/spanien/barcelona/forum/16154.aspx/spanien/barcelona/forum/16154.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona lameG^
2010-01-18 13:20
Mycket bra gjort av pep att fråga vad dem andra tycker. Jag var en av dem som sa att vi borde låna honom med option till köp men ångrar mig verkligen att jag skrev så. Titta bara på honom i city han är en katastrof!!

Hoppas Marquez startar mot Valladolid. Han skötte sig bra senast mot Sevilla.

Vill också se Bojan starta tillsammans med Pedro och Ibra. Sen kan Messi göra ett inhopp för vad jag har märkt så verkar Messi oseriös mot smålag som valladolid undantag Tenerifa.
Barcelona Decinho
2010-01-18 13:20
el Flaco/

Hur kan du veta allt? Insiderinfo? :)
Barcelona el Flaco - El Movimiento 2-6 de Mayo
2010-01-18 12:36
Pep the King/

"Robinhos prislap var för dyr därför backade Barca."

Det är inte hela sanningen. Guardiola hade ett möte med lagkaptenerna och de övriga spelarna under vistelsen i Abu Dhabi under VM för klubblag och Pep frågade de vad de ansåg om en möjlig värvning av Robinho. De svarade unisont att de ansåg att brassen inte behövdes och att de hade all förtroende för lagets bredd. Efter det mötet gick Pep till Laporta och Txiki och sade att Robinho inte längre var någon prioritering.
Barcelona Pep the King
2010-01-18 12:23
Någon som vet när Silly Season stängs?

Robinhos prislap var för dyr därför backade Barca.

Har en dålig känsla att innan Silly Season stängs så kommer det komma Bomben att Robinho är klar för Barca.

Hoppas jag har fel:)

Barcelona Joan Gamper 1899
2010-01-18 12:17
Grattis Josep "Pep" Guardiola!
Barcelona Abbe.
2010-01-18 12:12
Ämne: Härlig match att se ....
Jo, jag klagar verkligen inte! Grädden på moset var att Real Madrid torskade på San Mamés också, så jag valde rätt match :-).

Robinho blev som bekant både inbytt och utbytt i City's senaste match och genast skapas det rykten om att han ska lämna. Silly Season?

Felicidades, Pep Guardiola!
Barcelona Gio Style
2010-01-18 12:08
Härlig match att se live :)
Den som endå hade tid att åka till Barcelona nu, avundas dig lite.
Själv hade man oturen att välja El Clasico för 3 (?) år sedan när vi torskade på hemmaplan =(
Barcelona Gio Style
2010-01-18 12:05
Grattis till Pep och Jonny P då
Barcelona Abbe.
2010-01-18 12:05
Nyligen hemkommen från Spanien och Barcelona. Såg Barça - Sevilla på plats, och hade "oturen" att sitta på fel kortsida, i och med att alla mål kom i andra halvlek så fick jag även se alla mål bakifrån.

På tal om Zlatan så såg jag hans grovmiss rätt så tydligt, det får man väl glädjas över ;-).
Barcelona jonny p
2010-01-18 11:42
Kan stolt konstatera att jag å pep är födda på samma dag ;)
Barcelona ★Barca★
2010-01-18 11:37
El_Capitano

Ibra har väl ätit för mycket julmat:D nä men vi alla vet vad ibra kan.
Barcelona Gio Style
2010-01-18 11:27
Nej Pep kommer inte lämna. OOOOOM han gör det så lär det inte bli Man untd, Sir Alex sitter ett tag till
El_Capitano
2010-01-18 11:18
Pep ska ersätta Sir Alex? :)
Jag tror inte att Pep lämnar Barca, det finns inga anledning att göra det heller.
Rena hukus pokus artikel från goal as always..
Barcelona el Flaco - El Movimiento 2-6 de Mayo
2010-01-18 11:17
Idag är det exakt 39 år sedan en viss Josep Guardiola föddes i den lilla byn Santpedor.

Grattis på födelsedagen míster!
El_Capitano
2010-01-18 11:08
Jag tyckte lite synd om honom i lördags faktiskt, man såg på hans blick att han var jävligt besviken på sig själv och varje gång misslyckades han med nåt då kollade han mot bänken/Pep.
Pep verkar ha mycket förtroende för Zlatan, han byte inte ens ut honom i lördags.

Messi är fotbollens gud och kan avgöra matcherna på egen hand MEN ibland måste han passa och släppa bollen tidigare till en medspelare som har bättre position.
Jag vet inte om ni har märkt men i senaste matcherna Messi kör mycket one man show.
Barcelona Gio Style
2010-01-18 10:59
Jo det stämmer, men däremot ser han inte alls ointresserad ut. Man ser hur besviken han blir på sig själv när han inte får det att stämma. Och försökte verkligen komma in i matchen sista kvarten när vi började rinna igenom. Villa ha boll men hamnade för långt ner och fick inte det att stämma alls som sagt. Så inställningen klagar inte jag på iaf.

Ska vi säga att det var julbordet som förstörde lite? För mycket julskinka ;)
El_Capitano
2010-01-18 10:54
Vi alla vet vad Ibra kan på plan men just nu ser han ut som en trött och sliten snigel. Fel beslut hela tiden, slarviga avslut och ser allmän ointresserad ut.
Kan vi skylla på juluppehållet?
Barcelona Gio Style
2010-01-18 10:49
Zlatan har varit helt off på sistone. Dock så rörde han sig avsevärt mycket bättre nu senast än de 2-3 matcherna innan det. Saknade bara skärpa och självförtroende.
Men jag är lugn, Pep byter inte ut honom för att Zlatan är en vinnarskalle, hade han gjort det hade det sänkt hans självförtroende. Han behöver känna Peps förtroende också.
Sen så kan ju Zlatan slå till när man minst anar det. Det vet vi som har sett honom i landslaget (Ungern t.ex.).
Det vänder ;) Han behöver bara få dit bollen en gång så kommer det att rinna till ska du se
Barcelona kev
2010-01-18 10:44
El_Capitano

samma här. Herregud, vilka läge man hade i matchen! Nästan lika heta som i Valencia matchen.
El_Capitano
2010-01-18 10:33
Såg precis highlights från Sevilla matchen, var fan är Zlatan? :)
Han är tyvärr värdelös för tillfället, Bojan skulle göra hans jobb bättre och vi ska inte ens snacka om Pedro.
Barcelona Gio Style
2010-01-18 10:25
Jo spärren där var väl lite väl hård. Han sa ju bara något som stämde, att hans påstående var fel. OM någon skulle vart spärrad så borde väl det ha varit personen som uttryckte sig på detta sätt "Jag skiter i om nu spärrar mig. Ni är ett jävla skitlag! Punkt slut jag vill inte heller någonsin mer komma in i ert äckliga forum!"

Men bäst är väl att låta det rinna ut i sanden, inte spärra någon ;)

Spanien Morran
2010-01-18 10:02
Centralredaktionen satte spärren på Rambla igår kväll, men efter att ha läst igenom hela diskussionen så känns det lite väl hårt.
Jag har nu släppt spärren och hoppas detta är utagerat iom detta.

Jag vill även poängtera att Barcelona-redaktionen inte varit delaktig i att spärra Rambla.
Barcelona Rambla~
2010-01-18 09:55
Nåja, nog om min spärr nu.

Idag spelar Keites Mali en avgörande match mot Malawi. De måste vinna annars åker de ut från ACN. Det skulle innebära att Keite hinner hem till helgens ligaomgång. Sorry Mali, inget emot er men vi behöver vår Keite. Speciellt med Busi skadad.

L.A.M. Nr 10:

Det finns inte en chans att JDS eller Thiago kommer att spela pivote. För det första så är det inte deras position, jag tvivlar på att de skulle klara av det, för det andra så är de alldeles för oerfarna för att få det ansvaret.

Jag misstänker att Pep kommer att välja mellan Marquez eller Dima. Bevare oss väl. En långsam Rafa eller Dima som pivote är verkligen inte något man ser fram mot. :)
Barcelona Rambla~
2010-01-18 09:50
Barcadinho:

Jag håller med i allt du skriver. Visst är det så att ett öppet forum lockar till sig alla möjliga sorter när de läser om sina lag och känner sig tvugna att försvara sin klubbs heder.

När man skickar anmälan så står det så här:

"Anmäl opassande profil eller foruminlägg till centralredaktionen"

Det verkar vara centralredaktionen som spärrar. Frågan är om de ens kollar på forumet? Jag skulle gissa på att de spärrar rakt av.
Barcelona Criff
2010-01-18 09:49
Äsch låt han få vad han förtjänar. Det var han som kom in och provocerade fram tjaffs, sen var det han själv som anmälde.
Tror nog det var betydligt fler som störde sig på honom än dina inlägg Rambla.

På tal om annat, en kul sak, såg precis att Mallorca ligger på CL plats! haha
Barcelona Barcadinho.
2010-01-18 09:39
Jag ser inget särskilt med Ramblas inlägg nedan som ska lede till spärr.
Lite sur stämning väl, men det händer väl nästan varje kväll (särskilt sent på kvällarna el nätterna).
Vi har haft betydligt värre attacker förut.

Vi har en nackdel här i LR jämfört med de stängda forumen. Vi kan inte kritisera andra klubbar eller spelare från andra lag utan att det leder på direkt till tjafs med andra medlemmar.
Allt igår kväll började egentligen från att vissa betraktade Villa som en filmare. Och då fick man reaktioner. Sånt har hänt många gånger.

Jag vill inte stängda forumet för andra för det, eftersom man har blivit van.
Men vi ska ha mer tålamod med våra medlemmar, då det uppstår hetsigare diskussioner jämfört med hos andra. Stämningen kunde vara betydligt lugnare utan t ex maränger som kommer ofta med sina försvarsinlägg och jämförelser.
Vill man ha det öppet för alla så får man räkna med tjafs. Man får inte ha bråttom med spärr för små irritationer.
Stägnd forum för utomstående om ni inte klarar er sånt.
Jag misstänker att spärren kommer från Valencias sida

Min åsikt.

Barcelona Rambla~
2010-01-18 09:36
Criff

Japp, så enkelt verkar det vara. För annars har någon moderator/redaktionsmedlem spärrat mig, och då blir jag verkligen orolig. Fast jag kan inte tänka mig att våra utmärkta mods/reds är så lättpåverkade.

Äsch, låt honom vara. Han tålde bara inte att jag kallade honom okunnig, vilket jag står för, eftersom han inte hade någon koll på våra spelares statistik när det gäller assists och mål från förra säsongen.
Barcelona Criff
2010-01-18 09:28
Oj är det så lätt tycker jag vi alla som håller med Rambla i diskussionen helt enkelt anmäler Valéncia DavidVilla.

ANMÄLAN SKICKAD! / Done Deal.
Barcelona Rambla~
2010-01-18 09:13
Till redaktionen:

Varför blev jag spärrad igår kväll? Är det tillräckligt att en förvirrad valencista anmäler en för att man ska bli spärrad? Spärrad för vad förresten? För att man tillrättavisar honom när hans fakta inte stämmer? Om man nu blir spärrad, varför får man då inte en chans att komma till tals? En chans till förklaring tex. Sen står det att man ska ta kontakt med redaktionen. Hur ska det gå till när man inte ens tillåts att skicka PM?

Så om jag har förstått det rätt, så räcker det att klicka på en användares tröja, göra en anmälan och sen så får man den personen spärrad automatiskt? Ja det var ju synnerligen bekvämt att ställa till det för någon bara för att man retar sig på någon.

Kan ni nu vara vänliga att häva spärren jag har från min hemdator för jag ser inte på vilket sätt jag har brutit mot några regler? Det är bara att följa konversationen på forumet från igår kväll. Tack på förhand!
Barcelona L.A.M. Nr 10
2010-01-18 08:09
Oj oj oj! Det värsta som kunde hända under den här perioden har hänt. Busquets är skadad! Vilket betyder att vi måste spela med Marquez som pivote i helgen.

Enligt mig finns det två andra alternativ förutom det. Det ena är att Pique spelar där och det andra är att antingen Jonathan eller Thiago gör det.

Det sistnämnda alternativet är jag absolut inte för då de här två herrarna främst har offensiva egenskaper. Samtidigt så behövs Pique i backlinjen.

Sedan så kan man ju ta upp någon defensiv mittfältare från Atletic men där kan jag inte så många.

Vad tycker ni?
Annons: