/spanien/barcelona/forum/16148.aspx/spanien/barcelona/forum/16148.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Ronaldo9KUNG
2010-01-22 20:45
Spärrad! /mod
Barcelona Saman.
2010-01-22 20:06
Någon uppdatering angående Busquets tillstånd?
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-01-22 19:35
BlaugranaBarcelona

Klart att man inte ska underskatta motståndet.
Barcelona Sempre Culé
2010-01-22 19:25
Ämne: Oavsett vad det syft....
Nej.
Barcelona BlaugranaBarcelona
2010-01-22 19:24
Många tror det blir en lätt match för oss, men enligt mig borde vi passa oss för Valladolid. Visst, 7 av 9 lag som kommit till deras arena har tagit sig därifrån med 1 eller 3 poäng men jag underskattar inte de. Ni såg hur Tenerife öppnade sin match mot oss och de kämpar i botten av tabellen, som Valladolid.

Hoppas på att det lossnar för Ibrahimovic imorgon och att han får göra något/några mål.

Hoppas även på att Marquez eller/och Chygryinskiy får chansen för de behöver också lite speltid. Tycker inte man borde riskera Busquets eller Puyol som haft lite problem på sistone.

Förra året blev 0-1 för oss mot Valladolid på deras hemmaplan och då ställde vi upp med följande:

Valdes
Puyol - Marquez - Pique - Sylvinho
Xavi - Busquets - Keita
Pedro - Eto'O - Iniesta

Tycker vi borde ställa upp såhär imorgon:

Valdes
Alves - Marquez - Pique - Abidal
Xavi - Chygryinskiy - Iniesta
Messi - Ibrahimovic - Pedro

Tror på 0-1 seger faktiskt, som förra säsongen.

Visca el Barca y Visca Catalunya!
Barcelona Sempre Culé
2010-01-22 19:23
Ämne: rågi/

Jag får int....
el Flaco,

Det är faktiskt precis så, tror jag. Jag får samma uppfattning även om det sedan snackas kring det och ges lite luddiga förklaringar.
Barcelona Mojito
2010-01-22 18:55
rågi

Nej.
Avundsjukan från andra hade ändå funnnits där i och med titlarna.
Misstolkningarna beror ju på att folk VILL tro att Barca är skrytsamma i stället för att i dagens internettider bara logga in på hemsidan och läsa om projektet.

"Més" handlar som sagt om arbetet utanför fotbollen, men det är tack vara namnet "FC Barcelona" klubben kan få genomslag i frågan.

Länktips.
Barcelona Mojito
2010-01-22 18:51
Barcelona Barcanist
2010-01-22 18:34
Hur kan man inte älska Titi?
Valencia rågi
2010-01-22 18:24
Oavsett vad det syftar på, tror du på något vis att Barcelona och allt vad den klubben innebär skulle kunna varit "större" utan uttrycket/mottot p.g.a. misstolkningsrisken?
Barcelona el Flaco - El Movimiento 2-6 de Mayo
2010-01-22 18:05
Jag förstår inte riktigt ditt resonemang. Més que un club mottot har ingenting med klubbes välgörenhetsprojekt att göra. Mottot syftar på klubbens relation med Katalonien.
Valencia rågi
2010-01-22 17:59
Inte mentaliteten. Bara begreppet i sig. Barcelona är väl 1. En Fotbollsklubb och 2. En förening som sysslar med diverse problem utanför fotbollsplanen.

Jag tror man fått ett större erkännande och uppskattning för detta arbete utan sloganen "mes que un club".
2010-01-22 17:47
rågi/

Jag får intrycket att du stör dig på "més que un club"-mentaliteten i Barça. Stämmer det?
Valencia rågi
2010-01-22 17:43
tarrak// Tror du Barca skulle få ett större erkännande utan parollen Mes que un club? Och jag syftar fortfarande på arbetet utanför planen.
Barcelona barcino
2010-01-22 17:35
helloj

jag o min kompis tänkte åka o se e barce-match men vi vet inte vilke hotell vi ska boka..nån som kan ge tips på nån som ligger nära camp nou eller träningsannläggningen?
Barcelona Hetfield
2010-01-22 16:56
tarrak

Ja, tyvärr så tolkar människor det på samma sätt, det är ungefär så med låten "No woman, no cry", vissa tolkade det som : Om det inte finns några kvinnor, så gråter ingen (vilket låter otroligt fel)

Men det ska ju förstås vara : Nej kvinna, gråt inte

Ja, det blev lite OT, men det är roligt hur folk tolkar saker
Barcelona L.A.M. Nr 10
2010-01-22 16:26
Joan Gamper

Jag skulle såklart vilja det, men samtidigt vill man ju att Henry ska komma gång. Men han borde defenitivt få minst 20 minuter.

Men jag tror att Pep inte chansar och väljer att spela med Titi. Med antingen Pedro eller Bojan som inhoppare i slutet av matchen, vare sig det går dåligt eller bra.
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-01-22 15:41
Tror ni på Bojan imorgon ?
Barcelona tarrak
2010-01-22 15:35
rågi//

Känns som att Mes que un club-uttrycket är ett av de mest missförstådda och misshandlade fenomenen här på Svenska Fans. Det innebär inte som vissa verkar ha fått för sig att man anser sig vara bättre eller större än andra klubbar utan handlar mer om att FC Barcelona inte bara är en idrottsförening, utan en folkrörelse med tydliga kulturella och politiska inslag. Under många år var exempelvis Camp Nou ett av de få ställen där man ostraffat kunde visa katalansk nationalism eller ens prata katalanska. Än idag så är det många som ser Barca som en pacifistisk armé, som slåss mot centralmakten.

Utöver detta så jobbar man med sociala frågor på ett helt annat sätt än vad som är brukligt i andra klubbar. Omfattningen av de biståndsprojekt man jobbar med är ovanligt omfattande och FN har vid ett flertal tillfällen framhållit Bracelona som idrottsvärldens föredöme.

Det finns naturligtvis många fler anledningar till varför Barcelona går under den här parollen, men jag hinner inte mer nu. Hoppas att du har fått din nyfikenhet stillad.
2010-01-22 15:03
Hetfield/

Den heter "Mi vida es el Barça".

rågi/

"Vad tycker ni om Barcas framförhållning vid sidan av fotbollsplanen?"

Menar du under Laporta-eran, eller rent historiskt?
Barcelona Pedrito
2010-01-22 14:53
Ämne: Det var ett försikti....
Det är väl mentaliteten. Hur man lever och andas barca, Hur man jobbar med välgörenhe´t och föregår med gott exempel.
Barcelona westinho
2010-01-22 14:50
El Capitano

Jag sa till honom att jag inte var mod så han fick ta det med någon annan..

Jag ville bara berätta för honom om reglerna eftersom han är ny här, så att han inte blir spärrad. Det är väl bättre att någon gör det än att låta honom fortsätta "bryta mot regler" tills moderator säger till honom.

Menade inget illa...
Valencia rågi
2010-01-22 14:47
Det var ett försiktigt svar. Vad är det som gör Barca till mer än en klubb till exempel?
Barcelona Sempre Culé
2010-01-22 14:45
Ämne: Vad tycker ni om Bar....
Exemplarisk.
Barcelona Sempre Culé
2010-01-22 14:42
Svarade på fel inlägg...
El_Capitano
2010-01-22 14:41
westinho

Varför leker du mod när du inte är det? Låt riktiga admins ta hand om såna saker, hoppas du förstår jag menar. No hard feelings..
Jag tycker att det va en trevlig läsning och brukar alltid följa den bloggen som är väldigt intressant.
Heller att tipsa om vettiga blogg än att läsa onödiga inlägg som handlar om varken Barca eller fotboll.
Sen Sempre Culé är 44 år och vet nog vad är rätt och vad är fel..
Valencia rågi
2010-01-22 14:40
Vad tycker ni om Barcas framförhållning vid sidan av fotbollsplanen?
Barcelona westinho
2010-01-22 14:26
Det är inte tillåtet att länka sin blogg eller liknande, det räknas som reklam. Men jag är inte moderator här så du får ta det med någon annan.
Barcelona Sempre Culé
2010-01-22 14:22
Ämne: Sempre Culé

Ingen....
westinho,

Jag har gett länktips. Är inte det tillåtet?
Det är en förfrågan alltså. Om det inte är tillåtet, så let me know. Och i så fall är jag ledsen om jag överskridit reglerna.
Barcelona westinho
2010-01-22 14:18
Sempre Culé

Ingen reklam tillåten på forumet..
Annons: