/spanien/barcelona/forum/16179.aspx/spanien/barcelona/forum/16179.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Klint
2010-01-14 13:51
Gonzalez_Barca

Stor tabbe rättare sagt. Men det är i vart fall korrigerat nu.
Barcelona Mojito
2010-01-14 13:43
Jag tycker det är så oerhört skönt med alla kommentarer från Barcas rivaler.
De har inget att glädjas över hos sina egna lag, utan måste gotta sig när det går dåligt för konkurenten i stället.

Synd att Sevilla hade så många skadade spelare. Jag tror vi hade haft bättre chans om de kommit med ordinarie lag i båda mötena.
De spelare de hade tillängliga passade som handen i handsken för Jimenéz taktik, att grisspela och satsa på kontringar. Men mer kreativt folk på banan hade de itne gått vinnande ur detta dubbelmöte.
Men det är vad jag tror.
Och det är ingen bortförklaring.
Pep borde tagit chansen med bästa gänget när han såg att Sevilla hade problem, i ställer för att själv också ställa upp med halva B-laget.

Efterklokheten är den granskandes bästa vän...
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-01-14 13:38
Mattias Klint

Liten tabbee på din Milito artikel. Diego spelar sedan sommaren i Inter och inte Genoa.
Barcelona Barca Barca
2010-01-14 13:37
Nu åkte vi ut o inget att sitta o gråta över. Messi stolpskott kunde lika gärna ha gått in o vi hade suttit här o berömt alla våra spelare o höjt dom till skyarna som det brukar göras när vi presterar bra eller går vidare. Kolla Chelsea matchen när Iniesta helt ärligt räddade oss från ingenstans, hade det blivit ribba ut på den träffen hade vi börjat kritisera Eto'o som var totalt död i matchen, messi som inte gjorde ett skit och Chelsea fansen hade aldrig suttit o gråtit över att dommaren stog på våran sida som dom fortfarande sitter o klurar över, Sånt händer man åker ut och hellre att vi åker på en käftsmäll nu i cupen så vi vaknar o inte underskattar våra motståndare i CL än tvärtom.

Sen en annan sak som jag fortfarande sitter o klurar över och har gjort det i evigheter o kommer alltid att göra det. Va är det som är så speciellt med bortmål, Liverpool för 3 år sen slog ut oss just för att dom vann oss på våran hemmaplan med 2-1 och vi slog dom på deras bortaplan med 1-0, men ja fattar mig inte på den regeln som säger att borta målet är det så mycket viktigare/häftigare så att den låter laget som har gjort fler bortamål gå vidare. Säg tillexempel Sevilla igår, okej dom gjorde fler borta mål, men motargumenten är att vi släppte in mindre mål på deras hemmaplan än vad dom gjorde på våran hemmaplan. Rätt eller fel? Nån som har en bättre argument för att bortamålet är så mycket viktigare? för ja ser det som en dum regel bara.

Grattis till Sevilla också som gjorde två mycket bra matcher mot oss.
Barcelona ★Barca★
2010-01-14 12:29
Puyol is the fucking the KING!
Barcelona Barcadinho.
2010-01-14 12:25
Det var en bra och jämn match igår som Barca dessutom lyckades vinna (!), men det räckte inte till ett avancemang.

Jag var helt förvånad över Sevillas försvarsinsats igår. I deras senaste 4-5 matcher var dem riktigt slöa och tempot var lågt. De såg ut att vara i en svacka, utan motivation och självförtroende. Tränaren Jimenez log riktigt illa till inför matchen och han fick skarpt kritik senaste veckan. Det var på tal att sparka honom om inte den dåliga trenden bryts.
Så kom returmatchen mot Barca och han lyckades verkligen peppa sina grabbar. De har gjort en stor insats för deras klubbs rykte och för att behålla Jimenez.
Sevilla var tillbaka till sin gamla stil. De har alltid vunnit poäng genom sin impulsivitet.

Måste också beundra dem efter Barcas mål. De satt igen en hög försvar press på Barca istället för att vika ner sig helt. Barcas mål tände till deras försvarsarbete istället för tvärtom. De gick ännu hårdare och tuffare, när de såg att matchen är på väg att rinna ut för deras del.

Vi vann igår trots allt med vi är utslagna pga första matchen.

Jag förstår inte vad det finns att klaga på domaren. Han var bra igår. Många tuffa tacklingar och hemmafansen försökte påverka honom i varenda situation. Det var inte en lätt match att döma och han klarade sig galant.
Han hade också en högre ribba vad det gäller närkamper. Han blåste inte för varenda liten kontakt och tappade inte matchen med massa med röda kort och gnäll. Den enda konflikten som uppstod var när Romaric skulle ut vid tilläggstiden. Men sånt händer ju varannan match.

Glöm inte att vi vann i Sevilla trots förhållandena och det är ett bra tecken.

Det tar lång tid för Barca 2010 att sätta sin prägel på matchen på direkten.
En total skillnad till förra säsongen, då vi dödade matcher efter en kvart.

Jag hoppas att vi kommer att se en ändring på det snart.

Visca.
Barcelona ★Barca★
2010-01-14 12:22
Bra skrivet ARMIN SAMANDI
Oze
2010-01-14 12:11
Barcelona gjorde en mycket bra match...

Men jag tror Sevilias målvakt gjorde sitt livs match...
Barcelona Gio Style
2010-01-14 12:05
Jo jag tycker också att bytena borde kommit tidigare, både Zlatan och Henry var katastrofer. Henry drog sin gubbe, men lyckades inte få till ett enda inlägg.
I övrigt så njuter jag av att se Puyol. Känns så skönt att han täpper till käften på alla de som kritiserade honom inför säsongen. Ni har syndat! =)
Messi var också bra igår, tråkigt att han inte fick in bollen... vi vänder på det här, ligan är prio ett. Man kan inte förvänta sig trippeln varje år. Men vi har potential för CL också.
Visca Barca
Barcelona Criff
2010-01-14 11:54
Finns det verkligen folk som trodde vi skulle ta trippeln i år igen?

Jag skulle bli glad om vi tar ligan, allt annat ser jag som en bonus.
Barcelona kallesiete
2010-01-14 11:52

rågi/

Av förklarliga skäl. Men ser det mer som ett försök till bekräftelse.
Valencia rågi
2010-01-14 11:51
kallesiete//

Man blir lite extra glad när man besegrar barca numer.
Barcelona Ronaldinho Jr.
2010-01-14 11:49
Jag vet inte om det redan har diskuterats innan, men VARFÖR väntade pep så länge med bytet av Pedro? 84 minuten!? Jag hade velat se Pedro ersätta en tung och för dagen dålig Zlatan redan i början av andra halvlek!!
Barcelona kallesiete
2010-01-14 11:47

rågi;

Säger inte på rak arm vem jag tycker "är värd avancemang." Tycker att över 4 halvlekar skapar Barca mycket mer än Sevilla. Mitt påstående tyder mer på hur de som höll / håller på Sevilla måste övertyga sig själva och andra i varje artikel/inlägg att detta var klart välförtjänt, Sevilla var det klart bättre laget. Varför?
Valencia rågi
2010-01-14 11:43
Ämne:
Två andra tankar f....
kallesiete//

1.Så för att Barca kom upp i sin höga standard i en halvlek av 4a gör att de är värda avancemang?

2.Domarna tenderar att kunna döma åt storlagens favör ibland, Valencia inkluderat.
Barcelona kallesiete
2010-01-14 11:23

Två andra tankar från igår:
1. Att alla som höll på Sevilla igår måste övertyga sig själva och andra om att Sevilla var värda avancemanget tyder på det motsatta, patetiskt.
2. Att "domarna håller på Barcelona" är nog ännu mer patetiskt. Dom som säger det har nog inte sett Barcelonas matcher på sistonde. Ytterliggare ett bevis på att vi är bäst. Man vill tro att t.o.m domaren imponeras av Barcelona.
Barcelona kallesiete
2010-01-14 11:15

Det var tungt att åka ut igår. Särskilt efter en så fruktansvärt bra andra halvlek. Spelmässigt är Sevilla totalt utspelade. Var nog en eller två kontringar nere vid Pinto under hela halvleken. Och att säga att "ja men Sevilla ville försvara sin ledning" är ju bara illa. Visst ville dom det, men hur bra lyckades dom? Lite tur och lite mer skärpa och Barca hade gjort 2 eller 3 mål till. Stolt över lagets prestation förutom under avslutningarna. Det sved att åka.

Får försöka se det positivt. Att ta trippeln igen tror jag inte det var många som trodde på. Och ja, cupen är viktig - men om man måste välja bort en titel blir det den. Nu kan vi satsa stenhårt på dom två absolut viktigaste.

Och för att relatera till alla Real supportrar som satt och njöt åt Barcas urtåg igår:
Visst. Vi åkte ur, det svider. Men vi åkte inte mot Alcorcon. Och nu kommer inte säsongerna 06/07 och 07/08 att upprepas. Säsongerna då "ni var magiska" och vann ligan när Barca kämpade vidare i CL eller cupen och CL. Blir skönt att få ladda till ligamatcherna lika länge som ni. Vad är viktigast? Att vi åkte i cupen igår eller att vi nu kan fokusera stenhårt på dom 2 tävlingarna ni fortfarande deltager i? :)

Visca Barca! Kross redan på lördag.
Barcelona FCB_armin
2010-01-14 11:05
Kassnert

Där har du fel. Frisparken är tveksam, men jag vet inte heller om du hade vågat blåsa i det läget, vilket domaren gjorde som var modigt gjort.
Angående offsiden så stannade bildproducenten bollen när Negredo har bollen på sin fot, alltså att den bara låg stilla. Bollen förflyttade sig aldrig under den pausandet från pildproducenten vilket gjorde att han inte var offside DÅ.

MEN! Lägg märke till att definitionen av att blåsa offside är när bollen SLÅS till en medspelare. I detta fallet slogs den inte när Jesús var onside. I de första sekvenserna då bildproducenten valde att spola fram och tillbaka såg man att Jesús faktiskt var offside när bollen lämnade Negredos fot. Så snabb är han.

Angående att vi skulle vinna så är det så att vi får skylla oss själva. Ni hade Palop i mål och han gjorde skillnaden. Punkt.
Sevilla Kassnert
2010-01-14 10:59
Jag läser här att många tycker att Barca förtjänade att gå vidare. Glöm nu inte att Sevilla hade två korrekta bollar inne om det nu inte hade varit för domaren. Frispark för Pinto? Knappast och en offside som var onside med en meter.

Palop storspelade och Barca skapade chanser som kunde blivit mål. Men som sagt Sevilla kunde vunnit med 2-1 även i denna match.

Vi ses till helgen då vi möts igen. Kul!
Barcelona Paranoid schizoid
2010-01-14 10:54
Jag tycker nog att det såg ut som att man kunde få till 2:an men de två bytena i slutet avstannade pressen. Dendära Bojan börde söka sig till ett anant lag. Sen undrar jag om man inte kan frångå sitt vanliga spel i slutet och dänga in lite höga bollar på Zlatan, som då inte borde blivit utbytt.

Jag tycker fö att Henry har fått en nytändning och spelar en ganska god fotboll, Zlatan gör en klart godkänd match men är ju ständigt punktad av Sevillaspelare.

Rörande Messi så må han vara bäst i världen och en underbar spelare men han måste passa bollen, hade jag varit anfallare i Barca hade jag tappat sugen i att springa med när Messi har bollen då han vägrar släppa den.

Sen kan man inte vinna allt, är det något man ska förlora i så är det cupen, kan vara bra med lite vila så att man kan fixa ligan och ev Champions.

MVH
Barcelona Puyi_5 (D.E.P. Puerta)
2010-01-14 10:19
har du sett alla matcher han spelat?
har du sett betygen tidningar i Spanien ger honom? har du sett hur många mål han har gjort?
har du sett assister han har gjort?

han gjorde en mindre bra match igår, det gör alla... till och med Xavi, Iniesta, Messi, Puyol m.fl.. ingen är bäst på plan varje match...
Barcelona true_barca_fan
2010-01-14 10:15
Puyi_5 (D.E.P. Puerta)

jag menar att han passar inte in i barcas spel. Han är seg, tappar boll för mycket och bränner målchanser. När var det senast han gjorde en bra match?
2010-01-14 10:02
"true_barca_fan"
ok, jag antar och många med mig att du verkligen skojar med alla här inne. För om du inte gör det så är du kanske trött, sovit för länge eller något. Eller så måste du ha skrivit fel när du skrev att Zlatan är ett dåligt nyförvärv... OM du nu menar det, vad baserar du det på?
Barcelona true_barca_fan
2010-01-14 09:53
missade matchen igår men när jag såg reprisen så förstår jag inte hur kunde zlatan missa så många läge. Vi förtjänade verkligen gå vidare men nu får vi väl sikta på ligan istället. Zlatan och Chygrinsky dåliga nyförvärv..
Atlético Blyger
2010-01-14 09:39
Det är alltid roligt att se Barca. Synd att ni åkte ut igår, det får väl bli tändvätska så att ni växlar upp inför andra halvan av ligan och Chapions Leauge. Tycket faktiskt att ni inte har hittat den där magiska dimensionen i spelet det här året. Vi väntar alla på den. Igår blev det tydligt att spelarna också gör det. Tyvärr har ni inte det där flytet i passningsspelet som är så speciellt. Jag tror att problemet delvis har att göra med att så många av spelarna dribblar och dribblar och dribblar - istället för rörelse och passningar med ett tillslag. Detta måste Pep åtgärda. Zlatan får knappt några passningar där uppe på toppen, samtidigt är han inte särskilt löpvillig. Han har inte kommit upp på sin bättre nivå han heller. Tyvätrr. Men vi väntar tåligt..
Valencia rågi
2010-01-14 09:23
Jag gillar hur konversationen här har spårat ur och kommit in på hur vissa folkgrupper spelar på ett visst sätt osv - vettigt!
Barcelona Plaza_Catalunya
2010-01-14 09:17
jensaaa:

En liten detalj du glömmer när du argumenterar för att Barca borde spela med mer speed i laget, de är just att med för mycket djupledsspel och chanstaganade faller hela Barcas spelidé. Barcelona är ett lag som håller bollen inom laget för att kontrollera matcherna. Barcelona är nog det sista laget som vill ha för mycket "hawaii fotboll" om du förstår mig! :)
Barcelona Criff
2010-01-14 09:15
ciao, han missade också en hands på Ballack som skulle blivit straff och ett antal situationer där gula kort skulle delats ut till Chelsea spelare som i Ballacks fall hade lett till ett rött kort.

Tyckte han var sjukt dålig, men åt båda hållen.

Den grisfotboll Chelsea spelade i den matchen förtjänades att förlora. Hade jag tyckt även om dem mött Real Madrid.

Sådan fotboll ska inte presteras av ett topplag, och utav the big four som tydligen är världens bästa lag från världens bästa liga. Jo men tjena.. Försök att spela fotboll då och hävda er som världens bästa. För den fotbollen Chelsea presterade kunde Almeria spelat och kanske fått med sig ett lika precis som Chelsea fick.
2010-01-14 08:16
Två saker gör att vi är ute ur CdR enligt mig,

1: Andres Palop. Vilken jävla match han gör. Släpper nog in 5 mot Barca i helgen bara för det.

2: Peps laguttagning första matchen. (Men han kompenserar för den i gårdagens match med råge men ändå)

Ute men det är bara att hålla huvudet högt idag, Barca vann och vore det inte för Palop så hade Barca gjort ännu en "Chorreo" igår.

Visca el Barca!
Andreas-
2010-01-14 06:24
jensaaa:

Varför mår man alltid "lite illa" när Unitedfans ger sin syn på fotboll?
Annons: