/spanien/barcelona/forum/16195.aspx/spanien/barcelona/forum/16195.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Ktoor^,^
2010-01-13 20:50
Föresten , hoppas inte någon J*vla skit domare dömer matchen denna gång.
Ktoor^,^
2010-01-13 20:49
jacoob

Tack :
Woolwich - 1886
2010-01-13 20:49
Ktoor^,^ //

Det är fel, kolla länktips!
Länktips: tvmatchen.se/
Barcelona Mrfaariis
2010-01-13 20:48
dep la coruna - valencia 0-2
jacoob
2010-01-13 20:47
Ktoor^,^

matchen börjar 22.00 :)
Ktoor^,^
2010-01-13 20:46
What?, Är det sant att dom visar matchen kl 23:00 ikväll? Om inte så har både www.kolla.tv Och www.tv.nu gjort fel .....
Barcelona Barcelona!!
2010-01-13 20:44
hoppas på följande startelva idag:
Pinto/Valdes
Alves-Puyol-Pique-Abidal
Xavi-Buquets-Iniesta
Messi-Ibrahimovic-Pedro/Bojan

Tycker nog Bojan ska få chansen från start efter en mycket bra match mot Tenerife i söndags. Annars hoppas jag på Pedro. Pinto eller Valdes tycker jag inte spelar så stor roll, även Maxwell skulle kunna ta Abidals plats för att vila Abidal.
Barcelona BlaugranaBarcelona
2010-01-13 20:44
Ta ingenting för givet nu. Spekulera inte i vilka våra nästa motståndare i Copa del Rey blir osv. Matchen är inte avgjord, det är fortfarande 90 minuter kvar och efter matchen kan ni eventuellt börja prata om våra motståndare. Det kommer inte bli någon lätt match. Tydligen ställer Sevilla upp med Renato, Capel, Navas och Negredo och det kommer verkligen inte vara lätt för våra försvarare. Hoppas Guardiola ställer upp med bästa möjliga startelvan (förutom Pinto och kanske Bojan då).

Visca el Barca!
Barcelona Casablancas
2010-01-13 20:43
lameG^, jacoob

Villarreal åkte ut igår mot Celta Vigo. Och ja, de kändes nödvändigt att påpeka stavningen, ingen kommer undan. :-)
Barcelona Maestro nr. uno
2010-01-13 20:38
Ämne: Jag läste att om Mes....Messi kommer att bli en stor legend i klubben.
100 mål vid 22 år, kan det bli ikväll. Jämför det med antal mål som Eto'o gjort i Barca , runt 130 mål. Messi kommer att passera honom, om inte i denna säsong, i nästa säsong. Då är han bara 23 år fortfarande. Otroligt!
Barcelona Smogen
2010-01-13 20:35
Sen förra säsongen är ju Coldplay - Viva la vida en ganska het låt att lyssna på innan match också...

jkoffe

Håller delvis med dig, men Zlatan har inte lika bra kondition som Eto'o, därför kan han inte springa i djupet lika mycket som honom eller jaga boll lika ofta. Men han har ju andra kvaliteér. Blir väl upp till bevis för Zlatan idag...igen. ;)
jacoob
2010-01-13 20:31
lameG^

Villareal åkte ut mot Celta vigo
Barcelona el Flaco - El Movimiento 2-6 de Mayo
2010-01-13 20:31
Jag läste att om Messi gör mål idag så blir det hans hundrade mål i Barcatröjan. Han blir i såna fall den yngste spelaren i klubbens historia att nå upp till 100-målslinjen.
Barcelona lameG^
2010-01-13 20:25
Hoppas på deportivo. Blir lättare och vinna cupen om vi går vidare isåfall.

Sevilla åker ut om vi går vidare. A.madrid går nog inte vidare efter 3-0 förlust mot recreativo. Real redan ute. Hur går de för villareal någon som vet??
Barcelona Mrfaariis
2010-01-13 20:25
kolla på den videon vilken känsla man får !!!!
Barcelona Mrfaariis
2010-01-13 20:24
kolla på den videon vilken känsla man får !!!!
Barcelona Heywood Jablome - Piquénbauer
2010-01-13 20:17
Valencia förlorade förra veckan mot Deportivo på hemmaplan. De förlorade då med 2-1. De är alltså i samma läge som oss. Matchen spelas nu och Valencia leder med 1-0 efter mål av Zigic.
MF Doom
2010-01-13 20:11
Drygt att matchen är 22.00.
Barcelona Heywood Jablome - Piquénbauer
2010-01-13 20:04
Kvällens match har många ingredienser för att bli en klassiker.

Jag brukar alltid lyssna på Josh - Ja Som Campions innan en viktig match. I minnet så rusar snygga anfall, viktiga brytningarna och givetvis episka segrar
jkoffe
2010-01-13 20:00
Hoppas nu att Zlatan inte gör så att spelet går segare och att det inte blir lika mycket djupledslöpningar som det var i förra matchen. Tycker Zlatan måste anpassa sig mer till barcas spel och vara mer löpvillig samt störa motståndarnas uppspel. Någon som håller med?
2010-01-13 19:58
Ämne: Maestro nr. uno//

....Du har en poäng där. Cesc borde ligga högre upp i listan. Kanske på fjärde platsen eller så. Listan avser dock den prestation man har haft i förra säsongen, tror jag. De som har röstat har förhoppningsvis utgått från förra säsongens prestation.
Var inte orolig när det gäler Cesc. Jag är säker på att han kommer att ligga högre upp i den listan i nästa år. Han har varit fenomenal hittills i denna säsong.
Ronaldo är en avslutare, ja, men de som röstar fram honom ser nog honom mer som mittfältare och därav poängen.
PEP.
2010-01-13 19:50
Rivaldo_gudarnas gud

Om man inte kan lägga Ronaldo på en sån lista så kan man väl ändå inte lägga Messi där. För att Messi och Ronaldo har väl ungefär samma utgångsposition.
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2010-01-13 19:46
Maestro nr. uno//

Haha vilken lista. Ett jädra skämt! Cesc har la vunnit assistligan 3 år irad i england? Och leder den överlägset iår också Hur kan han hamna bakom Gerrard? Sen va C.Ronaldo gör på en playmaker lista övergår mitt förstånd. En fantastisk spelare men än egotrippad målskytt ut i fingerspetsarna. Messi före Iniesta och Kaka är också det ett skämt.

1.Xavi
2.Cesc
3.Iniesta
4.Kaka
5.Ronaldinho
6.Messi
7.Pirlo
8.Lampard
9.Gerrard
10.Riquelme

Så borde den se ut ngefär. En playmaker är väl en spelare som kontrollerar spelet på sista tredjedelen fördelar bollar och ligger bakom dom flesta avgörande passningarna? Sätter man in Ronaldo på en sådan lista kan man lika gära slägga in Zlatan där. Båda står för många assists men är först och främst avslutare som inte har allt för mycket boll i mitten av plan
Vamoscampeones
2010-01-13 19:41
Någon som vet vilken spansk kanal som sänder barca-sevilla ?
Barcelona Mojito
2010-01-13 19:41
Adidas

Skärp dig själv, ett sånt inlägg är ju inte annat än provocerande, och med tanke på din historia här inne kan jag inte tolka inlägget annorlunda än på det sätt jag besvarade det på.

Men visst kommer jag ihåg Zidane, han höll La Masia klass på sitt spel och har säkert influerat Xavi och många andra som följde i hans fotspår.
Fast mest influenser har el professore fått från sin föregångare och numera tränare - Pep.

Zidane är kanske den mest elegante spelaren i nutid och en person man inte kunde ogilla, klubbvalet till trots. En sann legend.
Real Madrid ##adidas##
2010-01-13 19:36
Mojito

Skärp dig fan. Jag försöker ha en normal diskution här ju så kommer du med såna inlägg. Det jag menade var ju att Xavi har blivit jävligt mycket bättre än den tiden. Men fortfarande inte i klass med Zidane.
2010-01-13 19:27
Ämne: Kommer ni ihåg när Z....Zidane var bra när han spelade fotboll, inte i de allra sista åren av sin karriär dock. Idag är han bara med i historieböckerna. Det är Xavi, Cesc, Iniesta och några till som kan titulera sig som kungar.
Barcelona Mojito
2010-01-13 19:26
Adidas

Kommer du ihåg när Barca hade lekstuga med Real förra säsongen,

alla maränger såg mer än vilsna ut, och Xavi dominerade hela mittfältet från start.
MF Doom
2010-01-13 19:24
Haha Kaka på 3 plats, vissa kan visst leva lääänge på gamla meriter.
Real Madrid ##adidas##
2010-01-13 19:20
Kommer ni ihåg när Zidane hade lekstuga med Xavi? Vilka minnen. Xavi såg lite vilsen ut när kungen visade hur fotboll ska spelas.
Annons: