/spanien/barcelona/forum/16128.aspx/spanien/barcelona/forum/16128.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona petersays
2010-01-26 19:45
Hur var det egentligen med forumreglerna om drömelvor?

Tycker det börjar spåra ur lite här och jag gissar att sedan det första inlägget så har medelåldern sänkts med 5-6 år.
Barcelona Pedrito
2010-01-26 19:42
Jag tror mycket väl att det kan bli ett 8 poängs försprång i helgen. Coruna har sett riktigt vassa ut. Hoppas på dem nu!
Gonzalo Il Pipita!!! - Hombre No Nombres
2010-01-26 19:41
Ingen Raul som gjort 13 mål i el classico sammanhang?
Barcelona FCB(R.I.P PUERTA)
2010-01-26 19:40
Spelarstatsen kan väl inte stämma. Valdes bara 900 minuter i ligan det motsvarar 10 matcher .
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-01-26 19:36
Ämne: Cules ska vi leka ta....Ska det vara el clasico elva så är detta min.

Casillas
Hierro - Puyol - Koeman - R. Carlos
Figo - Guardiola - Zidane - Ronaldinho
Zamorano - Romario

Finns nog ingen Barca/Real målvakt som varit så dominant i ett decennium. Backlinjen känns ganska självklar. Mittfältet, Figo, jude men legend. Guaridola likaså, en maestro på mittfältet. Zidane, inga ord för att beskriva honom. flera tusen madridistas applåderar den bäste, Ronaldinho.
Anfallet valde jag pga deras insatser i 5-0 matcherna vid 90-talet. Även för att jag själv är chilenare och Zamorano är en legend inom chilensk fotboll.
Barcelona Rambla~
2010-01-26 19:32
Ämne: Real Madrid king 4ev....
Arbeloa mot Abidal! Herregud, men man blir ju knappast förvånad.

Real Madrid king 4ever:

Jag vet faktiskt inte, har inte följt Madrids senaste två matcher. Fast Lass brukar ju alltid vara stabil åtminstone, så jag gissar på honom då.
Sorry Dubbel!!
Cules ska vi leka tanken att plocka ut genom tidernas el Classico startelva, jag är inte så lastgammal men jag skulle tycka att denna var lämplig beroende på vad jag sett o hört.

Casillas

Hierro-Puyol-Carlos
zidane- Guardiola-michel-Figo
Ronaldinho-Raul-Rivaldo

Vad tycks?? Det är är väldigt svårt att få plats med många, så spelare som Laudrup,SHuster, Xavi, Messi och Ronaldo får lämnas ute.

2010-01-26 19:24
Real Madrid king 4ever//

Ut med Pique och in med Ramos, sedan så tycker jag inte att Abidal förtjänar att vara i den startelva, skulle föredra arbeloa trots att denne är Högerback igentligen.
Real Madrid king 4ever
2010-01-26 19:14
ja men både ibra och benz form är också på noll just nu.bådas form är ju usel just nu,så jag visste inte men vem tycker du har bäst form just nu av centeranfallarna i real madrid och barcelona.
Barcelona Rambla~
2010-01-26 19:10
Tycker nog Ramos dagsform ser bra mycket bättre ut än Piqués, så byt dom två. Higuains dagsform är ju lika med noll, han är ju skadad, så honom får du också byta ut.
Real Madrid king 4ever
2010-01-26 19:02
Casillas

D.Alves-------Puyol---------Pique--------Abidal

Xavi------Lass-------Iniesta

Messi--------Higuain------C.Ronaldo

Om man skulle blanda barca och real så tycker jag att startelvan ska se ut så här, om man set till dagsformen alltså.
Barcelona Saman.
2010-01-26 19:00
Criff

Vem fick pengarna Malaga spelaren eller Spanska fotbollsförbundet?
Real Madrid king 4ever
2010-01-26 18:57
ja grym är han. Men det bästa är ju att han är ödmjul också.Han är INTE som C.R.

Men från er skulle jag som sagt tagit Xavi. Och som Casillas är han också ödmjuk
Barcelona Jax12
2010-01-26 18:51
Kanske är lite väl färgad i mitt tycke men gillar Valdes mycket mer. Dels så är han uppväxt i klubben men också en målvakt vars skickligheter passar Barca perfekt. Han är duktig på fötterna och extremt bra på frilägen. Visst, han gör någon tabbe här och där med det gör även Casillas, vilket vi har fått se framförallt dom senaste säsongerna.
Barcelona Criff
2010-01-26 18:51
Spanska fotbollsförbundet har gjort det igen!!

Ronaldo fick HELA 6300:- svenska riksdaler i böter för situationen i helgen.

Det lär säkert göra så en utav världens bäst betalda fotbollsspelare tänker om....
Barcelona ★Barca★
2010-01-26 18:49
Real Madrid king 4ever

Skulle lätt vilja ha Casillias. En grym målvakt är han!
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-01-26 18:47
Med all respekt för Valdés och hans två magiska CL-finaler och diverse clasicos, så föredrar jag Casillas alla dagar i veckan.
Barcelona MSL#666 !2-6!
2010-01-26 18:44
Håller med dom andra o säger Casillas!
Barcelona Gus
2010-01-26 18:42
casillas.
Barcelona Jax12
2010-01-26 18:42
Higuain möjligtvis. Vet att många kanske skulle säga Casillas men jag gillar verkligen Valdes så det e svårt...
Barcelona lameG^
2010-01-26 18:41
Casillas
Real Madrid king 4ever
2010-01-26 18:31
Om ni skulle få välja en spelare från Real Madrid till FCBarcelona , vem skulle ni tagit.Alltså nu menar jag inte personlighet och så bara hur man spelar.Från barca skulle jag tagi Xavi direkt.
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-01-26 18:22
"Spanska tidningar har idag vevat videosekvenser på när Leo Messi i en match mot Sevilla gör en liknande sak. Marc Valiente i Sevilla rycker i Messi som svarar med en armrörelse rätt i ansiktet på spelaren, domslut då? Gult kort till Valiente. Larvig jämförelse eller inte - den är dock intressant att ta sig en närmare titt på i detta fall."
Herrejesus vad löjliga dom är. Jämförde de två sekvenserna och Messis tröja blir nästan avsliten bokstavligen talat, han stannar upp efter att ha tröttnat efter 5 sek. Solklar gult kotr till Valiente. Malaga spelaren fasthåller LITE på magen, Ronaldo kollar snett bakåt lite snabbt, slår till. Plus så fick Malaga spelaren gult kort OCH domaren lät spelet gå vidare, för hade bara Cristiano fortsatt lite till hade han varit fri, men nej, han råkade/valde slå till motståndaren och det blev som det blev. Så ja Kviborg, VÄLDIGT LARVIG JÄMFÖRELSE.

Alltså slutsats, Valiente och Malaga spelaren fick samma domslut, Messi och CR fick olika för att Cristiano BRÖT NÄSAN på motståndaren. Så enkelt är det.
Barcelona petersays
2010-01-26 18:05
"Även fast jag tycker det låter lite gammalt, en riktig supertalang ska ha en startplats när han är kanske 20."

Osäker på vad du syftar på i detta fall. Om du menar att man kastar bort en del av spelarens potential genom att vänta för länge med att ge honom chansen så är jag med.

Om du istället menar att "om man inte har en startplats vid 20 är man ingen supertalang" så är jag inte med.

Utan att rikta mig till någon alls så tycker jag att det i mångt och mycket är lite för stor åldersfixering. Har inte spelaren crackat vid 22 är det i princip för sent. Håller inte alls med såna åsikter. Åldern är förhållandevis irrelevant. Visst, det är skillnad på att vara 21 och 31, men små variationer i ålder gör ingen skillnad alls. För mig kan en 25-årig spelare vara lika "lovande" som en 20-åring. Den mänskliga kroppens fysik och förmåga beror på så otroligt många variabler där små åldersvariationer knappast utgör den största. Diet, träning (när började spelaren träna, hur ofta har han tränat regelbundet), anlag mm.

Hur länge en spelare kan hålla på, och när den är som mest fit, avgörs av spelaren själv och fyscoacherna..inte av en siffra i passet.

Sedan är det så mycket annat förutom fysik med. En 20-åring spelar ofta ganska förhatat och saknar erfarenhet och spelförståelse som en 27-åring kan ha.

Well, det jag egentligen vill få sagt är väl att man kanske inte ska stirra sig blind på födelsetalet. Xavi t.ex. tycker jag har varit som absolut bäst de senaste tre-fyra åren. Jag ser ingen anledning att sätta den där enorma pressen på unga spelare att de måste ha presenterat sig själva och presterat i startelvan innan en viss ålder. Tålamod. En dygd!
Xavi+Iniesta+Messi+Ibra+Henry=Magi
2010-01-26 17:32
lameG^

Aa, håller med typsik nr 9.
Tor själv starkt på Juvenil Bs Gerard Delofe, bara 15 år.
Barcelona lameG^
2010-01-26 16:59
Fan vad gött att Rochina nätade. Han skulle nog passa perfekt som Ibras ersättare. Stark,snabb,grym teknik.

Bojan är bättre som ytter så låt han spela där. Pep har ju fattat det nu och låtit Bojan göra inhopp som vänsterytter nu. Hoppas bara att Bojan tar vara på varje inhopp och försöker göra nått med bollen och inte passa vidare direkt.
Xavi+Iniesta+Messi+Ibra+Henry=Magi
2010-01-26 16:55
Barca Atletics och Juvenil As supertalang Ruben Rochina som har varit skadad ett tag, gjorde comeback i helgen vs. UD Poblence, en match man vann med 3-0. Rochina gjorde 2 mål och blev utsedd till MOM av Totalbarca.com.
Barcelona L.A.M. Nr 10
2010-01-26 16:45
Förresten, det är konstigt att Real inte spelar två hemma eller bortamatcher irad.

Barca gör t. ex det. Det är meningen att alla lag ska göra det eftersom att ligan börjar om nu, kan man säga.

Barcelona kommer t. ex både börja ligan och avsluta ligan på hemmaplan. Det är därför man nu spelar två bortamatcher irad. Men ändå så stämmer det, eftersom att Real mötte Depor på hemmagräs första matchen och nu ska man möta de på bortagräs.

Kan någon förklara hur det här hänger ihop?
elbraco
2010-01-26 16:41
Håller med HEtfield, varför lägga massa miljoner på spelare som Fabregas när La masia producerar spelare som xavi, iniesta, busquets. Låt han bli en ikon i Arsenal iställe.t..
Annons: