/spanien/barcelona/forum/16137.aspx/spanien/barcelona/forum/16137.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona CuléAK (F.d Robin.)
2010-01-23 16:41
Ämne: CuléAK (F.d Robin.) ....
Jag vet det, men finns ju flera som heter t.ex Lionel Messi fast dom inte är den ''riktiga''.
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-01-23 16:40
CuléAK (F.d Robin.)

Du kan söka spelarnas namn.
Barcelona BlaugranaBarcelona
2010-01-23 16:37
Roligt att Ronaldinho har hittat formen och att Moratti räds honom inför mötet imorgon. Synd att Eto'O inte spelar dock och att Sneijder blivit sjuk. Kanske påverkar Inters spel lite mycket.

Men, ikväll, vi ska bara ta Valladolid alltså och skapa historia - IGEN. Att halva ligan går utan en förlust är stort. Som Arsenal 2003-2004, deras "Invincibles"-säsong.
Barcelona CuléAK (F.d Robin.)
2010-01-23 16:33
Tjena Culés!

Kan ni ge mig länkar till alla Barca spelares Facebook? :D
Barcelona BlaugranaBarcelona
2010-01-23 16:11
Har analyserat Valladolids hemmaresultat i ligan hittils och har märkt att de gör mål på inlägg väldigt ofta så våran backlinje får inte bli för skakig ikväll.

Så här det ser ut i statistiken när det gäller vilka minuter de gör och släpper in mål:

0 minuten - 15 minuten
Gjorda mål: 0
Insläppta mål: 3

16 minuten - 30 minuten
Gjorda mål: 4
Insläppta mål: 2

31 minuten - 45 minuten
Gjorda mål: 1

46 minuten - 60 minuten
Gjorda mål: 4

61 minuten - 75 minuten
Gjorda mål: 3
Insläppta mål: 2

76 minuten - 90 minuten
Gjorda mål: 3

Deras senaste match på hemmaplan var mot Atletico Madrid då de förlorade med 4-0!

De har en riktigt farlig spelare som tyvärr sitter på bänken, men enligt mig förtjänar en plats i startelvan. Den bosniska mittfältaren Haris Medunjanin som är 25 år gammal och han har gjort 4 mål hittils. Han avgjorde bl.a deras match mot Sporting Gijon i 90:e minuten och målet var en riktig delikatess med hans bollkontroll.

Visca el Barca y Visca Catalunya!
Patrick.Kluivert
2010-01-23 16:09
Jag tycker faktiskt att det behövs en ung mittback som kan hoppa in istället för Puyol eller Pique och tillslut ta över puyols roll. För chygrynsky har verkligen inte presterat bra än så länge och marquez är ju gammal så han spelar väl inte mycket längre till.

Annars så behövs det inga nya spelare enligt mig.. och verkligen inte robinho , han är för ojämn och verkar säcka ihop om han inte får 100% speltid vilket han förmodligen inte kommer få om han kommer till barca.. vad tycker ni?
Gonzalo Il Pipita!!! - Hombre No Nombres
2010-01-23 16:00
Hetfield //

Det är bara ett rykte ta det lugnt, den största prioritetn är en VB och en renodlad ytter, alla andra rykten är bara lögner. De Rossi, Rooney, Fabregas, Pato och Vidic är bara lögner. Men ifall det nämns Silva/Ribery och någon vänsterback så kan du ta ryktet seriöst. Men annars va lite källkritisk!
Barcelona el Flaco - El Movimiento 2-6 de Mayo
2010-01-23 15:10
Smogen/

Både Jonathan dos Santos och Gai har Zahavi som agent, vilket gör mig ganska nervös.
Barcelona Smogen
2010-01-23 15:06
Är det inte en del Barcelona talanger som har svinet Zahavi som agent? Skulle ju vara just likt Perez att göra allt för att kunna skriva kontrakt med någon av Barcas blivande stjärnor som Thiago eller Gai.

Förövrigt undrar jag fortfarande hur man kan ha misslyckats med att ha vettiga kontrakt med spelare så som Gai, Thiago, Jeffren Dos Santos etc. Är skandalöst dåligt...
2010-01-23 14:52
Ämne: Agenten som tog Giov....Lika bra det, jag vill ändå inte se Rooney i Barça. Vänsterkanten är inte hans naturliga position och jag kan dessutom tänka mig att han hade säkert, med sitt fysiska spel, åkt på flera varningar och avstängningar.

"Pini Zahavi är namnet och jag kräks nästan av att bara skriva det..."

Co-sign
Barcelona Hetfield
2010-01-23 14:47
Hur ska Real köpa Rooney? Man U lär ju knappast sälja honom för mindre än 40 miljoner, vart ska Perez hitta pengarna till det?

Å andra sidan, om Rooney går dit så lär han få en skyhög lön, och han får spela på topp (där han gillar att spela, och spelar idag i Man U), men om han kommer till Barcelona så får han spela på kanten, så lär nog välja Real (om det blir så)
Barcelona Mojito
2010-01-23 14:39
Agenten som tog Giovani dos Santos till Tottenham (och Higuain till Real) är enligt uppgift kontaktad av Real för att hjälpa klubben köpa Rooney.

Pini Zahavi är namnet och jag kräks nästan av att bara skriva det...
Barcelona Hetfield
2010-01-23 13:55
Robinho..Flamini..

Sen när ska vi börja köpa en ojämn, egotrippad spelare, och en otroligt överskattad spelare med träben?

Feedriik

Om du kan göra bättre, så kan du alltid fråga redaktionen..otroligt bortskämd och otacksam...
2010-01-23 13:28
Två intressanta detaljer inför kvällens match är att Messi aldrig har lyckats göra mål på Valladolid och att Barça har chansen att ta ett nytt klubbrekord ikväll. Tar man en trepoängare eller kryssar har man lyckats att spela halva ligan utan en enda förlust, något som aldrig tidigare hänt i Barcelonas historia.
Barcelona L.A.M. Nr 10
2010-01-23 13:19
Ämne: Flamini till Barcelo....
Flamini är riktigt överskattad. Han hade en bra säsong i Arsenal, plötsligt var han jättabra och världens bästa mittfältare.

Men då stack han till Milan för att få bättre lön. Och sen har det väl gått sådär..

Jag hoppas i alla fall inte att vi värvar honom, hellre att vi satsar på talanger. Men om vi ska värva en mittfältare så ska vi köpa någon som t.ex Moutinho. Alltså någon som kan agera inhoppare tillsamans med Keita och Busquets.

Men för att summera, nej tack till Flamini!
Barcelona Feedriik
2010-01-23 12:48
sämsta "inför" någonsin....
Barcelona Bojan-Krkic11
2010-01-23 12:48
Matchdag, ikväll rycker vi ifrån!!
Hoppas det lossnar för Ibra, samt att Bojan och Pedro får lite mer speltid. En tidig ledning och ett bollinnehav som understryker vårt tekniska övertag skulle vara på sin plats.

Hörs ikväll!
2010-01-23 12:35
Flamini till Barcelona ?
Barcelona Lionel Messi n10
2010-01-23 12:23
Robinho kan gå till Santos. Vi har henry pedro dom klarar det utmärkt.
Barcelona Mojito
2010-01-23 12:20
★Barca★

City och Mancini vill nog bli av med honom så fort som möjligt, men jag ser inte någon anledning till att Barca skulle gå för honom då;

1. Pep frågat spelartruppen om de vill ha honom och fått ett nej.

2. Pedro och Henry klarar uppgiften bra

3. Det sista Barca behöver är en spelare ur balans som inte har någon lagkänsla.

4. Det är uttalat att inga spelarköp kommer ske under januari.

Men för att svara på din fråga;
Ja, Barca eller vilken klubb som helst (nästan) kan nog få honom för runt 15-20 miljoner EURO.
Men den klubb som lägger bud kommer få ett helvete att matcha den lön han har i city, och jag tror inte så många klubbar har möjligheten, eller ens viljan för den delen.
Barcelona ★Barca★
2010-01-23 12:00
Barcelona backade juh tillbaka när de fick höra Robinhos prislapp. Men nu verkar det som Robinho har spelat sin sista match.

Tror ni Barca kan få han för ett billigt pris?
Barcelona L.A.M. Nr 10
2010-01-23 10:19
Idag är det match, grabbar!

Jag har verkligen längtat till den här dagen. Det är en mycket viktig match ikväll. Det är de här matcherna som avgör serien.

Nu har vitre raka matcher där vi ska vinna. Mot Valladolid, Sporting Gijon och Getafe. Den enda matchen som det kan bli lite problem i är väl den mot Sporting. I alla fall, vinner vi de här matcherna känns det som vi har tagit änu ett steg mot ligatiteln.

Efter det har vi Atletico på bortaplan. Det kan bli svårt, man vet aldrig med dem. Sedan har vi hemmamöten mot Racing och Malaga, och däremellan tror jag att det är CL.

Alltså, för att sammanfatta, på de sex kommande matcherna i La Liga är det väl bara en, Atletico Madrid, som man inte riktigt vet hur det slutar. De andra matcherna är allt annat än en vinst en katastrof. Tänka också på att fram till Malagamatchen så är det endast en match i veckan.

Jag vet inte riktigt hur Reals spelschema ser ut, men jag är säker på att de kommer att tappa poäng minst en gång de kommande omgångarna. Då gäller det för oss att vinna de matcherna.

Om vi har uttökat ledningen fram till CL så har vi tagit ytterliggare ett enormt kliv mot vår andra raka ligatitel.
Barcelona Sempre Culé
2010-01-23 04:08
Ämne: Vilket skämt, Xavi ä....
Betänk att Xavi har nästan samma position som Pep hade en gång. Bådar det god framtid på tränarsidan? Nu vet jag inte om Xavi har samma förmåga att förmedla sitt budskap som Pep, och framförallt inte om han har samma syn, men skolan är densamma. Men låt oss njuta av Peps "management" nu och hoppas på storseger och tryck på Real ikväll!

VISCA!
2010-01-23 03:19
Vilket skämt, Xavi är bäst.
Barcelona Dawelito.
2010-01-23 03:02
Ämne: Ämne: Hej, nå....
Svara bara på killens fråga istället för att leka viktigpetter
Barcelona pokke
2010-01-23 02:58
Edu90

''enligt statistiken talar för att cesc gör fler assist och mål. ''

Är det därför Xavi prioriteras före Fabregas i landslaget?
Barcelona Sempre Culé
2010-01-23 02:50
Ämne: hejsan måste bara fr....
Xavi. Iniesta. Betydligt mognare som spelare i elitfotbollen. Men det innebär ju inte att Cesc är omogen eller dålig. Men han har en väg att vandra. Framförallt om han stannar i Arsenal.
Barcelona Sempre Culé
2010-01-23 02:46
Ämne: Hej, någon här som v....
Har svarat på det i ett tidigare inlägg.

Visca!
Barcelona Messidinho_10
2010-01-23 01:40
Edu90

Xavi såklart världens bästa spelare efter Messi, världens bästa playmaker vad vill du mer jag ska säga. Fabregas är inte i närheten.
Barcelona Trippeln
2010-01-23 01:23
Edu90

Finns många faktorer som spelar in,dels för att det är patetiskt att du drar in Fabregas Målskörd/assist då det är han som ska kliva fram i Arsenals lagbygge medans barca har 4-5 matchvinnare förutom xavi.

Vem bänkas till förmån av vem i la selacion,no further comments.
Annons: