/spanien/barcelona/forum/16118.aspx/spanien/barcelona/forum/16118.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona BlueRed
2010-01-25 18:06
Den vise

Du menar EuroTalk? Programmet brukar läggas upp någon gång efter 18.00.
----------
Föga förvånande så vann Erik Niva 3/6 kategorier av Guldskölden. Killen är är ett fotbollsorakel.
Barcelona petersays
2010-01-25 18:01
Hetfield
Du får vara hur mycket filantrop du vill för mig. I min bok är det dock ett tydligt faktum att vissa spelare kör fair play, andra foul play - och gränsen däremellan är inte alltid så tydlig.
Barcelona petersays
2010-01-25 17:59
Jag tror heller inte att det var Ronaldos vilja att knäcka näsan på honom, han är frustrerad och vill slå sig fri. Men med tanke på hans track record av filmningar och fula efterslängar så kan jag inte tycka ett uns synd om honom.
Barcelona Hetfield
2010-01-25 17:59
petersays

Kalla mig för en optimist, men jag tror på människans goda sida, och jag känner inte att att C.Ronaldo ville armbåga killen i näsan, det var olyckligt att hans ansikte var just i den höjden, men jag kan ha fel

Jag säger inte det för att skydda C.Ronaldo, jag är inte särskilt förtjust i honom, men rätt ska vara rätt
Barcelona Vampíro
2010-01-25 17:58
Som sagt pinsammt att vissa ens försöker försvara hans armbåge. Marängerna slutar aldrig att förvåna en, snart kommer väl någon säga att Pepe snubblade på Getafes Casquero.
Barcelona petersays
2010-01-25 17:56
Nu ska vi såklart inte gå in på detaljnivå, men graden av fasthållning och tröjdragning i de exempel ni jämför är ju som natt och dag. Valiente bokstavligt talat rider på Messis rygg. En av dom absolut värsta fasthållningarna jag sett utanför en hockeyrink.
Barcelona Den vise
2010-01-25 17:54
Gubbs..är euro fan inställd eller ? Ser inga flikar på dagens program?
Barcelona petersays
2010-01-25 17:54
"Så tolkade jag situationen , jag ser inte C.Ronaldo som en ful spelare, han må filma lite alltför mycket, men han skulle aldrig skada någon medvetet , tror jag iallafall "

Två gånger tidigare denna säsong har han väl åkt ut för att han sparkat på spelare som legat ned?
Barcelona Criff
2010-01-25 17:51
Knappast första gången Ronaldo får sinnesbryt och försöker skada någon. Kommer bara ihåg Almeria matchen där det kunde slutat i katastrof.
Tycker också man ser i incidenten igår att han sneglar bak för att kolla var spelaren är innan han drar till. Han har inte ögonen på bollen.
Barcelona Vampíro
2010-01-25 17:51
Till er som försvarar Ronaldos beteende: gentlemannen vs primadonnan.
Barcelona DM1982
2010-01-25 17:45
Ämne: Hehe, underbart med ....
Så du menar att du på något sätt skulle vara objektiv? Du kan ju inte mena allvar.
Real Madrid Zizou_spars
2010-01-25 17:44
Hehe, underbart med 100% subjektiva åsikter. Jag försökte ändå. Ha det bra, hej på ett tag!
Barcelona Vampíro
2010-01-25 17:43
Kom igen för fan, trodde aldrig jag skulle läsa att folk försvarar ett slag i ansiktet. Visst både Ronaldo och Messi blir väldigt hårt tagna under matcher men ni kan ju inte komma och säga att det är samma sak att försöka skaka av sig någon och att sparka någon i vaden eller armbåga någon så personen bryter näsan. Jag har hört mycket skit snack men det här tar för fan priset, hur blind får man vara.
Barcelona DM1982
2010-01-25 17:42
Ämne: BOJAN...

Han får ....
Hade han haft någon som helst heder i kroppen så hade inte sagt att det var pinsamt. Men nu talar vi i och för sig om Ronaldo.
Barcelona HugoBoss
2010-01-25 17:42
Ämne: Pep.G

Messi slår ....
Tycker faktiskt domaren gjorde rätt i situationen. Spelaren i Malaga fick ju trots allt ett gult kort precis som spelaren i Sevilla. Ronaldo hade dock inte marginalerna på sin sida och "råkade" armbåga Malaga-spelaren. Därav är det röda kortet solklart.
Real Madrid Zizou_spars
2010-01-25 17:40
BOJAN...

Han får en fråga utav en reporter "Vad tycker du om utvisningen?".
Vad tycker du att han ska svara, den var helt korrekt?
Barcelona BOJAN...
2010-01-25 17:38
Ämne: Pep.G

Du tror väl....
Men man kan ju inte försvara att han bryter näsbenet på killen. Sen gör det ju inte saken bättre att han går till media och säger att det var pinsamt att det blev rött...
Real Madrid Zizou_spars
2010-01-25 17:32
Pep.G

Messi slår liksom med armarna för att komma loss, Messi slår även mer och fartfyllt. Skillnaden är att Messi är betydligt kortare än sina motståndare och därför fanns knappt risken att träffa honom i ansiktet.

Bådas agerande är FULLT förståeligt, de vill komma loss och spela fotboll - de är båda för bra för deras motståndare. Skillnaden här är att Ronaldo olyckligt träffar spelaren i ansiktet med sidan på armen.

Tycker bådas agerande är helt förståeligt, det enda som är fel är domaren i Ronaldos situation som inte klarar av att läsa händelsen.
Barcelona westinho
2010-01-25 17:32
Hetfield

Du kanske har missat Ronaldos tidigare efterslängar som gett honom rött kort? Han blir lätt uppretad och då brukar han skada motspelaren - med vilje.
Barcelona Hetfield
2010-01-25 17:27
Pep.G

Du tror väl inte på allvar att C.Ronaldo tänkte "Nu tänker jag bryta näsan på den jäveln"?

Killen som fick smällen drog i hans tröja flera gånger, och han försökte vifta av honom, sen tog han i med armbågen i frustration pga. att domaren inte blåste, men det var nog mer för att få bort honom än skada honom

Så tolkade jag situationen , jag ser inte C.Ronaldo som en ful spelare, han må filma lite alltför mycket, men han skulle aldrig skada någon medvetet , tror jag iallafall
Real Madrid REAL MADRID!
2010-01-25 17:23
ronaldo laddade verkligen också, visst messis tog inte i ansiktet.. men han gjorde det ett antal fler gånger istället!
Barcelona lameG^
2010-01-25 17:22
Rambla

Tycker faktiskt det är goda nyheter att dem alla har 4 gula kort. Dem kommer få sina 5:e gula kort snart och det är under en perfekt tid. Skulle detta ske i slutet så skulle dem kanske missa El classico, Sevilla borta, Villareal borta osv.

Ganska tråkigt när barca spelar 1 match i veckan nu så längtar fan till CL nu:D Men detta är riktigt bra för truppen att vila och ha lugna träningar utan stressa. Mindre skador och utslitna kroppar. Så det är ju positivt. Vi har ju också Afrikanska mästerskapen som är nu så vi har ju fotboll och titta på:D
Barcelona Pep.G
2010-01-25 17:21
REAL MADRID!

Skillnaden där var att Messi inte laddade sin höger armbåge och bröt Sevillaspelarens näsa med den.
Real Madrid REAL MADRID!
2010-01-25 17:19
om det ni nu gör er så arga det ronaldo gjorde, då borde det här göra er lika arga?
Barcelona Pep.G
2010-01-25 17:18
Hetfield

Det handlar inte om vad han gör utanför planen. Det där bryr jag mig inte alls om, men att han som var den största fegisen i Premier League kommer och leker Allan Ballan i Primeran, får mig att bli riktigt arg. Det är hans överspelande på fotbollsplanen som gör mig sjukt arg.
Barcelona DressedInBlauGrana
2010-01-25 17:06
Feliz cumpleaño maestro Xavi Hernandez.
Barcelona Hetfield
2010-01-25 17:04
Jag förstår ärligt talat inte varför folk stör sig på vad fotbollsspelare gör utanför planen, t.ex: Cristiano Ronaldo, han är kanske aningen feminin , men han är en väldigt begåvad spelare, och han bidrar med mycket på planen

Varför inte bara acceptera det istället för att kasta skit på andra spelare
Barcelona Pep.G
2010-01-25 16:46
Haha, det är sjukt hur mycket C.R spelar över här i La Liga. I England var han en bitch som inte ens vågade höja rösten. Engelsmännen där hade örfilat den skitungen. Det är dags för spelarna i den spanska ligan och bli lite aggresivare av sig. Hade t.ex C.R gjort så mot någon spelare i t.ex Sunderland så hade han verkligen fått stryk.
Real Madrid Blabla
2010-01-25 16:28
Haha tungt juh för att vara högerback
Barcelona Rambla~
2010-01-25 15:18
Puyi, Piqué och Busquets står alla på 4 gula kort enligt officiella hemsidans statistik. Lite oroväckande.

Alves 6 assists så här långt. Det är riktigt bra.
Annons: