/spanien/barcelona/forum/1614.aspx/spanien/barcelona/forum/1614.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona FCB_Messi
2015-12-01 22:31
Vi behöver inga ersättare till MSN.. Det har vi redan.. Arda för neymar , både Sergio Roberto och Vidal kan spela till höger . Så tack men nej tack till nolito.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona ElRaval
2015-12-01 22:18
Vad tror folk om Deulofeu då? Istället för Nolito menar jag. Nolito håller högre kvalitet (läs: mognare) än Gerard för närvarande tycker jag, men varför ska vi betala så pass mycket för en korttidslösning. Nu när Deulofeu bevisligen håller i Premier League kommer hans värde gå upp och oavsett ifall han lyckas hos oss eller ej så kommer hans värde att vara högt och PL-klubbarna kommer vilja spendera pengar på honom. Löjlig förstärkning av honom precis när skriver detta, hehe.. Vi har väl en återköpsklausul på 90 miljoner ungefär? Lika bra att utnyttja denna innan det är försent.
Barcelona 1.70-ligan
2015-12-01 22:15
Vi har redan ett extremt bra lag och får Arda och Vidal i januari. Anser att det räcker . Annars blockeras bara någons dörr utan att han förtjänar det.. Möjligen kan sandro och munir lånas ut och ersättas med en gammal räv på ett kontrakt över max 2 år
Barcelona Junta Dimision
2015-12-01 22:02
@Liunil Masse:

Hade inte Sergi Roberto tagit det där stora klivet så hade jag varit öppen för en värvning av Nolito, men så som det känns nu + Arda och Aleix Vidal i januari så är det i mitt tycke inte nödvändigt. DOCK tycker jag att vi ska värva en "Henrik Larsson" typ som komplement, där hade Eto'o varit drömmen.
Barcelona Liunil Masse
2015-12-01 21:37
Vad säger ni om Nolito i Januari? Överflödig eller ej? Tycker vi ska värva honom då vi behöver en given poängspelare ifall (gud förbjude) någon av MSN skadar sig. Laporte hoppas jag på i sommar.
Barcelona Andresito
2015-12-01 21:24
@ElRaval:

Yes, ett riktigt fint solo-mål och en fin assist efter ett par kvicka överstegsfinter.
Barcelona Smogen
2015-12-01 21:19
Det är många som glömmer bort att fotboll i grund och botten handlar om en enda sak och det är underhållning. Vi vet alla att det egentligen är helt meningslöst ur alla perspektiv utom ett att sparka en boll på en gräsmatta in i ett nät. Det finns bara ett värde och det är att det är underhållande att se på. När man då klagar på Neymar och att han håller på med konster och dribblingar som är provocerande. Då har man ju totalt missat vad man håller på med.
Barcelona ElRaval
2015-12-01 21:18
Tydligen så briljerar Deulo just nu. Någon som sett?
Barcelona El Tridente
2015-12-01 20:55

När Neymar dribblar så håller han sina motståndare på avstånd.

Vad ska han göra t.ex nere vid hörnflaggan i 88.de min? Stå och vänta på någon ska ta bollen? Han väljer att utmana och på så sätt tar han sig förbi och behåller bollen eller så blir han nersparkad.

Han har en farlig spelstil med tanke på att många spelare fegar med att dribbla då de är rädda för att bli allvarligt skadade.

Ett bra exempel är Cristiano, se hur han spelade i United och hur han spelar i Real.

Han gick från att vara en dribbler av absoluta världsklass till att bli en farlig målskytt som endast väntar på att springa in bollar i straffområdet.

Jag hoppas att Neymar aldrig slutar med sin spelstil.

Men man måste va medveten om att han kan råka ut för allvarliga skador.
Barcelona Nemesis 10
2015-12-01 20:36
Nu går Manolo Sanchis ut och säger att han förstår varför Isco sparkade Neymar i el clasico eftersom som att han tror att Neymar gillar att provocera sina motståndare med sin spelstil.

Asså jag håller på att få fnatt, vad är det jag har missat egentligen? Det är inte första gången man hör någon från Spanien klaga på att Neymars spelstil är provocerande vilket är helt sjukt egentligen. Vad fan ska Neymar göra liksom? Ska han be om ursäkt för varje spelare han fintar bort på plan för att inte riskera att bli söndertacklad och sparkad? Är det Neymars fel att försvararna inte hänger med när han dansar sig fram?

Det roliga är att dom som har uttalat sig om Neymars spelstil är helt allvarliga i det dom säger och tycker att han ska sluta med sin "provocerande" spelstil vilket är helt galet. Vem fan hade inte utmanat andra spelare hela tiden om man hade Neymars teknik? Ingen...

Är det någon här inne som förstår sig på dom här uttalanden om Neymars spelstil? Har folk redan glömt bort Ronaldinhos och Ronaldo de Limas dagar? Var det någon som sa ett ord när dom gång på gång förnedrade motståndarna på planen.?
Messi borde ju ha fått fängelsestraff för det han gjorde mot Boateng i CL med miljontals tittare om man ska resonera som Manolo Sanchis.

Hur kan man inte bara njuta av den fotbollsmagi som Neymar bjuder på vecka ut och vecka in? Han är en av få spelare kvar som faktiskt bjuder på underhållning, varför ska man kritisera det som att det är något fult?

Snälla Neymar sluta ALDRIG med det du gör på planen, för jag njuter!!
Barcelona 100% AntiMadridista
2015-12-01 19:27
Ter Stegen har fått knäskada! :(
Barcelonismo
2015-12-01 16:57
Tydligen så har Dani Carvajal drabbats av en muskelskada i sin vänstra ben och förväntas därmed att vara i ca 1 månad. Givetvis tråkigt för spanjorens del, men samtidigt är det ett enormt avbräck för Madrid. Men eftersom att de möter lätt motstånd på Bernabeu under hela december, så lär Madrid tyvärr vinna med största sannolikhet. Däremot möter man Villarreal på bortaplan, vi har helt enkelt hålla tummarna för att dom kryssar/vinner mot vår största antagonist.
Barcelona Davids3
2015-12-01 16:10
@Liunil Masse:
2.40, även om man ser reprisen om och om igen så luras man vartenda gång :'D
Barcelona Davids3
2015-12-01 16:06
@LeoMessi:

Ouf det där minns jag. Det var tungt att svälja det, jag älskade också Toure. Men som du säger så förstod man det valet med tiden.
Barcelona The Octopus of Badia
2015-12-01 15:50
Heywood

De någorlunda svåra bortamatcherna som återstår under andra halvan av ligasäsongen är endast Real Sociedad, Villarreal och Málaga. Ska dock tilläggas att vi har Espanyol borta i början av januari som aldrig är lätt, och självfallet Valencia nu till helgen att räkna in.
Barcelona neymar JR
2015-12-01 15:45
Busken är världens bästa defensiva mittfältare och har varit det ett tag. Men det komiska i det hela är han använder endast 75% av sin talang som pivote Hans offensiv har dolts men den grabben har ett öga för att agera framspelare med. Hade han tagit sig för mer offensivt så hade han varit världens bästa mittfältare Hans teknik, passningsspel och kreativitet sticker tyvärr för sällan ut pga hans position
Barcelona MrKnowledge
2015-12-01 15:34
Ett litet tilläg: ja jag blev också lite sne när pep började spela Sergio ist för Yaya men tur att jag inte är tränare! Tack Pep!
Barcelona MrKnowledge
2015-12-01 15:32
Denna Sergio busquets vilken spelare! förstår inte hur världen kan förneka honom visst han kanske lägger sig lätt ibland men vem gör inte de i de situationer han oftast är i? Men som sagt vi cules måste njuta av en så teknisk taktisk skicklig def mitt. Jag brukar skratta mycket när jag ser barcelona och framförallt åt busquets, de ser så lätt ut de han gör så de får mig och skratta (av lycka) njut av världens mest eleganta defensiva spelare mima vänner! over n out
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2015-12-01 15:23
En annan sak.

Ni minns när spelschemat kom ut och det visade sig att vi hade alla tuffa bortamatcher på bortaplan. Athletic, Atletico, Madrid, Celta, Sevilla, Madrid och Valencia.

Liten trupp, avsaknaden på spelare, skada på Messi och många matcher och många trodde väl att tanken var att vi bara skulle överleva till januari tills Arda och Vidal blev spelklara.

I helgen möter vi Valencia. Vi är fyra poäng före Atletico och sex före Madrid.

När ligan vänder igen har vi alla tuffa matcher på hemmaplan. Ligan är vår att förlora. Det är bara så. :-)
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2015-12-01 15:15
Vi borde verkligen sträcka på oss. Det vi har fått se senaste åren är kanske något vi aldrig mer kommer att få se igen. Xavi-Busuqets-Iniesta för några år sedan som visade oss ett mittfältsspel som aldrig tidigare skådats.

Och sen en anfallstrio som mycket väl kan gå ner i historiens bästa trio. Neymar-Suarez-Messi.

Och vi kommer säkert att få höra minsann "Hur lätt det är att träna ett sånt lag" och "Vem som helst kan spela bra med en sån trio".

Neymar som fördömdes redan på förhand att bara vara en youtube-spelare var en risk, Messi påstods ha tappat gnistan, få europeiska klubbar ville ens ta i Suarez efter att han blev avstängd av FIFA, Yaya bänkades och såldes i förmån för Busquets, toppklubbar i Europa satsade på box-to-box-mittfältare medan Barca tränade passningsspel med Xavi och Iniesta.

Det vi ser är ingenting som har uppkommit av slump. Det är hårt arbete och ödmjukhet.

Och om vår fantastiska trio. Som de alltid säger att de inte har egon tillsammans, att de har kul när de spelar tillsammans det syns. Det är något Real Madrid-fans istället borde titta djupt i sig själva.

James har star quality. Varför misslyckas de få honom att spela ut hela sitt register? Varför blev Bale värderad till en miljard samtidigt som han spelar som en Segunda B-spelare? Varför kan inte Ronaldo förstå hans brister?

Skillnaden mellan Madrids spelare och Barcelonas spelare grundar sig i slutändan på fotbollsintelligens. Vår trio där framme har en oändlig talang, men det är deras fotbollsintelligens som ger oss möjligheten att skörda alla titlar.

På tal om trion och tidernas bästa. En Madridjournalist påstod häromdagen att den bästa trion i världshistorien var: Maradona-Batistuta-Valdano.

De tre spelade aldrig tillsammans.
Barcelona LeoMessi
2015-12-01 14:38
Busquets är så otroligt jävla hal och som motståndare så måste man störa sig på honom något fruktansvärt! Han är inte speciellt snabb men tack vare hans speluppfattning och teknik så skickar han motståndarna till korvkiosken. Han står fan still och dribblar bort sina motståndare. Dessutom så är han så taktiskt fulländad man kan bli, han står alltid på rätt plats och fyllor alla luckor som övriga spelare lämnar. Nej, han är oumbärlig för oss. Kommer ihåg när jag nästan hatade honom för att han petade Toure. Jag trodde helt ärligt att Pep var lite dum i huvudet. Men nu ser jag att det var det mest korrekta beslutet som någonsin tagits.
Barcelona FCB_Messi
2015-12-01 13:57
Asså Sergio busquets . Jag bara längtar tills nästa match man får se honom spela . Det är så njutbart att se någon vara så smart och flera steg före sina motståndare. Neymar och Messi går inte att rubba . Dom är i sin egna värld . Men strax efter dom kommer Sergio tycker jag . Ingen , ingen i världen har det tänket som han har.
Barcelona A good coach is everything!
2015-12-01 13:17
Kan man se prisutdelningen någonstans ?
Barcelona neymar JR
2015-12-01 13:12
Neymar: "Ramos saying we should enjoy this moment because you never know how long it's gonna last? Well, we're enjoying it a lot.. (laughs)"
Barcelona Den vise mannen
2015-12-01 12:23
Masse Jag så oerhört svag för den mannen. Hans sulfinter och vändningar, is to die for. Lätt världens bästa def.mitt och har varit så i många år. Tack för länken! Den gjorde min lunch!!
Barcelona Liunil Masse
2015-12-01 10:22
Sergio Busquets - Mastermind Världens bästa defensiva mittfältare. Njut!
Barcelona Krabban94
2015-12-01 08:56
@Andresito:

Han blir ju utbuad på Bernabeu också?
Barcelona neymar JR
2015-12-01 08:34
Valverde (coach Athletic): "Aduriz is getting better every year. He's a gem, we're lucky to have him. I hope Barça doesn't sign him..." ?!?!? Snacka om att ha plan b!
Barcelona Barcadinho.
2015-12-01 07:52
Ang Montoya - svårt för honom att få speltid. Det är inte första gången det händer att utlånade spelare hamnar på bänken nån annan stans än på CN. Satt och pratade med sonen varför det är så svårt för många att ta det allra sista steget i toppfotbollen. Inte lätt att svara på. Det beror tom på tur. Vissa lyckas efter en lång mognads/erfarenhets period. De flesta hamnar i lägre nivåer (som också är bra egentligen). FCB o La Masia har svårt att producera toppkillar, men vi fördelar många duktiga spelare inom europeisk fotboll ändå. Visst, det är inte första målet med akademin, men det bör också ta med i tankarna.

Vi fördelar tom tränare/assisterade. Kul att få ett glimt av Sylvinho på tränarbänken.

Och så slog det oss att Hamsik har varit i Napoli i 8 år. Något som är rätt unikt i den moderna fotbollen, särskilt om du inte är född i samma land.

Barcelonismo
2015-12-01 05:26
Att Cristiano vann priset som fansens favorit är inget annat än skrattretande, framförallt när portugisen blir utbuad runt om i hela Spanien p.g.a. en rad anledningar anledningar (filmar, gnäller på domslut, sparkar/boxar/örfilar motståndarspelare o.s.v.)

Kolla bara på exempelvis Iniesta, han får ständigt stående ovationer när vi spelar bortaplan och är enormt respekterad i hela landet (utom i Bilbao).

Ärligt talat så är det tamigfan jävligt pinsamt att LFP ska anordna alternativa priser till Cristiano varje gång Messi blir utsedd till ligans bäste spelare. Och det är knappast första gången.

2013: Messi blir ligans bäste spelare. MVP utmärkelsen kommer från ingenstans.
2014: Cristiano blir ligans bäste spelare. Ingen MVP utmärkelse i sikte.
2015: Messi blir ligans bäste spelare. "Fansens favorit" kommer från ingenstans.

Annons: