/spanien/barcelona/forum/16159.aspx/spanien/barcelona/forum/16159.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona lameG^
2010-01-16 13:06
Hetfield

Gerrard i barca skulle vara en DRÖM. Men kommer nog inte hända.
Barcelona Rambla-
2010-01-16 12:57
Hetfield

Torrés kommer knappast gå till någon spansk klubb förutom Atlético. I dagsläget är dock inte Atlético en klubb som matchar Torrés ambitioner. Värre jojo-lag får man leta efter. Spaniens version på pazza Inter. :)

Nej, skulle han lämna så lär han antingen hamna i Man City. De har pengarna och är beredda att värva vad som helst trots att behovet inte finns och för nästan vilka summor som helst också. De ska bara lyckas att övertala storstjärnorna att komma dit, vilket de oftast har stora problem med. Annars hamnar Torrés i Italien skulle jag tippa.
Barcelona pomaskibarca
2010-01-16 12:57
Ämne: pomaskibarca

Serg....
jo det är sant iofs, men å andra sidan så har inte sergi varit 'bra'. som jag sa har han inte gjort något misstag, i dagens match så tar sergi platsen helt klart. men mot något bottenlag så tycker jag personligen att man kan prova marquez.
så länge han får speltid tror jag att han kan ta platsen som balans spelare nu när toure är borta.
Barcelona BlueRed
2010-01-16 12:52
pomaskibarca

Sergi har väl inte direkt varit oklanderlig i sitt spel, men hos mig går han före Marquez alla dagar i veckan - som mittfältare. Marquez har tappat så otroligt mycket, står fel i positioner och ger bort för många bollar. Hans krossbollar som du nämner är oftast långt ifrån bra nuförtiden.
Sergi däremot står allt som oftast rätt i positioner (kanske hans starkaste sida) och är passningssäkrare.
Barcelona Hetfield
2010-01-16 12:47
Det ser inte bra ut för Liverpool, det ryktas om att Mourinho kräver att få Gerrard, man vill betala 40 miljoner för mittfältaren

Samtidigt så verkar Real och Barcelona kämpa om Torres, det ser onekligen intressant ut om Liverpool blir tvungna att sälja de för att klara av att balansera budgeten. Frågan är om Torres vill gå till Real då han var lagkapten i Atletico

Skulle inte vara helt illa med Gerrard bredvid Xavi, och Iniesta på kanten, då kan man säga att vi har världens överlägset bästa mittfält, hmm...drömma kan man göra

Väldigt intressant
Barcelona Öagunner (1886)
2010-01-16 12:46
Ämne: Ämne: Ämne....
Då är Real Madrid och Southampton lika bra ungefär då?
Henry gjorde massor av mål mot dåvarande/nuvarande topplagen i PL när han var som bäst.

Förlåt, detta hade inget med Barcelona att göra jag var bara tvungen att skriva.;)
Barcelona pomaskibarca
2010-01-16 12:42
---------Valdes---------
-Alves----Pique--Puyol----Abidal-
----------marquez-----------
----Xavi---------Iniesta----
-Messi------Zlatan-------pedro-

varför inte lira med marquez som balans spelare istället för sergio, tycker inte busquets har varit något speciellt denna säsong matcherna han har spelat. visserligen så gör han inga misstag men och andra sidan så gör han inget bra heller. tycker man kan lira med marquez där han lägger fina krossbollar, passar bra med zlatan också så han får lira med som en target. håller ni med?
Barcelona L.A.M. Nr 10
2010-01-16 12:34
Ämne: Ämne: Tja gra....
Jag vet att Pedro är bättre än Bojan. Men jag tycker att Bojan får för lite speltid. Det är alltid Pedor som får spela när Zlatan, Henry eller Messi inte kan.

Men det är klart, ska man gå efter prestation den här säsongen så går Pedro defenitivt före Bojan.
Barcelona Cobain
2010-01-16 12:32
HAHA, Henry sitter på läktaren mot bra lag säger du va? Därför han lekte sönder real när dom mötte arsenal hemma? Men jag håller med dig, real är inget storlag ;)
Barcelona Blaugrana83
2010-01-16 12:18
Ämne: Tja grabbar, idag är....
Pedro mot bojan vilken dag som helst, annars har du samma startelva som jag =)
Barcelona lameG^
2010-01-16 12:12
Håller med dig till 100%

Jag tycker faktiskt iniesta har blivit lite bättre. Man ser att han blir bättre och bättre för varje match. Inte förra årets form men slipper han skador så kommer komma dit.

Skönt att Muniesa skrivit på. Hoppas att Thiago,JDS,Gai skriver på nu:D Och pep såklart.
Barcelona L.A.M. Nr 10
2010-01-16 11:34
Tja grabbar, idag är det äntligen match igen. Vi måste verkligen börja få igång spelet. Vi är inne i en dålig form just för tillfället. Men det viktiga är att vinna trots att man är i dålig form. Det är så man blir mästare.

Vad tycker ni om laget idag då? Enligt mig ska vi spela med det bästa laget. Så här tycker jag att vi ska spela:

---------Valdes---------
-Alves----Pique--Puyol----Abidal-
----------Sergio-----------
----Xavi---------Iniesta----
-Messi------Zlatan-------Bojan-

Henry har varit dålig hela höstan, då förtjänar man inte en plats i världens bästa lag. Bojan var grym mot Teneriffe och borde starta. Zlatan och Messi är givna.

Mittfältet består såklart av Sergio, Iniesta och Xavi. Om Xav och Iniesta hittar formen så är mycket vunnet. Jag vill gärna se att framförallt Iniesta gör en bra match. Han har inte varit lika bra som förra säsongen, mycket beroende på att han har haft mycket småskador.

Kommentarer på detta?
Barcelona Essienesque
2010-01-16 11:31
Ämne: Ämne: Touré i....
Tycker det inte är i närheten av en smaksak när det gäller Zlatan över Higuain, det är fakta. Jag kan inte tänka mig många i världen som allvarligt skulle påstå att Higuain är bättre än Zlatan, tyvärr för din del.

Touré och Lass är jämnare, men jag kan allvarligt inte komma på någonting Lass gör bättre...
Barcelona bobojellek
2010-01-16 10:58
H.Alavi - Triangulo Magico!

guld! känns som att han kan bli riktigt bra i framtiden!

är det bara jag som tycker att han ser ut som en ung santi ezquerro?
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-01-16 10:31
Goda nyheter angående våra talanger!
Marc Muniesa har skrivit på sitt första proffskontrakt med Barcelona.

Kontraktet sträcker sig fram till 2011.
Barcelona Blaugrana83
2010-01-16 07:23
Ronaldo(den riktiga) e kung men du kan inte säga att Henry har varit dålig mot topp lagen genom åren för då har du inte sett hälften av vad Henry gjorde i Arsenal
Real Madrid #Luiz Nazario de Lima#
2010-01-16 04:19
Driver du med mig eller seriöst?
Henry har blivit nominerad 2 bäst i världen 2 gånger i rad 2003 och 2004 sen har du mage och säga att han är på samma nivå som Ronaldo? som har blivit världens bästa spelare 3 gånger kommit 3:a och 2:a 1 gång .

Det finns ingen spelare du kan jämföra Ronaldo med ingen! Du kommer med Henry pajasen som spela bra mot Burnley och Southampton men när det var bra lag så satt han i publiken någonstans
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2010-01-16 03:31
Ämne: Ämne: #Luiz N....#Luiz Nazario de Lima#//

Driver du med mig nu eller är du Seriös? Raul på sin top va aldrig ens i skuggan av Henry när han va i sin. Det är mil som skiljer dom åt. Raul va mer utav en måltjuv medan Henry tåls å jämföras med den andra anfallsgiganten i modern tid, Ronaldo Luiz nasario da lima. Dom två är i en klass för sig. Det var anfallare som kunde utmana ett helt lag från vilken possition som helst på plan. Vars snabbhet och briljans är omatchade i fotbollshistorien. Långt över begränsade spelare som Raul! Ska du jämföra honom med någon så får du hålla dig till Inzaghi och Shearer. På den nivån liger han.
Barcelona Criff
2010-01-16 03:15
#Luiz Nazario de Lima#,
Och Messi går före alla andra :) Han har, är och kommer alltid vara bättre än alla du nämnde.

Sen vet jag inte riktigt vad Lass gjort för att vara bättre än Yaya Toure?
Har han vunnit någon titel ens?

Vad jag vet var Yaya Toure en stor del i alla titlar förra säsongen och fullständigt styrde det defensiva mittfältet.

Lass blev totalt uppäten av både Barcelona & Liverpool. Och då hade han en till defensiv mittfältare bredvid sig hela säsongen i Gago.
Han kan ju försöka axla hela den rollen själv först för att kunna titulera sig att vara bättre än Yaya Toure.
Canaletes
2010-01-16 02:50
Patrick Kluivert

Själva låten har inte nån koppling till Barca
Men låten användes hela tiden förra säsongen.
Det blev Barca's hymn ett tag :P

Kan du spanska kan du kolla länk
2010-01-16 02:43
Ämne: #Luiz Nazario de Lim....
Vi snackar om dagsform om du snackar historia går Raul före alla anfallare i Barcelona Kaká före Iniesta C Ronaldo före Henry
Metzelder före Pique osv
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2010-01-16 02:38
#Luiz Nazario de Lima#//

Kan hålla med om att Yaya kansk inte petat Diarra per omgåeende om han kom till real. Måhända efter ett tag. Men om t:ex båda spelarna hade flytat till låt oss säga city eller någon annan klubb där ingen av spelarna redan pinkat in sitt revi.. Så är jag hundra på att Yaya hade gott före i ragnordningen
2010-01-16 02:29
Ämne: Touré istället för L....
Det är en smak sak. Zlatan visst han kan gå före Higuain pluss att han kan användas som en target men att Yaya Toure tar Lass plats snälla?
Barcelona Patrick Kluivert
2010-01-16 02:24
Hola =), har låten viva la vida av coldplay någon koppling med barca?
Barcelona Mojito
2010-01-16 02:22
Du ger dig in på väldigt djupt vatten Luiz...

I nuvarande form (alltså inte högstanivå eller gamla meriter) är det hugget som stucket mellan;

Valdes - Casillas
Alves - Ramos
Yaya/Busi - Lass/Alonso
Zlatan - Pipita
Piqué - Pepe (om han inte varit skadad)
Iniesta - Kaka

Abidal, Xavi och Messi äger sina respektive positioner.

Ronaldo är väl den enda som har en "säker" plats i laget - alla andra beror nog på vilket lag man håller på från början.

Benzema och Henry får väl anses vara lika, de blixtrar till ibland men är inte i form.

Det finns en stor chasn att jag raderar detta inlägg senare idag då jag inte har en vinare innanför västen - så don´t judge me just yet.

Bona nit y Visca el Barca
Barcelona Essienesque
2010-01-16 02:21
Touré istället för Lass och Zlatan istället för Higuain...Annars håller jag med.
2010-01-16 02:08
Tjena Alla Culés tänkte på en sak.
Ifall Real Madrid och Barcelona gjorde ett lag tillsammans hur tror ni laguppställningen skulle se ut då?

Det hära är min . Jag ska försöka vara neutral och inte favorisera mina Real spelare bara för att jag hejar på Real

enligt 4-3-3 formationen

-----------------Casillas----------
---------Puyol------------Pique------
Alves---------------------------Ramos
-----------------Lass-----------------
-----------Xavi---------Iniesta-------
---------Messi---------------C-Ronaldo-
------------------Higuaín--------------

Barcelona Messidinho_10
2010-01-16 01:53
Har du svårt för att läsa ? Ingen jävla reklam här, här diskuteras Barca och inget annat!

Visca Barca skåååål cules
Barcelona Naosaro
2010-01-16 01:39
Intresserad av silly season?

Just nu söker vi drivna skribenter eller medarbetare till en nystartat fotbollssajt som enbart handlar om silly seasons grundbultar: rykten och övergångar.

Fokus kommer främst att ligga på svensk fotboll, från Allsvenskan till landets två division ett-serier. Men de europeiska toppligorna kommer också att vara ett stort bevakningsområde.

Så om du älskar att skriva om fotboll och tycker det är kul med övergångar är det här något för dig. Är du intresserad tveka inte att kontakta oss! Samtidigt söker vi medarbetare som kan hjälpa till med spelarstatistik och värdering.

Fotbolltransfers.com blir en samlingsplats för fotbollsälskare - var med och utveckla denna unika samlingsplats!

Välkommen att skicka in din ansökan till nedan e-postadress och berätta vad du är intresserad av, oavsett om det enbart berör nyhetsbevakning av en liga eller statistikinsamling. All hjälp välkomnas.

fotbolltransfers@gmail.com

Jobbet är på ideell basis.

Med vänlig hälsning

www.fotbolltransfers.com
Barcelona Nesto
2010-01-16 01:36
Ämne: Nesto

Det verkar ....
joo ja kan hålla med dig men jag tror fortfarande att Chygi kommer att stanna elr möjligtvis, MAX få en spela i en annan klubb på lån.
Hur mycket kan man få för grabben? 10-15 m£ om ens det. Fatta hur mycket vi förlorar på affären.
Jag vet inte riktigt hur bra Botia är så jag kan inte riktigt säga att vi borde ha milito istället.
Annons: