/spanien/barcelona/forum/16213.aspx/spanien/barcelona/forum/16213.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Xavi+Iniesta+Messi+Ibra+Henry=Magi
2010-01-08 09:10
Lite sent, men här kommer mina betyg på spelarna mot Sevilla:
Pinto 3
Gjorde några bra räddningar och kiunde inte göra mycket på målen

Maxwell 3
Var helt okej i offensiven och blir godkänd.
Chygrynsky 1+
Ingen vidare afton för Chygy, fixade straff och såg klumpig ut.
Milto 3
Godkänd.
Alves 3+
En av dem bästa på planen, var delaktig i mycket.

Marques 3
Bra cross till 1-1 och helt okej i övrigt.
Thiago 3+
Stod för några läckra dribblingar och passningar, ser lovande ut.
Iniesta 3+
Se Thiago förutom det sista. Stod för mycket i offensiven.

Messi 4
Riktigt bra, vass och nära att näta flera gånger.
Bojan 2
Kom inte riktigt rätt
Pedro 2+
Läs Bojan

Inbytta:
Ibra 3+
Busquets 3
Xavi 3
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-01-08 07:50
Ämne: Ok, helt OT nu, men ....
Michael Jackson is the king of pop, sann hjälte för mig. Billy Jean är min personliga favorit. :)
Barcelona ★Barca★
2010-01-08 01:42
Grym bild!
Barcelona lameG^
2010-01-08 01:18
Essienesque

Nej nej. Messi lämnar aldrig. Tänkte mer på talanger bara och räknade inte med stjärnorna. Men såklart ska Messi starta på den positionen i många år till. Jag tror messi kommer bli central anfallare i framtiden när han blir äldre ungefär vid 29/30 år och när han känner att han inte kan utmana lika bra längre.
Barcelona Heywood Jablome - Piquénbauer
2010-01-08 01:00
Jag säger så med tanke på att Barcelona fortfarande är i topp. Visst, vi förlorade mot Kazan och Sevilla hemma. Men annars har resultaten inte varit dåliga. Utan tvärtom, bra resultat.

Du ska se att Busquets är en bra balansspelare. Kommer ihåg mot Manchester United hur han nickar ner bollarna till Xavi och Iniesta gång på gång.

Och det med Alves. Lägg av nu, Alves är lika offensiv med Busquets som han är med Yaya. Det är han jämt. Han bryr sig inte :-)

Vad för misstag har Guardiola gjort? Ligger vi dåligt i ligan? Är vi inte vidare i Champions League?
Barcelona Essienesque
2010-01-08 00:59
Ämne: Pedrito

Håller me....
lameG^ - Varför sätter du Pedro på högerkanten i framtiden när han är lika gammal som Messi? Tror du att han kommer bli bättre än Messi, eller att Messi lämnar Barca nångång? Bara undrar hur du tänkte..
Barcelona lameG^
2010-01-08 00:43
Heywood Jablome - Piquénbauer

Vadå inte att laget lider av att inte ha Yaya på plan. Hur kan du ens säga så?

Det är Yaya som är vår balanspelare. Med yaya på plan hade alves varit mer offensivare. Krossbollar pivote positonen till anfallarna brukar inte ske så ofta längre. Minns någon Henrys mål mot valencia?

Kan skriva hur mycket som helst men med Yaya på plan hade saker skett annorlunda ut. Hoppas verkligen han visar pep att han gjort ett misstag nu i afrikanska mästerskapen.
Barcelona slimtchadi
2010-01-08 00:39
Läste precis gästkrönikan om Zlatan:

Håller helt med författaren. Vi har ett fyrtorn i mitten av anfallet och då måste yttrarna inse detta och gå mer i djupled. Dem måste söka boll mindre och gå i djupled mer, både långa passningar från mittfältet och direktpassningar från Zlatan.

Detta direktiv borde särskilt komma till Henry eller den som spelar istället för han.
Barcelona el Flaco
2010-01-08 00:31
Ämne: Kan vi verkligen bes....
Co-signar hela inlägget.
Barcelona Heywood Jablome - Piquénbauer
2010-01-08 00:28
Kan vi verkligen beskylla Busquets för något? Många vill se Yaya från start, inklusive mig själv, men när Busquets och laget inte verkar lida av Yayas frånvarande så kan vi inte klaga på något.

Han klarar sig fysisk för att han spelar enkelt och hans öga för att hamna i rätt lägen går inte att slå. Sen att han bjuder på misstag då och då kommer att slipas bort.

Med det sagt så skulle jag trots allt vilja ge Yaya en ärlig chans att få tillbaka sin plats. Det kanske han får efter Afrikanska mästerskapen.
Barcelona lameG^
Pedrito

Håller med dig. Bojan som ytter skulle passa perfekt. Rochina kommer nog bli Ibras ersättare och K9. 2 framtida anfallare som jag skulle kunna se i zlatan rollen. Men bojan är för klen helt enkelt och därför tycker jag en ytterposition skulle passa bättre hos honom.

Bojan---K9---Pedro (Gai,Rochina)

Dessa är barcas framtid. Tror inte att Jeffren stannar länge till. Han lämnar nog i sommar.
Barcelona Larsson1333
Toure är ju en av världens bästa defensiva fattar inte varför han ryktas på väg bort. Borde prioteras då han kan va de ledande i ett par år till med pique och messi.
Barcelona el Flaco
2010-01-08 00:27
Ämne: Ämne: Rambla ....
Lägg dessutom till Sergi Roberto (ett år yngre än Oriol Romeu) från Juvenil A som sägs ha många likheter med Busquets i sin spelstil. Talangflödet verkar vara oändligt för tillfället.
Barcelona ¡Barça!
2010-01-08 00:25
Yaya24

Vi har redan vunnit några titlar utan Toure, men jag håller med att han borde få spela mer..
Barcelona Yaya24
2010-01-08 00:23
Utan Toure vinner vi inga titlar
Barcelona Pedrito
2010-01-08 00:21
Hoppas att Bojan får förtroendet igen mot teneriffe men isåfall på yttern. Han är helt enkelt för liten och klen för center forward rollen.

Vad tror ni?
Pedro Henry Messi
Iniesta Sergi B Xavi
Abidal Pique Puyol Alves är mitt tips.

Eller vågar pep vila Pique eller puyol och sätta in Marquez?
Barcelona Pau
2010-01-08 00:17
Rambla - El Barça de les Sis Copes!

Självklart är det så, dock så har prioriteringen av Sergio skett på grund av laget har fungerat bättre med honom än Yaya. Att han startade matcherna mot Estudiantes och Madrid berodde enbart på att Pep ansåg att det var bäst för laget just då.
Barcelona Den vise
2010-01-08 00:16

Det är bara positivt att han låter fler av hans söner få chansen i a-laget. Det kan innebär per automatik att han förlänger sitt kontrakt och erövrar världen med sina söner på plan.

Barcelona Rambla - El Barça de les Sis Copes!
2010-01-08 00:12
Ämne: Rambla

Precis det....
Det roliga är ju att det kommer en talang underifrån, Oriol Romeu, som sägs vara bra mycket mer lovande än Busquets. Var ska detta sluta? :)
Barcelona Den vise
2010-01-08 00:10
Rambla

Precis det jag försöker få sagt att det gäller ha tålamod med misters son.
Barcelona Pedrito
2010-01-08 00:08
Pep skulle ta in Henke Larsson som fjärde assisterande :) Vilket team!
2010-01-08 00:05
Många ser tydligen inte det uppenbara. Pep håller på att forma sin son till en världsspelare. Så långe Pep är kvar så kommer Busi att fortsätta att utvecklas och samtidigt slipa bort sina dåliga egenskaper.
Barcelona Den vise
2010-01-08 00:02
Hetfield

Det är ju inget skämt. Sergio är hans son i den graden att han tog med sig honom från La masia och gav honom chansen. Liksom i fallet med pedro så är det ju peps förtjänst att dessa två har etablerat sig.

Hans söner i och med att han litade på de som om de vore hans egna.

Im just sayin`.
Barcelona Pau
2010-01-08 00:01
Toure är en av mina absoluta favoritspelare, han kan bli hur bra som helst. Jag är dock väldigt trött på den "smutskastningskampanj" som många riktar mot Busquets här på SF. Det verkar som dessa människor saknar fotbollsöga för att se Sergios storhet.

Alfredo di Zidano

Yaya Toure har spelat för lite för att komma in i toppform, sen har det ständigt pågått en cirkus med hans värdelösa agent som kan ha påverkat honom, men det är svårt att säga.
2010-01-07 23:51
Ho ho, Billy Jean, vilket dansnummer. Fy fan vad mäktigt. Pupliken i helt extas och många gråter av glädje.

Vilket dansnummer säger jag bara!
Barcelona Hetfield
2010-01-07 23:49
Rambla

Visste inte att du gillade MJ? Han är min husgud...

Jag är otroligt stolt över Busquets, även om han är oslipad i vissa lägen så är han fortfarande väldigt bra
Real Madrid Alfredo di Zidano
2010-01-07 23:45
Pau, förra säsongen minns jag Y.Toure var en riktig grym spelare, skulle aldrig ana att han skulle sjunka för den kapaciteten han visade förra året, jag trodde han skulle bli bättre och bättre, men det har vart helt tvärtom, vad har hänt med honom? Kanske är det så att han är psykiskt svag, blir bänkad 3 matcher så tappar han lusten, kan det vara så?
Barcelona Pep.G
2010-01-07 23:44
Pau

Pep var min favoritspelare i "Dream Team" upplagan av Barca. Jag som fotbollsspelare har alltid haft den positionen han och Xavi har/hade i laget. Pep är min kung när det gäller fotboll, och Sergi har inte alls varit bättre än Yaya. Yaya har inte ens spelat. Yaya är bättre så enkelt är det. Du kan fråga vilket fotbollsfan som helst. Finns nog ingenting Busquets är bättre än Yaya på, inget alls.
Real Madrid Alfredo di Zidano
2010-01-07 23:41
Rambla

Det är helt otroligt, den underhållningen som håller i samma tempo i sina scener och energin och inte nog med det så gör han grym musik, han får alla att dansa och sjunga med, det känns så lätt och sjunga med honom. Helt otroligt så stor han vekligen är som du säger, all respekt för honom.

haha Slash kan man inte heller ogilla, en riktig sköning.
Barcelona Pau
2010-01-07 23:40
Busquets har varit bättre än Yaya Toure i år, så enkelt är det. Bosquets besitter ett tempo som bara Xavi, Iniesta och Messi kan hantera. Missta det inte för snabbhet.

Att vissa här inne tror sig veta mer än självaste Pep är vansinnigt pinsamt.
Annons: