/spanien/barcelona/forum/1612.aspx/spanien/barcelona/forum/1612.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona GuessWho
2015-11-27 11:34
@neymar JR:

Barcelona Barcelonistas
2015-11-27 11:32
Ja skrattar än idag åt idioten som jämförde Carlos Real med Pep Guardiolas Barcelona. Gå kasta dig
Postat via SvenskaFans-appen
Flavía
2015-11-27 11:31
Chris Waddle berättar hur Zlatans karriär i Barcelona var: "Jag tycker att det finns finns ett par ligor där han inte kan spela. Spanska ligan är en sådan, den är för för snabb för honom. Rörelsen och presspelet man använde i Barcelona, han klarade inte av det. Han kan gnälla hur mycket han vill på Guardiola, han passade inte in i systemet. Han hade inte benen, han hade inte farten. Hade han kommit hit hade han haft samma problem" Bara att läsa kommentaterna från bittra Zlatanister (länktips) som inte kan acceptera faktumet att han är vår sämsta värvning genom tiderna :D
Barcelona B-Guden
2015-11-27 10:59
@messiooooxavii:

Men dom kan ju skryta över deras lag är bäst i världen, deras tränare är bättre än våra, (Mourinho bättre än pep) (Carlo Bättre än Enrique).
Att dom vunnit 1 Liga titel, 1 CL och cdr titel. På fifa är ju deras lag också bästa, dom har bästa spelarna på varje position.

Medans vi kan skryta om en trippel, eller förlåt 2 st, så har vi en dubbel där mellan också, och ett par liga titlar, ett par cdr osv. Men vi har ju haft 4 (dåliga tränare) Pep, hade ju bara tränat B-laget, Tito hade ju bara varit assisterande, Tata, visste inte många vem var, och Enrique hade ju bara tränat b-laget och Roma där han inte vann något. Sen att experter anser vårat lag det bästa genom tiderna.

Men vi har ju inte världens bästa spelare för dom spelar ju i Real Madrid. och vi är inte det bästa laget heller för det är ju Real Madrid.
Barcelona neymar JR
2015-11-27 10:26
Kommit*
Barcelona neymar JR
2015-11-27 10:26
Samt så har valbuenas version gått ut, och han ställer sig absolut inte på benzemas sida
Barcelona neymar JR
2015-11-27 10:25
@barcastuff: 18 months after Barcelona, Fifa finally decided that other clubs in same situation, among which Real Madrid, will also get transfer ban [md] Amen jag gratulerar :)
Barcelona messiooooxavii
2015-11-27 10:06
Roliga Real fans som ser säsongen då dom vann Decima som det så fint kallas läs 5 titlar under francoeran, som en fantastisk säsong. Dom glömmer att dom var ett mål från Ramos från en helt titellös säsong och sparken av "don Carlo" . Senaste 7 åren 1 liga 1 cl 1 cdr. IMPONERANDE!! Fortfarande finns det vissa som försvarar deras president där inne i puertan trots att titlar uteblir och han tar beslut som skickar klubben allt längre bort från titlar för varje säsong. inte ska jag klaga på det men jag undrar hur vi hade snackat om våran ledning om vi hade samma "titelskörd". Tycker att vi ska ta och chilla lite med att klaga på våran ledning ett tag då dom uppenbarligen har gjort det ganska bra att bevara våran dominans trots att ingen trodde att det var möjligt efter Peps era. Nu är det tider att hylla alla inblandade och låta puertan beklaga sig , vi kommer att ha tid och anledningar att klaga senare. NJUT!!!!
Barcelona Skurhink
2015-11-27 09:32
Kan någon beskriva för mig vad Arda är tänkt till? Jag har ärligt talat en ganska dålig koll på honom! Jag ser egentligen så som vi spelar just nu och så som Enrique vill spela bara 2positoner han skulle vara lämpad för att spela på, de är Inestas och Messis platser. Men som sagt så har jag en ganska dålig koll på Arda, jag ver att han är otroligt lugn och trygg med bollen, skicklig på små ytor och en jävla vinnarskalle.
Barcelona neymar JR
2015-11-27 09:20
Eh jag säger rijkaards och laportas Barca var det bästa då det var startskottet till allting som sker nu. Efter år av helvete vände dom på steken genom att gå tillbaka till Cruijffs ideologi Där har vi revolutionen!! Jag tackar för iniesta, Messi, xavi, puyol, eto, Ronaldinho och alla som byggde upp varunamnet Barcelona. Som ruskade till la masia, som fick igång ekonomin och som började blända publiken med fotbolls magi Fan måste ändå tacka van gaal nu med ser jag...
Barcelona Vampíro
2015-11-27 09:05
Varför ens jämföra? Om 20 år kommer folk titta tillbaka på denna eran och kalla det för Messis Barça.
Barcelona Katalano
2015-11-27 08:20
Eftersom det jämförs mellan Peps och Luchos Barca. Pep revolutionerade dagens fotboll med sitt spel. Sedan dess har spanska spelare blivit hett villebråd i Premier League, korta tekniska spelare har premierats över starka långa spelare och fokus har lagts på centrala mittfältet och att kunna hålla i bollen istället för ett snabbt kantspel i toppklubbarna. Peps lag höjs av många som det bästa fotbollslaget genom tiderna då de dominerade varenda match oavsett motstånd. Att vi inte vann Champions league 4 år i rad var inte för att vi var det sämre laget, det var otur, missade chanser och flyt av motståndarlagen som lyckades kontra och göra mål på alla chanser de fick i princip. Även om Lucho skulle vinna trippeln i år igen så skulle jag inte hålla hans lag som bättre än Guardiolas.
Barcelona Xaviesta
2015-11-27 02:55
Lion24 Såg ditt inlägg först nu efter att jag skrev ner mitt. Uppfriskande att läsa din lite mer hands-on syn på saken. Här skildrar vi tillsammans alltså både dom konkreta och abstrakta skillnaderna i Luchos fotboll kontra Peps fotboll. Analytiskt och eftertänksamt intressant!
Barcelona Xaviesta
2015-11-27 02:45
Jag håller med Barcelonistas där. Peps Barca var en maskin utan dess like som ingav en säkerhet som Luchos Barca inte gör i samma utsträckning. Faktiskt inte ens i närheten. Under Peps styrdes laget av en järnhand som inte utelämnade några detaljer överhuvudtaget, alla variabler var uträknade ända ut i decimalerna, alla visste vad som krävdes av dom både individuellt och som en enhet. När vi väl slog en felpass gick det ett sus genom publiken och när vi showade var det inte bara vår trio där framme som klackade och slog tunnlar utan hela laget deltog i denna konstellation. Pep implementerade detta i vårt spel och skapade samtidigt en dynasty som härskade i dryga fyra år. I samband med detta regnade det även titlar över Kataloniens rödblåa stolthet under nämnda period. Lucho då? Jodå, han har varit en frisk fläkt på sitt vis. Men jag har ändå fortsatt svårt för hans fotboll även om den är bländande stundtals. Han har infört en mer cynisk fotboll, speciellt i försvarsdelen där man ser Pique och Mathieu rensa bollar ibland under matcherna på ett sätt som hade retat gallfeber på Pep. Vi bjuder upp moståndarna på en dans som öppnar upp hela planen i en High Chaparral fotboll som jag personligen inte föredrar. Jag kan förstå charmen i att bänka sig framför burken och inte veta vilket Barca som äntrar gräset denna gången och att 2-vägs underhållningen under matcherna når astronomiska höjder men mig kliar detta inte någonstans. Jag älskar att se mitt lag dominera en matchbild fullständigt under 90 minuter. Vidare bör man komma ihåg att under Pep fanns inget spela-skit-under-hösten-fotboll-och-ge-fansen-grått-hår för att sedan ge oss en toppa-formen-lagom-till-vårsäsongen-fotboll. Vi spelade fotboll med samma klass, koncentration och inlevelse i 38 omgångar varje säsong, utan ursäkter. Nej. Man kan inte jämföra Peps fotboll med Luchos och detta säger jag ifrån ett objektivt perspektiv. Från ett subjektivt föredrar jag såklart Guardiola alla dagar i veckan, det är inget jag sticker under stol med. Men tanken här var att ge min syn på det hela med enbart hjärnan och inte utifrån hjärtat. Jag är inte helt såld bara för att vi spelat fantastiskt i en och annan match på raken nu, jag glömmer inte alla tidigare omgångar fram till nu den här säsongen. Jag glömmer heller inte höstsäsongen 2014 innan vi gjorde en sanslös vår på ren adrenalin av tre fantastiska grabbar där framme. När jag zoomar ut och kollar på Luchos foboll från hans första dag fram till idag så är jag helt enkelt inte helt övertygad. Inte ens en andra trippel under hans sejour hade fått mig att ändra på den åsikten, helt enkelt för att jag tycker att kriterierna för att bli jämförd med den där helt monstruösa fotbollen vi spelade under Pep inte utgörs av statistik och titlar endast. Nej, mina vänner. Fotboll handlar först och främst om känslor. Hur den får mig att känna, skratta, klump i halsen, nästan gråta, skrika ut i ren hysteri av irritation och ilska, öppna fönstret och skrika ut i ren och skär hysteri, kramkalas med Barca polaren till vänster om mig i soffan osv. Iniestas rökare i krysset på övertid, Messis nick på Olimpico i Rom, Messis halva-plan macka till Villa mot Real, Villas 3-1 knorr på Wembley, Messis solorusch på Bernabeu förbi allt och alla, ja det finns hur många ögonblick som helst. Andra sidan av myntet finns självklart också, jag har tex aldrig känt mig så tom och uttömd på känslor som jag gjorde i samband med uttåget mot Chelsea där vi verkligen gav dom allt vi hade men universum hade andra planer tyvärr. Jag känner inte riktigt samma sak under Luchos era helt enkelt. Tyvärr, måste jag tillägga eftersom jag så jättegärna önskar jag gjorde. Jag känner inte att Lucho är på väg att skapa något större än sig själv här. Jag känner inte att att Lucho håller på att skapa en fotboll och en ideologi som alla andra klubbar i Europa ämnar att efterlikna. Luchos Barca är superbt emellanåt och världens bästa anfallstrio finns i det laget. Mer än så berör det mig inte vilket innebär att jag inte blir alldeles head over heels för att stolt Basunera ut att det är det bästa Barca någonsin. Oavsett den fantastiska statistiken mot topplagen under 2015, som jag ej underminerar, eller trippeln från förra säsongen. Luchos fotboll får mina applåder men inte mitt hjärta.
Barcelona Stright outa Barca
2015-11-27 02:30
Stoke City and Bayer Leverkusen have again made enquiries about a transfer of Sergi Roberto (23), but player won't leave now. [weloba] Big hell No
Barcelona Lion24
2015-11-27 02:25
Luchos Barca bättre än Peps Barca? Inte i mina ögon. Inte ens i närheten om jag ska vara ärlig och då är Luchos Barca i dagsläget EXTREMT bra. För att jämföra Luchos Barca vs Peps Barca så är det väldigt många saker man måste se till. För mig personligen, det som gör Peps Barca bättre än Luchos Barca är att svårighetsgraden på fotbollen killarna spelade under Pep är klart mer avancerat och komplicerat än Luchos Barca. Jag kan tycka att det är lite överdrivet när folk säger att vi ändrat oss för mycket och blivit för raka, vilket vi inte har blivit. Vi har blivit rakare men vi äger fortfarande bollen, bara på ett annat sätt. Saker har ändras jämfört med Peps tid, men inte så överdrivet mycket som jag tycker många får det till.

Svårighetsgraden sa vi. Jo den är i mina ögon klart mer avancerat än detta system. I Peps Barca så behövde man göra framförallt en grej mer än vad man gör idag: tänka. Eftersom vi hade ett större fokus på bollinnehav då (kom ihåg, skillnaden är inte enorm) så behövde våra spelare hela tiden (var med nu) ''tänka sig ur en situation'' eller ''tänka ut en spelare från sin position''. Ett exempel på det är Pedros agerande vid målet på länktips, den här videon har jag säkert länkat mer än 3 gånger men jag fascineras mest av Pedro i den situationen. Mer än Leos driv, Iniestas pass och Xavis mål faktiskt. Så glöm Leo, Xavi och Iniesta för 1 minut och håll bara koll på Pedro hur han får framförallt Pepe ur sin position och sedan Carvalho som får två problem (Xavi & Pedro). Pedros tanke vid det målet var enbart rörelser utan boll, han visste att han inte skulle få bollen, så han ''gömde'' Iniesta och samtidigt tog Pepe ur sin zon, på en och samma löpning. En helt enkel löpning på bara några fåtal meter.

Det här var skillnaden. Man var smartare då, man tänkte mer då. När man kontrollerar ett mittfält så måste man hela tiden tänka, idag kontrollerar anfallarna spelet och då går det snabbare. Man blir närmre mål och det är ännu mer individuell briljans än tidigare kan jag tycka. Men jag ska vara tydlig nu!!!!: Jag vill absolut inte på det minsta sättet förminska Luchos lag. Just nu spelar vi fotboll på en helt annan nivå men jag drar bara skillnader mellan Peps Barca. Sammanfattning: fotbollen vi spelade under Pep var mer komplicerat och avancerat, därför är den upplagan bättre än den här.

Sov sött.
Barcelona Barcelonistas
2015-11-27 00:19
För att jag ska ranka Luchos Barca högre än Pep Guardiolas så krävs en jätte prestation. För jag håller Peps Barca som historiens bästa lag och det är väldigt många som gör det runt om i världen. För att få mig att ranka Luchos Barca högre så krävs det att man spelar en bra och jämn fotboll under en längre period samtidigt som man vinner dom stora titlarna. Undantaget skulle vara om man lyckas med att försvara trippeln då. Luchos Barca har alla möjligheter att bli lika framgångsrikt ( om man kollar titlar) som Peps Barca.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-11-27 00:15
@Stright outa Barca:

Hellre att han kommer ut ur garderoben stället att hugga Barca och övriga lag i ryggen.

Man börjar ju bli nyfiken på tiden han kommer ut och ger till känna vilken färger han har.

Kan det vara så att han tajmar nu när en så kallad undersökning pågår angående om de utpressade domarna?

Det är det första jag tänker på. Sen att han hejar på R.Madrid. Heeej!!! Trodde att alla visste om det redan.
Barcelona Davids3
2015-11-27 00:10
@Santiago Cazorla:

Vilket geni!
Älskar att Pique inte vågar kalla på bollen, hade det varit Roberto eller Munir som hade haft bollen där hade han blivit hes :p
Han vet att Messi kommer göra det bästa utav läget.
Barcelona Barca4life98
2015-11-26 23:41
Ali G Lite för tidigt att säga att det här laget är bättre än Peps-era. Om vi lyckas vinna stora titlar iår också så kan jag nog hålla med dig. I och för sig så beror det på hur man ser det. Över en längre tid så var det bättre i Peps-era (än så länge). Sett till EN säsong så är det en smaksak. Håller med dig om att vi är mer oförutsägbara nu däremot. Det är så skönt vi har ett så brett register just nu. Vi måste njuta medan det varar. Jag tycker att det roligare att kolla på oss nu än vad det var under Pep men det är en smaksak.
Barcelona Barcelonistas
2015-11-26 23:37
Jag håller Peps Barca mycket högre än Luchos Barca. Peps Barca var som julafton varje dag. Minns när min far köpte alla Tintin filmerna till mig när ja va ett barn. Den känslan va sjuk. Peps Barca gav mig den känslan varje gång dom spelade match.
Barcelona Ali G
2015-11-26 23:30
@Maestro Xavi - Tito Etern:

Bättre än Peps Barca helt klart, Luchos Barca är mindre förutsägbara, bättre statistikt och med tidernas bästa anfallstrio kan vi krossa allt och alla.
Barcelona Barcelonistas
2015-11-26 23:13
Kan inte någon sparka den där idioten tebas? Att han är korrupt fattar ju vem som helst.
Barcelona Maestro Xavi - Tito Etern
2015-11-26 23:12
Barcelona have won 13 of 14 games they played against Man City, PSG, Bayern, Juventus, Atletico and Real Madrid in 2015. @Barcastuff

Vilken fin statistik!
Barcelona El Tridente
2015-11-26 22:54

Nu förstår man varför Real Madrid alltid fick viktiga avstängningar upphävda (5:e gula kortet t.ex.) eller domare som väljer att inte rapportera Madridspelare för nacksving 3 matcher i rad (Ronaldo)
Barcelona Yellow cake
2015-11-26 21:08
Det är nog Robertos högsta nivå jag blivit mest imponerad av, klackframspelningar, driva förbi real madrids mittfält och slå en smörpass till Suarez som stänker dit den..
Barcelona Katalano
2015-11-26 21:05
@Stright outa Barca:

Inte för att jag är förvånad att han är Real Madrid fan, men som liga president tycker jag inte att det är passande. Efter den kommentaren borde han avgå. Detta speglar ju trots allt alla avstängningar ( och bristen på sådana) senaste 5 åren.
Barcelona Yellow cake
2015-11-26 20:49
@Andresito:

Jag har nog inte sett Rafinhas högsta nivå i klass med Robertos högsta nivå, ska dock tillägga att jag inte sett Rafinha överdrivet mkt
Barcelona neymar JR
2015-11-26 20:29
Haha! Jag finner det ändå småkul, ganska vågat att vara så öppen om vilka han supportrar. Komigen vi alla här inne vet att folket förbundet är fans till real Lika bra att vara öppen med det?
Barcelona Stright outa Barca
2015-11-26 20:09
Tebas (Liga president): "As Real Madrid fan, the clasico was a tough game for me. I hope we can get back on track." asså för han utalla sig så har? jag menar han är ändå president för Hela ligan och inte bara Real Madrid
Annons: