/spanien/barcelona/forum/16175.aspx/spanien/barcelona/forum/16175.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona lameG^
2010-01-16 13:26
Rambla

Caceres som backar upp alves tror jag pep skulle gilla. Ramos i spelstilen:P
Barcelona Mojito
2010-01-16 13:23
Japp, jag hoppas också det.

Det är lite som med Bengan Johansson som basade för handbollslandslaget.
Han gav alltid de som inte presterade ännu mer speltid, och det skapade ju en vinnarkultur där alla kände sig delaktiga och tog ansvar - vilket också gav riktigt bra resultat (dock inget OS-guld).

Som sagt, jag väntar med spänning på när Pep kommer matcha Chyg igen, bara för att få se reaktionerna, hehe.
Barcelona Rambla-
2010-01-16 13:18
Ämne: Jag ifrågasätter int....Det tror jag att han har och kommer att göra.

Abidal blir inte yngre. Filipe börjar snart nå sin prime. Han hade varit en perfekt värvning även för framtiden.

Espandin fyller 25 år i mars. Han har nog aldrig varit tänkt att ta steget upp till a-laget från första början utan inköpt till Atlétic som en rutinerand spelare. Av det jag har sett av honom så har han sett ganska så medioker ut om jag ska vara ärlig.
Barcelona Rambla-
2010-01-16 13:17
lameG^

Du kan glömma Cáceres så länge Pep är kvar som tränare. Du kan också glömma att han gör sig av med Dima efter endast 1 säsong med tanke på vad han kostade men framför allt för att det var Pep som verkligen stod på sig och ville ha honom.

Kom ihåg, det buades ganska så rejält åt Koeman en gång i tiden under hans första säsong. Han avgjorde senare en CL-final för klubben. ;)
Barcelona Mojito
2010-01-16 13:17
Jag ifrågasätter inte Peps förtroende för spelarna, utan undrar mer om HAN har självförtroende nog att t ex spela Chyg och Milito ihop igen, eller chansa med Marques som pivote etc etc.
Barcelona Mojito
2010-01-16 13:15
Rambla

Med tanke på att Abidal har varit så pass bra vore det synd att ha en så pass bra spelare som Filipe Luis på bänken.

Förresten, har du koll på Espandin i Barca B?
Han spelar väl vänsterback där. Lagkapten oxå?

Tror du han skulle kunna vara ett alternativ till Abidal om ett par år?
Barcelona Rambla-
2010-01-16 13:15
Mojito

Då kan man ju faktiskt ifrågasätta vad de spelarna gör i truppen om det inte vågas att spela dem, eller? Jag tror fakiskt inte att Pep resonerar så, han har förtroende för alla sina spelare. Även Rafa, Dima osv. Problemet har det visat sig ibland är att det förtroendet kanske inte alltid varit befogat.
Barcelona donlobon
2010-01-16 13:14
lameG^//

Muniesa är mittback, inte sant?
Barcelona donlobon
2010-01-16 13:13
Som sagt, så är det äntligen GAMEDAY och jag kan knappt vänta tills kvällens drabbning på camp nou. Jag som BarcaFan är väldigt sugen på revange sen det som hände i onsdagens match mellan det 2 lagen.
Nog om det, tänkte disskutera lite om Barcelonas VF plats .. Henry gjorde en ypperligt bra match mot sevilla, men jag ser ändå Pedro som en given spelare på just den positionen. Ta till ex. matchen mot Villareal. För barca's del gick det inge vidare, men för Pedro.. Man kan säga att han nästan kontrollerade den kanten på ett väldigt, väldigt bra sätt. Finns fler ex på varför Pedro bör ta Henry's plats i startelvan!

Men vad tycker ni, har jag inte rätt?
Barcelona lameG^
2010-01-16 13:13
Håller med dig. Men jag hoppas iallafall nu att Muniesa tar Maxwells plats. Chyg,Milito ersätts med Caceres och Botia.
Barcelona Mojito
2010-01-16 13:12
pomaskibarca

Barca har 2 bortamatcher efter dagens match.
Tveksamt om Pep ger Marques chasnen som pivote i någon av dessa. Sen är ju Yaya i princip tillbaka.

Detta leder mig osökt in på en annan diskussion, och det är om Pep kommer våga chansa med en B-betonad uppställning igen framöver, och då avser jag främst backlinjen.

Det finns en risk att Puyol/Piqué/Abidal kommer få dra ett tungt lass under resten av säsongen.
Samtidigt måste ju Pep rotera i vissa macther, och frågan är då som sagt om han kommer chansa fullt ut med många byten igen som mot Sevilla hemma i cupen. Eller har hans självförtroende fått sig en törn i och med laguttagingen och att han tog på sig förlusten?

Väntar med spänning.
Barcelona Rambla-
2010-01-16 13:09
Ämne: Hetfield

Gerrard .... Du kan byta ut nog mot aldrig.

Hm, så som det hela utvecklats under hösten så undrar jag om vi kanske skulle skippat att värva Dima för €25m och satsat på att lägga en del av de pengarna på att verkligen värva Filipe Luís istället. Det kommer att kännas surt om han går till marängerna när vi ändå var så nära att lyckas. Han ville ju verkligen hit. Aja, det är lätt att vara efterklok.
Barcelona lameG^
2010-01-16 13:06
Hetfield

Gerrard i barca skulle vara en DRÖM. Men kommer nog inte hända.
Barcelona Rambla-
2010-01-16 12:57
Hetfield

Torrés kommer knappast gå till någon spansk klubb förutom Atlético. I dagsläget är dock inte Atlético en klubb som matchar Torrés ambitioner. Värre jojo-lag får man leta efter. Spaniens version på pazza Inter. :)

Nej, skulle han lämna så lär han antingen hamna i Man City. De har pengarna och är beredda att värva vad som helst trots att behovet inte finns och för nästan vilka summor som helst också. De ska bara lyckas att övertala storstjärnorna att komma dit, vilket de oftast har stora problem med. Annars hamnar Torrés i Italien skulle jag tippa.
Barcelona pomaskibarca
2010-01-16 12:57
Ämne: pomaskibarca

Serg....
jo det är sant iofs, men å andra sidan så har inte sergi varit 'bra'. som jag sa har han inte gjort något misstag, i dagens match så tar sergi platsen helt klart. men mot något bottenlag så tycker jag personligen att man kan prova marquez.
så länge han får speltid tror jag att han kan ta platsen som balans spelare nu när toure är borta.
Barcelona BlueRed
2010-01-16 12:52
pomaskibarca

Sergi har väl inte direkt varit oklanderlig i sitt spel, men hos mig går han före Marquez alla dagar i veckan - som mittfältare. Marquez har tappat så otroligt mycket, står fel i positioner och ger bort för många bollar. Hans krossbollar som du nämner är oftast långt ifrån bra nuförtiden.
Sergi däremot står allt som oftast rätt i positioner (kanske hans starkaste sida) och är passningssäkrare.
Barcelona Hetfield
2010-01-16 12:47
Det ser inte bra ut för Liverpool, det ryktas om att Mourinho kräver att få Gerrard, man vill betala 40 miljoner för mittfältaren

Samtidigt så verkar Real och Barcelona kämpa om Torres, det ser onekligen intressant ut om Liverpool blir tvungna att sälja de för att klara av att balansera budgeten. Frågan är om Torres vill gå till Real då han var lagkapten i Atletico

Skulle inte vara helt illa med Gerrard bredvid Xavi, och Iniesta på kanten, då kan man säga att vi har världens överlägset bästa mittfält, hmm...drömma kan man göra

Väldigt intressant
Barcelona Öagunner (1886)
2010-01-16 12:46
Ämne: Ämne: Ämne....
Då är Real Madrid och Southampton lika bra ungefär då?
Henry gjorde massor av mål mot dåvarande/nuvarande topplagen i PL när han var som bäst.

Förlåt, detta hade inget med Barcelona att göra jag var bara tvungen att skriva.;)
Barcelona pomaskibarca
2010-01-16 12:42
---------Valdes---------
-Alves----Pique--Puyol----Abidal-
----------marquez-----------
----Xavi---------Iniesta----
-Messi------Zlatan-------pedro-

varför inte lira med marquez som balans spelare istället för sergio, tycker inte busquets har varit något speciellt denna säsong matcherna han har spelat. visserligen så gör han inga misstag men och andra sidan så gör han inget bra heller. tycker man kan lira med marquez där han lägger fina krossbollar, passar bra med zlatan också så han får lira med som en target. håller ni med?
Barcelona L.A.M. Nr 10
2010-01-16 12:34
Ämne: Ämne: Tja gra....
Jag vet att Pedro är bättre än Bojan. Men jag tycker att Bojan får för lite speltid. Det är alltid Pedor som får spela när Zlatan, Henry eller Messi inte kan.

Men det är klart, ska man gå efter prestation den här säsongen så går Pedro defenitivt före Bojan.
Barcelona Cobain
2010-01-16 12:32
HAHA, Henry sitter på läktaren mot bra lag säger du va? Därför han lekte sönder real när dom mötte arsenal hemma? Men jag håller med dig, real är inget storlag ;)
Barcelona Blaugrana83
2010-01-16 12:18
Ämne: Tja grabbar, idag är....
Pedro mot bojan vilken dag som helst, annars har du samma startelva som jag =)
Barcelona lameG^
2010-01-16 12:12
Håller med dig till 100%

Jag tycker faktiskt iniesta har blivit lite bättre. Man ser att han blir bättre och bättre för varje match. Inte förra årets form men slipper han skador så kommer komma dit.

Skönt att Muniesa skrivit på. Hoppas att Thiago,JDS,Gai skriver på nu:D Och pep såklart.
Barcelona L.A.M. Nr 10
2010-01-16 11:34
Tja grabbar, idag är det äntligen match igen. Vi måste verkligen börja få igång spelet. Vi är inne i en dålig form just för tillfället. Men det viktiga är att vinna trots att man är i dålig form. Det är så man blir mästare.

Vad tycker ni om laget idag då? Enligt mig ska vi spela med det bästa laget. Så här tycker jag att vi ska spela:

---------Valdes---------
-Alves----Pique--Puyol----Abidal-
----------Sergio-----------
----Xavi---------Iniesta----
-Messi------Zlatan-------Bojan-

Henry har varit dålig hela höstan, då förtjänar man inte en plats i världens bästa lag. Bojan var grym mot Teneriffe och borde starta. Zlatan och Messi är givna.

Mittfältet består såklart av Sergio, Iniesta och Xavi. Om Xav och Iniesta hittar formen så är mycket vunnet. Jag vill gärna se att framförallt Iniesta gör en bra match. Han har inte varit lika bra som förra säsongen, mycket beroende på att han har haft mycket småskador.

Kommentarer på detta?
Barcelona Essienesque
2010-01-16 11:31
Ämne: Ämne: Touré i....
Tycker det inte är i närheten av en smaksak när det gäller Zlatan över Higuain, det är fakta. Jag kan inte tänka mig många i världen som allvarligt skulle påstå att Higuain är bättre än Zlatan, tyvärr för din del.

Touré och Lass är jämnare, men jag kan allvarligt inte komma på någonting Lass gör bättre...
Barcelona bobojellek
2010-01-16 10:58
H.Alavi - Triangulo Magico!

guld! känns som att han kan bli riktigt bra i framtiden!

är det bara jag som tycker att han ser ut som en ung santi ezquerro?
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-01-16 10:31
Goda nyheter angående våra talanger!
Marc Muniesa har skrivit på sitt första proffskontrakt med Barcelona.

Kontraktet sträcker sig fram till 2011.
Barcelona Blaugrana83
2010-01-16 07:23
Ronaldo(den riktiga) e kung men du kan inte säga att Henry har varit dålig mot topp lagen genom åren för då har du inte sett hälften av vad Henry gjorde i Arsenal
Real Madrid #Luiz Nazario de Lima#
2010-01-16 04:19
Driver du med mig eller seriöst?
Henry har blivit nominerad 2 bäst i världen 2 gånger i rad 2003 och 2004 sen har du mage och säga att han är på samma nivå som Ronaldo? som har blivit världens bästa spelare 3 gånger kommit 3:a och 2:a 1 gång .

Det finns ingen spelare du kan jämföra Ronaldo med ingen! Du kommer med Henry pajasen som spela bra mot Burnley och Southampton men när det var bra lag så satt han i publiken någonstans
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2010-01-16 03:31
Ämne: Ämne: #Luiz N....#Luiz Nazario de Lima#//

Driver du med mig nu eller är du Seriös? Raul på sin top va aldrig ens i skuggan av Henry när han va i sin. Det är mil som skiljer dom åt. Raul va mer utav en måltjuv medan Henry tåls å jämföras med den andra anfallsgiganten i modern tid, Ronaldo Luiz nasario da lima. Dom två är i en klass för sig. Det var anfallare som kunde utmana ett helt lag från vilken possition som helst på plan. Vars snabbhet och briljans är omatchade i fotbollshistorien. Långt över begränsade spelare som Raul! Ska du jämföra honom med någon så får du hålla dig till Inzaghi och Shearer. På den nivån liger han.
Annons: