/spanien/barcelona/forum/16184.aspx/spanien/barcelona/forum/16184.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona BlaugranaBarcelona
2010-01-16 20:02
Tror på:
Athletic Bilbao 0 - 1 Real Madrid

Tyvärr men de snor segern tror jag.
Barcelona el Flaco - El Movimiento 2-6 de Mayo
2010-01-16 20:02
Även om jag lutar mot den skaran av culés som är villiga att ha förtroende för Dima, förstår jag samtidigt de som är missnöjda med hans prestationer än så länge.

Vi kan nog alla hålla med om att Chygrynskiy har hittills stått för bleka insatser, men man ska samtidigt komma ihåg, precis som Rambla tog upp, att självaste Ronald Koeman blev sågad efter sin debutsäsong och det var många som ville göra sig av med honom. Idag är han en fullblodig legend i Barcelona.

Vi behöver inte ens gå särskilt långt bak i tiden. Redan förra säsongen var jag orolig de flesta gångerna Piqué spelade från start under hösten och jag tänkte för mg själv att han aldrig skulle hålla måttet mot de allra bästa lagen ute i Europa.
Barcelona petersays
2010-01-16 19:59
Nä, nu kollar vi på när Real åker på däng i Baskien!
Barcelona Den vise
2010-01-16 19:58
Ämne: Ämne: Angåend....
Jag förstår att du gör den jämförelsen med pique men även om det fallerar lite grand. När pique var dålig så visade han ändå kvaliteer i passningspelet. Chigo visar noll i det avseendet så jag ser ingen ljusning i hans framtida karriär i barca. Vi får väl se hur det utvecklar sig men det ser mörkt ut för hans del.
Pep är illa tvungen att säga så om sitt nyförvärv annars lär chigos självtroende begravas i närmsta kyrkogård.
Barcelona Messidinho_10
2010-01-16 19:57
Nu blir det maräng swisch i bilbao !!
Barcelona Hetfield
Maestro nr. uno

Jisses, jämför inte Pique med Chyg, Pique var aldrig så vimsig och seg

Jag är bland de som tycker att Chyg borde få 1-2 säsonger på sig, sen är det kanske dags att titta efter om vi kan sälja honom

Samtidigt så kan jag förstå att många blir frustrerade av att se Chyg spela, ibland blir jag själv galen när gör vimsiga saker, men han är fortfarande ung så ge honom en rejäl chans
Barcelona petersays
Frågan är väl om en ny president eller ny tränare har tid att tänka lika långsiktighet.

Presidentvalet kommer garanterat innebära en hel del ändringar i truppen. Det bara är så, på gott och ont. En ny president har andra visioner om hur laget ska se ut än den tidigare, och omstruktureringar sker _alltid_ när man byter "chef". Nu tror inte jag heller att Chyg försvinner. Framförallt så ser jag inte en chans i helvetet att vi ens skulle få tillbaka hälften av vad vi gav för honom.
2010-01-16 19:55
H.Alavi/

Det stämmer, vi köpte Milito från Zaragoza. Han var alltid given i startelvan och var även lagkapten. Han hade säkert kunna bidra mycket till Zaragoza med sin rutin och ledaregenskaper.
Barcelona Maestro nr. uno
2010-01-16 19:51
Ämne: Angående chigo så tr....Att växa när man får förtroende och chanser, det fungerade ju utmärkt för Piqué. Varfört skulle inte fungera för Chyg?
Piqué var inte heller felfri i början. Jag kommer ihåg den stormande kritiken mot honom i början av förra säsongen. En del skrev till och med att han var flopp. Nu hyllas han jämt. Se vad männsikors åsikter kan förändras snabbt.
Långsiktighet, mina vänner, är Peps värdeord, vad jag förstår, när det gäller Chyg. Jag litar på honom.
Barcelona Messidinho_10
2010-01-16 19:48
Den vise

Jag håller med dig 100%

Hetfield

Jag önskade att jag inte behövde säga det Cygrinski är ett misslyckad köp.
Barcelona Hetfield
2010-01-16 19:47
Den Vise

Du tror verkligen att klubben gör sig av med en spelare som är 22-23 år, och som dessutom kostade 25 miljoner?
Visst att vi slängde bort Caceres, men nu har de lärt sig
Barcelona Den vise
2010-01-16 19:45
Angående chigo så tror jag att han har väldigt svårt att somna om nätterna. Om inte pep förlänger kontraktet så tror jag att han åker med huvudet före ut ur klubben.

Hans framtid hänger på peps vara eller icke vara i klubben. Jag tror att han är sådan spelare som måste få göra dåliga insatser men ändå få spela nästkommande match för att känna sig viktig. På så sätt skall han kunna växa in i rollen men det blir svårt för hans del.

Jag tror att han blir en "Källström".
När han är 27 år så kommer vi sitta här och undra när han äntligen ska blomma ut.
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-01-16 19:30
Messidinho_10

:).
Hoppas du förstod min poäng, du behövde inte ta fram din macho stil här inne.

el Flaco - El Movimiento 2-6 de Mayo

Om jag inte minns fel så var det väl Zaragoza som släppte Milito till Barca? I så fall så tycker jag att det vore helt perfekt och skicka Milito ner till Zaragoza. Han känner till hur klubben spelar sen tidigare. Sen så behöver Zaragoza en spelartyp som kan lyfta laget (även om han inte är en målgörare).
Barcelona Messidinho_10
2010-01-16 19:27
H.Alavi - Triangulo Magico!

Stava själv hans namn då din fjolla det är inte världens enklaste namn direkt.
Barcelona Hetfield
2010-01-16 19:24
H.Alavi

Jag tycker att du var aningen för hård mot Messidinho, han uttryckte bara vad han tror om saken, lika mycket som du tycker/tror att Chyg kan bli en bra back för Barcelona, allt handlar om vad man tycker ;)
2010-01-16 19:21
H.Alavi - Triangulo Magico!//
Det du skrev tycker inte var något fel på. Du argumenterade bra för dina åsikter.
Mitt inlägg var riktad till Messidinho_10.
2010-01-16 19:18
Jag ber om ursäkt till Red för mitt temperament, ibland så förlorar man kontrollen. :)
2010-01-16 19:18
Ämne: H.Alavi - Triangulo ....
Det du säger pekar väldig mycket på att du kan väldigt lite om fotboll. Men du får ha din åsikt. Helt klart.
2010-01-16 19:15
petersays

Keirrison fick inte ens chansen och spela en match för Barca? Caceres tycker jag var en bra spelare, dock så blomstrade han inte ut som han gör nu i Juventus. Martin Caceres tycker jag var en helt okej spelare i Barca förra säsongen.

Förra säsongen så var de flesta inriktade på att sälja Caceres, han gör några bra matcher nere i Italien och de flesta vill ha tillbaks honom. Det vänder sig fort i fotboll. Det är det jag syftar på, de flesta har inte tålamod.

Samma sak med Henrique också skulle jag vilja säga, man köpte och lånade ut honom. Han fick inte den stora chansen i Barcas trupp.

Messidinho_10

Först ber dig och lära dig att stava hans namn. Ojämn? Du heter väl inte Pep Guardiola?
Om det är något jag har lärt mig under Peps tid i Barca, så är det att alltid lita på honom.
Han behöver ett par matcher för att komma igång, han spelar 1-2 matcher per månad. Det räcker inte.

Visst, han köpte Hleb förra säsongen och han visade sig inte vara så bra som han var i Arsenal.
Anledningen? Han fick inte så mycket speltid, utan de blev inhopp i slutet av matcherna.
Barcelona Messidinho_10
2010-01-16 19:13
H.Alavi - Triangulo Magico!

Cygrinski kommer aldrig blir den back som Barca behöver han är för ojämn tro mig så Milito går före honom alla dagar i veckan.
Barcelona petersays
2010-01-16 19:12
"Det finns klubbar i England som gärna tar emot er, precis som Messidinho_10 så passar du fint in på den engelska stilen.
Dvs, spelar du dåligt? Good bye. "

Om jag får spela djävulens advokat här så är väl det ganska precis hur klubben Barcelona agerat mot Keirrison, Caceres, Henrique....
Skeppat iväg spelare utan att ge dom chansen. Han väl diskuteras i fallet Caceres som visserligen fick några chanser, men de andra...
2010-01-16 19:10
Ämne: Ni kan få Chygrinski....Chyg går ingenstans.
Han är den påläggskalv som ska ta över när Puyol lägger av skorna på hyllan.
Ni ska inte förblinda er på att han inte riktigt har anpassat sig ännu. Han måste få speltid och framför allt ska han ha på sig en säsong innan man kan ställa krav på att han ska vara felfri. Vad han kostat har mindre betydelse då han har värvats för framtiden. Man ska komma ihåg att den ukrainska ligan ligger på en annan nivå jämfört med den spanska ligan. Dessutom handlar det mer om den press han känner på sig att spela i Barça.

Chyg har potential som ni som är så kritisk inte ser tyvärr. Han kommer att bli bra.
Milito får gärna gå till Zaragoza. Han kommer inte få mycket speltid i Barça och det vore synd att hålla honom på bänken. Han behöver speltid och han känner Zaragoza så väl.
2010-01-16 19:05
Messidinho_10

Det är väl så det funkar för fans som dig? Så fort någon har en dålig dag på jobbet så är det good bye?
Skärp dig, du måste kunna hantera att alla gör misstag, du kan inte förvänta dig att en spelare från Shaktar ska komma in i en klubb som har vunnit allting och inte ha någon press på sig.

Titta bara på Zlatan, det tog 2-3 matcher för honom. Sen lossnade det rejält, ingenting tyder på att Dmytro kommer kunna peta Pique eller Puyol på dom 2 mittbacks positionerna.

FC Barcelona en Mi Corazon

Det finns klubbar i England som gärna tar emot er, precis som Messidinho_10 så passar du fint in på den engelska stilen.
Dvs, spelar du dåligt under ett par matcher? Good bye.

Man City söker säkert flera st.
Barcelona petersays
2010-01-16 18:56
Inte för att vara den som är den, men jag tror Milito kommer stanna i Barcelona säsongen ut och sedan säljas till Italien eller PL.

Och snacket om att Puyi/Abi/Pique kommer dra ett tungt lass. Tjaa...beror på vad man menar med tungt lass. Efter uttåget ur CdR är schemat enligt mig inte så hektiskt. I många lag som inte har råd med rotationsspelare är det ju inte ovanligt att spelare gör 50-60 matcher i rad för sina lag. Hur som helst så tror jag ändå att Pep kommer rotera friskt med Chyg/Rafa/Milito.

Barcelona FC Barcelona en Mi Corazón
2010-01-16 18:49
Messidinho_10

Håller med dej 100%
Barcelona Messidinho_10
2010-01-16 18:45
Ni kan få Chygrinski istället Miltio stannar hos oss okej..
2010-01-16 18:27
Nina/

Inget info om Milito och Zaragoza har läckt ut till de katalanska medierna än så länge åtminstone. Men precis som Saman och H.Alavi tycker jag det hade varit klokt att låna ut Gabi Milito för resten av säsongen till Zaragoza. En deal som nog hade gynnat alla parter.
2010-01-16 18:17
Nina (Red.)

I och med att Barca har så många backar så låter det ganska trovärdigt, han lär ju inte få spela så mycket i alla fall. Den skadeperiod som hade var inte kortvarig. Att få spela i en mindre klubb som Zaragoza skulle passa honom fint.
Barcelona Saman.
2010-01-16 18:16
Mycket möjligt. Mycket speltid kommer han inte få i Barca, dessutom är det VM i sommar, Milito måste ha insett att han kan slå sig in i Argentinska landslaget med tanke på hur det har sett ut.
Zaragoza Nina (Red.)
2010-01-16 18:08
Enligt spanska TV3 så ska det finnas en överenskommelse oss och er emellan om Gabi Milito, som ger oss spelaren på lån under våren och en särskilt utköpsklausul vi kan nyttja i sommar.

Någon förståndig människa här inne som vågar sig på att gissa sannolikheten i detta?
Annons: