/spanien/barcelona/forum/16176.aspx/spanien/barcelona/forum/16176.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Maestro nr. uno
2010-01-31 12:19
Ämne: Imponerande att vi s....
...Och Bojan på bänken. Underbart.
Barcelona el Flaco - El Movimiento 2-6 de Mayo
2010-01-31 12:16
Imponerande att vi ställde upp med hela 8 egna produkter igår mot Sporting. Zlatan, Marquez och Abidal var de enda tre som inte var "uppväxta" i La Masia. Ett nytt rekord för Pep Team.

Barcelona Allan14
2010-01-31 11:55
Maestro nr. uno//

Håller med dig. Messi hade som en liten svacka i mitten av halva säsongen. Och nu har Zlatan fått sin svacka. September Oktober och November var lungts Zlatans månader.

Zlatan börjar bara komma närmare att göra mål. Det kommer nästa match tror jag.

BlaugranaBarcelona//

Ska vi bänka en av världens bästa anfallare, och sedan Busi också? Busi är en av dom som har överaskat mig mest i Barcelona i år, han är ju bara 21 år. Zlatans svacka släpper snart ska du se ingen mening att sätta honom på bänken och tro att den ska gå över....

Barcelona Sempre Culé
2010-01-31 11:47
Länktpset leder till lte tankar...
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-01-31 11:41
Ämne: Kolla denna videon :....
Vi har tagit det gång på gång. Den enda som var straff var Piques. Men var det utvisning på Abidal? NEJ, Fick vi straff när Ballack tog bollen med handen i 4 minuten? NEJ, fick vi straff på camp nou när Henry blev nerdragen? NEJ
Så tyst bara
Real Madrid Real Bulldog KB11
2010-01-31 11:40
Ronaldo[The King]//

1. Man måste ha lite tur för att vinna Champions League.

2. Det är klart att man är stolt över att vinna CL, hur mycket tur man än har!

3. Du skämmer ut dig...

2010-01-31 11:37
Ämne: Fi fan vad jag ville....Barca har Zlatan. David Villa är en liten knatte och Barca har gott om sådana.
Jag är glad att Pep valde Zlatan. Man ska inte stirra sig blind på att han är ur form just nu. Det kan hända med alla spelare.

Zlatan hade den bästa debuten som någon spelare har haft i Barca någonsin. Han öser mål på de första sex-tio matcherna. Han avgör el Clasico efter att han kommit in en bit i andra halvleken.
Han kommer igen.
2010-01-31 11:30
Sporting Gijons tränare konstaterar efter matchen:

"– Det var väldigt svårt, det är som att jaga skuggor, men vi gjorde det bästa vi kunde."

Gijon gjorde det bästa de kunde men hade också lite tur med att Barca var lite oskarpa i avslutningarna. Matchen hade kunnat sluta med 0-3. Barca hade ett antal glasklara chanser att utöka ledningen.

Huvudsaken är dock att det blir tre pinnar. Jag bryr mig inte ett dugg om hur går för konkurrenterna så länge Barca tar sina poäng. Det ser bra ut "so far".
Underbart att det blev just Pedro som avgör matchen. Han satte in sin 15:e mål i säsongen, totalt.
Barcelona westinho
2010-01-31 11:25
Ronaldo [The King]

Så du menar att om samma sak hänt Real Madrid och ni sedan gått till final och vunnit. Då hade du inte varit stolt? Avundsjuka är jobbigt, jag förstår det.
Barcelona Pep the King
2010-01-31 11:24
Fi fan vad jag ville se David Villa i Barca:(

Synd Valencia inte släppte han.
Barcelona Sempre Culé
2010-01-31 11:17
Jr. Honken,

Någon gång i augusti. Vi har VM innan...
Barcelona Jr. Honken
2010-01-31 11:10
Någon som vet när spelschemat till nästa säsong släpps? :)
Barcelona kallesiete
2010-01-31 10:31
Ronaldo "the King"

Måste kännas jävligt tufft när vi vinner och har ett av tidernas bästa lag när ni inte kan ta er förbi åttondelen år efter år.
Barcelona MSL#666 !2-6!
2010-01-31 10:16
Ronaldo[The King]

Avundskjuk much? :S
Ronaldo[The King]
2010-01-31 10:14
Snart 1 år nu och du lider fortfarande? Spärrad för din låga nivå. /Mod
Barcelona ★Barca★
2010-01-31 09:55
Zlatan är hur kass som helst. Han måste komma igång inför Cl!
Barcelona Sempre Culé
2010-01-31 05:18
Detta blir en kamp in i det sista. Roligt! Och dessutom motiverande för spelarna. Vi bara måste vinna nästan allt La Liga hädanefter. Det är hungriga vargar som nafsar oss i hälarna!
Barcelona Salcini
2010-01-31 04:48
adil,:

Och på vilket sätt är andra lag inte unika i så fall? Alla lag har sina egna spelare vilka i sig är unika, ingen är likadan som den andra, dom kan påminna om varandra som Fabregas och Xavi, men alla har kvalitéer som gör att dom inte är som någon annan.
Barcelona ★ ★
2010-01-31 04:28
Höjdpunkterna från matchen (länktips)

Grande barca!
Barcelona David - barca
2010-01-31 03:09
Asså, börjar bli riktigt trött på dessa max 5-minusters inhoppen bojan får göra!
Någon sa att Ibra inte kommer ur sin "svacka" om han inte får spela.. Bojan blir ju inte bättre direkt av att sitta och nöta bänk hela tiden.
Speciellt när jag tycker att de få gånger han fått chansen på senare tid han sett betydligt vassare ut än innan.

Dessutom anser jag själv att Spelar man som zlatan spela idag, missar enkla saker i stort sett hela tiden, så kan man byta ut han med 30 min kvar och ge andra chansen.
Det är väl ändå ett av världens bästa lag han spelar (det bästa enligt mig) och då tycker jag att, spelar man inte bra, då ska man känna flåset i nacken av andra som vill ta ens plats!
Andreas-
2010-01-31 03:04
Dagens match var väl ingen höjdare, men det är därför vi vinner i slutändan. Vi tar tre poäng när vi spelar lite sämre. Zlatan är så kass just nu att jag har lust att dra ner min högra näve i hans hals..

..Kviborgs snack om Guti är EGENTLIGEN inte ens värt att nämna men herregud vad pinsamt. Längtar tills vi slaktar alla äckliga jävla madridistas igen..
Canaletes
2010-01-31 03:01
Bästa beviset på att Pedro inte var offside...

Så tröttsamt att höra alla madridistas
Barcelona Sempre Culé
2010-01-31 02:48
Ämne: Ämne: Blaugra....
Ja! Jag skrev också det i ett inlägg tidigare. Zlatan äe helt "å de", som vi säger på skånska. Men visst gör han bra när han öppnar för våra avfallare. Men vi har köpt honom för att stänka in mål!
adil,
2010-01-31 02:47
Glöm inte att Barcelona är unikt. På nästan varje position har vi en unik spelartyp, den enda i sitt slag. Det kan inget lag mäta sig med.
Barcelona Sempre Culé
2010-01-31 02:45
Ämne: Pedro är inte offsid....
NSS! Jag visste det och säert du med...

SC
adil,
2010-01-31 02:35
Så länge Barcelona tar sina 3 pinnar ska man inte vara alltför girig. Jag struntar i hur många mål den store svensken gör i ligan. Han är en stor, stark extremt teknisk mittfältare som någon gång framåt säsongen kommer blixtra till och avgöra en match eller två, av stor betydelse.

Zlatan är väldigt pressad och tänker minst lika mycket på sin egen framgång som lagets, om inte mer. Hans höga förväntningar på sig själv kan till viss del förklara hans belackande prestationer, tror jag. Precis som Zlatan tänker mycket på sig själv bör vi fans tänka mer på laget än Zlatan.

Även om vi suktar efter en formtoppad Ibra, får vi inte låta den längtan gå över vår kärlek till laget. Messi har hittat formen igen, vilket är en enorm lättnad. En Leo i form är nog viktigare än en Zlatan i form. Och jag ser hellre Leo Messi vinna skytteligan än att Ibra gör det. Så länge Zlatan bidrar med någorlundra kreativitet och styrka som hjälper till och för laget till vinst kan vi pusta ut till nästa omgång.

Med detta säger jag itne att vi inte ska ställa krav på Ibracadabra. Men jag vet att Zlatan är Zlatan och han har presterat på hög nivå i flera år. Vi ska vara jävligt glada att vi förfogar över en sådan unik spelartyp. Förr eller senare smäller det, igen. Konstigt vore annat.

För mig personligen betalade han iaf. tillbaka en stor del av övergångssumman när han sänkte Madrid.
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-01-31 02:17
För några dagar sen var den där "Guti" hatad av marängerna. Haha snacka om att dom ändrar sig.
ma man titty
2010-01-31 02:00
detta är nog den bästa messi filmen ja någonsin sett.
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-01-31 01:49
Haha nu vill de skicka Guti till VM-truppen.

Är det någon som förtjänar en VM plats är det Pedro Rodriguez Ledesma!
Barcelona Vampíro
2010-01-31 01:45
Har Guti avgjort en VM-final eller vad är det frågan om? Visst han spelade bra mot Deportivo men det ska bli kul att se hur marängerna hyllar honom när han är tillbaka till sitt vanliga usla jag igen nästa vecka, för han har ju redan gjort sina tre godkända matcher den här säsongen.
Annons: