/spanien/barcelona/forum/16147.aspx/spanien/barcelona/forum/16147.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Pep.G
2010-03-15 17:59
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Njaa, att säga att Sergi är en bättre passningsspelare än Yaya är lite för magstarkt.
Gaby
2010-03-15 17:59
Tack:)
SLarsson
2010-03-15 17:58
Gaby

Kolla mitt länktips.
Gaby
2010-03-15 17:57
Ämne: SLarsson/

Den vid....
Kan du skicka länk på den roliga videon?
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-03-15 17:52
Jag föredrar Busquets i startelvan just nu. Yaya känns mycket otränad, han slarvar mycket och känns mycket tyngre i stegen.

Busquets är en underskattad spelare, han är i världens bästa landslag och förtjänar mer respekt än vad många här visar honom.

Vad han gör bättre än Yaya är: han är rörligare, han är bättre passningsspelare, han löser pressade situationer bättre då han är lite mer snabbtänkt.

Yaya däremot, han är starkare än Busi, han är mer brytningssäker och är bättre i offensiva rusher med bättre skott och understöd till anfallet.

Det är en smaksak och vi får helt enkelt lita på Pep. Men Busquets har mycket bättre form än Yaya idag.
Barcelona Los Cules
2010-03-15 17:45
Någon som kan visa en länk där man kan se om matchen från igår ?
SLarsson
2010-03-15 17:41
Barcadinho.

Tack så mycket. Känns roligt att någon uppskattar mina filmer.
Barcelona Barcadinho.
2010-03-15 17:40
SLarsson/

Den videon som du gjorde för drygt en månad sen som hade många roliga episoder var verkligen kul och vi fick skratta jätte mycket här hemma.
Särskilt den där med ballongen som flög mot Uniteds bänk.
Kul att det finns folk som håller på med sådana saker. Tummen upp för dig.
SLarsson
2010-03-15 17:37
AzizWaysi

Haha!
Barcelona Barcadinho.
2010-03-15 17:36
Det var en sekvens igår med Zigic som jag hoppas att vi slipper se igen.

När vi tappar en boll i mitten av planen, våra två mittbackar står otroligt högt upp och hoppas på en offside, och en dubbelpass av motståndarna lämnar en anfallare helt ensamt mot Valdes.
Det har sket många gånger exakt samma sak, inte bara igår.
Som tur är så slarvade Zigic chansen.

Den här sekvensen fastnade i mitt huvud från matchen igår och jag har svårt att bli av med den, även om jag försöker tänka på roligare sekvenser.
Barcelona AzizWaysi
2010-03-15 17:29
SLarrson se länktips.
SLarsson
2010-03-15 17:25
Barca4eva

Tack så mycket!
Barcelona Barca4eva
2010-03-15 17:14
SLarsson

ännu en bra video av dig :D
Barcelona el Flaco - Fuerza Chile!
2010-03-15 17:04
"Så här såg Valencias målvakt och försvar ut för Messi".

Länktips.
Barcelona tarrak
2010-03-15 16:58
Ämne:
Att Zlatan skapar ....Bojan var iskall igår, men jag tycker nog att Zlatan har gjort en hel del matcher där han varit minst lika osynlig. Så den enda slutsatsen man kan dra av gårdagens match är väl att andra halvleks anfallstrio är den bästa vi sett på ett bra tag i Barcelona.
Barcelona kallesiete
2010-03-15 16:53

Att Zlatan skapar mer oreda för ett försvar än t.ex. Bojan blev förhoppningsvis glasklart för samtliga igår.
SLarsson
2010-03-15 16:50
Hey, jag har gjort en ny film som jag vill att ni ska kolla på. Den är om alla unga talanger runtom i världen. Det finns några barcalirare med där. Så säg gärna vad ni tycker om den.

Tack!
Barcelona Barca4eva
2010-03-15 16:45
Någon som kan länka HELA valencia matchen?

tack i alla fall BARCA - TIKI TAKA - LA MASIA
Barcelona BlueRed
2010-03-15 16:26
Veckans EuroTalk. Tydligen så kan man se programmet redan nu, behöver inte vänta till 18.00. Man ändrar tydligen någon siffra i adressfältet och då funkar det att se programmet redan från 14.00.

Enjoy!
Barcelona Los Cules
2010-03-15 16:15
KLagar inte säger bara att Toure är bättre och att han förtjänar att spela mycket mer.
Barcelona westinho
2010-03-15 16:14
Kan ni sluta klaga på Busquets? Vi har haft denna diskussionen förr, det räcker nu. Det är väl knappast Busis fel att han får speltid. Han är född 88, vad förväntar ni er?
Barcelona Los Cules
2010-03-15 16:08
Jag väljer Yaya Toure före Busquets varje dag i veckan, vad har Busquets som är bättre än Toure? Antingen så ser Pep något speciellt i Busquets eller så vill han bara spela Busquets för att ha en spelare som är en egen produkt eftersom att ingen vettig tränare hade valt Busquets före Yaya.
Barcelona BARCA - TIKI TAKA - LA MASIA
2010-03-15 15:46
Ämne: Intressant läsning o....
exakt håller med dig till fullo !
Barcelona Koeman!!
2010-03-15 15:43
Ämne: Så tjock toure har b....
Han tröstäter för att en mycket sämre spelare tagit hans plats. Tråkigt :(
PS
2010-03-15 15:42
Intressant läsning om Z och Higuain. Som någon skrev tidigare så är kraven på lag och spelare skyhöga i ett lag som Barca, precis som sig bör. Barca är en maktfaktor i världsfotbollen. Men ibland är kraven lite orealistiska. Z gör sin första säsong och har gjort det helt ok hittills (en fantastisk början och en sämre period nu). Men fakta kan inte förbises, Z har gjort viktiga mål, ffa i El classico och inte minst målet mot Stutgart (detta mål är viktigare än vad många verkar förstå, fråga bara Real Madrid fansen och de kan intyga vikten av ett bortamål!). Arttikeln nämner att med Z vinner laget i 85% av fallen och 50% utan honom. Detta fakta kan inte bortförklaras! Pedro och Bojan i all ära men de står sig lätta mot ett bra försvar och det såg vi prov på igår.

Vad jag vill komma fram till är att tålamod är en bristvara (återigen är RM ett bra eller rättare sagt dåligt exempel på detta). Men form kan variera, men inte talang, och Z har mycket kvar att ge.

Slutligen, det är inte dussinspelare RM har tagit in, konstigt vore annars om det inte vore helt jämt i racet om ligaguldet!
Barcelona Koeman!!
2010-03-15 15:42
Ämne: Lätt att bara berömm....
Busquets tänker snabbare och är elegantare än Toure? lugn i bussen. Toure är klasser bättre än busquets, det kan ingen säga emot.
2010-03-15 15:40
Ämne: Nån som vet var man ....
jag garanterar att detta videoklipp om futbol club barcelona kommer hjälpa i framtiden den är helt enkelt fantastiskt den handlar om champions league 08/09 när du har dålig dag kolla på detta klipp FC BARCA i vått och torrt!
Barcelona Lokmaninho ( Nr 1 )
2010-03-15 15:28
Nån som vet var man kan ladda ner

FC Barcelona 5-2 Lyon?

Tack för svareeeeeeeeet
2010-03-15 15:10
problemet med oss "cules" om vi ens är det vissa av oss, vi har fått så jävla höga krav efter att vi har vunnit allt som går oo vinna o det fantastiska spelet, 6-0 vinsterna vi radade upp oo matcherna mot bayern , united och lyon i champions league gjorde så alla fick rgasm, men om det inte vore för reals miljardbygge hade vi fan redan säkrat ligaguldet kolla bara på poängen vi och real har gjort fantastisk säsong poängmässigt man får inte tappa det är mkt värre än premier league för att där tappar dem varannan match.. om vi gjorde sånhär säsong för 2 år sedan så hade vi enkelt tagit hem ligaguldet men du måste inse att nu är racet på allvar mellan oss och real även om vi inte spelar lika bländande fotboll så finns det matcher där motståndarna känner till vårt spel och spelar med 11 defensiva man t.o.m. målvakten står ju bakom målet så defensift kör de mot oss plus att nu har de extra koll på xavi , iniesta m.m. men det är det vi har ibra till , lugna ner spelet , hålla i boll och i fall det löser sig så har vi luftalternativ , fasta situationer ..
2010-03-15 15:04
barca4eva där har du länk !

och joan gamper allt handlar om marginaler igår gjorde messi hattrick utav ingeting nästan, alltså han fixa det själv igår, det är så ibland missar man ibland sätter man alla baljor han missa ju fan 2-3 bra lägen innan ..

och angående zlatan så kmr det släppa haha du kan inte allvarligt tro att en som zlatan sänker oss när han i själva fallet är i en formsvacka..jag vill bara tilläga HENRY FABULOUS IGÅR !!!
Annons: