/spanien/barcelona/forum/16127.aspx/spanien/barcelona/forum/16127.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hetfield
2010-01-23 13:55
Robinho..Flamini..

Sen när ska vi börja köpa en ojämn, egotrippad spelare, och en otroligt överskattad spelare med träben?

Feedriik

Om du kan göra bättre, så kan du alltid fråga redaktionen..otroligt bortskämd och otacksam...
Barcelona el Flaco - El Movimiento 2-6 de Mayo
2010-01-23 13:28
Två intressanta detaljer inför kvällens match är att Messi aldrig har lyckats göra mål på Valladolid och att Barça har chansen att ta ett nytt klubbrekord ikväll. Tar man en trepoängare eller kryssar har man lyckats att spela halva ligan utan en enda förlust, något som aldrig tidigare hänt i Barcelonas historia.
Barcelona L.A.M. Nr 10
2010-01-23 13:19
Ämne: Flamini till Barcelo....
Flamini är riktigt överskattad. Han hade en bra säsong i Arsenal, plötsligt var han jättabra och världens bästa mittfältare.

Men då stack han till Milan för att få bättre lön. Och sen har det väl gått sådär..

Jag hoppas i alla fall inte att vi värvar honom, hellre att vi satsar på talanger. Men om vi ska värva en mittfältare så ska vi köpa någon som t.ex Moutinho. Alltså någon som kan agera inhoppare tillsamans med Keita och Busquets.

Men för att summera, nej tack till Flamini!
Barcelona Feedriik
2010-01-23 12:48
sämsta "inför" någonsin....
Barcelona Bojan-Krkic11
2010-01-23 12:48
Matchdag, ikväll rycker vi ifrån!!
Hoppas det lossnar för Ibra, samt att Bojan och Pedro får lite mer speltid. En tidig ledning och ett bollinnehav som understryker vårt tekniska övertag skulle vara på sin plats.

Hörs ikväll!
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-01-23 12:35
Flamini till Barcelona ?
Barcelona Lionel Messi n10
2010-01-23 12:23
Robinho kan gå till Santos. Vi har henry pedro dom klarar det utmärkt.
Barcelona Mojito
2010-01-23 12:20
★Barca★

City och Mancini vill nog bli av med honom så fort som möjligt, men jag ser inte någon anledning till att Barca skulle gå för honom då;

1. Pep frågat spelartruppen om de vill ha honom och fått ett nej.

2. Pedro och Henry klarar uppgiften bra

3. Det sista Barca behöver är en spelare ur balans som inte har någon lagkänsla.

4. Det är uttalat att inga spelarköp kommer ske under januari.

Men för att svara på din fråga;
Ja, Barca eller vilken klubb som helst (nästan) kan nog få honom för runt 15-20 miljoner EURO.
Men den klubb som lägger bud kommer få ett helvete att matcha den lön han har i city, och jag tror inte så många klubbar har möjligheten, eller ens viljan för den delen.
Barcelona ★Barca★
2010-01-23 12:00
Barcelona backade juh tillbaka när de fick höra Robinhos prislapp. Men nu verkar det som Robinho har spelat sin sista match.

Tror ni Barca kan få han för ett billigt pris?
Barcelona L.A.M. Nr 10
2010-01-23 10:19
Idag är det match, grabbar!

Jag har verkligen längtat till den här dagen. Det är en mycket viktig match ikväll. Det är de här matcherna som avgör serien.

Nu har vitre raka matcher där vi ska vinna. Mot Valladolid, Sporting Gijon och Getafe. Den enda matchen som det kan bli lite problem i är väl den mot Sporting. I alla fall, vinner vi de här matcherna känns det som vi har tagit änu ett steg mot ligatiteln.

Efter det har vi Atletico på bortaplan. Det kan bli svårt, man vet aldrig med dem. Sedan har vi hemmamöten mot Racing och Malaga, och däremellan tror jag att det är CL.

Alltså, för att sammanfatta, på de sex kommande matcherna i La Liga är det väl bara en, Atletico Madrid, som man inte riktigt vet hur det slutar. De andra matcherna är allt annat än en vinst en katastrof. Tänka också på att fram till Malagamatchen så är det endast en match i veckan.

Jag vet inte riktigt hur Reals spelschema ser ut, men jag är säker på att de kommer att tappa poäng minst en gång de kommande omgångarna. Då gäller det för oss att vinna de matcherna.

Om vi har uttökat ledningen fram till CL så har vi tagit ytterliggare ett enormt kliv mot vår andra raka ligatitel.
Barcelona Sempre Culé
2010-01-23 04:08
Ämne: Vilket skämt, Xavi ä....
Betänk att Xavi har nästan samma position som Pep hade en gång. Bådar det god framtid på tränarsidan? Nu vet jag inte om Xavi har samma förmåga att förmedla sitt budskap som Pep, och framförallt inte om han har samma syn, men skolan är densamma. Men låt oss njuta av Peps "management" nu och hoppas på storseger och tryck på Real ikväll!

VISCA!
2010-01-23 03:19
Vilket skämt, Xavi är bäst.
Barcelona Dawelito.
2010-01-23 03:02
Ämne: Ämne: Hej, nå....
Svara bara på killens fråga istället för att leka viktigpetter
Barcelona pokke
2010-01-23 02:58
Edu90

''enligt statistiken talar för att cesc gör fler assist och mål. ''

Är det därför Xavi prioriteras före Fabregas i landslaget?
Barcelona Sempre Culé
2010-01-23 02:50
Ämne: hejsan måste bara fr....
Xavi. Iniesta. Betydligt mognare som spelare i elitfotbollen. Men det innebär ju inte att Cesc är omogen eller dålig. Men han har en väg att vandra. Framförallt om han stannar i Arsenal.
Barcelona Sempre Culé
2010-01-23 02:46
Ämne: Hej, någon här som v....
Har svarat på det i ett tidigare inlägg.

Visca!
Barcelona Messidinho_10
2010-01-23 01:40
Edu90

Xavi såklart världens bästa spelare efter Messi, världens bästa playmaker vad vill du mer jag ska säga. Fabregas är inte i närheten.
Barcelona Trippeln
2010-01-23 01:23
Edu90

Finns många faktorer som spelar in,dels för att det är patetiskt att du drar in Fabregas Målskörd/assist då det är han som ska kliva fram i Arsenals lagbygge medans barca har 4-5 matchvinnare förutom xavi.

Vem bänkas till förmån av vem i la selacion,no further comments.
Valencia Edu90
2010-01-23 01:20
hejsan måste bara fråga: vem anser ni är bättre Fabregas eller Xavi gärna varför.

enligt statistiken talar för att cesc gör fler assist och mål.
Barcelona Patrick Kluivert
2010-01-23 01:07
Hej, någon här som vet vart jag kan få tag på Iniestas nya bok på engelska?
Barcelona L.A.M. Nr 10
2010-01-22 22:46
Förresten, jag längtar verkligen tills dess att Yaya kommer tillbaka. Inte för att Sergio har varit dålig, för han har gjort ett mer än godkänt jobb.

Men med Yaya Toure på mitten så blir vårt mittfält svårslaget. Han är ett monster, otroligt svår att ta sig förbi. Samtidigt har han en grym teknik, sköter uppspelen galant och har ett ruskigt skott.

En av nycklarna om vi ska lyckas ta dubbeln är att Toure hittar tillbaka till formen han hade förra säsongen då han var världens bästa defensiva mittfältare.

Med honom, Xavi och Iniesta på mitten kommer motståndarna att pissa på sig innan de går ut för avspark mot oss.

Slutligen hoppas jag på att Elfenbenskusten vinner AFC, nu när Tunisien har åkt ut. Det bör de göra också. Men det blir inte lätt, afrikanska mästerskapen är jämnare än någonsin. Blan annat har Burkina Faso kryssat mot just Toures land, och Gabon vann över Kamerun.

Nu har jag skrivit av mig. Jag längtar verkligen tills Yaya kommer tillbaka!
Godnatt.
Barcelona L.A.M. Nr 10
2010-01-22 22:34
BlaugranaBarcelona

Det är inte så bra resultat, men det som sticker ut är väl ändå 4-0-vinsten(!) över ett sånt bra lag som Depor.

Annars, oavgjort mot storheter som Xerez och Tenerife... Och förlust, 0-4, mot jojolaget Atletico Madrid.

Men man ska som sagt inte underskatta motståndet. Jag tycker att vi ska spela med den bästa elvan förutom att Keita går in som pivote och kansk Chyg eller Marquez som mittback.
Barcelona BlaugranaBarcelona
2010-01-22 22:17
Valladolids hemmaresultat i ligan hittils:

Valladolid 2 - 4 Valencia

Valladolid 1 - 2 Osasuna

Valladolid 2 - 2 Bilbao

Valladolid 4 - 0 Deportivo

Valladolid 0 - 0 Xerez

Valladolid 3 - 3 Tenerife

Valladolid 1 - 1 Malaga

Valladolid 2 - 1 Sporting Gijon

Valladolid 0 - 4 Atletico Madrid

Deras interna skytteliga:

Diego Costa: 7 mål

Nivaldo: 5 mål

Bueno: 4 mål

Medunjanin: 4 mål
Barcelona Sempre Culé
2010-01-22 22:13
Ämne: BlaugranaBarcelona ....
Helt rätt. Det skall man definitivt inte. Och det tror jag Pep är väl medveten om. Likaså är han medveten om att även om man går förlustfri ur första halvan, så har man inte vunnit ett dugg för det! Det är i maj vi räknar titlarna och inte i januari. Så ligg lågt alla culés. Annars får vi äta upp det. Förmodligen av Real Madrid forumet...
Barcelona L.A.M. Nr 10
2010-01-22 21:54
Hehe, aa. Han kommer säkert att ruttna bort på deras bänk(:. Nej men seriöst, han är defenitivt en bra spelare, men han kanske inte bör välja Real Madrid som nästa steg i karriären.

Det skulle vara intressant att se honom i kanske Sevilla eller Valencia. Där skulle han kunna ta en startplats samtidigt som han skulle spela i en mycket bra klubb.
2010-01-22 21:49
L.A.M. Nr 10

Han är en underbar spelare, men han kommer åndå inte få speltid alls. Onödiga köp av antagonisterna.
Barcelona L.A.M. Nr 10
2010-01-22 21:46
Joan Gamper 1899//

Om det är sant så är det faktisk en mycket bra värvning av Real. Han är ju en riktigt stor talang. Det är väldigt smart också att låna ut honom till Racing två säsonger till, tycker jag.

Men, det är väl Marca som har skrivit det, så man vet ju aldrig:)
2010-01-22 21:30
Ok, Real värvar Canales är detta sant ?
2010-01-22 21:24
L.A.M. Nr 10

Jag vill verkligen se Henry spela, men han har inte levt upp till förväntningarna inför denna säsongen. Själv så tycker jag att Bojan borde få en ärlig chans nångång. De är synd om killen. Pedro har exploderat, Henry har varit dålig så de är dags för "nye Raul" att ta chansen. Han var ju Man of the match mot Tenerife då han gjorde tre asissts till Messi. Så anfallet ska vara i form av

Bojan-Ibra-Messi

Sen kan Pedro hoppa in jag hoppas att de blir så.
Barcelona L.A.M. Nr 10
2010-01-22 21:16
Vilka tycker att Henry ska få starta imorgon. Jag tycker att han borde få en ny chans. Men många av er vill säkert ha bort honom snabbt. Jag tycker att han bara har blivit bättre den senaste tiden och jag har fortfarande ett litet hopp om att han kan få tillbaka formen från förra säsongen.

Det jag tror är i alla fall att han kansk gör några mål under våren. Men i sommar säljs han. Med tiden tror jag att Pedro kommer få starta allt mer matcher medan Titi kanske får spela de stora drabbningarna.

Vad tycker ni?
Annons: