/spanien/barcelona/forum/16152.aspx/spanien/barcelona/forum/16152.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona el Maestro!
2010-03-30 12:09
Ämne: el Maestro!

Hålle....Lugn, lugn, jag tror att Barca kommer att få med sig ett bra resultat. Åtminstone ett bortamål får man räkna med. Även ett resultat som 2-1 duger väl.
jeffren
2010-03-30 12:05
el Maestro!

Håller med Champions-league är verkligen en underhållning i högsta klass

Är sjukt nervös inför matchen i morgon (ge mig något lugnande haaaa)
Barcelona el Maestro!
2010-03-30 12:00
Synd om marängsupporterna som bara har en el clasico att se framemot som stormatch. Vi culès har stora matcher i Champions League att glädjas över, i alla fall, två härliga matcher inom kort. Kan bli fler om Barca tar sig vidare.

Champions League är för mig en underhållning av högsta klass i fotboll.
Barcelona westinho
2010-03-30 10:52
jeffren

Du tycker Busi spelar tuffare/hårdare än Keite? Inte en chans att Busquets starta istället för Keite, isåfall för Touré men det hoppas jag inte.
jeffren
2010-03-30 09:30
Ämne: jeffren

Keita är ....
iBarca!

Hmmm du verkar säker på din sak? anledningen till att jag tror Busquets är för han är tuff (och kan spela fult)kan behövas i morgon
Barcelona ¡Barça!
2010-03-30 09:10
jeffren

Keita är väl ett självklart val
jeffren
2010-03-30 08:54
Vem tror Ni ersätter Iniesta? Själv tippar jag på Busquets
jeffren
2010-03-30 08:02
Idag lyfter våra hjältar mot London tid 10:30 nu börjar det verkligen närma sig, första tränings passet kl 18:00
Real Madrid 3GGOONER
2010-03-30 06:12
Som utomstaende fortstar jag att det ar latt att kritiera Wenger. Det ser ut som om Wenger statt och stampat pa samma punkt med Arsenal de senaste fem aren. Men man maste ta hansyn till vissa saker.

Till att borja med kan man kika pa Premier Leagues oerhort enorma skuldberg. Topplag som Liverpool och United star med enorma skulder som dom aldrig kommer klara av att betala. Lag som Manchester City och Chelsea har underskott som dom absolut inte kommer att vanda till nagot positivt.

Arsenal har ocksa skulder - fast med en liten skillnad. Man betalar av sina skulder ar efter ar och gar anda plus varje ar. Under denna perioden har Wenger inte bara lyckats bygga en ny arena for Arsenal, utan aven en ny traningsanlaggning, en ny akademi(englands basta) och enda spelat Champions League varje ar.

Wenger ar ALLT och da menar jag ALLT for Arsenal. Han er mer an bara tranare, han bar klubben pa sina axlar och det finns inte en snobolls chans i helvetet att han blir sparkad.

Det finns ingen tranare i varlden som gjort storre saker for en enskild klubb.

Ser fram emot matchen har pa koh phangan (utlandskt tangentbord) och respekterar Barcelona och dess fans, men man skall vara lite fortsiktig nar man uttalar sig!
Barcelona true_barca_fan
2010-03-30 04:35
Ska åka till London ikväll för att se på Barcas match imorgon :)
Barcelona C.Andrés
2010-03-30 01:54
BlueRed
Skippa och skippa,han vore en värdefull tillgång. Enbart för att en av Gourcuff eller Thiago blir välkommnad i A-laget betyder det inte automatiskt att den andre inte kommer. Vem vet.

Barca-tiki taka-la masia
Det där var en rätt så värdelös jämförelse. Enda jag håller med om är att båda spelarna är att dessa två är otroligt grymma spelare och varför betala 20-40 miljoner euro mer för en av dessa två när vi kan få den andra som är i princip lika bra för mycket mindre?
Javisst Fabregas är fostrad bland våra egna led,men hur många gånger har han inte sagt att han är nöjd i Arsenal och att han tänker stanna där ett bra tag? Får ta Sport & ELD's artiklar med en nypa salt när det kommer till honom.
Barcelona BARCA - TIKI TAKA - LA MASIA
2010-03-30 01:24
gourcoff vs fabregas

frisparkar kan båda...antagligen lika duktiga

mål:fördel fabregas i år har han fan gjort minst 20 baljor

assist: njaa lite fördel fabregas (hela han är xavi) så enkelt är det

första touch/passningspel/lång/kortpass..
fabregas fördel

styrka: jämnt

snabbhet: gourcoff fördel

dribblingar: jämnt

sen resten som huvudspel o sånt venne fann..

men bara att la masia är våran från vår akademi bevisar att han skulle smälta in han är vår generations xavi helt enkelt sen att han kan göra mål är inte bara bonus det är jätteviktigt :)
Barcelona BlueRed
2010-03-30 01:23
Eller så skippar man Gourcuff när vi ändå har Iniesta. Samtidigt så ger man Thiago mer speltid och eventuellt ett A-lagskontrakt.
Där har ni en spelare som likt Gourcuff kan ta sig förbi motståndarna, och kan lättare skolas in i A-laget.
2010-03-30 01:18
pep the king

jo gourcoff är en skön lirare, riktig bra ungg spelare en framtids man men jag får fnatt av att "gourcoff har allt" fabregas må inte ha allt men bara att han är katalan bevisar att han skulle ha allt o göra i just barca :)

ffs 17 assist , 18 mål (bara i ligan om jag inte har fel)
Barcelona Pep the King
2010-03-30 01:15
C.Andrés

Exakt bra skrivet mannen! Gourcuff är sjukt bra!

Kolla in känslan vid målet. Ser hellre han än Fabregas.

Barcelona C.Andrés
2010-03-30 01:06
Jävligt roligt att folk underskattar och skrattar åt Gourcuff. Finns nog vissa som inte inser vilken oerhörd skicklig spelare det faktiskt är.Jag ser honom mer än gärna i laget och beroende på diverse omständigheter kan jag mycket väl tänka mig honom istället för Fabregas.
EdiiN
2010-03-30 01:01
Hoppas Fabregas spelar mot er, Kommer bli en spännande match då..
Barcelona Pep the King
2010-03-30 01:00
BARCA - TIKI TAKA - LA MASIA

Självklart är Fabregas Xavis ersättare. Men tycker du inte om Gourcuff?

2010-03-30 00:57
pep the king

f a b r e g a s = xavis ersättare om inte annars , gourcoff ? hahah

2010-03-30 00:53
slutsats:

i mina öron låter inte wenger som en tränare han låter mer som en sportchef han fixar oslipade talanger som blir till stjärnor bla bla oo man vill inte ha titlar ifrån honom
Barcelona Pep the King
2010-03-30 00:51
Hoppa inte på mig nu Cules:D men jag tackar nej till Fabregas. Jag ser hellre Gourcuff. Den killen har allt:)

Ser hellre han än Fabregas.
2010-03-30 00:49
vad gör en tränare annars ?

en tränare har i uppgift att:

tala om spelarna hur de ska göra det och det o bla bla ute på planen och visa taktiskt hur de ska göra i vissa lägen hur de ska spela mot just det motståndet... m.m.

men sen så finns det ett mål också.. såklart..

om man tränar portsmouth så är man mer än glad om man fixar kontraktet då fixar dem en medelmåtta till tränare som fixar de en billig lösning och om man i slutändan når en europlats så är det bonus då har tränaren gjort väldigt bra ifrån sig.

men sen o andra sidan om man tränar arsenal då är det klart som fan man har mål som att vinna titlar åtminstone om inte i år , nästa år... det kan inte vara för evigt att man tänker nästa år då ses det ju som ett fiasko då måste man hitta på en lösnings då är man sämre än birmingham , om man i arsenal inte tänker fan vi måste inte vinna titlar bara fixa ekonomin o så vilket jag tvivlar för man tänker ju fan i mej inte ojj om vi vinner en titel så är det bara bonus för wenger fixar oss lovande unga talanger som i framtiden kanske vinner nånting och fortsätta så .. men kanske man tänker så också för man vill ha wenger kvar.. så då tycker jag det är stort att ha tålamod och tänka fan vi ger honom en chans titlar är just nu inte viktigast och trots allt som supporter så vill du ju faktiskt vinna titlar .. för det är det som är bonus för oss fans att kunna dela glädjen med hela klubben o alla spelare .. supportar!
Real Madrid g3gii - El Madridismo
2010-03-30 00:47
Frodo //

Sättet jag tolkar "serverat på ett silverfat" på är som så många gånger diskuterats Barcas grundspel. Pep har inte behövt göra några större förändringar i spelsystemet eller något sådant. Kan låta lite enformigt men jag vet inte hur jag ska uttrycka mig på ett bättre sätt.
Om jag försöker få det i enklare former så säger jag såhär, Pep hoppade bara på Cruyff-tåget, gjorde nåra små justeringar i laget och fortsatte åka.
Men det går inte att ta ifrån Pep att han är en duktig tränare, som du säger så måste en tränare kunna få alla spelare att dra åt samma håll som inte vissa klarar.

Men som sagt, detta är hur jag tolkar serverat-på-silverfat snacket. Kanske ute på hal is när jag skriver detta men.

Personligen tycker jag att Pep är en smula oslipad när det gäller det taktiska.
Barcelona The Reporter
2010-03-30 00:42
Fabregas spel klart då han fick grönt ljus nyss!!!
Barcelona Pep the King
2010-03-30 00:40
Hoppa inte på mig nu Cules:D men jag tackar nej till Fabregas. Jag ser hellre Gourcuff. Den killen har allt:)

Ser hellre han än Fabregas.
Barcelona Frodo
2010-03-30 00:36
Elsa

Ett exempel på vad?
Spanien Elsafrånunderjorden
2010-03-30 00:29
Frodo: Exempel?
Barcelona Frodo
2010-03-30 00:27
En anledning till att många av Arsenals bästa spelare lämnar varje säsong kan ju bero på att Wenger inte kan hantera stjärnor lika bra som många andra tränare kan. Han verkar vara en konflikträdd tränare till skillnad från många andra bra tränare så som Ferguson, Capello, Pep, Mourinho etc. Han verkar föredra att utveckla unga talanger utan att behöva oroa sig över "allt det andra" om ni förstår vad jag menar. Men ett faktum är att om man som tränare i en storklubb ska aspirera på titlar måste man man kunna hantera de här stjärnorna utan att vara rädd för konflikter. Vi Barcafans vet det i första hand då detta var ett faktum under Rijkaards sista tid i klubben.

Jag tror att Wenger gör det lätt för sig genom att ha ett lag med unga utvecklingsbara talanger som återgäldar honom genom att spela kanske någon säsong mer än de gjort för någon annan tränare, när de blivit storstjärnor, pga att de känner att de kommit dit de är pga av honom. Men till slut vill de ta reda på om gräset är grönare på andra sidan då "nästan" titlar inte är tillräckligt för dem. Att säga att Pep fått allt serverat på silverfat räcker inte för i slutändan handlar det om kunna hantera dessa stjärnor och få de att dra åt samma håll.
Spanien Elsafrånunderjorden
2010-03-30 00:19
adil [blaugrana]: Att Fabregas kan komma att ha det bra i Barcelona är det få som säger emot, men tidigast om kanske 3 år. Kanske längre och kanske aldrig. Det beror på många saker.

Salcini: Det gjorde han ju självklart, de var ju i final något år innan han lämnade. Det var nog mer han själv som ansåg att chansen var större i Barcelona. Det hade han uppenbarligen rätt i. Henry vill minnas som spelaren som vann i princip allt. Vm, Em, Cl, Pl, La Liga och en massa annat. Att han skulle minnas mer och längre var större än viljan att stanna i Arsenal. Sen så vet vi inte om Wenger verkligen ville ha han kvar eller ej, som jag sa förut, han har blivit sämre sen tiden i Arsenal.

Flamini var för girig, han ville de ha kvar men han ville ha mer pengar. Det passade inte in i lönebudgeten. Hleb vet jag inte riktigt varför han lämnade, förmodligen var gräset grönare på andra sidan. Han ångrade att han lämnade Arsenal i alla fall.
De här två herrarna försvann inte för att de var för dåliga. De var deras egna vilja.

Campbell tror jag var för dålig för startelvan, han höll inte måttet. Det är vad jag tror. Det dög nog inte för honom.

2010-03-30 00:12
Wenger har gjort ett bra jobb men som sagt man måste vinna en titel till slut annars sparkas man men kanske arsenal ser det på ett annat sätt de kanske vill ha wenger kvar i 10 år till ? göra honom till den nya sir "tomat" ferguson, hehe skämt åsido men trots allt en tränare är i en klubb för att leverera och med det menas det att vinna TITLAR för vad gör de annars , spela och skaffa sig rutin och komma 2-3-4 varje år i ligan och kvartsfinal/semifinal i cl sen hejdå? varje år ?
Annons: