/spanien/barcelona/forum/16116.aspx/spanien/barcelona/forum/16116.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona lameG^
2010-01-24 20:31
Fan vad alla är negativa. Vi är vidare i cl till åttondel mot Stuttgart och leder ligan med 8p(kan bli 5 idag)

Vår trupp i dagsläget ser riktig stark ut. Vi har haft tur med skadorna och många spelare har kommit i form nu. Bara Henry och Ibra som inte spelar lika bra som alla andra men jag tror på dessa herrar. Jag tror dem kommer vakna snart. Hoppas bara dem får in 1 eller 2 skitmål så dem får självförtroende så kommer dem vakna.

Många var rädda inför säsongen och skrev att vi inte kommer klara det med denna tunna trupp men jag tycker vi har en ritkigt bredtrupp. Glöm inte att vi har grymma canteros som kan backa upp om det behövs.
Barcelona Allan14
2010-01-24 20:28
Du kan inte säga att Rooney skulle kunna leka med Pedro. Pedro har gjort 11 mål och 4 assist och hur mycket speltid får inte Rooney gemfört med honom?

Assuncao får sitt andra gula kort i matchen. Nu får ATM klara sig med 10 man på planen.
Barcelonistas
2010-01-24 20:23
varför henry inte är lika bra som föra året har med cl guldet som vi vann att göra. de var den enda titeln han behövde i sin spargris. så därför måste barca sälja han och köpa silva eller ronney!
Barcelona Allan14
2010-01-24 20:23
Du såg ju Barcelona - Man U Champ League Finalen när han spelade som vänster forward, gick inte så bra då. Och nu leder han skytteligan i England och skulle knappast dra därifrån. Anledningen till att jag sa att det var onödigt var att det skulle kosta oss upp mot 800 miljoner för oss att köpa honom, och att vi har Pedro som inte har startat från start så många matcher så vi vet inte riktigt hur bra den lille rackarn är.
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2010-01-24 20:16
Allan14//

Förstår inte det onödiga i det. Rooney är en komplett fotbollspelare som hade platsat i vilken liga som helst i världen. Killen är 178 cm och långt ifrån det fysiska monster som Zlatan är. Han har en arbetskapacitet som hade vart guld att ha i barcelona då vårt spel går ut mycket på att anfallarna sätter press på motståndarna. Visst gillar han att spela centralt främst. Men han utgår ändå allt som oftast från kanten. Och precis som Henry som han skall ersätta så hade han utan problem kunnat anpassa sig till kanten. Rooney är nog förövrigt den spelaren i världen som är mest lämpad att spela från start till vänster i vårt anfall. Strax efter Crisitano Ronaldo då. Att jämföra småbarnen Pedro och Bojan med honom är ju ett skämt. Pedro har visat att han är här för att stanna men någon startman i barca ser jag inte honom som dom närmsta 2 åren. Visst han har vart grym i år men tänk på att andra säsongen kommer bli mycket svårare för honom.
Barcelona Allan14
2010-01-24 20:14
Det ska bli en riktigt intressant match tror jag alltid roligt med derby.
Barcelona Hetfield
2010-01-24 20:13
Usch, det går inte att undvika Birro, han är överallt! Let's Dance, Bingolotto (idag), Studio Serie A osv osv osv

Skönt att Thomas Nordahl är tillbaka, riktigt kunnig herre!
Barcelona BlaugranaBarcelona
2010-01-24 20:11
Ämne: Ämne: Nu visa....
Oj, de visade bara målet, det var inte live.
2010-01-24 20:09
Ämne: Nu visar dom Getafe-....
Och direkt gör Getafe mål lol
Manu..
2010-01-24 20:08
Julio Cesar
Maicon - Lucio - Samuel - Santon
Zanetti - Cambiasso - Muntari
Sneijder
Milito - Pandev

Ronaldinho - Borriello - Beckham
Ambrosini - Pirlo - Gattuso
Antonini - Favalli - Thiago Silva - Abate
Dida

STARTELVORNA FÖR INTER-MILAN!
Barcelona Allan14
2010-01-24 20:07
Nu visar dom Getafe-ATM på Tv4 Sport.
Barcelona Allan14
2010-01-24 20:06
Robinho vill till Brasilien igen undrar varför.

Om inte Henry rycker upp sig nu så hoppas jag att Pep kommer att satsa på Pedro eller Bojan på den positionen. Tycker inte vi behöver värva någon ny på VY platsen när vi då redan har som sagt Bojan och Pedro.

Anledningen till att Pep kör med Henry nu är vell för att om han skulle satt Henry på bänken nu skulle det nog vara kört för hans karriär.

Håller med BlaugranaBarcelona onödigt att snacka om Rooney när vi har Henry och Pedro på den platsen vet att inte Rooney spelar på den positionen men om han skulle flytta till Barca skulle han bara kunna spela på den positionen.
2010-01-24 19:48
Ämne: BlaugranaBarcelona
....
Ska försöka hitta den igen.
Barcelona Mojito
2010-01-24 19:37
BlaugranaBarcelona

Har du länk på det där med Rosell och 3 spelarköp?
Barcelona lameG^
2010-01-24 19:37
Det är redan officiellt att Robinho inte kommer så varför skriver ni om honom för? Vi har ju Pedro och Bojan redan på bänken. Just nu borde vi alla här bara tänka på de spelare vi har och inte dem vi ska köpa osv.

Hoppas verkligen att vår anfallstrio H-I-M kommer igång. Det är bra att pep ger dem speltid hela tiden men skulle nog vara bättre om vi fick se fler tidiga inhopp av Bojan och Pedro. Riktigt grymt anfall tycker jag vi har och vi får hoppas att Henry Ibra kommer igång.

Mittfältet har verkligen blivit bättre. Vi var i en liten svacka men nu när Iniesta och Xavi vaknat tillsammans med Alves och Messi så har offensiven sett ut som förra säsongen. Hoppas nu bara på Ibra och Henry.

Defensiven ser också stark ut med Abidal,Puyol,Pique som storspelar hela tiden. Hoppas nu att Chyg,Marquez visar att dem ska stanna nu i sommar.

Vi får inte glöma Valdes. Han har faktiskt räddat oss flera gången så cred till honom.

Kände att jag ville skriva av mig lite:P men snart blir det Inter-Milan:D

VISCA BARCA!!!!!!!!
2010-01-24 19:36
Ämne: BlaugranaBarcelona//....
Och så kommer Rooney-snacket igen...

Vad ska Rooney göra här i Spanien? Kolla hur stor killen är och kolla vilken liga han spelar i. Han spelar i den mest fysiska ligan, Premier League och om han skulle kommit hit skulle han bara dragit på sig massa varningar och avstängningar.

Plus, vart skulle han spela? Han har själv sagt att han trivs mest på toppen men vi har ju en spelare redan där. "Våran kära svensk" Zlatan Ibrahmovic. Det ger Rooney bara en möjlighet, vänsteryttern... Positionen som han spelade på i Champions League-finalen mot oss och kolla hur fantastisk han var.

Är helt emot värvningar av Rooney och Robinho.

PS: Förstår att Zlatan också är en stor och fysisk spelare och kolla hur domarkåren i Spanien reagerar när Zlatan är med i närkamper. Han får nästan allting emot sig och måste vara försiktigare.

Hellre en viss David Silva på vänsteryttern än Wayne Rooney som förresten trivs väldigt bra i Manchester United och älskar den klubben.

Snälla, jag ber alla i detta forum att inte alltid snacka om transfers. Det här ska inte bli någon Real Madrid-nostalgi. Så fort någon underpresterar eller så fort det går dåligt i nån match snackar man om vem man ska köpa. Ta det lugnt och var nöjd med den spelartruppen vi har för tillfället.
BlaugranaForever
2010-01-24 19:32
Ämne: BlaugranaBarcelona//....
Tror du själv Rooney passar som vänsterytter ? knappast vi såg själv hur han spelade CL finalen där han spelade vänsteryttern. Han gjorde inget bra jo juste han tog bollen ifrån Messi haha.
BlaugranaForever
2010-01-24 19:29
Satsa på Pedro vore nog de bästa. Robinho hit Robinho dit ok vi köper honom vad kommer han göra? Festa,komma till träningarna full? Sånt betende accepterar inte Pep. Det var därför Pep ville sälja Dinho och Deco ok dom kanske inte var fulla men dom festa missade träningar sån är också Robinho. Som BlaugranaBarcelona sa Robinho passar inte i Primera Divison 15 mål på 52 matcher säger ba haha
2010-01-24 19:28
Ämne: BlaugranaForever//
....
Jag tror att Pep bryr sig riktigt mycket om vad spelarna tycker. Stämningen och motivationen måste vara på topp och med Robinho som har en stor attityd, skulle det försämra allt tror jag.

Tycker ändå inte om Robinho. Spelat i Real Madrid och har en riktigt hög lön. OCH, så har vi massa spelare som kan spela på vänsteryttern:

Pedro
Thierry Henry
Andrés Iniesta
Bojan Krkic
Jeffren Suarez

När vi ändå snackar om värvningar, har ni hört att presidentkandidaten Sandro Rosell har lovat att han ska skaffa 3 världsstjärnor om han blir vald som president?

Fan vad tråkigt..Hoppas inte Barcelona blir som Madrid nu. Zlatan har sagt tidigare i en intervju, att varje lag borde köpa 2-3 spelare varje år för att förbättra vissa saker. Men tre stycken världsstjärnor i Barcelona, det är inte så att vi inte har nog med världsstjärnor i Barcelona och jag ser inte vad vi kan förbättra förutom vänsteryttern nästa säsong när Henry förhoppningsvis lägger av (han är slut).
2010-01-24 19:26
BlaugranaBarcelona//

15 mål på 52 matcher är inget som borde avskräcka. Specielt med tanke på miljön han befunnit sig i. Killen vantrivs ju uppenbarligen i england + att jag tror han kände direkt att city är som dag och natt om man skall jämföra med livet han hade i madrid. Hade han därimot kommit till t:ex Arsenal eller United så är jag helt övertygad om att Robinhos englands äventyr sett helt annorlunda ut. Visst spelet kanske inte passar en liten samba lirare som Robinho fullt ut. Men jag tror ändå han har tillräckligt med kvalitet så han hade lycket trots det. Om han hamnat i rätt lag vill säga.

Ps: Om vi inte köper Robinho så hoppas jag på Rooney till sommaren. 4 mål mot hull i helgen!
2010-01-24 19:22
Önskar Real lycka inför ikväll, haha. Reals matcher med Malaga brukar oftast vara målrika men ingen Higuain får mig att tro på:
Real Madrid 1 - 0 Malaga

Jag tror även på att Madrid tar 3 poäng mot Deportivo på Riazor. Visst, 20 år har gått sen Deportivo besegrades där av Madrid men nu saknar de sina viktigaste spelare. Filipe Luis och Andres Guardado.

Btw, tycker inte ni att vårat schema är rätt så flott inför nästa halvan? Visst kommer vi ha det tufft med bortamatcher mot Villareal, Real Madrid, Atletico Madrid, Sevilla, Espanyol men vi har Valencia på Camp Nou och massa hemmamatcher som ska helt klart vara 3 pinnar mot bland annat Malaga, Getafe, Racing osv.
2010-01-24 19:21
BlaugranaForever//

Jag håller inte med dig om det. Eftersom Robinho och City vill skiljas så hade det vart perfekt att låna in honom till sommaren och se hur han håller sig. Varpå vi isådanfall kan köpa loss honom för en nett summa till sommaren. Jag tycker vidare att Pep helt borde bortse från spelarnas önskningar och bjuda in Robinho att möta truppen öga mot öga ist. Det är lätt att avfärda en person man inte känner. En helt annan att göra det när man träffat personen och snackat öga till öga. Specielt om denne skall handlas in för att ta en plats av en kamrat (Henry) i laget. Då är det ju klart spelarna står bakom sin kompis och ej vill ha in en annan. Dock är ett lån av Robinho den absolut bästa lösningen. För då kanske vi slipper en desperat jakt om ett halvår på en position som vi oavsett vad, måste förstärka till sommaren. Samt att vi garderar oss ifall han skulle floppa.
2010-01-24 19:17
Hur kan Guardiola vara intresserad i Robinho? Okej för det han gjort i landslaget men i Manchester City så lockar det verkligen inte alls.

15 mål på 52 matcher...

Han passar inte i Premier League, tyvärr.

Säger bara lol till ryktet om att Mancini vill ha Bojan..
BlaugranaForever
2010-01-24 19:06
Ämne: Brittisk media skriv....Hellre ser jag Bojan än Robinho! Vaf*n ska Robinho göra i Blaugrana? Plus vi har ju T.Henry och Pedro. Guardiola frågade själv spelarna om Robinho Då sade alla nej, kanske vill Maxwell och Dani alves ha Robinho så dom kan Dansa Samba. Tycker själv att man inte borde köpa Robinho bättre om vi satsar på Pedro vi vet ju själv vad han kan. By the way Sylvinho's mål var ganska snygg ungefär 30m från målen och PAANG krysset. Juste Puyol och Xavi vill inte ha Robinho dom sa att han skulle förstöra stämmningen i omklänningsrummen HELT Sant .
Barcelona CuléAK (F.d Robin.)
2010-01-24 19:06
Ämne: Tack. Ser riktigt ti....Skulle inte vara fel om Zlatan gör 4 mål mot Gjion nästa vecka :P

Tiden går så snabbt, Milan derby snart!

Ghana slog ut Angola med 1-0.
Barcelona Saman.
2010-01-24 19:05
Tack. Ser riktigt tight ut. Zlatan borde komma igång snart annars lär han bli förbigången rätt snabbt när Higuain är tillbaka.
Barcelona CuléAK (F.d Robin.)
2010-01-24 19:04
Haha :P

Lionel Messi 15 mål
David Villa 14 mål
Zlatan Ibrahimovic 11 mål
Gonzalo Higuaín 11 mål
Roberto Soldado 10 mål
Barcelona AzizWaysi
2010-01-24 19:03
Messi 15 mål.
Villa 14 mål.