/spanien/barcelona/forum/16162.aspx/spanien/barcelona/forum/16162.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Mojito
2010-01-14 20:12
Hetfield

Nej, han gjorde det varken bra eller dåligt.
Om domaren blåst frispark i stället så hade det varit bra gjort.
Slutresultatet blev väl sådär, men knappast kan man beskylla honom för att ha kostat oss avancemanget.
Valencia Villa/Silva
2010-01-14 20:08
David Villa rankar sina top tio La Liga mål under 2000-talet. Finns en del Barca där och även andra riktigt snygga mål.
Barcelona Hetfield
2010-01-14 19:33
Mojito

"Chyg gjorde sitt jobb, han drog i tröjan utanför straffområdet, domaren valde att blåsa senare i situationen"

Det låter nästan som att Chyg gjorde bra ifrån sig där, så du påstår att alla som blir ifrånsprungna ska dra i den andra personen tröja? Ingen med lite vett i skallen förväntar sig att Chyg ska hinna med Capel, men då gäller det att han är på rätt plats. MEN i det här fallet så var det inte hans fel, utan hela laget som firade för mycket

Jag skulle vilja behålla Milito, men jag skulle jättegärna vilja se Chyg bli utlånad så att han kan få ordentlig med speltid, vi behöver lite rutin och stabilitet i backlinjen nu när Chyg och Marquez är så vimsiga
Barcelona Mojito
2010-01-14 19:09
Pedrito

Varför ska Chyg ta på sig skulden för missen i Copa del Rey?

För att en vindsnabb Capel sprang ifrån honom efter att laget totalt tappat fokus efter kvitteringen?

Chyg gjorde sitt jobb, han drog i tröjan utanför straffområdet, domaren valde att blåsa senare i situationen.
Skulle Chyg bara låtit honom springa förbi och släppa till ett friläge?
Var var Maxwell i situationen?

Patetsikt att klandra en ensam spelare.
Jag kan i så fall kontra med att Messi borde gjort mål på stolpskottet och kostade oss därmed avancemanget. Inte så logiskt heller, eller?
Barcelona Barcadinho.
2010-01-14 19:09
Mali förlorade nyss mot Algeriet och har bara en poäng efter två matcher.
Om de förlorar (eller tom avgjort) sista matchen mot Malawi, om fyra dagar, så är de utslagna från turneringen.

I så fall kan vi få Keita tillbaka tidigare än vad många trott.

Förlåt, om jag gör någon som håller på Mali sur nu, men jag personligt bryr mig inte om vilket land som vinner AM.

Barcelona Allan14
2010-01-14 18:48
Ja igår hade vi iallafall med oss domaren. Mycket bra insats av Barca. Men vi satt inte våra chanser. Messi var skit bra och Iniesta med, den jäkla dribbel kusen haha. Vi hade inte så bra flyt med oss men nästa match då vi möter dom på hemmaplan ska vi krossa dom hoppas jag!
Barcelona Casablancas
2010-01-14 18:39
oslonicke

Skulle vilja påstå att domaren var mer på vår sida igår än på deras i alla fall. Kunde blivit både ett och två mål igår för Sevilla om domaren varit vaken.

Men som sagt man vinner inte allt jämt, så enkelt är det. Bara att ladda om inför helgens match mot Sevilla, en chans att revanschera sig direkt också.
Barcelona Maestro nr. uno
2010-01-14 18:32
Det här med Copa del Ray får vi släppa nu.
Sevilla gick vidare på grund av Barças svaga insats på hemmaplan i den första matchen.

Sannolikheten att Barça skulle vinna trippeln igen var försvinnande liten redan från början. Barça har försökt att vinna trippeln i 108 år. Man lyckades äntligen göra det i förra säsongen.
Det kommer troligen att ta många, många år innan det kan upprepas igen, om det sker överhuvudtaget igen. Så Copa del Ray får något annat lag glädjas för i denna säsong.

Det enda som det är lite synd om är att reservarna inte kommer att få lika många chanser att spela nu när Barça är ute ur turneringen.
Pinto kommer sällan att få chans nu att spela. Möjligen i de sista matcherna i ligan om ligan avgörs några matcher innan säsonger är slut.

Tror inte förresten att Sevilla kommer att gå vidare mot Deportivo La Coruna. Sevilla brukar vika ner sig mot mittenlagen. Men den som lever får se. Kanske är det Getafes säsong, i detta år?
oslonicke
2010-01-14 18:16
Vi vann matchen igår, men tyvärr blev det ju förlust hemma.

På sätt och vis är det skönt att ha Sevilla i helgen igen för att bevisa vilket som e det bättre laget.

Och skall man vara hundra % ärlig så kan man nog säga att vi hade i vart fall inte domaren emot oss igår. Porrstjärnan i målet i går, kommer han stå en enda minut i seriespelet? Think Not!
Barcelona Pedrito
2010-01-14 18:04
¨Direkt när något går emot oss så verkar hela fotbollsvärlden direkt vara framme och försöka håna och förnedra oss. Vi vann 6 titlar förra året, INGET kanm fan knäcka oss, Vi leder ligan och är vidare i CL?
Copa del rey är en katastrof.
Pep och chyg får ta på sig det här, Klaga inte på messi och ibra. Messi var inte bra i första men strålande i andra, IBra strålande i första men blek i andra.
Shit happens
Barcelona Saman.
2010-01-14 17:59
Reklam är förbjuden ZlataNN.

Bourbon

Håller med dig totalt. Att vi åkte ur CDR får Pep ta på sig.
Atlético ZlataNN
2010-01-14 17:32
Reklam, spärrad! /Mod
Barcelona L-Messi10
2010-01-14 16:49
tju alla, det finns en grupp på facebook som heter ''vi som älskar el clásico'' bli medlemmar för vi älskar ju el clásico eller hur :D HAHA
Barcelona Ryberg!
2010-01-14 16:43
Bourbon

Den som påstår att vi förlorade igår är en totaltidiot. har någon ens sagt det? 1-0 BORTA mot sevilla ska räcka till avancemang alla dagar i veckan, så då kan väl alla räkna ut också vilken match det var vi förlorade.
Barcelona Bourbon
2010-01-14 16:38
Bra att vissa skyller den totala förlusten på enstaka individuella insatser igår (Henry, Zlatan etc). Ni kanske såg att vi vann matchen?

Vi åkte ur cupen hemma mot Sevilla när Pep startade med ett helt nytt lag på plan. Tyvärr sparade Pep ett par spelare för mycket i den matchen. Kanske var logiskt innan matchen men med facit i hand så var det totalfel.
SLarsson
2010-01-14 16:35
Den vise

Kan hända faktiskt, men det är så att det är riktigt svårt att få tag i bra klipp på backar.
Barcelona Den vise
2010-01-14 16:31
SLarsson

Kan inte du göra en hyllnings video om Carles "Tarzan" Puyol ?
SLarsson
2010-01-14 16:27
Jag måste verkligen få säga att j*vlar så bra Puyol spelar ibland, speciellt i dom stora matcherna. Igår var han ju grymt bra på backen med massa viktiga brytningar, det var likadant mot oss (Real Madrid)
Han höjer sig rejält när det gäller!
Andreas-
2010-01-14 15:48
Ämne: Andreas

Du missad....
Kan hålla med om att det är starkt att gå vidare mot oss trots att dem har många spelare borta men vidhåller fortfarande att Sevilla inte gör en riktigt bra match. Det är trots allt Palop som räddar dem.
Barcelona Rambla - El Barça de les Sis Copes!
2010-01-14 15:42
Ämne: Rambla

Jo, men i ....
Jag tror knappast att vi värvar Chamakh. Han hamnar nog säkert i Arsenal eftersom han kan bli gratis och då är ju Wenger självklart på hugget. Jag hade hellre gått för Gourcuff då fast han lär ju kosta en del.
Barcelona Hetfield
2010-01-14 15:40
Rambla

Jo, men i det läget hade Toure varit betydligt bättre, han har pondus, och det saknar tyvärr Busquets i dagsläget då han tenderar att bli alldeles för nervös och blyg, men det kommer med tiden

Då hade Iniesta kunnat flytta upp lite oftare, men när han valde att gå ner så blev Zlatan och Co alldeles för ensamma

Det låter som att jag lastar all skit på Iniesta, men det är inte hans fel, utan taktiken, och återigen...spela aldrig Messi i mitten, det funkade bara mot ett avslaget Man U! No more!

Ärligt talat så låter inte hela iden med att ta hit Chamakh så lockande, jag föredrar att ta in en "Henrik Larsson" typ. dvs. en spelare över 30 som vet hur man gör mål
2010-01-14 15:36
Här står det mer om Chamakh-ryktet.

Hetfield:

Iniesta går ner och erbjuder assistens till mittbackarna så att de lättare ska klara av säkra uppspel. Det beror på att Sevilla låg i så hög press. Det är förståeligt då att Iniesta mfl ser att Piqué och Puyi har problem att snabbt nog få upp bollen. Det blir en logisk reaktion från Iniesta och andra spelare.

Pedro eller Bojan borde fått startat istället för Henry, eftersom Henry spelade 90 min mot Tenerife, men det är lätt att vara efterklok. Hade Bojan eller Pedro startat så hade vi gnällt på varför Henry inte startat. Det som annars borde gjorts var att byta in Pedro tidigare och då mot Henry. Pedro om någon lyckas alltid stå rätt i straffområdet när någon andraboll dimper ner vid hans fötter. Inte så förvånade då att han gjort flera viktiga och avgörande mål för oss.
Barcelona Hetfield
2010-01-14 15:34
Rambla

Frågan är om Navas hade gjort målet om domaren hade låtit spelet fortsätta, när han väl gjorde målet så stod Puyol och stirrade på linjedomaren, men det får vi aldrig veta nu när han blåste, vilket är rätt gjort

De få gångerna som Iniesta vågade sig på att ta ett par djuplöpningar så blev det direkt farligt, förstår mig inte på varför Iniesta valde att gå ner på "Xavi" positionen istället för att gå på djuplöpningar

Med facit i hand så hade det varit bättre med en kvick spelare på kanten, Konko är verkligen ingen superback, och Henry i mitten ( för att han är snabbare än Zlatan , och för att han orkar ta dumdristiga löpningar som lönar)
2010-01-14 15:33
Jag läste också det där om Chamakh. Han är en grymt stark spelare i luftrummet. Tanken är nog då att han ska vara "competition" för Zlatan. Frågan är ju hur trovärdigt detta rykte är och hur troligt är det att Chamakh är villig att spela andrafiolen när han säkert kan garanteras starttid i andra klubbar?

"Barcelona have entered the race to sign Bordeaux striker Marouane Chamakh on a free transfer, according to Spanish radio station Radio Cadena SER. Yesterday evening the radio station reported that the Catalan giants were looking secure the signing of Chamakh as competition for Zlatan Ibrahimovic"
Barcelona Paranoid schizoid
2010-01-14 15:31
Ämne: Tycker att Zlatan ha....
Jag håller också helt med, ofta stannar man hellre upp än slår bollen mot en Zlatan som känns frispelad om han bara fått bollen. Mycket märkligt.

MVH
Barcelona Den vise
2010-01-14 15:30
Hur man än ser på saken så känns det ändå jävligt vemodigt att åka ut i CDR. Man har helt enkelt blivit bortskämd med titlar det senaste året.

Men jag hoppas att pep börjar inse allvaret och lägger all krut på ligan och CL. Då måste henry petas eftersom han är slut som artist. Han egen son pedro kom in i slutskedet igår och på den knappa tiden hann han skapa en farlig målchans. Pedro har något som henry saknar och det är EN VÄNSTERFOT.

Man blir förtvivlad när man ser henry slarva bort varje jävla anfall med sin krassliga vänsterfot.

Det roliga är hans jävla ansiktsuttryck efter de försöken till inlägg. Det ser ut på honom som om han vädjar till förståelse att det inte var med hans rätta fot. " Jag försöker göra mitt bästa men jag får inte till det"

Det får vara slut på detta nu..
2010-01-14 15:29
Hetfield

Det är ju det som gör att alla förståsigpåare anser att det inte var frispark. Pinto ska inte vara utanför straffområdet så då får han skylla sig själv typ. Det de glömmer bort är att Negredo faktiskt utför en foul på honom. Domaren har redan blåst när bollen hamnar hos Navas. Hur kan man kalla det ett bortdömt mål när bollen inte ens varit i mål när domaren stoppar spelet? Det är en annan sak om spelet gått vidare, Navas gjort mål och därefter domaren beslutat att inte godkänna det. Det kallas för ett bortdömt mål!
Barcelona Yaya24
2010-01-14 15:26
Ämne: Rambla

Du har nog....
Han är bättre än Henry och Bojan, så ja han skulle passa.
Barcelona Hetfield
2010-01-14 15:25
Rambla

Du har nog rätt, när jag såg den så tänkte jag direkt: Oh vad billigt!
Men om man ska gå efter regelboken så är det nog frispark, men man kan fråga vad Pinto gjorde där till att börja med?

Kanske myror i baken efter att ha suttit på bänken så pass länge?

Det sägs att Barcelona är ute efter Bordeux stjärnanfallare Chamakh, någon som vet mer om honom? Är han tillräckligt bra för att kunna spela här?
2010-01-14 15:20
Hetfield:

Vad spelar det för roll att det ser billigt ut? Hade Pinto som så många andra gör i det läget lagt sig ner så hade ingen reagerat. Ska du sno bollen från en motståndare ska du spela på bollen, bryta den tänkta passningen eller vad nu Pinto försökte göra, INTE sparka på hans kroppsdelar så att han tappar balansen. Frisparken är solklar som jag ser det.

För den delen, jag kommer inte med några ursäkter till att Barcelona blev utslagna. Jag kommenterade endast den situationen.

Vampíro:

Helt riktigt. Det domslutet om något var mest horribelt i detta dubbelmöte. Dessutom var det ett bortdömt mål som kom efter att alla trott det var ett regelrätt mål och inte som Sevillas bortdömda mål igår som kom till efter att alla spelare lagt av att spela förutom Navas som fortsatte spela trots att alla andra slutat spela.
Annons: