/spanien/barcelona/forum/16120.aspx/spanien/barcelona/forum/16120.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona L.A.M. Nr 10
2010-01-29 15:05
Startelvan:
----------Valdes---------------
-Puyol-Pique-Chygrynskiy-Abidal-
---------Busquets----------------
-----Xavi--------Iniesta-------
-Messi---Ibrahimovic-----Pedro-

Det enda frågetecknet för mig är om Yaya eller Sergio startar. Men där väljer jag Busquets, eftersom att Toure har spelat fyra stycken matcher på kort tid i ANC.

För mig är det också självklart att Chyg startar framför Marquez. Ingen av de två har imponerat den här säsongen. Men Chyg har potential, till skillnad från Marquez som bara kommer bli sämre och sämre. Chyg har fått en dålig start men jag är övertygad om att han kommer att spela upp sig och nästa säsong verkligen fajtas om mittbackspositionen.

I anfallet så vill jag ha Messi och Zlatan på plan. Däremot Henry har inte varit någon vidare succé den här säsongen och han får agera bänkvärmare till Pedro den här matchen. Det går även att spela Bojan där.
Barcelona FC Barcelona en Mi Corazón
2010-01-29 15:00
Hetfield

Det är just mot mindre lag som Sporting som han borde få speltid.

Men guardiola does it again, när han inte gillar en spelare så fryser han ut dem tills de måste lämna eller så tvingar han bort dem rakt av, Cáceres, Eto'o och nu verkar det vara Jeffrén & Bojan
Barcelona Hetfield
2010-01-29 14:54
Fc Barcelona en Mi Corazon

Äh, Jeffren skulle ändå inte få speltid, han är bakom Henry, Pedro och Bojan, men det är synd, en bra spelare

På tal om CL, Hleb måste vara otroligt sugen på att vinna mot Barcelona, å andra sidan så är han ingen vidare hit i Stuttgart
Barcelona FC Barcelona en Mi Corazón
2010-01-29 14:27
Otroligt besviken på att guardiola inte tar med Jeffrén, vad har han emot grabben?
Barcelona el Flaco - El Movimiento 2-6 de Mayo
2010-01-29 14:16
Saman/

På klubbens officiella hemsida står det inte hur länge Alves blir borta, de nämner bara att det inte rör sig om en allvarlig skada.
Barcelona Saman.
2010-01-29 14:02
Hur allvarlig är skadan? Jag antar att det blir någon form av följande uppställning, Puyol, Pique, Marquez, Abidal i helgen då.
2010-01-29 13:48
Det är nu officiellt att Dani Alves missar matchen mot Sporting p.g.a. skada.

Sergio Busquets, som har friskförklarats från sin njurskada, och Touré Yaya är tillgängliga till spel.

Jeffren har också fått klartecken för spel idag, men är inte uttagen till matchen på lördag.

Lisan över de 18 uttagna spelarna finns i länktipset.
Barcelona LennyRomario
2010-01-29 13:03
Någon här som läser engelska four-four-two?
Reportage om Stoichkov/Romario i detta nummer.
Även varit debatt på insändarsidan i ett par nummer om att man inte kan hålla på Barcelona om man inte bor där. Man ska hålla på sitt lokala lag istället osv. Var en svensk som svarade på det i förra numret, som håller på Barca
Nytt klipp på FANTV.SE
2010-01-29 11:55
Daniel Alves är ett ärkesvin!
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-01-29 10:16
Barcadinho.

Grym idé.

Sempre Culé

Mitt råd till dig är att hålla dig borta från Puertan, vad har du där och göra? En massa gnällspikar som enbart försöker provocera, du har det bättre här, jag lovar dig.

Barcelona Barcadinho.
2010-01-29 09:34
På tal om alla inlägg som handlar om det kommande presidentvalet och som strömmar in i LR varannan dag – mycket intressanta inlägg nästan alltid.

Jag har ett förslag till dig el Flaco eller redaktionen.

Kan du/ni inte starta en serieartikel om ämnet?
Ni kan kalla det typ ”Val Bevakning” eller så.
Ni kan göra det kanske på samma stil som sillyseason serien – alltså en stapel med rullande nyheter, där de nyaste är med blå fetstil.
På så sätt behållas alla gamla små artiklar och man kan se hur saker och ting utvecklar sig för kandidaterna.
En annan fördel med den här stapeln är att man inte behöver skriva långa artiklar varje gång, utan det räcker med korta notiser om nya rykten och fakta kring valet.

Jag riktar mitt tips till dig el Flaco, eftersom du är väldigt insatt i ämnet. Men ni från Red kan samarbeta så klart.

Tarrak-
Din favorit under lång tid var väl Xavier Sala-i-Martin. Han kommer inte att ställa sig som en kandidat till slut men det kan bli kul och se vart han hamnar.
Barcelona Sempre Culé
2010-01-29 05:56
Det gnälls mycket i RM forumet och vi har inte en chans att debattera. Det är deras val.
Men att Ronaldos avstängning är helt korrekt tvivlar nog ingen fotbollskunnig på. Krosar man ett näsben, får man fanimej ta konsekvenseran!

Det finns ett länktips om detta.
Barcelona Sempre Culé
2010-01-29 02:11
Ämne: Bojan måste lämna kl....
Déu és Culé;

Jag är benägen att hålla med dig. Vad jag menade var att Bojan är så otroligt lojal, att inte ens en bänkplats får honom att ta ton. Kanske detta är problemet...
Canaletes
2010-01-29 02:01
nemo

Lite gammal nyhet.
Det skrevs om det där för 3-5 dar sen
Barcelona nemo
2010-01-29 01:38
Då kan vi konstatera att Giovani dos Santos nu spelar för Galatasaray (lån från Tottenham).
Barcelona Pep the King
2010-01-29 01:33
Déu és Culé

Bra skrivet.
Barcelona Déu és Culé
2010-01-29 01:06
Bojan måste lämna klubben (utlånad) som det ser ut nu. Han ges för många ursäkter och för mycket överseende av fans, när han är 30 år gammal och fortfarande spelar i Barca kommer han ha samma roll Guti (den evige talangen) har i Real Madrid. För hans eget bästa och för att kunna blomma ut måste han lånas ut nästa säsong. Funkar det inte då heller för honom får man helt enkelt bita i det sura äpplet och sälja honom. Att vara liten, fysiskt klen och allmänt gullig räcker inte i världens bästa fotbollslag. Talangen finns men just nu slängs den bort på avbytarbänken.
Barcelona tarrak
2010-01-29 00:36
el Flaco

Tack för hjälpen med mina frågor. Det är inte lätt att hålla koll på alla förvecklingar och alianser. Jag delar dina farhågor om att det här kan skada laget, men samtidigt har det alla förutsättningar att bli en riktigt underhållande vår. Dags för sängen. Bona nit!
2010-01-29 00:36
Ämne: Ämne: !--TEMP_B--!Ämne....Sempre Culé/

Jag har själv följt klubben sedan slutet av 90-talet och jag har alltid förknippat Barça med en katastrofisk klubbledning. Ända sedan Laporta klev in i handlingarna. Under hans mandatperiod har man fått uppleva ett relativt lugnare Barcelona, utan en massa turbulens vid sidan av planen.

Visst, Laporta har haft sina tunga perioder även han, men inget som jämföras med vad vi gick igenom med Nuñez och Gaspart vid rodret. Under Nuñez tid som president hann klubben även med ett myteri där spelarna själva krävde hans avgång. Ridå.

Barcelona Sempre Culé
2010-01-29 00:31
el Flaco;

"Men det är Carazo som har kommit med denna nyhet så jag vet inte om man ska lita på den till 100 %."

Då kan du inte ens lita på den nyheten till 50%!
Barcelona Sempre Culé
2010-01-29 00:28
Ämne: Ämne: Ämne....
el Flaco;

"Jag känner en viss oro med Rosell, som jag inte känner med Godall och Ferrer. Svårt att förklara."

PRECIS vad jag känner. Och det är klart att förändringar känns inte bra för oss som levt med klubben i X antal år (i mitt fall sedan 82). Kontinuitet känns som det bästa...
2010-01-29 00:28
Angående Marc Ingla har det ryktats att han kanske, tillsammans med några andra vicepresidenter som hoppade av under sommaren 2008, kommer ingå i Sorianos styrelse om han ställer upp i valet.

Och om Soriano inte ställer upp i valet finns det fortfarande en möjlighet att Ingla eventuellt allierar sig med en annan presidentkandidat.

Men allt detta är enbart rykten än så länge. Marc Ingla har själv, så vitt jag vet, inte gjort några uttalanden än.
2010-01-29 00:18
tarrak/

Jag minns att förra sommaren gick Laporta ut och kritiserade Soriano för hur denne hade uppfört sig i samband med missförtroendeomröstningen 2008. Laporta hävdar att Soriano hade gått bakom ryggen på honom och sagt till vissa styrelsemedlemmar att Laporta var galen.

Jag läste även för några veckor sen att Laporta inte blev särskilt glad över att Godall försöker få med Soriano att ingå i sitt team inför presidentvalet. Men detta är mer av en spekulation än konkret fakta, men det skulle inte förvåna mig om det stämmer, med tanke på Laportas tidigare uttalanden om Soriano.

Rambla: "Carazo = pain in the ass."

Co-sign
Barcelona Pep the King
2010-01-29 00:11
Grabbar någon här inne som vet hur mycket Diego kostade för Juventus?

Jävlar vilken grym spelare han är. Har alltid viljat ha han i Barca. Men det får väl inte plats med Xavi Iniesta Thiago och Jonathan.

Synd.
Barcelona tarrak
2010-01-29 00:07
el Flaco

Stackars Ferran! Kan inte vara roligt att få Gaspart på bandvagnen. Har du koll på hur relationen mellan Soriano och Laporta är idag? Även om jag tyckte att missfötroendeomröstningen mot Laporta skedde på tveksamma grunder så anser jag att Soriano gjorde rätt som hoppade av, när majoriteten av rösterna krävde ledningens avgång. Om han gjorde det av ideologiska skäl och inte för att rädda en framtida karriär inom klubben, så tyder det på att han har sunda värderingar och inte är så maktfullkomlig som Laporta vekar ha blivit med åren. Men även där går ju spekulationerna åt olika håll. Skulle Soriano välja att ingå i Godalls kandidatur så är jag övertygad om att det blir tungan på vågen för min del.

Edit: På tal om det "gamla gardet". Någon som har koll på Marc Ingla och om han är sugen på en comeback inom klubben?
Barcelona Rambla~
2010-01-29 00:03
Carazo = pain in the ass.

Jag blev ledsen när Soriano lämnade styrelsen. Har alltid gillat honom.

Giovani dos Santos lämnade Barcelona enbart av en anledning. Han och hans agent krävde att till nästa säsong så skulle han vara garanterad i startelvan annars hotade Giovani att lämna klubben. Då kan du lämna sa ledningen och satte upp honom på transferlistan. De kunde inte garantera en startplats till en så ung och oerfaren spelare.

Atlético förtjänade verkligen inte att gå vidare i copan över två möten mot Celta..
2010-01-28 23:54
tarrak/

Det känns som Ferran Soriano har blivit aningen bortglömd, men han har redan sagt att han kommer, på ett eller annat sätt, delta i presidentkampanjen. Om Godall lyckas övertala honom att gå med hans projekt kommer hans chanser nog att öka.

Även om Soriano skulle presentera en egen kandidatur skulle han nog vara att räkna med under valet. Som du säger, det var hans ekonomiska visioner och idéer som hjälpte klubben att bli av med skulderna.

Jag läste igår att Joan Gaspart ska stödja Soriano ifall denne skulle ställa upp i presidentvalet. Gaspart var tydligen även en av de som hjälpte Soriano att bli ordföranden för Spainair. Men det är Carazo som har kommit med denna nyhet så jag vet inte om man ska lita på den till 100 %.
Barcelona tarrak
2010-01-28 23:43
el Flaco

Ja, det bästa för laget hade väl varit att lägga presidentvalet efter säsongens slut, men för den nya presidenten blir det väldigt ont med tid för att få organisationen på plats och förbereda inför nästa säsong.

Jag tror också att Rosell vinner valet och jag delar din oro. Han är absolut en kompetent affärsman och jag betvivlar inte hans blåröda hjärta, men hans bristande tålamod med Rijkaard säger en del om hans personlighet, som kan leda till stora problem i framtiden.

Vad tycker du om Soriano då? Jag anser att han verkar vara stå för en bra blandning av affärssinne och ideologi. Som jag har förstått det så har han t. ex varit den verkliga arkitekten bakom den kraftiga medlemsökningen vi sett under senare år.
2010-01-28 23:28
På tal om presidentvalet; Abidal gick ut i Ona FM och sa att han tycker personligen att det vore bäst att fortsätta med det nuvarande projektet för att bevara den framgångsrika filosofin. Abi har sagt sitt.
2010-01-28 23:24
Ämne: Ämne: tarrak/....
Inför detta presidentval är jag faktiskt mer orolig för hur valkampanjen kan komma att påverka laget, än för vem som kommer vinna valet.

Även om jag är övertygad om att Pep kommer göra allt för att isolera laget från politiken så vet man aldrig vad det ett presidentval kan få för konsekvenser under säsongens gång.

Angående kandidaterna tror jag främst det kommer stå mellan Ferrer och Godall från styrelsen och Rosell. Samtliga dessa tre alternativ ser relativt bra ut i mina ögon. Jag hade nog blivit nöjd oavsett vem som vinner om jag ska vara helt ärligt.

I slutändan tror jag att det blir Sandro Rosell som vinner valet och även om jag tycker att hans kontakter inom fotbollsvärlden hade kommit bra till hands, är det något med honom som inte övertygar mig. Jag känner en viss oro med Rosell, som jag inte känner med Godall och Ferrer. Svårt att förklara.
Annons: