/spanien/barcelona/forum/16201.aspx/spanien/barcelona/forum/16201.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Criff
2010-01-14 09:15
ciao, han missade också en hands på Ballack som skulle blivit straff och ett antal situationer där gula kort skulle delats ut till Chelsea spelare som i Ballacks fall hade lett till ett rött kort.

Tyckte han var sjukt dålig, men åt båda hållen.

Den grisfotboll Chelsea spelade i den matchen förtjänades att förlora. Hade jag tyckt även om dem mött Real Madrid.

Sådan fotboll ska inte presteras av ett topplag, och utav the big four som tydligen är världens bästa lag från världens bästa liga. Jo men tjena.. Försök att spela fotboll då och hävda er som världens bästa. För den fotbollen Chelsea presterade kunde Almeria spelat och kanske fått med sig ett lika precis som Chelsea fick.
Barcelona Puyi_5 (D.E.P. Puerta)
2010-01-14 08:16
Två saker gör att vi är ute ur CdR enligt mig,

1: Andres Palop. Vilken jävla match han gör. Släpper nog in 5 mot Barca i helgen bara för det.

2: Peps laguttagning första matchen. (Men han kompenserar för den i gårdagens match med råge men ändå)

Ute men det är bara att hålla huvudet högt idag, Barca vann och vore det inte för Palop så hade Barca gjort ännu en "Chorreo" igår.

Visca el Barca!
Andreas-
2010-01-14 06:24
jensaaa:

Varför mår man alltid "lite illa" när Unitedfans ger sin syn på fotboll?
ciao
2010-01-14 06:00
Jeeensa, mojito mfl.

Det enda jag minns från förra årets Clash mellan Chelsea-Barca var en fullständigt horribel domare som lyckades "missa" tre hands i straffområdet...

Frågan man kan ställa sig är om Barcelona hade kommit undan lika lätt om de inte spelat så vackert som de ofta gör?

MVH

ciao
2010-01-14 05:59
Zlatan[The King]
2010-01-14 05:53
ZLATAN ÄR SÄMST HAHAAHAH
Barcelona Mojito
2010-01-14 02:01
Som jag skrev till en Realanhängare tidigare;

Vi ser attraktiv fotboll på olika sätt.

Barca spelar sitt tiki-taka spel för att öppna uppp motståndarna och sedan explodera i ett väggspel eller kombinationsspel.

Det är inte konstigt att det sker i ett spanskt lag med många spanjorer, och att det inte sker i England med många engelskmän.

Varför skiter björnen i skogen?
För att den kan, och för att det visat sig vara riktigt skönt.
Samma anledning som att United inte spelar så, de kan inte, och de förstår inte den typen av elegans och konst.

Alla inriktningar har sina svagheter och fördelar, på senare tid har Barcas visat sig vara överlägsen.
Elegans är för mig inte tråkigt, tvärtom.

Men för dig verkar det vara oavkortat att högt tempo är en förutsättning för att något ska vara intressant.

Som Rivaldo skrev, kolla lite djupare så får du se en annan sida som du kanske kan uppskatta.
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2010-01-14 01:56
jensaaa//

Det är ännu lättare att hänga med i nuet och i nuet så är barca regerande mästare i 6 turneringar. Aldrig tidigare skådat;)

Real Madrid jensaaa
2010-01-14 01:54
Rambla -

Dom pressade och gjorde det bra. Tills dom tröttnade, runt 60oende. Först då tycker jag ni började få ordning på passningsspelet "på erat sätt" och skapa chanserna men som du säger, Palop gör en riktigt bra match och räddar Sevilla. Men även Sevilla hade bud på ett eller två mål. Men överlag så räddade ju Palop laget ihop med en bra press;)

Nej, nu är det sängdags. För trött för det här. Roligt att diskutera på en sansad nivå. Ännu roligare är det när man har olika åsikter!

Godnatt och lycka till!
Real Madrid jensaaa
2010-01-14 01:50
Rambla -

Haha men jag säger ju också att Barca var mycket bättre? Vad mer vill du ha av mig? Lägg av nu ;) Klart ni kan, de går alltid!

Rivaldo -

Då kunde du ha förklarat det lite bättre från första början då ;)

Fajtas in på mållinjen säger du.. ja. Det är väl bara Barca och Real som gjort de senaste 3-4 åren i La liga. De har ju typ skilt 20 poäng ner till 3:e-platsen.

Ja men lugn nu, fotbollen har nog utvecklats på 10 år. De är ju lite lättare att se ett mönster på 3 år en tillbaka 7-10 år.

Barcelona Rambla - El Barça de les Sis Copes!
2010-01-14 01:46
Ämne: Rambla -

Jag tal....Please, hur mycket du vill ha till att Sevilla pressade, och visst det gjorde de, så var det en storspelande Palop som räddade dem idag. Barca rullade ut dem i andra halvlek och det kan du inte förneka. Ibland har man inte det är lilla flytet som man också måste ha.

Fast jag kan å andra sidan erkänner jag att vi idag nog rullade runt bollen lite för mycket och borde kommit till ännu fler avslut. Fast det var svåra förhållanden, en blöt och slipprig plan och ett Sevilla om stred som djur. Som sagt, lite mer flyt så hade det gått vägen.
Barcelona Trippeln
2010-01-14 01:45
Jensaaa

Som sagt jag skiter i den här pajas turneringen,vinner vi Cl i år så är det större än förra årets trippel då ingen har lyckats med det.
Real Madrid jensaaa
2010-01-14 01:43
Rambla -

Jag talar inte om någon tokpress. Jag talar om Sevillas press idag/(igår?!). Liksom att redan stå där, istället för att backa hem 25meter och låta Xavi få bollen och vända upp för inget lag ställer då upp som Chelsea gjorde i semin där. Det är ett undantag. Sen höll ju de iaf, i 91 minuter, eller vad var det? :P Haha, Chelsea, ett spelande lag? Tror du missuppfattade. Menade att dom ägde bollen, rullande runt ett par passningar för att sedan avsluta. Mer fart och intensitet.
Den vanligaste bortförklaringen när Barca spelar ut ett lag. Ja men vi kom inte upp i normal standard.

Jag undrar om Barca också kan skylla på det när de väl förlorar en match? Just saying...
jensaaa//

Haha uppstickare som Newcastle och spurs? Att sluta på en 4de plats är knappast att betraktas som en uppstickare.

Det jag pratar om är lag som enda in på mållinjen är med och fajtas om guldet.

Att dom haft många lag med längre nu dom 2/3 senaste åren betyder inte skit. Innan det va det italien som hade en period där juve,milan och inter preminuera på semifinaler och innan det så gjorde vi det med real depor och valencia. Sånt har mer med slumpen att göra. Det enda som räknas är ju vm som i slutändan står som segrare. Där har vi vart vassare detta deceniumet. Ska man se till europaspel överhuvudtaget på 2000 talet så finner du en tydlig spansk dominans.
Barcelona Trippeln
2010-01-14 01:42
Jensaaa

tråkigt,ok gå och kolla på din engelska fotbollen där mittbackarna tjongar upp bollen till fettot/shrek.
Barcelona Trippeln
2010-01-14 01:41
Jensaaa

Ja ni gjorde säkert er sämsta match mot JUST barca,precis som alla lag som mötte oss förra året.''De gjorde sin sämsta match'' Kan det bero på att barca var bra,just saying.

Underbart och se Ronaldo när han förlorade,underbart!
Ämne: Rivaldo -

Tänkte....
Tråkigt att titta på? Ja men så skäll på lagen som ställer sig vid eget straffområde då. Är det Barcas eller Madrids fel att de gör det?
Real Madrid jensaaa
Säger inte att det är dåligt, 6 titlar talar väl sitt tydliga språk. Säger bara att det är tråkigt.
2010-01-14 01:40
jensaaa

Jag tror att du har missat hela poängen. De vågar inte gå upp i tokpress för de vet att de blir förlöjligade och utrullade. Det är därför Chelsea ställer upp med dubbla 4manna-murar framför Cech när de möter Barca. Chelsea, som ska vara ett spelande lag? Jo, jag tackar. :D
Real Madrid jensaaa
2010-01-14 01:40
Rivaldo -

Tänkte faktiskt skriva de tre lagen med men nöjde mig med de engelska. Real börjar mer och mer bli som er. Visst, trötta ut motståndaren och locka upp dom i plan.. det är tråkigt att titta på iaf.
Real Madrid jensaaa
2010-01-14 01:38
Rambla / Trippeln

Japp, jag är United-supporter.

Det syns då inte att dom försöker iaf när Iniesta och Xavi får rulla på mitten. Dom håller ju bollen minst i 5-10 sek innan någon går på helt, iställer för att redan stå nära för att kunna sätta press. Japp, de räcker med det, jag vill inte höra mer om den matchen ;) Barca var mycket bättre och United gjorde sin sämsta på match på flera år. Las alldels för mycket tyngd på Ronaldo, lättläst. Ingen ursäkt dock, Barca var bättre, helt klart.
2010-01-14 01:37
Ämne: Jensaaa

Du är säk....
Man behöver inte bli nedlåtande och skriva personliga påhopp när man diskuterar. Alla är vi fotbollsfans fast med olika preferenser. Kom ihåg det. :)
2010-01-14 01:35
jensaaa//

Det är Bara barca som ullar runt på det sättet. Likt brasilien och det har sina anledninga. Grejen är den att man försöker trötta ut motståndaren och locka upp dom i plan.

Sevilla,Real och Valenia och villareal ibland spelar med den intensiteten som du pratar om. Där man flytar snabbt från försvar till anfall och har lite kortare speluppbygnader. Så dina argument om spansk fotboll är minst sagt ihåliga

Real Madrid jensaaa
2010-01-14 01:34
Med dominera menar nog han och jag att dom haft fler lag med längre.
jensaaa

Du glömmer en sak. De flesta lag försöker sätta press på Barca. Problemet är bara att det oftast inte bekommer Barca så värst mycket då de är så pass skickliga på att spela sig ur pressen.

Det räcker att gå tillbaka till CL-finalen då ett av världens bästa lag inte kom någon vart med sin press i mer än 10 minuter. Sen blev de utrullade i resten av matche. Var bolltempot från Barca lågt i den matchen menar du? Uniteds fruktade anfallsfotboll kom ingen vart. De fick ägna stora delar av matchen att jaga boll.
Barcelona Trippeln
Jensaaa

Du är säkert en bitter förlorare som hejar på Man u,''tråkigt och se 2 meters passar'' Det måste ha svidit när ni jagade i finalen och kunde inte få tag i bollen när ni var i 2-0 underläge,det mest episka är när scholes jagar som en idiot men inser att han aldrig kommer ta bollen för att precis när busquets passat så kapar han honom.

Underbart när ni förlorade,loosers.
Real Madrid jensaaa
2010-01-14 01:33
Rivaldo-pojken -

Du käkar upp lite av dig sjäv när du skriver vissa saker. De är 4 lag som dominerat toppen det senaste 20 åren i PL, ja. Dom senaste, ja sen spanska ligan grundades har det väl varit Barca och Real som "dominerat" toppen och som du säger så har väl båda ligorna uppstickare då och då, inget ovanligt. Haha men skojar du eller? De har ju varit uppstickare som Newcastle, Spurs, Villa nu på senare tid.

Har haft den här diskutionen förut och tror jag läste någonstans att Barca och Real tillsammans har vunnit ca 60-70 ligatitlar av 80. INGA EXAKTA SIFFROR NU.

Har jag pratar om ojämna resultat? Jag pratar om soplagen bakom dom 6 bra.

Sedan kan jag väl avsluta med att england dominerat CL dom senaste åren.. höhö.

2010-01-14 01:30
adil//

Vadå dominerat cl? Vi har 3 titlar på 2000 talet och dom och italien har 2. Vart ser du dominansen?

Inget snack om att barca och real har dom två på pappret bästa trupperna förövrigt.
Barcelona ★Barca★
2010-01-14 01:29
jensaaa

Jag skulle lätt vilja se Evra i Barca.
Annons: