ber om ursäkt.
Barcelona Rambla - El Barça de les Sis Copes!
2010-01-11 14:22
lameG^

Jag retades bara lite. :P

tarrak

Det kan tyckas men jag misstänker att Pep har tänkt ett steg längre än så. Kanske planerar han att ta med Gai och Vasquez i truppen mot Sevilla i veckan? Det handlar ju dock bara om 1 missad match för Gai och Victor.

Jag förstår nu att Pep inte ville slösa antal spelade matcher för Thiago och JDS igår eftersom att man efter 5 spelade matcher inte får återvända till Atlètic.
Barcelona Rambla - El Barça de les Sis Copes!
2010-01-11 14:22
Förresten på tal om Thiago. Hans yngre bror Rafael spelar stor fotboll i Juvenil A och B för tillfället. Han är MOM nästan i varje match. Han är en vänsterfotad version av sin äldre bror, en nr 10. Dock så verkar han också ha större arbetskapacitet defensivt. Kolla in videon, han ser riktigt lovande ut.
Barcelona tarrak
2010-01-11 14:20
Ämne: tarrak

Både Gai o....
Fast är det inte lite märkligt att hålla honom helt utanför matchspel, bara för att han tränar med a-laget?
Annons: