/spanien/barcelona/forum/16206.aspx/spanien/barcelona/forum/16206.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid jensaaa
2010-01-14 00:08
Jag har en liten fråga.

Anser ni att Pique är en världsback? Jag menar, det är ju inte så svårt att vara mittback i ett lag som oftast äger bollen mer än 90% av matcherna. Idag såg man dock tydligt, tycker jag iaf, att när Pique blev satt under press så slog han bort mycket bollar i panik, sen tycker jag även han har svårt att hänga med i många löpningar. Fast jag säger inte att han är dålig, han är en bra mittback, helt klart. Barca-material... Nja.
Barcelona kallesiete
2010-01-14 00:08

Ronaldo (meka)
Menar du när Pinto blir hakad? Eller när barca har slutat spela vid en dock felaktikt avvinkad offside?

Bra där.
Real Madrid Ronaldo (meka)
2010-01-14 00:07
Jag är inte här för att provocera eller något. Tänkte bara påminna om att Sevilla hade två bortdömda mål felaktigt. Barca hade kanske flest chanser men det gäller att förvalta dom när man får dom. Så orättvist sett över bägge matcherna var det nog inte. Inte så lätt att se det direkt efter matchen dock.

Sevilla är ett riktigt bra lag.
Barcelona Rambla - El Barça de les Sis Copes!
Jag säger som tarrak, man kan inte vinna allt. Jag letar heller inte syndabockar trots att jag snabbanalyserade Henrys och Ibras insatser. Det märks att de inte har Barcas tänk i sig riktigt. Lite svagt av Henry som trots allt varit här ett tag. Sevilla kämpade och ville verkligen vidare i cupen. Det ville ju iofs Barca också för alla slet som djur. Det blev lite fel i första mötet och det tog Pep på sig.

För Sevilla är detta enda chansen till en titel i år så jag förstår att de är taggade. Synd bara att det tuffa spelschemat kommer göra att de antagligen misser CL-spel till nästa höst. Jag tror inte de klarar en 4:e plats.
Barcelona Trippeln
Jävlar vad jag är revanchsugen,om barca inte fu***g krossar Sevilla!
Barcelona Maestro nr. uno
Ja, hatten av Sevilla. Straffmålet på Camp Nou blev avgörande. Men Sevilla har spelat bra i returmatchen dock.
Nu får Sevilla se till att vinna mot Deportivo över två matcher också. Det verkar vara den enda titlen de har chans till vinna.
'
Nu lägger vi fokusen på ligan som några skrev här och Champions givetvis.
Ett par matcher mindre blir för oss att titta på men det kan vara fördel för laget att slippa det täta schemat.
Barcelona Den vise
2010-01-14 00:06
Man blir så fruktansvärd frustrerad när man ser dålig henry har blivit. Killen har tappat allt som heter självtroende. Mitt råd till honom är att träna vänsterfoten annars lär han bli petad en lång tid framöver.

Zlatan var under all kritik idag. Han bör göra mål på ett av hans farliga chanser.

Messi skulle inte må dåligt av att spela bollen lite mer till sina lagkamrater. Han har inget mer att bevisa då behöver man inte vara så egoisktisk som han betedde sig idag.

Jag upplever det som att han inte riktigt litar fullt ut på sina kamrater vid vissa lägen. Han drar hellre en snubbe till istället för att släppa bollen.

La putooo cracks bokstavligen talat.

Tarzan Carles Pyui ..Kung.
Barcelona Trippeln
2010-01-14 00:06
El-Blanco10

Tack och bättre lycka mot Alcorcon nästa år!
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2010-01-14 00:05
Nu ska vi inte förvandla forumet till ett dagis, vi förlorar mot ett bra lag, laget har sig själva att skylla på. Man luftar inte så många spelare mot ett bra lag, vi åker ut med hedern i behåll och skapade en hel del i 2a halvlek.

Vår trupp klarar inte av att vara lika bra i samtliga titlar i år, i år har vi berg och dal bana av form hos spelarna det är en av anledningar till att det blir svårt att ro hem fjolårets titlar.

Jämnaste laget i ligan vinner den, jag hoppas att vi kan ro hem ligan först och främst.
Barcelona Pep - El Míster
2010-01-14 00:05
Ja, faktiskt just idag. När Sevilla beter sig på det sättet så. Men inte annars faktiskt.
Barcelona Barca-nist
2010-01-14 00:04

Henry, pinto, alves och zlatan får knappt godkänd ..medans Messi , puyol och iniesta va grymma !
Barcelona tarrak
Ämne: Bra, nu rensas Les R....
Inte än. Först kommer det en ordentlig mängd av de obligatoriska köp/sälj/sparka-inläggen! :)
Real Madrid El-Blanco10
Ville bara säga tack för en underhållande match, bättre lycka nästa år i cupen.

Hala Madrid !
Barcelona el Flaco - El Movimiento 2-6 de Mayo
Kan inte säga något annat än att gratulera Sevilla, de var värdiga att gå vidare. Trots det var vi en Messi-stolp-träff från att gå vidare. Men hur som helst, hatten av för andaluserna!

Dagens av kommentar, av Jarelind: "Pinto får sluta youtuba Higuita."

And I'm out...
Deportivo Creus
Pep - El Míster

Lite dålig förlorare, eller?
Barcelona lameG^
Gonzalez_Barca

Håller med dig. Vi åkte dessutom ut med att ge 100% ligga under med 1 mål inför det svåraste spanska bortamötet Sevilla. Vi vinner matchen och värda ett till.
Barcelona kallesiete

FC Barcelona en Mi Corazon
Jo, för det finns ju spelare som gör mål i varje match som betyder något.

Clown.
Barcelona Port Olímpic.
Jag vill ha svar på följande fråga; Varför spelar inte Barca i första halvlek längre? Vi har sett det i några matcher nu. Pep måste ju upptäcka att detta knappast ger en trygghet i laget.
Barcelona DM1982
2010-01-14 00:03
För det första; skönt att vi är ute ur cupen, har hela tiden tyckt att den tar för mycket kraft ifrån ligan och CL, i alla fall om vi ska spela med det bästa laget.

För det andra; herregud vilket grislag Sevilla är. När till och med spelarna i samma lag börjar tjaffsa med varandra förstår man tydlig att det är något fel med laget. Palops teater och maskande måste få även de mest hårdföra Sevilla-fansen att tycka att det är galet. Navas ska vi inte börja prata om.

Det viktiga är att vinna helgmatchen, tre pinnar där och jag blir glad igen.
Barcelona FC Barcelona en Mi Corazón
2010-01-14 00:03
Gonzalez_Barca

Ikväll fick man bevis på att den tyvärr fortfarande lever
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-01-14 00:02
Ämne: Grattis Sevilla. all....
Trodde den myten dog när han sänkte Real och Espanyol.
Barcelona Koeman_4
Men för fan, sluta å ge detta forum ännu lägre klass än det redan håller.
Zlatan å Henry underpresterade i denna match. Punkt slut, nu behöver vi inte nämna det igen.

Barcelona Zamboza
Hade vi varit lite mer seriös i första mötet hade vi lätt slagit ut Sevilla. Vi spelar ju ut dem fullständigt, speciellt i andra och borde gjort både 2 och 3 mål om det inte varit för Palop. Hoppas denna matchen funkar som bränsle på lördag så vi vinner dem stort. Vi har bara oss själva att skylla att vi är utslagna ur cupen, även om den är minst viktigt av dem kvarvarande turneringarna så visar spelarna idag att dem verkligen ville vinna.
Barcelona Pep - El Míster
Fyfan, spyr på Sevilla nu asså. Vilka jävla pajasar dom har i det laget. Romaric, Palop och Navarro skulle jag gärna bränna en bål på. Släng gärna in deras patetiska tränare där också. Kan han koncentrera sig på sitt eget lag istället för att gestikulera åt varenda j*vla domslut?

Ne, överkörning till helgen och jag blir nöjd.

Just det, Del Nidos hat skulle sitta fint som toalett nu. Tror han att han är maffiaboss för nått jävla gangstergäng eller? Pajaspresident.
Canaletes
Bra, nu rensas Les Rambles på lite medgångsfans..
Barcelona tarrak
Ingen idé att jaga syndabockar. Vi förlorade mot en värdig mostståndare som gjorde det väldigt bra. Man kan inte vinna allt och idag hade vi stolpe ut. End of story!
Barcelona Barcelona10Messi
2010-01-14 00:01
Sjukt att Pep tar ut Ibra istället för Henry. Har inte gjort något rätt den här säsongen.
Andreas-
Enda ljusa nu är att vi fan ska köra över dem på Camp Nou, ska dessutom ner på matchen.

Nu ska vi inte bara vinna, köra över dem. Helvete vad besviken jag är.
Barcelona Gonzalez_Barca
2 positiva saker från idag:

- Spelet som såg riktigt farligt ut hela andra halvlek. Synd att Palop storspelade.
- 3 matcher mindre mitt i veckan som hade tröttat ut vår tunna trupp mer.
Deportivo Creus
Är inte allt för missnöjd med den här matchen, trots allt. Otur och Andrés Palop skiljde oss från kvartsfinal den här gången.
Annons: