/spanien/barcelona/forum/16119.aspx/spanien/barcelona/forum/16119.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-01-28 00:52
Andreas

Bara han får speltid så är de bra.
Barcelona Andreas (Aris/Brasilien Red.)
2010-01-28 00:51
Ja det är otroligt synd det som händer med Keirrison faktiskt. För han är faktiskt en riktigt stor talang och han har något speciellt. Till skillnad från Henrique t.ex som jag inte tycker är någon jättebra spelare eller talang.

Just nu känns det till o med bättre om K9 lånas ut till en brasiliansk klubb. Hellre det än att inte ens få träna med ett lag.
Barcelona Rambla~
2010-01-28 00:45
Andreas:

City vill ju egentligen inte släppa iväg Robinho så det är nog därför de kräver att lönen ska betalas av det lag som lånar honom. Även om de har oändligt med pengar så är det fortfarande affärsmän som driver klubben. Anledningen till att han vill till Santos är ju tack vare att det är Vm i sommar. Han vill ha speltid och det vet han att han får i Santos.

Jaså, Vágner Love är tillbaka i Brasilien.

Förresten så tränar tydligen Keirrison nu på egen hand utanför Benficas trupp. Det om något borde väl säga honom att det är dags att dra där ifrån? Jag stör mig på att vi inte får höra något nytt om honom. Ta tillbaka honom till Barcelona säger jag så att han åtminstone får träna med laget.
2010-01-28 00:38
Har vi fått höra vad Rosell har att säga ännu?

Jag vill gärna höra vad alla kandidater har att säga innan jag kan säga klart vilken jag föredrar.

Laportas kandidat verkar ju vara bra även fast jag tycker det var lite onödigt att attackera Rosell som dem gjorde igår.
2010-01-28 00:30
Rambla

Ja det kanske är så som du säger. City borde ju egentligen kunna stå för en del av hans lön om han lånas ut till Santos som inte på något sätt är en konkurrent till dem. I o med att dem kastar pengar runt om kring sig.

I brasiliansk media sa Santos ordförande för ett par dagar sedan att dem kommit överens om allt med spelaren och laget. Men men vi får väl se vad som händer.

När vi ändå är inne på brasiliansk lag så måste jag säga att Flamengo har otroligt bra anfallspar med Vágner Love o Adriano.
Barcelona Sempre Culé
2010-01-28 00:25
Ämne: Det sägs att Robinho....
Gud give att Rosell inte blir president!

En gammal artikel om just Sandro finns i länktipset.
Barcelona Rambla~
2010-01-28 00:20
När det gäller Robinho till Santos, ja även São Paulo har ju nämnts, så försöker Santos att skaffa investerare för att betala Robinhos lön. Det sägs även att han kan tänks gå ner lön för att underlätta att lån. Något nu engelska tidningar skriver han inte längre verkar vara så sugen på. City har hela tiden bestämt hävdat att den som tar Robinho på lån får också stå för hela hans lön. Detta enligt brittisk press.
2010-01-28 00:15
Hetfield

Nej jag tror verkligen inte dem har råd att betala hans lön. Kanske om dem säljer sin arena o alla spelare:P

Men jag antar att City fortfarande kommer stå för en stor del av hans lön om han går dit. Dem har ju inga problem med ekonomin ändå. São Paulo skulle nog kunna stå för en större del av hans lön än Santos, men Santos är hans moderklubb så han kanske väljer dem trots allt. Han vill ju få speltid inför VM, efter VM tror jag inte han stannar kvar där.
2010-01-28 00:10
Jag har för mig att jag läst någonstans att Rooney inte vill gå till Real. Han fick den frågan efter att det ryktats om att C. Ronaldo föreslagit honom till Real. Han sa ju dessutom att han alltid väljer Barca på Fifa när han inte tar United:)

Men jag skulle inte vilja ha Rooney i Barca som det ryktats om tidigare även fast han är en riktigt grym spelare.
Barcelona Hetfield
2010-01-28 00:08
Andreas

Jag är inte så insatt i bras. fotboll, men har Santos den ekonomiska muskeln att betala för hans lön?

Vore kul att få se Robinho i Milan, tänk er med de tre brassarna (Ronaldinho, Robinho, Pato), det kan bli fiesta!
Barcelona Rambla~
2010-01-28 00:06
Ämne: Rambla

Problemet ....
Han lär bli såld i sommar för att finansiera en ny värvning av tex Villa eller någon annan. Ja, såvida han inte gör ett grymt Vm. Fast vi kan ju bara spekulera.
2010-01-28 00:06
Det sägs att Robinho vill bort från City för att komma till Barca, antingen direkt eller indirekt. Alltså antingen att han lånas ut till Santos eller São Paulo till sommaren för att sedan gå till Barca eller att han går direkt till Barca.

Han verkar ju inte vara speciellt för oss längre men man vet ju aldrig vad som kan hända. Om Rosell blir vald sä känns det väldigt troligt iaf.
Barcelona Hetfield
2010-01-28 00:04
Rambla

Problemet är som sagt med tålamodet, Perez är ingen man som har tålamod med sånt, allt ska klicka annars är det bara att gå vidare, alla kommer säkert ihåg Steve Mcmanaman (Real Madrid) , som fick knapert med speltid under sista perioden eftersom att alla galacticos kryllade i laget, så vi får se om Perez tar in en till galatico

Vem vet, kan Benzema bygga upp fysiken (nu ser han ut som en köttbulle), och få igång självförtroendet så kan han bli ohyggligt bra, men jag har svårt att se Perez ge Benzema 1-2 år att utvecklas

Det pratas ju rätt så mycket ( i övriga forum runtom i världen) om att Rooney ska vara nästa storköp till Real , jag tvivlar på sanningshalten, m en jag trodde aldrig att t.ex: Zlatan skulle komma hit

Pengar dikterar fotbollsvärlden, vifta lite pengar framför Man U och Rooney, så kan allt hända
Barcelona Rambla~
2010-01-27 23:58
Nej du är inte galen, jag tror heller inte Benzema precis var Perez förstaval. Det jag menade var att han inte riktigt får chansen att visa sin talang i Madrid, inte än så länge i alla fall. Det kan bero på mycket, bla på spelsystemet tex. Svårare motståndare i Spanien jämfört med i Frankrike kan vara en annan orsak. Talangen finns allt där, det gäller bara att få fram den på rätt sätt.
Barcelona Hetfield
2010-01-27 23:50
Rambla

Nej, men som sagt, det känns som att han har tappat de egenskaperna som gjorde honom så bra till att börja med, sen om det lossnar eller inte, det har jag ingen aning om, vi får se om Perez har tålamodet

Du kan kalla mig för galen, men jag kan lätt se att Perez säljer Benzema för att skrapa ihop pengarna för att få hit Rooney
Barcelona Sempre Culé
2010-01-27 23:47
Ämne: Jag undrar om Fergus....
Rambla~//

Jag inser storheten med Ferguson, men har så svårt för hans ständiga gnäll så fort han förlorar! En surmulen människar i klass med Mourinho, fast bättre! Vill någon köpa spelare från United börjar han med sitt BS och kan nog inte riktigt inse att han blöivit, inte bara omkörd, men varvad av Pep i nuläget. Du vet det där pensionärsgnället... Det är lite av det med honom tycker jag. En retsticka!
Canaletes
2010-01-27 23:46
Rambla

Du kanske har sett bilden men kolla
Barcelona Sempre Culé
2010-01-27 23:43
Ämne: el Flaco

Vafan h....
el Flaco//

Ett lååååång härligt rus!
Barcelona Rambla~
2010-01-27 23:42
Hetfield

Om Benzema har svårt att få det och lossna behöver ju inte innebära att han är en dålig spelare? Det är bra mycket svårare att vara en liten fisk i en stor damm som Real Madrid, jämfört med som i Lyon att kanske vara den allra största fisken.
Barcelona Rambla~
2010-01-27 23:34
Dima verkar vara en skön snubbe. Han gillar inte bilar och vill heller inte lära sig köra. Han föredrar att åka motorcykel (det kan också vara EU-moppe som åsyftas). I ett sportprogram på TV3 berättade han på perfekt spanska att han ska fråga Pep om lov om han får åka omkring i Barcelona på motorcykel.

Han sa också att det var väldigt viktigt för honom att så snabbt som möjligt lära sig tala spanska för att kunna förstå Peps instruktioner och samtal under träningarna.
Barcelona Hetfield
2010-01-27 23:32
Neuthon

Jag drog förhastade slutsatser, men om man tar på bort de egenskaperna som gör en viss spelare speciell, då återstår bara en överbetald medelmått, eller hur? Benzema har potential, men frågan är om Real har tålamodet
Barcelona Rambla~
2010-01-27 23:24
Jag undrar om Ferguson har något att anmärka på övertiden som var 3:30 min. Annars brukar han förespråka minst 6-7 minuters övertid. Fast det kanske bara är när United ligger under på Old Trafford?

Spännande match. United hade faktiskt lite flyt på två av målen. Sen har de ju en jävla förmåga att trycka in avgörande mål på övertid. Det är starkt, det måste man ge dem.
Canaletes
2010-01-27 23:10
el Flaco

Vafan hela majmånaden i Barcelona måste vart sjuukt!!! XD

3 titlar, 2-6, Iniestas 1-1... ouf
Barcelona Maestro nr. uno
2010-01-27 23:06
A.B. Henrique gjorde tydligen ett mål ikväll mot Osasuna. Det är hans andra mål i säsongen, tror jag.
Jag kommer inte ihåg om han gjorde något mål i Bayern Leverkusen i förra säsongen men jag tror inte att han gjorde det. Inte i tävlingsmatcher i alla fall.
Killen håller på att utvecklas således - det går framåt för honom.
banklev
2010-01-27 23:02
Herregud, Manchester - matcherna denna säsong har varit helt otroliga, helt magiska matcher med mål och en sjuhelvetes kämparglöd från alla inblandade.
elbraco
2010-01-27 23:01
Det stämmer nog som du säger Neuthon.
Såg ni manchestermatchen? Sjukt spännande, dumt att ha missat den!
Barcelona FC Barcelona en Mi Corazón
2010-01-27 22:56
Carlos Tevez anfallare av absoluta världs klass
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-01-27 22:55
Ämne: Lol. Det här var en ....
Only in Spain.
Barcelona Barca Barca
2010-01-27 22:12
Ämne: Lol. Det här var en ....
haha rolig studie. Kul att du alltid upptaderar oss med nya nyheter från Sport och El Mundo. Fortsätt så då många säkert här inne inte fattar spanska...bra jobbat:)

Har märkt en sak, kommande åttondelsfinalerna i Champions league kommer att spelas först 4 matcher vecka 7 och vecka 8 resterande 4 matcherna. Det kommer inte vara så som det har varit förut, att alla 8 matcher spelas på en o samma vecka delat på tisdag o onsdag. Kolla länktips så fattar ni säkert. Positiva är att det blir fler s k CL veckor men det negativa är att när det väl är CL vecka så känns det inte som innan, många matcher o mycket mål o massa eftersnack och liv över allt. Men på det här tjänar säkert tv bolagen och media på det såklart! men kul iaf många CL veckor.
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-01-27 22:11
Herregud Rooney vilken pass!
Annons: