/spanien/barcelona/forum/16133.aspx/spanien/barcelona/forum/16133.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Meessii10
2010-01-24 00:33
Fett synd om Filipe! Hoppas Deportivo är inställda på att vinna över Real för Filipes skull!
Valencia rågi
2010-01-24 00:21
Ni tycker inte att det är lite pinsamt att inget annat lag lyckats besegra Barcelona(i ligan), trots att ni inte spelat lika bra som förra säsongen (om det ens är möjligt)?
Barcelonistas
2010-01-24 00:15
rågi

jag tycker många positiva överaskning har hänt i ligan. malis är ett exp och så gött att valencia är tillbaka i gammal go form. sen är real starkare iår ochså.
Valencia rågi
2010-01-24 00:13
Vad tycker ni om primeran hittills denna säsong, utöver Barcelona?
adil,
2010-01-24 00:08
Hetfield

Myntet har väl i det här fallet ytterligare en sida. Trots denna överlägsenhet, med Ibra och Henry ur form, så får Bojan inte komma in förrän i minut 80. Inte första gången heller. Man kan tycka att Guardiola kan ge Bojan lite mer speltid än 10 minuter iallafall. Detta särskilt i förmån för Henry som inte ser sina bästa dagar just nu. Även om han är på uppgång igen.

Nu gör väl Bojan inte heller allt för bra ifrån sig när han väl får speltid och är ute på planen. Men man ser ju hellre Bojan komma in än att se Henry klampa omkring i 90 minuter när vi leder överlägset och leker fotboll. Visst, Henry måste spela sig i form. Men i den matchbild som utspelade sig i kvällens omgång ville jag se mer av Bojan i andra halvlek.
Barcelona tarrak
2010-01-24 00:06
Ämne: En kort fråga till n....
Min erfaranhet är visserligen begränsad, men så vitt jag vet bör det inte vara några problem om man ligger på. När jag köpte till Bayern i förra säsongens kvart kunde man välja och vraka och en kompis som var på semin mot United året innan lyckades utnyttja sitt medlemskap för att köpa riktigt bra biljetter trots att matchen blev slutsåld. Men det är klart, får vi Madrid i semin blir det nog svårare.
Barcelona Sempre Culé
2010-01-24 00:01
Ämne: Rambla

Många ser ....
Ja säger som någon sa att hur tunn du än gör pannkakan så har den två sidor...

När det gäller formsvackorna som våra anfallare är inne i, så är det egentligen inget problem, så länge vi spelar vårt spel. Det bygger inte bara på anfallare, utan på hela laget. Därför kan vi vinna när en spelare är i en svacka. Värre vore det om vi var helt beroende av Ibra...
Barcelona WeBBeR
2010-01-23 23:59
Barcelonistas:

Ne det tror jag inte dom skulle göra! Tar dom det bara på rätt sätt så tror iaf jag att det skulle vara lyckat :P
Barcelona Kim
2010-01-23 23:57
¡Ánimo Filipe!
Det smärtar i hela min kropp att behöva se denna skada på Filipe. Jag känner igen smärtan själv. Bilder som tidigare varit suddiga är nu klarare än någonsin. Manuel Pablo ligger på gräsmattan. Skenbenet är av. Foten hänger. Jag har sett det förut.

Dagens seger betyder ärligt talat inte mycket idag. Det smärtar i hela mig.

Kämpa, Filipe!
Barcelona WeBBeR
2010-01-23 23:56
Rambla~

Jo kanske, men det kanske bara är jag, men tycker zlatan har sätt lite lojut dom sista matcherna?
Barcelonistas
2010-01-23 23:55
WeBBeR

lol..

de är bättre att dom spelar så dom hittar formen.Om dom börjar på bänken gör dom bara sämre lol.
Barcelona Rambla~
2010-01-23 23:54
WeBBeR

Det kanske gör båda gott om de istället får jobba sig i form genom speltid? De försöker ju verkligen. Det måste kännas skönt att också ha Peps förtroende.
Barcelona WeBBeR
2010-01-23 23:52
Ne men seriöst så tror jag både henry och zlatan skulle må bra att få starta på bänken 1-2 matcher
Barcelona Rambla~
2010-01-23 23:52
Ämne: Rambla~: ironi.. iro....
Ok. Svårt att avgöra så här på ett forum från någon man inte känner, men om du säger det så.
Barcelona Hetfield
2010-01-23 23:51
Mallorca kommer att tappa en hel del om Aduriz sticker till Wigan, Martinez verkar vara väldigt förtjust i Aduriz

Depor kommer nog inte kunna klara sig en längre period när Guardado är ständigt skadad, nu är också Filipe skadad

Atletic Bilbao litar alltför mycket på om Llorente har en bra dag eller inte, men jag håller tummarna att de lyckas, de förtjänar verkligen det, vilken publik!

Och sist men inte minst, Atletico de Madrid..ja, de är ju trots allt Patetico, enough said , men vi får se helt enkelt
Barcelona NoGo™
2010-01-23 23:51
Fin gest av Depor spelarna måste jag säga, otroligt synd för Filipe som själv siktade på att komma med till VM.
Barcelona WeBBeR
2010-01-23 23:50
Rambla~: ironi.. ironi...
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-01-23 23:50
WeBBeR

Jag hoppas verkligen att du skojar :)
Barcelona Rambla~
2010-01-23 23:49
Ämne: Dags att bänka zlata....
Genomtänkt inlägg, verkligen.
Barcelona Rambla~
2010-01-23 23:47
Depor och Athletic gör så här långt en jättesäsong. Innan säsongen så snackades det mycket om Barça, med all rätt med tanke på förra säsongens trippel, och Madrid med sina dyra värvningar. Dessa klubbar kör på i vanlig stil med välidgt små resurser. Visst, de får in några nyförvärv här och där men det är knappast några dyra värvningar utan snarare truppspelare eller canteranos de värvar in. Trots det så slåss de om CL och Europa League-platser. Det gäller även Mallorca, som inför säsongen säkert har tappat flera viktiga spelare som vanligt. Det är oerhört imponerande tycker jag att dessa klubbar går så bra.

Hetfield:

Ja, man får passa på när chansen ges. :)
Barcelona WeBBeR
2010-01-23 23:47
Dags att bänka zlatan!(och kanske även henry?)Ge pedro chansen nu.. Tycker verkligen inte att zlatan är en startman för barca, köp in en ny, och förpassa zlatan till bänken....
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-01-23 23:44
Grattis alla culés :)
Barcelona Hetfield
2010-01-23 23:41
Rambla

Många ser inte andra sidan av myntet , dvs. om vi kan vara så överlägsna trots att 2/3 av anfallarna är helt under isen..hur kommer vi vara när de vaknar?
Gäller att vara positiv!

Ps.

POSITIV, inte POSSITIV, min tur att rätta :)
Barcelona Rambla~
2010-01-23 23:37
Ämne: Ja han hade väldigt ....
Japp, Ibra är ur form. Även Henry har det tungt, nästan inget av det han försöker lyckas. Men vet du vad som är possitivt? Båda försöker verkligen jobba sig ur sin formsvacka och Pep låter dem spela. De knyter näven i fickan och jobbar på. Förr eller senare så lossnar det. Så länge vi vinner matcherna ska vi inte klaga och istället försöka ha tålamod med dessa spelare.
Barcelona Allan14
2010-01-23 23:37
Håller med dig Rambla. Så sjukt fint spel.
Barcelona Allan14
2010-01-23 23:35
Ja han hade väldigt otur där Filipe.

Ännu inget mål för Ibra, men det var fina anfall och fint spel, Dani Alves mål var as snyggt. Messi fortsätter ju bara och glänser på plan. Fast form svacka för Ibra.
Barcelona Rambla~
2010-01-23 23:32
Ämne: Rambla/

Jag skyll....Det är lugnt, du är förlåten. :)

1-0 målet är magiskt, ren poesi. Titta på det igen. Iniesta slår en passning till Xavi i mittcirkeln, som klackar den till Messi som på ett tillslag slår ut den till Alves på kanten. Från Iniestas snabba pass utanför eget straffområdet till Xavi och Alves ute på kanten så har man genom två passningar slagit ut 7 valladolidspelare. Vi har 4 spelare i boxen och så Alves ute på kanten mot Valladolids 3 spelare i boxen.
Barcelona el Flaco - El Movimiento 2-6 de Mayo
2010-01-23 23:25
Rambla/

Jag skyller felstavningen på den sena tiden. :P
Barcelona Rambla~
2010-01-23 23:21
Filipe heter han . :)

Hm, bröt han ankeln där eller? Vilken otur, gör mål och målvakten landar på hans fot. :(
Barcelona el Flaco - El Movimiento 2-6 de Mayo
2010-01-23 23:20
lameG/

Redan innan skadan på Felipe fick jag känslan av att Depor inte kommer kunna besegra Madrid i nästa omgång. Under den första halvleken var Athletic det helt klart bättre laget och redan efter en halvtimme hade hemmapubliken buat ut sitt lag vid flera tillfällen.
Annons: