/spanien/barcelona/forum/16166.aspx/spanien/barcelona/forum/16166.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona westinho
2010-01-14 00:56
!Barca!

Jag riktade inte mitt inlägg till dig, utan till alla. Men jag förstår hur du menar..

Det är bara det att denna diskussionen har pågått under hela december,januari..börjar bli tjatigt. NOG OM DET.

Tyckte att Xavi och Iniesta var helt fenomenala idag. Iniesta back at his best och Xavi var..ja, han var Xavi helt enkelt.
Patrick.Kluivert
zlatan kom inte till sin rätt idag alls . var en stor besvikelse
Barcelona Criff
förresten jensaa vilken fotboll tittar du själv på?
Barcelona ¡Barça!
adil

Nej tycker absolut inte Busquets är en dålig spelare, inte alls! Tycker bara det är synd att en spelare som Yaya håller på att lämna laget, och ingen verkar reagera.. men håller med, kanske man bör lämna den diskussionen för tillfället, börjar kanske bli lite uttjatat nu..
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2010-01-14 00:55
jensaaa//

Du är inne på fel forum om du vill övertyga någon om att deras lag spelar tråkfotboll. Slå upp attracktiv fotboll så kommer du se barcas emblem där bredvid brasiliens flagga måhända. Barca är symbolen för fin fotboll, sen att några utstickare här och där som dig ha andra åsikter är väl bara att förväntaa sig. Tycker du inte om vår fotboll så kan du inte tycka om brasiliens samba eller hollands totalfotboll på 70 talet. Då båda dessa spelsätt är något vi anamat här och är snarlik vårat sett. Kanske är arsenal något för dig istället. Dom spelar även dom som oss fast på engelskt maner: lite snabbare och mer okontrollerat.

Ps: Det bästa laget går inte alltid vidare. Hade vi fått normal udelning på ölägena idag så hade det vart utklassningssifror. Är otroligt störande när man hör folk säga att underlägsna lag förtjänar att gå vidare.

Barcelona Criff
2010-01-14 00:55
jenseeen, kolla länktips!
Real Madrid jensaaa
2010-01-14 00:54
Ämne: jensaaa

Har man ....
Men driver du med mig eller? Att säga att Carrick och Berbatov har okänsliga fötter är ju som att säga att Pinto är världens bäste målvakt. Ferdinand kan diskuteras och Fletcher är mer en krigare än en spelfördelare. Alla har olika roller, du vet.
Barcelona Andres Iniesta Lujan
2010-01-14 00:54
Tre anledningar att vi inte gick vidare.
1. Guardiola
2. Guardiola
3. Guardiola

Varför? Det är väl ganska självklart. Bara att titta tillbaka på första mötet. Marques som defensiv mittfältare, herregud Marques nuförtiden är bland världens sämsta försvarare och han ska gå in på mittfältet mot Sevilla. Guardiola, Sevilla är ett topplag i Spanien. Chigrynski är en fantastisk spelare, va Guardiola? Har du blandat ihop honom med Puyol? Även han en av dem sämsta mittbackarna om man kollar i toppligorna, tillsammans med Milito som inte hade spelat en match på 1 och ett halv år eller hur länge det nu var. Tillsammans bildar dem det sämsta mittbacksparet. Än en gång, Guardiola, Sevilla är ett topplag i Spanien. Kan fortsätta länge, men vill inte bli tjatig. Guardiola var fantastisk förra året, men undrar om han vill fortsätta så. Just nu verkar det inte som det.
Barcelona Mojito
2010-01-14 00:53
Insåg att jag inte ville spä på den onödiga diskussionen.
adil,
2010-01-14 00:53
Barca

Det är inte ofta en defensiv mittfältare lyckas med sådana konstnummer. Men det skulle itne förvåna mig om Busquets bjuder oss på något liknande i framtiden. Du har kanske missat hur teknisk han är. Killen gör bort spelare varje match, och har ett hyggligt skott.

Att Guardiola föredrar den tekniske Busquets framför den många år äldre Yaya går inte av för hackor, vill jag lova.

Inget ont om Yaya som självklart ska vara ordinarie. Men vill bara belysa Busquets talang.
Barcelona ¡Barça!
2010-01-14 00:52
westinho

Jag håller med fullständigt. Jag litar på att pep vet vad han gör, men jag var bara tvungen att uttrycka min åsikt.
Real Madrid jensaaa
2010-01-14 00:51
adil -

Jag har inte antydigt någonstans att det är "bättre". Jag sa att det var roligare att titta på, mer underhållande än 2 meterspassningar på mittfältet. Men håller med dig, Xavi och Iniesta är magiska spelare, no doubt. Sen kan nog dom flesta hålla med om att Barca 6 titlar stavas Messi, Xavi, Iniesta. Eto'o har väl en stor del i det med... en grym målskytt.
Barcelona westinho
2010-01-14 00:50
OKEJ. Det börjar bli lite jobbigt nu med denna Busquets vs Touré diskussionen. Busquets är en jätteduktig spelare. Touré är ännu bättre, och jag är säker på att när han väl kommer tillbaka från Afrika så kommer han få speltid.

Vi kan inte påverka hur Pep tänker men vad har vi för rätt att ifrågasätta denne legendariske tränare? Han är ett geni, han vet vad han gör.
Barcelona PILMÀ★Kärlek★Respekt★
2010-01-14 00:50
jensaaa

Har man spelare såsom Ferdinand Carrick Fltcher och Berbatov då ska man absolut inte kritisera någon annan då dessa träben spelarna inte är i samma klass som Barças.
Och tänk alla dessa träben är startspelare för United Herregud
Barcelona ¡Barça!
2010-01-14 00:46
Mojito

Istället för att passa första bästa spelare kan han då och då kolla på den stora bilden, tänka lite bredare, längre framåt. Och angående Yaya Toure, här är det första exemplet jag tänkte på, aldrig att sergio gör något sånt här i sin karriär
Barcelona Rambla - El Barça de les Sis Copes!
2010-01-14 00:45
Jag måste passa på att hylla dagens domare också. Han var bra förutom en lite svag insats på slutet när det gäller övertiden men det är så det är i Spanien.

Annars skötte han sig bra, gick inte på när sevilla-spelarna ofta bara kastade sig till marken när de blev tacklade eller av med bollen. Det jag också gillade var att han inte viftade med korten så fort det blev frispark, något de flesta andra domare har en fallenhet för. Kudos till domaren.
Real Madrid jensaaa
2010-01-14 00:45
Ämne: Ämne: Jag tit....
tano -

Så vitt jag vet så gick Sevilla vidare... dessutom kunde dom mycket väl ha gjort ett eller två mål. Ni fick ju inte direkt igång något konkret passningsspel på hela matchen. Ja, de låste sig, det var stillastående nerifrån och upp. Var väl Alves som tog en löpning då och då.

Nej, jag håller med, när det väl funkar och de funkar med fart är det väldigt roligt att titta på, sen gärna om det är mot t.ex, ja låt oss säga, ett bra lag. T.ex. Real, Atletico, Sevilla, Villareal eller Valencia. Då är det kul. Om det är mot t.ex Tenerife eller liknande så är det inte roligt för 5 öre. Dom säljer säg som jag sagt, så jäkla hårt genom att försöka spela en fin och offensiv fotboll med ett sjukt passivt försvarsspel, så Barca-spelarna får rulla bollen helt ostört på mittfältet. Idag satte Sevilla press, vilket jag tycker var en stor anledning till att dom gick vidare.

Trippeln - Ja, hur gick de till? Slog Pique en passning på 3 meter utan press till Alves som sedan slog ett inlägg till Zlatan va? Tungt.
Barcelona Mrfaariis
2010-01-14 00:44
Asså grabbar vi ska inte sura över nånting, Vi spelade jätte fin fotboll och jag är stolt. Jag är faktist glad att vi är ute ur copa del rey för vi har verkligen tunn trupp, Vi fokuserar mer på ligan o cl istället . Vi tar revanch på lördag . Upp med huvudet för fan !!!!
Barcelona ★Barca★
Vi åkte inte ut iallafall mot Alcorcon haha.

God natt!
Barcelona PILMÀ★Kärlek★Respekt★
Ämne: Nu går man och sover....Trippeln

Ibland lönar det sig att vara religiös som du var i din senast inlägg. hahahah
ba ta allting som det är och tro att det var menat.
Tack gud :D

Barcelona Mojito
2010-01-14 00:43
!Barça!

Haha, det var roligt skrivit,
pivoten har ju den uppgiften, att släppa bollen snabbt på en medspelares fötter, förflytta sig till en ny position och erbjuda alternativ i uppspelsfasen.

Inte att vara kreativ och hitta långbollar.
har du sett Yaya göra detta som regel?
Länktips tack!
Barcelona ★Barca★
2010-01-14 00:42
Vi åkte inte ut iallafall mot Alcorcon haha.

God natt!
adil,
2010-01-14 00:41
jensaaa

Du anser att den stela Ronaldo och hans hans onödiga överstegare som inte leder någonstans är bättre fotboll? Likt en 15-årig skolpojke bländas du av fotbollens yttre konster. Men visst, om du kallar det fotboll så fine. Själv anser jag att Xavi och Iniesta är personifieringen av fotboll. Om du tog dig tid och analyserade vad fotboll egentligen handlar och de bakomliggande orsakerna till hur Barca blev ensamma om att vinna 6 titlar, så inser du nog snart att spansk fotboll är fotboll på högsta nivå.
Barcelona el Flaco - El Movimiento 2-6 de Mayo
2010-01-14 00:41
Kom nyss på att detta var Pep Guardiolas första riktiga motgång i sin tränarkarriär. Allt annat hade hittills var en enda lång succésaga: Förde Barça Atletic upp till Segunda B, trippeln 08/09, grandslam under 2009 med supercuperna och VM för klubblag. Plockade rekord efter rekord, utmärkelse efter utmärkelse.

Det ska bli intressant att se hur han reagerar på elimineringen i cupen. Man kunde se på laguttagningen idag att han tog turneringen på allra största allvar och han är säkerligen riktigt missnöjd idag och grämer sig över startelvan på Camp Nou (han gick själv ut efter matchen tog på sig all skulden över nederlaget).

Man ska åtminstone vara stolt över att man åkte ut med hedern i behåll och att man ”dog till fots” än att man ”kröp ut” mot ett Segunda B lag. Dags nu för Pep att ta tag i detta och få spelarna att glömma detta och fokusera på framtiden.
2010-01-14 00:40
Mojito

Steve Bruce-typer. Haha, good one. Bra exempel. :D
Barcelona Trippeln
2010-01-14 00:40
''Det behövdes 7 turneringar innan något lag kunde slå ut oss. Sug på den culés''

2010 årets inlägg.
Barcelona Trippeln
2010-01-14 00:39
Nu går man och sover,i efterhand är jag inte så besviken då det är guds vilja att det slutade som det slutade.Det här kan vara det bästa som händer barca i år,pep kommer motivera de till max nu.
2010-01-14 00:39
Det behövdes 7 turneringar innan något lag kunde slå ut oss. Sug på den culés. ;)
Barcelona ¡Barça!
2010-01-14 00:37
tano

Jag erkänner, och vet du vad det är som saknas? Yaya Toure... Busquets passar närmsta spelaren 90% av tiden, det håller inte tyvärr. Fattar inte hur Pep tänker här
Barcelona Mojito
2010-01-14 00:37
Jenssa

Please,

Barcas backlar är inga Steve Bruce-typer som slår upp bollen på läktaren så fort de känner lukten av en motspelare.
De vill spela sig ut ur situationer och ibland får de inte tillräckligt med alternativ vilket kan få det att se darrigt ut.
Det ligger inte i blodet, finns inte på pappret och du får tycka att det är dåligt om du så vill.

och, lika roligt som du tycker Iniestas och Xavis tiki-taka spel är, lika kul tycker jag det är med sidledscarrick, buffelrooney och flåsfletcher.
Annons: