/spanien/barcelona/forum/16141.aspx/spanien/barcelona/forum/16141.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona petersays
2010-01-24 10:57
Ang. matchrapporten:

"Ett byte som på förhand såg konstigt ut för mig. Chygrynskiy byttes in i den 79:e minuten istället för Keita. Milito var ju redan på plan så vem fick ta den defensiva mittfältsrollen - jo, Chygrynskiy. "

Säg till om jag är ute och cyklar men efter bytet hade vi följande uppställning i defensiven.

Alves-Chyg-Milito-Abidal
---------Puyol---------

Alltså, det var Puyol som tog pivotérollen, inte Chygrinskiy
Barcelona Barca_4_lajjf
2010-01-24 10:39
Messi har gjort mål mot alla lag i ligan förutom Villarreal :)

Dessutom har han gjort mer än dubbelt så många mål som Ronaldo :)
Barcelona PuyolTheLegend
2010-01-24 02:22
Tycker det är bättre att Zlatan har sk. svacka nu än senare. Ohh Zlatan är inte Eto fast många kanske vill att han ska ta "samma löpning/jobb" som Eto.

Jag har inget emot att Zlatan inte "presterar" (vilket han enl mig gör ändå) och avgör istället viktiga matcher senare under säsongen, tex en semi el varför inte en final i CL.
Barcelona Sempre Culé
2010-01-24 02:09
Ämne: Joan Gamper 1899
....
Jag är benägen att hålla med! Bra användarnamn förresten.
Barcelona Sempre Culé
2010-01-24 02:07
Ämne: Vem tycker ni är bät....Det är en omöjlig fråga att svara på då lagen spelar helt olika fotboll.
Barcelona Sempre Culé
2010-01-24 02:05
Ämne: Pep.G

Självklar....
Nä, Xavi är en mognare spelare som utvecklats enormt under det gångna året, enligt min uppfattning.
Barcelona Mo-barca
2010-01-24 01:13
Vem tycker ni är bättre Zlatan i form eller Ronney som nu.
Barcelona MESSI LEKER
2010-01-24 01:08
shittt fann vaa synd om filipe ...man får känslor direkt o mina tankar går till filipes familj o hela deportivo samt till deras supportrar ..
krya på dig .. hoppas vi får se se dig filipe inom en snar framtid .
må gud hjälpa dig o vara med dig alltid o hoppas gud ger dig styrkan o vilja att kämpa tillbaka

tankarna går till alla i Deportivo
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-01-24 01:05
Pep.G

Självklart att Xavi är så som du beskriver honom, men just nu så är de Messi, Iniesta, och Puyol sen Xavi. Ta Puyol som exempel han har räddat oss nästan varje match. Messi då han är en galning. Iniesta ja han dribblar tar sig förbi gör asisster och öppnar spelet till sina lagkamrater. Xavi är den som styr han är geniet, men ni måste hålla med Xavi är inte som förra säsongen.
Barcelona tano
2010-01-24 01:00
Ämne: Dags att bänka zlata....
Fanns en spelare som hade längre svacka (än så länge) i höstas. Minns du vem det var? Jo vår alldelles egen Messi. Vad gjordes? Han fick spela... Och se vilken form han är i nu? Skulle Messi då ha bänkats för att han inte var i form ett tag?

Nu har Messi mycket mer boll och mer möjligheter, eftersom han också skapar dem chanserna på sin kant, men hur många frilägen missade han inte? Nej det kommer snart viktiga matcher då kan en Z i form behövas.

Värre skulle det vara om Barca förlorade och inte klarade sig utan en anfallare i form. Då skulle nog varken Zlatan eller Henry spela nästa match. Som tur är ser läget inte ut så.
Barcelona Pep.G
2010-01-24 00:55
Joan Gamper 1899

Xavi är före än alla dem. Sure Iniesta är min favoritspelare i dagens Barca, men det finns ingen mittfältare i hela världen som håller Xavis klass och det har ingen gjort på riktigt länge, om man borträkna Zizou. Av 22 spelare på plan, så är det endast han kan som bestämma bolltempot i Barca. Han höjer bolltempoot när han anser det vara bra, och han sänker det när han anser det vara bra. Finns ingen fotbollsspelare i hela denna vida värld som har den speliintelligensen som han har.

J.Zanetti sa efter Barca-Inter matchen att han aldrig har skådat en spelare som Xavi, och det är en spelare som har varit med länge som har mött alla storspelare som säger så. Det säger allt om kung Xavi.
Deportivo Creus
2010-01-24 00:53
Fy fan vad tråkigt med Filipe. Ligans bästa ytterback den här säsongen i mina ögon. Så fruktansvärt tragiskt.
Barcelona Sempre Culé
2010-01-24 00:48
Ämne: Hetfield

Myntet h....Jag håller helt med! Jag vill också se mer av Bojan iställer för Henry som är i så dålig form.
Chygrynsiy är väl heller inte helt i form. På de få minuterna han fick, gjorde han två felpass i backlinjen - vilket kan vara förödande - om jag minns rätt. Börjar likna Bogarde...
Visst var Bogarde katastrofal? Van Gaal(en) också å andra sidan. Jag har följt klubben i många år, men kan inte minnas att jag varit så likgiltig som när vi vann med Gaal(en). Jag minns Venables mycket bättre!
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-01-24 00:44
Vilekt mål av Alves, Herregud!

Zlatan vill så mycket, men jag tycker ändå att han har skött sig fint. Under hösten var han en av Barcas viktigaste. Här kommer en fråga.

Vilka tycker ni är dom viktigaste i Barcelona just nu ?

Så tycker jag.....

1. Messi

2. Iniesta

3. Puyol

om nån undrar varför ja inte tog Xavi ? jo han har inte presterat bra sistone. Men han är 4:a.
Barcelona Meessii10
2010-01-24 00:33
Fett synd om Filipe! Hoppas Deportivo är inställda på att vinna över Real för Filipes skull!
Valencia rågi
2010-01-24 00:21
Ni tycker inte att det är lite pinsamt att inget annat lag lyckats besegra Barcelona(i ligan), trots att ni inte spelat lika bra som förra säsongen (om det ens är möjligt)?
Barcelonistas
2010-01-24 00:15
rågi

jag tycker många positiva överaskning har hänt i ligan. malis är ett exp och så gött att valencia är tillbaka i gammal go form. sen är real starkare iår ochså.
Valencia rågi
2010-01-24 00:13
Vad tycker ni om primeran hittills denna säsong, utöver Barcelona?
adil,
2010-01-24 00:08
Hetfield

Myntet har väl i det här fallet ytterligare en sida. Trots denna överlägsenhet, med Ibra och Henry ur form, så får Bojan inte komma in förrän i minut 80. Inte första gången heller. Man kan tycka att Guardiola kan ge Bojan lite mer speltid än 10 minuter iallafall. Detta särskilt i förmån för Henry som inte ser sina bästa dagar just nu. Även om han är på uppgång igen.

Nu gör väl Bojan inte heller allt för bra ifrån sig när han väl får speltid och är ute på planen. Men man ser ju hellre Bojan komma in än att se Henry klampa omkring i 90 minuter när vi leder överlägset och leker fotboll. Visst, Henry måste spela sig i form. Men i den matchbild som utspelade sig i kvällens omgång ville jag se mer av Bojan i andra halvlek.
Barcelona tarrak
2010-01-24 00:06
Ämne: En kort fråga till n....
Min erfaranhet är visserligen begränsad, men så vitt jag vet bör det inte vara några problem om man ligger på. När jag köpte till Bayern i förra säsongens kvart kunde man välja och vraka och en kompis som var på semin mot United året innan lyckades utnyttja sitt medlemskap för att köpa riktigt bra biljetter trots att matchen blev slutsåld. Men det är klart, får vi Madrid i semin blir det nog svårare.
Barcelona Sempre Culé
2010-01-24 00:01
Ämne: Rambla

Många ser ....
Ja säger som någon sa att hur tunn du än gör pannkakan så har den två sidor...

När det gäller formsvackorna som våra anfallare är inne i, så är det egentligen inget problem, så länge vi spelar vårt spel. Det bygger inte bara på anfallare, utan på hela laget. Därför kan vi vinna när en spelare är i en svacka. Värre vore det om vi var helt beroende av Ibra...
Barcelona WeBBeR
2010-01-23 23:59
Barcelonistas:

Ne det tror jag inte dom skulle göra! Tar dom det bara på rätt sätt så tror iaf jag att det skulle vara lyckat :P
Barcelona Kim
2010-01-23 23:57
¡Ánimo Filipe!
Det smärtar i hela min kropp att behöva se denna skada på Filipe. Jag känner igen smärtan själv. Bilder som tidigare varit suddiga är nu klarare än någonsin. Manuel Pablo ligger på gräsmattan. Skenbenet är av. Foten hänger. Jag har sett det förut.

Dagens seger betyder ärligt talat inte mycket idag. Det smärtar i hela mig.

Kämpa, Filipe!
Barcelona WeBBeR
2010-01-23 23:56
Rambla~

Jo kanske, men det kanske bara är jag, men tycker zlatan har sätt lite lojut dom sista matcherna?
Barcelonistas
2010-01-23 23:55
WeBBeR

lol..

de är bättre att dom spelar så dom hittar formen.Om dom börjar på bänken gör dom bara sämre lol.
Barcelona Rambla~
2010-01-23 23:54
WeBBeR

Det kanske gör båda gott om de istället får jobba sig i form genom speltid? De försöker ju verkligen. Det måste kännas skönt att också ha Peps förtroende.
Barcelona WeBBeR
2010-01-23 23:52
Ne men seriöst så tror jag både henry och zlatan skulle må bra att få starta på bänken 1-2 matcher
Barcelona Rambla~
2010-01-23 23:52
Ämne: Rambla~: ironi.. iro....
Ok. Svårt att avgöra så här på ett forum från någon man inte känner, men om du säger det så.
Barcelona Hetfield
2010-01-23 23:51
Mallorca kommer att tappa en hel del om Aduriz sticker till Wigan, Martinez verkar vara väldigt förtjust i Aduriz

Depor kommer nog inte kunna klara sig en längre period när Guardado är ständigt skadad, nu är också Filipe skadad

Atletic Bilbao litar alltför mycket på om Llorente har en bra dag eller inte, men jag håller tummarna att de lyckas, de förtjänar verkligen det, vilken publik!

Och sist men inte minst, Atletico de Madrid..ja, de är ju trots allt Patetico, enough said , men vi får se helt enkelt
Barcelona NoGo™
2010-01-23 23:51
Fin gest av Depor spelarna måste jag säga, otroligt synd för Filipe som själv siktade på att komma med till VM.
Annons: