/spanien/barcelona/forum/16173.aspx/spanien/barcelona/forum/16173.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona lameG^
2010-01-15 23:37
Gött att pep kanske skriver på:D Den nya presidenten kommer 100% vilja ha kvar honom. Presidenten kommer inte våga sparka pep för allt han gjort och hur mycket han är älskad hos klubben.

Med pep kvar = Thiago, JDS, Gai stannar. Mycket bra för oss. Pep släpper nog aldrig dem och med hans snack så fixar det sig:D

Hans uppgift måste vara att förstärka defensiven. Som vi ser nu så är det bara Alves-Puyol-Pique-Abidal som fungerar. Bänken e kass. Så försvaret måste ändras. Offensiven är helt okej. Stjärnor blandat med canteros.
Barcelona Allan14
2010-01-15 21:56
Jo jag vet han såg väldigt lat ut. Men som sagt hoppas det vänder.
Barcelona Barcadinho.
2010-01-15 21:45
Ja, det stämmer. Yayas position var högre upp än vad vi är vana med.
Men oavsett så såg han trög och slö ut.
Samma sak gäller iof många andra spelare i den här turneringen..
Formen ser inte bra ut för Yaya just nu, men det kan svänga fort.
Barcelona IniestaFTW
2010-01-15 21:14
Någon som har ett tips för att fiska lite autografer? Hur kan man få tag i såna? Tacksam för svar:)
Barcelona Maestro nr. uno
2010-01-15 21:14
Ämne: Ämne: Bra att....
Du har nog rätt. Det ser nog ut som en potatisåker. Bitar av den flyger upp ibland.

Toure såg ganska lat ut. Tycker inte att han uträttade mycket på plan idag. Han kanske kommer igen senare om de tar sig vidare i turneringen. Men skönt att han byttes ut i alla fall så att han inte skadas.
Barcelona Rambla-
2010-01-15 21:08
Ämne: Bra att han byter ut....
Konstgjort? Är du säker på det? Jag tycker mest att det ser ut som en äkta potatisåker. ;)

Yaya har en konstig roll i landslaget. Han ligger och balanserar mittfältet men ändå inte som någon pivote utan mycket högre upp i planen, just bakom anfallarna. Han jobbar knappt tillbaka något i defensiven, ser nästan lite lat ut eller så har fått instruktioner att inte göra det för att spara på krafter till offensiven.
2010-01-15 21:05
Bra att han byter ut Yaya Toure. Det verkar som om det konstgjorda gräset gör att spelarna lätt kan bli skadade.
Barcelona Rambla-
2010-01-15 20:57
Vilket frisparksmål, vilken j-a vänsterbössa han hade. :D
Real Madrid Khalil.I
2010-01-15 20:54
H.Alavi

Vill inte chatta med någon här egentligen.. Men såg det där, så du vet jag kände mig tvungen! Och sen så var det här han skrev det.. Då ska jag väl också svara här?
Barcelona Rambla-
2010-01-15 20:50
Eboue, vilket j-a stolpskott med en vansinnestackling. Så spelar han i Arsenal också.
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-01-15 20:48
Khalil.I

Måste fråga, varför chatta med en Madridista här? Det finns en "underbar" Puerta som väntar på er.
Real Madrid Khalil.I
2010-01-15 20:40
Sneijder 29

MÅSTE fråga, varför länka det här? Det är inte ens så att du har en diskussion men några härinne om målvakter.. Inte ens en diskussion om något överhuvudtaget? Sen kommer du in från ingenstans och länkar en video på Buffon??
Okej, om det hade varit Valdes eller Casillas som gjorde räddningarna, men... Fattar ingenting!
2010-01-15 20:25
Ämne: Maestro nr. uno

D....Det kan ha varit det. Säkert.
Jag kommer bara ihåg att Arsenal hade en säsong under 2000-talet där de inte hade förlorat en enda match. Jag minns det för att jag var så imponerad av den bedriften då. Henry var väl i sin toppform på den tiden.
Frågan är om något lag kan upprepa det? Kan nog vara lika svårt som att vinna trippeln på en säsong.
Barcelona Allan14
2010-01-15 20:10
Ja skönt att det är match immrn mot Sevilla.
Sneijder 29
2010-01-15 20:05
Han e för jävla bäst denna gubben!!
jacoob
2010-01-15 19:57
Maestro nr. uno

Det var väl ändå 2003-04 som Arsenal var obesegrade:)
Barcelona Hetfield
2010-01-15 19:55
El Flaco

Jag tror att Messi bröt ihop för att han kände sig skyldig, han hade ju trots allt så många lägen att avgöra matchen, speciellt sista läget där Palop gör en sjuk räddning, så jag förstår att han tar på sig det

"Anguished cries from the players were also heard emanating from within the dressing room"

Jisses vad Sport ska överdriva, vem har gjort de till Shakespeare, jag förstår att vissa av de blev ledsna men det där låter som att någon torterade de
2010-01-15 18:58
Ämne: Förlusten mot Sevill....Messi är en vinnare. Hans reaktion visar på att han vill vinna och det bådar gott för framtiden.

Jag läste någonstans om att Pep sa, det han såg i omklädningsrummet efter matchen var verkligen uppmuntrande för framtiden. Jag kan tänka mig att Messis reaktion var en av de saker som hans syftade på.
2010-01-15 18:51
Jaha, nu är det match i ligan igen på lördag och mot Sevilla. Underbart!

Förhoppningsvis vinner Barça denna match och fortsätter att vara utan förlust i ligan.
Visste ni att Barça är det enda laget i Europa som inte har förlorat i ligan ännu?
17 matcher utan förlust.

Vad jag kommer ihåg har Arsenal i säsongen 05-06 inte haft en enda förlust i hela säsongen. Vilken bedrift!
Säsongen är fortfarande ung men visst vore det något stort om Barça åtminstone håller sig utan förlust fram till halva säsongen. Tills säsongen vänder.

Förlust/er kommer det att bli förr eller senare tror jag, för alla lag. Frågan är bara när det sker och hur mycket betydelse det kommer att ha i ligan. Vissa förluster kan ha mindre betydelse än andra.
Vill man exempelvis förlora el Clasico? Eller mot Valladolid när ligan troligen har avgjorts?
Barcelona BlueRed
2010-01-15 18:48
Förlusten mot Sevilla tog hårt på spelarna. Enligt Sport så bröt Messi ihop efter matchen och fick tröstas av Pep.

Pep sa till spelarna att det inte var deras fel, om det var någons fel så var det hans. Han hyllade även spelarna för att dem kämpade så hårt.
Barcelona ★Barca★
2010-01-15 17:42
Vi får hoppas att han får göra det:)
Barcelona BOJAN...
2010-01-15 17:31
dom har väl annat att göra en fredagkväll :D
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-01-15 17:02
Hallå, vart är alla ?
Barcelona la_arnesson
2010-01-15 16:59
heja barca
Barcelona el Flaco - El Movimiento 2-6 de Mayo
2010-01-15 14:36
Hetfield/

Människan blir försvagad av för många segrar. Det är nog många culés som har blivit bortskämda efter alla dessa titlar de senaste åren och då är det svårt att handskas med förluster.

"Atletico de Madrid-Real Madrid"? Du menar nog Athletic Bilbao - Real Madrid.
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-01-15 14:35
De bästa målet jag sett är självklart Messis solo mot Getafe 2007 som "19 åring". Messi har räddat fotbollen, efter Ronaldinhos död inom fotbollen.
Barcelona Hetfield
2010-01-15 14:22
Jag bävar inför den dagen då vi åker ut ur CL, jag undrar hur det kommer bli här med tanke på att det blev dagisnivå när vi åkte ut ur CdR.
Vi ska bara vinna mot Stuttgart, allt annat är fail

Riktigt skön fotbollshelg måste jag verkligen säga, vad sägs om:

Atletic Bilbao-Real Madrid (en formtoppad Llorente kan bli dödlig)

Barcelona-Sevilla
(Kan Barcelona samla ihop sig, och besegra spöket?)

Roma-Genoa
(Förmodligen de offensivaste lagen i Serie A, kan bli fotbollsfest)

Valencia-Villarreal
(Make it or break it läge för både lagen, en vinst kan vara skillnaden mellan bra form och dålig form i framtiden)

BlaugranaForever
2010-01-15 14:18
Hej grabbar , tror ni Barca köper några spelare på januari fönstret ?

Visca el Barca y Guariola
Barcelona tano
2010-01-15 14:05
Ämne: Såväl Mundo Deportiv....
Låter som en bra deal för Barcelona. Då kommer antagligen den nya presidenten att vara lite försiktig och inte stöka till det för mycket.
Pep får fortsätta att jobba med Barcelona för att nå ännu högre höjder.
Barcelona Barcadinho.
2010-01-15 14:03
Ämne: Såväl Mundo Deportiv....
Och den här nyheten är den bästa sportnyhet som vi kunde få nu lagom till helgen.

Även om man/jag ibland är kritisk för små saker här och där (som Yayas status, taktik osv), så är det inget snack om att Pep är den mest optimala tränaren som Barca kan få.

Han passar klubben som hand i handske.
Visca el Mister.
Annons: