/spanien/barcelona/forum/16142.aspx/spanien/barcelona/forum/16142.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-01-20 22:12
The Reporter

Bollen studsa lite när han skulle skjuta och han va inte beredd direkt. Jag var mycket kritisk mot den missen, men hallå minns ni hans super klack mot Italien eller mot Bologna jag kan ta upp fler.
Barcelona The Reporter
2010-01-20 22:06
Jag fattar inte hur folk här inne säger att Zlatan har varit en flopp. Några vill sälja honom och hämta Villa m.m .

Hallå? Killen har gjort 11 mål på 17 matcher i hans första säsong.

Hur kan man snacka om att han är på väg ner för att han missade öppet mål mot Sevilla( Jag vet att det var vid den missen som alla hoppade på honom). Om ni kollar repris så ser ni att han inte är berred på att få bollen, han tror att en Sevilla spelare ska ta den, eller ni behöver inte kolla på repris om ni själva lirar fotboll. Ni vet själva hur det är när man får bollen helt oväntat, man blir överraskad va?
elbraco
2010-01-20 22:03
2010-01-20 21:57
Ta en titt på denna video! Han är verkligen STOR, de har gått dåligt sistone men han är fortfarande STOR och många blundar hans storhet.

Länk*
Barcelona Mojito
2010-01-20 21:17
Kortsiktigt spelar det ingen roll kanske, då Rosell kommer värva en eller två cracks direkt, om man tittar på hur han betett sig tidigare...

Men frågan är vad som händer sen, när det behövs truppspelare etc eller om man vill knyta till sig en talang osv.
Då bör det vara en sportchef som kan stå upp för klubbens namn och som känns äkta barcastyle.
Trovärdighet etc är A och O för att locka folk.

Det är ju inte realistiskt att tro att Barca kommer dominera som 2009 och dra till sig spelare som myror till honung.

Jag anser att den som ska vara sportchef måste vara av bra material, det är ingen post man bara tillsätter för skojs skull.
Sen har ju Rosell säkert en hel del kontakter inom fotbollsvärlden själv, men har samtidigt varit utanför fotbollens grädda i 7 år.
Barcelona el Flaco - El Movimiento 2-6 de Mayo
2010-01-20 21:10
Mojito/

Om jag ska vara helt ärligt tror jag inte att Txikis förnyelse eller ersättare spelar någon roll i slutändan. Rosell kommer förmodligen att vinna valet och han lär knappast satsa på Txiki.

Antingen tar Rosell in någon från hans läger, eller så stämmer de ryktena vi har läst och Pep blir mer av en managartyp av tränare som får mer att säga till om spelarna som köps in och säljs.
Barcelona -=FCBarcelona=-
2010-01-20 21:07
Ämne: -=FCBarcelona=-

K....
D klar jag hatar real o hatar allt de/ni gör!!
vad är annars skulle vara syftet med rivaliteten mellan lagen och fansen?
Du säger själv att du läst om nåt skit som barca håller på med i Uzbekistan, hade det inte varit barca så hade du inte brytt dig lika mkt..

D e min åsikt.
Passar d inte, läs inte.
Barcelona Mojito
2010-01-20 21:04
För min del måste det till ett väldigt känt namn med bra kontakter inom fotbollsvärlden och extremt bra förhandlingsvana för att peta Txiki från posten som sportchef.

Det som är A och O i frågan är ju hur mycket den nya/gamla tränaren får att säga till om vad gäller transferdelen. Det har ju snackats om att göra Pep till manager a la Englandstilen.

Det enda jag kan ifrågasätta är samspelet mellan tränare och sportchef och då framför allt dialogen dem emellan.
Hur funkar det egentligen?, för den biten kan jag tycka varit allt annat än okej det senaste året.

Just nu kan jag inte komma på ett namn som skulle kunna konkurrera med Txiki på posten, kan nån?
Barcelona el Flaco - El Movimiento 2-6 de Mayo
2010-01-20 20:43
Det är intressant att se skillnaden på hur folk ser på Guardiola kontra Txiki. Varenda culé har gått runt och hoppats på att Pep skulle förlänga sitt kontrakt så snarast möjligt. Det var det enda folk brydde sig om. Mer än det kommande presidentvalet, mer än någon potentiell stjärnvärvning var det Pep Guardiolas kontraktsförnyelse som var prio #1 i allas ögon. Och även om man ”bara” har kommit fram till en muntlig överenskommelse är det ingen som tvivlar på Guardiolas ord.

Däremot har det inte varit någon fokus eller diskussion överhuvudtaget om Txiki och det faktumet att hans kontrakt går ut denna sommar. Han sade idag, under samma presskonferens där Laporta meddelade nyheten om Guardiola, att han kanske lämnar klubben tillsammans med den nuvarande presidenten, men han lämnade även dörren öppen för en eventuell fortsättning.

Hur som helst, den allmänna uppfattningen man får är att ingen, eller de åtminstone de flesta, inte verkar bry sig om Txiki fortsätter som sportchef eller ej. Även om han har tagit en och annan fail under sin tid som sportchef måste man ändå komma ihåg att han har gjort ett gediget jobb i Barça de senaste sju åren.

Att bara minnas honom efter hans insats under förra sommarens tranfersfönster vore fel. Han har trots allt varit konsekvent i sitt arbete, hittat ett par guldklimpar (Touré Yaya) och han var dessutom en av de första som rekommenderade Pep Guardiola som huvudtränare till Laporta. Just Pep fick frågan under presskonferensen idag om han hade velat se Txiki fortsätta inom Barça. Svaret var kort, men tydligt: ”Ja”.

Så min fråga är; kommer ni sakna Txiki, eller skiter ni fullständigt i?
Real Madrid Raúl y Pipita
2010-01-20 20:26
petersays

Under säsongen 07-08 så var han riktigt bra och petade M. Diarra till bänken under flera månader. Men sedan håller jag med dig, han har verkligen tappat den formen han hade då. Men Gago med det där självförtroendet var underbar att skåda :)
Barcelona Mojito
2010-01-20 20:25
Bojan-Krkic11

Jag har mejlat tv4, inte fått svar ännu.

Men TVmatchen.se har både handboll OCH fotboll i sina uppgifter för tv4 sport lördag 20.00.
Real Madrid CorazónBlanco™ - Super Pipita
2010-01-20 20:21
Ämne: Ha ha....kul att läs....
Barcelona Bojan-Krkic11
2010-01-20 20:18
Hur blir det nu, visas det fotboll på tv4sport i helgen?
Barcelona petersays
2010-01-20 20:16
Ha ha....kul att läsa Madridredaktionens krönika om hur jäkla bra Gago är. Någon som minns detta?

http://www.youtube.com/watch?v=PlK5iqA0V74

Inget ont om Gago, har inget principiellt emot honom alls som fotbollsspelare - förutom att han spelar i Madrid då. Men så jäkla bra har han väl inte varit under sin tid i Madrid som artikeln ger sken av. Enligt vilken han raderat borta hela jäkla barcelona vid flera tillfällen.
2010-01-20 20:13
Zizou_spars

Jag tror att du vet vad jag syftar på. De är fansen som påstar dessa uttalanden.
2010-01-20 20:11
Ämne: Är de inte "Rea....
Nope..
Real Madrid Zizou_spars
2010-01-20 20:09
Joan Gamper 1899

Det är väl knappast Real Madrid som klubb som påstår det?
2010-01-20 20:07
Är de inte "Real Madrid" som säger att vi åker till Uzbekistan för pengarna och tar från dom fattiga ? hmm, ja detta är Real Madrid CF vi snackar om och man skall respektera dom vad som än händer.
Barcelona petersays
2010-01-20 20:01
" elbraco: 22 är ingen *hög* ålder direkt. "

Precis, han är ett år yngre än Pedro, som precis blommat ut.
Barcelona petersays
2010-01-20 19:59
el flaco & Casablancas
Ahh tack så mycket, det redde ut en hel del.

Boven i dramat här är, precis som väntat, goal.com. Enligt dom så har ju Muniesa mer eller mindre blivit promotad till a-laget, men så är inte fallet - och benämningen "a-lagskontrakt" är nog väldigt missvisande.

Proffskontrakt, absolut. Men han kommer spela i Atletic resten av säsongen. Möjligtvis får han en eller två matcher på slutet beroende på om ligan är avgjord till någons fördel eller inte.

Summa sumarum: proffskontrakt är inte detsamma som a-lagskontrakt.
Barcelona ihefsu
2010-01-20 19:59
elbraco: 22 är ingen *hög* ålder direkt.
elbraco
2010-01-20 19:51
Jeffren 22?? Late bloomer får vi hoppas...
2010-01-20 19:50
-=FCBarcelona=-

Klart du tror att det är smutsigt bara för att det handlar om Real Madrid. Vissa måste lära sig vara objektiva.. Dessutom så har jag läst några artiklar för ett tag sedan om Barca och skumma affärer i Uzbekistan.. antar att du vägrar tro på det.
Barcelona FC Barcelona en Mi Corazón
2010-01-20 19:49
Kanske har detta tagits upp tidigare men skriver det ändå Jeffrén fyller 22 år idag, Grattis och hoppas det blir fler minuter för hans del av det som är kvar av säsongen
2010-01-20 19:44
Ämne: "It motivates u....
pengar från oljeförsäljning är inte lösningen, de löser problem med andra problem!

men jag tror på det jag vill och du får tro annat om du vill..
Barcelona Casablancas
-=FCBarcelona=-

Precis som obbe säger så skänks vinsten till välgörenhet. Så någon smutsig handling av Real Madrid är det inte..

Saman.

Precis.
Barcelona Saman.
Dessutom står det väl 1-1 eller?
Real Madrid obbe
2010-01-20 19:39
"It motivates us extra to know the prooceeds from the match will be donated in their entirety to help those affected by the catastrophic floodings in Albania. We are proud to be here."

Jag vet inte om det är att sjunka lågt när pengarna för matchen skänks till behövande i albanien.
2010-01-20 19:33
wow hur lågt kan real sjunka???
de spelar matcher för att få in några miljoner euro och samtidigt sponsra nåt oljebolag!!
så jävla smustigt lag, ironiskt nog har de vita kläder.. dessutom ligger de under med 1-0 just nu i Taco Oil Cup!!
Barcelona Casablancas
2010-01-20 19:25
petersays

Någon förläning av år blev det inte heller. Hans förra kontrakt skulle gå ut sommaren 2011, desamma med hans nya. Så nog skrev han på ett proffskontrakt.
Annons: