/spanien/barcelona/forum/16155.aspx/spanien/barcelona/forum/16155.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
barcarobin
2010-04-14 20:47
Barca_4_lajjf vi ska icke värva denna spelare, hollänska ligan är bara en uppgradering av typ danska ligan, den håller inte klass.

bara för han gjort mycket mål så tror jag han behöver spela i typ sevilla eller dyrligt.

kommer ihåg mateja kezman som dunkade in över 25 mål säsong efter säsong i psvm sedan gick han till en bättre liga och då gick det åt skogen. vi har kerrison tycker dom bör sasta på honom iställe. tror Luis Suárez blir som huntelar eller vad fan han nu hette som lirade i madrid. så nej skippa honom snälla!
Barcelona Trippeln
2010-04-14 20:46
Tack Bluered :D
Barcelona HugoBoss
2010-04-14 20:42
Nu är det klart att TV6 kommer att visa Inter-Barcelona nästa vecka.

*Länktips
Barcelona ihefsu
2010-04-14 20:41
Är "Den lidande mannen" ett seriöst kåseri?
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-04-14 20:34
banklev

Ja, Zlatan missar även derbyt mot Espanyol skulle jag tro.
banklev
2010-04-14 20:30
är ibra 100 % borta från dagens match?
Barcelona ★Sami★
2010-04-14 20:11
Underbar bild:)
Barcelona Barca_4_lajjf
2010-04-14 20:09
Haha, Luis Suárez 45 mål på 45 matcher. Hoppas Pep får upp ögonen för honom!
Barcelona Pedrito
2010-04-14 20:00
Jeffren och santos från start ikväll tror jag, åtminstonde en av dem. Bojan på topp.

Är bartra med i truppen? Fontas, MOntoya?
Barcelona Pedrito
2010-04-14 20:00
dubbel
2010-04-14 19:38
BlueRed

Det är väl bara de stora lagen som har ett bra försvarsspel i Holland, går vi in på lag som Sparta Rotterdam och Roda så inser man att om Suarez inte gjorde så många mål som han gör, så vore det en katastrof.

I landslaget var han knappast synlig under matcherna, iaf under VM-kvalet. Jag tittade inte på alla VM-kvalmatcher, men de jag såg så var han helt osynlig och var knappast med i spelet.

Jag tycker också att det var för tidigt för Benzema att lämna Lyon för Madrid. Han kommer inte alls in i spelet, en mindre klubb skulle kanske passa honom bättre som t.ex Valencia eller Sevilla. (I La Liga alltså).

Edit: Såg nu att den första meningen jag skrev var ganska korkad, då det är så i alla ligor..
Barcelona Hetfield
2010-04-14 19:27
Ni som har lust att ladda upp inför dagens match, då kan ni titta på derbyt mellan Tottenham-Arsenal

Barcelonito

Jag hoppas att Barcelona inte köper honom, varken Huntelaar (som dominerade i holländska ligan) eller Benzema har varit bra i de stora sjöarna

Satsa på Gourcuff, den killen är alldeles för bra för franska ligan, tänk vad han skulle kunna uträtta med Xavi

Barcelona Mars + Messi= MAGI(f.d L.A.M Nr 10)
2010-04-14 19:24
Är det någon som vet den troliga startelvan? Jag vet att den officiela kommer ut 1 timme före avspark men vad är den preliminära?
Barcelona BlueRed
2010-04-14 19:23
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Han lär väl göra sitt trettioelfte hattrick för säsongen... :P Man börjar ju undra hur kan skulle klara sig en lite bättre liga än holländska.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-04-14 19:11
Luis Suarez har redan nätat för Ajax mot Willem efter 10 minuter. Han börjar närma sig Messi i kampen om guldskon.
Barcelona Blaugrana83
2010-04-14 18:41
2010-04-14 18:35
Ämne: On topic: Enkel matc....Du har nog tur att det inte finns några mod. inloggade just nu, jag föreslår att du redigerar om ditt inlägg. Annars så tror jag att du åker på en varning, eller i värsta fall en spärr.

Reklam är förbjudet.
2010-04-14 18:21
Ämne: Ämne: Barcelo....
På de målen tar han ju jättebra löpningar. Jag var väl lite otydlig. Zlatan tar löpningar, men jämför man med andra anfallare så står han väldigt mycket still. Men jag hade inte tänkt starta en diskussion om detta utan tog bara Zlatan som exempel för att jämföra med Henry.
Barcelona tano
2010-04-14 18:06
Ämne: En titt i hur El Mun....
Detta visar väl hur viktig fotbollen är där, när de tar paus från övrigt jobb för att se matchen alternativt är så många som arbetar med den...
För inte är det väl enbart dessa tv-tittare som skriver artiklarna för tidningarna? Antar att journalister är på plats på denna match.
Barcelona BOJAN-170-200-170cm
2010-04-14 17:49
Jeffreen

Här har du länk :D

Ingen JDS
Jeffreen
2010-04-14 17:38
Är det någon som vet vart man kan hitta hela truppen till matchen? för övrigt hoppas jag man får se jonathan dos santos om han är med över huvudtaget, han kan bli grym i framtiden
Barcelona Pedrito
2010-04-14 17:37
Ämne: Barcelonito / Lucho ....
Skitsnack.. Ta arsenal matchen tex? En av säsongens allra viktigaste matcher, De där löpningarna han gör på målen är absolut världsklass.
2010-04-14 17:30
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Man skulle kunna spela Torres på vänsterkanten, men då får man inte ut hans fulla potential. Bättre om han spelar i mitten.

Angående Henry så tycker jag han är mycket bättre när han startar som center. I alla fall den här säsongen. Hans enda formtopp i år var ungefär när vi mötte Stuttgart två gånger. Då spelade han i mitten. Det som är bra när han gör det är att han är väldigt bra på att ta löpningar. Det är väl det som man blir mest irriterad på när Zlatan spelar. Han löper ingenting.

Men tillbaka till Torres och man skulle absolut kunna köpa honom och skola om honom till ytter. Men jag ser hellre att man köper t. ex Silva eller satsa på Pedro.
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-04-14 16:45
Ämne: On topic: Enkel matc....
Hyffsad felstavning ;)

Men jag hoppas också att Messi lirar ikväll. Finns en chans att han tangerar den andre Ronaldos personliga rekord på 42 mål, så kan man tysta alla CR fanboys en gång för alla :)
2010-04-14 16:44
Mars + Messi= MAGI(f.d L.A.M Nr 10)

Henry har precis likadan spelstil som Torres. Men han funkade ju när han var som bäst. Torres behöver kanske inte bredda spelet lika mycket som Henry men han passar in bra i Barcas spelstil.

Torres går oftast ut på vänsterkanten och hämtar bollar och utmanar. Ser honom som en självklar spelare bredvid Zlatan.

Men han kostar mycket, vill nog inte ens lämna Pool än och Barca söker kanske andra före honom.

En sak man ska komma ihåg med Torres och Cesc är: det skulle kännas som slöseri med tid för dom att återvända till Spanien utan att ha vunnit något där. Speciellt för Fabregas som varit där länge och är kapten. Vad har dom annars åstadkommit om de kommer tillbaka utan en enda titel i England?
2010-04-14 16:35
Visst, Torres är en riktigt bra spelare men problemet är att han inte är en ytter. Han är en äkta striker och det känns lite onödigt att använda honom på kanten. Så jag tycker Torres känns lite onödig i sommar. Samma sak med Villa.

Ska vi köpa något så ska det vara en vänsteranfallare av världsklass som blir ordinarie. Men där får man välja, antingen så köper man eller så låter man Pedro få den positionen. Men vi måste ändå köpa en ytter eftersom det känns lite tunnt på bänken annars.

På mittfältet får man också välja om vi ska spela in JDS och Thiago, eller köpa in någon. Där vill jag helst att talangerna får chansen.
Barcelona Barca4eva
2010-04-14 16:31
Pedrito

Du kan faktiskt ladda ner matchen från Piratebay
2010-04-14 16:27
Pintos moderklubb är Betis. Sen spelade han ca. 10 år i Celta innan han kom till oss. Skönt att han stannar i klubben, riktigt skön karaktär.
Barcelona Pedrito
2010-04-14 16:25
Förresten vet någon här nånstans där man kan se el classico i repris på webben?
Var i england i helgen, Man blir isolerad av resten av fotbollsvärlden..
Real Madrid BarcaCuleZlatan
2010-04-14 16:23
On topic: Enkel match kväll, förhoppningsvis. Trots att derbyt väntar till helgen vill jag se Messi, han bör ges så mycket chans det bara gå för att tangera eller komma förbi Ronaldos 47 mål.

Lite off topic:

Skapade nyss en fan page på facebook, som jag tror de flesta här inne vill joina

"How do you spell great? L-i-o-n-e-l M-e-s-si"

Det är ett svar på Cristiano Ronaldo-sidan "How do you spell gay... C-r-i-s-t-i-a-n-o R-o-n-a-l-d-o"

Joina!.
Annons: