/spanien/barcelona/forum/16124.aspx/spanien/barcelona/forum/16124.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona el Flaco - El Movimiento 2-6 de Mayo
2010-01-25 10:57
Här är del 2.
2010-01-25 10:56
Förresten, Xavi fyller idag 30 år. Hans mål i helgen mot Valladolid var en skaplig present i förskott.

Se länktips. Där kan ni se kungen från Terrassa tillsammans med Iniesta lära ut till småbarn från La Masia hur man ska spela på mittfältet, hur man slår passningar i djupled och hur man behåller bollen under press. Inspelat under sommaren 2005 efter ligaguldet.
2010-01-25 10:25
Ämne: Jag har länge haft Y....*Lol, co-sign och applåderar detta inlägget*
Barcelona Barcadinho.
2010-01-25 10:04
Försök och urskilja dessa två fakta, även om det är svårt.

Det ena – Yaya är en bänkare nu för tiden och har tappat sin form till en viss grad.

Det andra – Busquets har gjort ett riktigt bra jobb under hösten och förtjänar tränarens förtroende.
Barcelona Maestro nr. uno
2010-01-25 08:41
tarrak//
Jag håller med dig där. Ibland undrar man om vissa hejar på enskilda spelare eller klubben.
För mig kvittar det om Yaya Toure stannar eller om han sticker till Premier League i juni då han ofta har flörtat med andra klubbar.
Så här är det, spelare kommer och går men klubben kommer alltid att finnas som den är. Busquets är egen produkt och lär stanna i klubben så länge han presterar och som klubben vill ha. Han är ung och utvecklas i takt med att han får speltid. Vad jag förstår har Busquets ingenting emot att rotera med Yaya Toure. Yaya däremot vill liksom den ökände Robinho spela i varje match, annars kvittar det, känns det som. Om så är i fallet kan han lika gärna dra för min del. Jag gråter inte.
Barcelona tarrak
2010-01-25 02:49
Ämne: Tjena. Finns det nån....
Ett enkelt men pålitligt hotell hittar du i länktips. Frukost ingår inte, men med tanke på att det ligger ett stenkast från Ramblan och kostar ca 500 kr per natten gör att det är ett prisvärt och populärt hotell som halva forumet har besökt.

Annars kan du alltid kolla in reseguiden i högerspalten som innehåller en del nyttiga länkar.
Barcelona tarrak
2010-01-25 02:36
Jag har länge haft Yaya som en personlig favorit i den blåröda tröjan, men tyvärr måste jag säga att hans fundamentalister till fanboys som härjar på det här forumet, väcker en avsmak som smittar av sig på spelaren ifråga. Jag är så förbannat trött på att det inte kan gå en j-vla dag utan att Busquets ska hånas och förnedras för att någon kissnödig fjortis fått se sin favorit bänkad. Jag trodde att Zlatanisterna skulle bli säsongens plåga, men Yayaisterna tar pokalen, springer iväg och kommer aldrig tillbaka. Grattis eller något!
Barcelonistas
2010-01-25 01:38
fan va gött de känns nu när barca hittat sin form. de enda som saknas är som ibra och henry i toppform. och även yaya i form är väldigt viktigt för oss framöver när cl ska spelas.
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2010-01-25 01:35
Barcelonito / Lucho Enrique 21 //

Jo dewt har du rätt i. Sålänge vi vinner så ska man ju applådera och vara tyst. Dock så va t:ex sevilla förlusten helt onödig pga fel coachning av Pep. Men det är något helt annat. Vi vinner likt du säger även med Busi. Även jag är otroligt trött på ämnet. Jag är helt övertygad om att vi kommer åka på pumpen i cl mot antingen chelsea eller united längre fram om han envisas med Busquets framför Yaya. Bara en känsla jag har. Yaya är ju märkbart bättre. Och har man en spelare som är märkbart bättre på bänken så löper man störe risk att förlora på det.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-01-25 01:27
Rivaldo_gudarnas gud

Problemet är bara att han inte har visat så bra form i Barca heller, samtidigt som Barca vinner med Busquets på plan.

Känns så himla onödigt att prata om Zlatan, Henry, Yaya, Busquets osv. Pep vill ha det på det sättet och vinner med det laget han har. Orkar egentligen inte bry mig mer om vilka som startar. Pep har bevisat att han är den enda människan som bör ha rätten att göra vad han vill med Barca. Jag sitter bara framför tv:n och är nöjd.
Barcelonistas
2010-01-25 01:05
haha en grej som är intresant är att varje gång vi har spelat mot chelsea så gör vi alltid snygga mål mot dom. vem minns inte ronaldinhos mål mot chelsea på både bridge och camp nou. eller iniesta yttersida rakt upp i krysset :)
2010-01-25 00:57
Barcelonito / Lucho Enrique 21//

Lojheten i den turneringen hade nog mer med inställning än kondition att göra. Drogba,Kolo och Eboue visade upp samma tafatta spel i turneringen. Tror faktist helt ärligt dom ville åka ut. Så förnedrande dåligt som som spela under istortsätt hela turneringen. Ett hån mot det ivorianska folket. Spela gåfotboll i en såpass viktig turnering för ett land vars folk inte har så mycket annat att glädjas över. Skäms! Algeriet är ett lag som Elfenbenskusten brukar slå med 5-0 och liknande och vinner över 9 gånger av 10. Iden här matchen kunde det lika gärna ha slutat 2-7 till algeriet. Dom hade nog kunnat dra ner ett b lag och nått bätrre resultat ivorianerna. Yayas form borde vi dock inte oroa oss över. Han kommer prestera som vanligt för oss.
Barcelona Yaya24
2010-01-25 00:57
En Toure ur form alla dagar i veckan än en Busi i form.
Barcelona ROBA - #8
2010-01-25 00:45
Tjena. Finns det nån vänlig själ som kan tipsa om nåt bra och relativt centralt hotel. Har kollat på massvis med sidor och kan inte hitta just nån som passar in bra. Ska stanna i 5 dagar och det är bara hotellet som fattas. Max 800 kr per dygn. Så om ni kommer på nåt ställe ni vart på som vart helt okej för några dagar så tipsa gärna så detta löser sig.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-01-25 00:19
Yaya måste nog träna lite extra när han kommer tillbaka. Springer och rör sig väldigt långsamt och klumpigt och det har han gjort nästan hela turneringen. Den Yaya jag är van vid är snabb och väldigt smidig trots sin storlek.

Men självklart ska han ändå få mer speltid i vilket fall. Jag menar, Zlatan och Henry får ju verkligen chansen att komma i form. Det är bara orättvist om inte Yaya får samma möjlighet.

Jag fruktar den dagen då han sticker till Chelsea och hamnar med Lampard och Essien på mittfältet. Lyckat till o ta dig fram.
2010-01-25 00:03
En fråga bara. Va det någon som saknade Busi mot Valladolid?

Förhoppningsvis är det ingen som får för sig att svara ja på den frågan. Slutsats: Vi kan spela med min farmor som dm i sådana matcher. Det är i dom svårare matcherna kvaliten på spelaren i Dm possitionen verkligen setts på prov. Och då finns det ingen tryggare än Yaya!
Barcelona Allan14
2010-01-25 00:02
Förstår inte varför alla vill ha Yaya toure som pivote, jag skulle hellre vilja ha Busi på den positionen.
Barcelona Pep the King
2010-01-24 23:58
Skönt att Yaya kommer hem. Fan vad man har saknat honom.

Kung är han.
Barcelona petersays
2010-01-24 23:52
På länktips kan man spana in Sylvinhos patenterade häxpipa mot Scunthorpe idag. Läckert!
2010-01-24 23:45
Mojito/

Jag är inte säker, men jag har för mig att Busi ska vara spelbar till nästa ligamatch mot Sporting.

Vi får även komma ihåg att Keite missar matchen då han fick sitt femte gula kort senast mot Valladolid.
2010-01-24 23:44
DM1982//

Jag skulle inte vara allt för orolig att Yaya skulle vara nedstämd när han kommer tillbaks. Som elfenbenskusten spela så undrar man ju om någon av dom ens ville vara med i turneringen. Har sett håglöst och tafatt ut under hela mästerskapet. Yaya,Kolo,Eboue och Drogba har ju snarare stjälpt en hjälpt laget genom atyt stå still på plan och spela fotboll. Dock borde man ha gott vidare ändå från den här matchen. Då man även skulle haft en solklar straff i första och isf gjort 2-0 på den. Men det säger nog mer om algeriet en om ivorianerna
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-01-24 23:42
Ämne: Hahahaha, vilken epi....
Hahah får ju Ray Hudson o likna ett dagisbarn..
Canaletes
2010-01-24 23:41
V.Valdes

Asså lite överdrivet..
Jag ba: Okeeej?? när ska han sluta. haha
Barcelona Trippeln
2010-01-24 23:40
Jag var otroligt rädd för det som skulle hända när Ronaldo skulle möte Manuel Pablo men nu är han borta med Garay och Higuain.
Barcelona V.Valdes (MQUC3)
2010-01-24 23:37
Hahahaha, vilken epic kommentator ! Hahaha.

(Snackar om fotbollskanalen europa)

Andreas-
2010-01-24 23:21
Så jävla skönt att se Ronaldo spela för sig själv fortfarande. Att Madrid skulle slå Malaga var ganska givet, med att Madrid med Ronaldo borta ska slå Depor på Riazor är inte givet alls. Kan vi rycka ytterligare?
Barcelona Mojito
2010-01-24 23:19
Allan 14

Eftersom det var en njurskada så är det inte helt säkert att Pep väljer att Spela Busi från start.
Får nog avvakta och se hur han reagerar på träningen i veckan.
Barcelona NoGo™
2010-01-24 23:17
Surt för Kolo där han var ju klart onside. Nu får vi hem Yaya iaf.
Barcelona Allan14
2010-01-24 23:15
Glöm inte att det är Fotbollskanalen Europa nu.

Håller med er hur kunde han vinka för offside där?
Barcelona Allan14
2010-01-24 23:14
Mojito//

Busi är vell tillbaka tills Gijon matchen?
Annons: