/spanien/barcelona/forum/16113.aspx/spanien/barcelona/forum/16113.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Only God Can Judge Me
2010-01-27 18:58
De man läst här på forumet så har "Alfredo di Zidano" inte gjort någonting. Han har inte varit emot någon och bara varit ärlig.

Men därimot "Gonzalo Il Pipita" ska få spärras ordentligt.
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-01-27 18:50
Alfredo di Zidano spärras för vad ?

Är de när han säger de rätta ? den där Gonzalo Pipita ska få spärren!
Barcelona westinho
2010-01-27 18:44
Alfredo di Zidano ska inte behöva bli spärrad!
Gonzalo Il Pipita!!! däremot.

Barcelona Trippeln
2010-01-27 18:41
Jag hoppas jag inte åker på en spärr men hur i ****** fick Alfredo di Zidano medans Gonzalo Il Pipita!!! - Hombre No Nombres inte blir spärrad!

Det är som att säga med enkla ord att Messi filmar och Ronaldo gör inte det,var vänliga och kolla hans pajas inlägg,tack.
Barcelona Trippeln
2010-01-27 18:37
Raderat.
elbraco
2010-01-27 18:33
Jo, jag missade att sparken var i ryggen men allt annat håller jag i princip inte med dig om så vi får väl helt enkelt agree to disagree så att säga!
Barcelona Trippeln
2010-01-27 18:27
Skärp dig du också!/ Mod
Barcelona tarrak
2010-01-27 18:26
GDS till Galatasaray på lån. Det blir spännande att se om Rijkaard lyckas få hans karriär på rätt köl igen, även om jag är ytterst tveksam.
Barcelona Barca Barca
2010-01-27 18:25
Gonzalo Il Pipita!!! - Hombre No Nombres//

Allt går att disskutera med Real Madrid allt från egna produkter till historia även om jag tycker att vi tar fram bättre spelare och att ni har en mycket mycket mycket bättre målvakt än oss. Casillas är en klass högre än Valdes inget snack om den saken, men du nämner att det finns 10-20 målvakter bättre än Valdes i la liga dessutom och bland dom finns Kameni börjar man tveka på dina fotbollskunskaper. tyvär.
Real Madrid Alfredo di Zidano
2010-01-27 18:02
Uppenbarligen kan du inte diskutera utan användning av påhopp och förolämpningar. Spärrad!/ Mod
Barcelona BlueRed
2010-01-27 18:01
Saman

Se länk.
-------
Criff

Kameni var inte det roliga, Renan däremot...
Barcelona Criff
2010-01-27 17:41
Valdes håller inte La Liga klass och är sämre än 10 - 20 målvakter i La Liga, däribland Kameni! Haha

Busquets en medelmåtta som lever i Xavis skugga :P Haha.

Detta blir bara roligare och roligare.. Skulle vara rätt kul att se hur du tycker om Gago om du tycker Busquets är dålig.

Och vadå Casillas blivit lämnad ensam? Hela hans förra säsong var ett enda stort sömnpiller. Då hade han försvarare som Pepe, Cannavaro, Ramos.. framför sig.
Han hade också 2 defensiva mittfältare i varje match som hjälpte honom att städa.

Vad har Valdes i Barcelona? En defensiv mittfältare och ett väldigt högt stående försvar där den ena högerbacken är mer mittfältare än back.

Vem är egentligen ensam som målvakt?

Pique kom från Man U? Bra koll du har på grejerna, Pique började i Barcelonas ungdomslag 1997, gick till United 2004.
Så är inte han en Barcelona produkt vet jag inte vad en sådan är.
Kolla upp lite fakta innan du yttrar dig.

Dummaste kommentarerna på länge från dig Pipita.
2010-01-27 17:40
Ämne: elbraco//

Verkar ....
Jag ska svara på fråga FEM: Arbeloa är ingen produkt han kom till castilla som en färdig spelare från Zaragoza, plus han är inget att skryta med samma gäller Guti, men däremot så kan du påstå att Real har uppfostrat en av dom bästa målvakterna.
Barcelona Sempre Culé
2010-01-27 17:39
Ämne: BlueRed

Jag kansk....
Vet inte riktigt hur du menar Bernie, ang. länktipset. Men att Puyol kan tjonga bollen ibland är rätt. Det kan han och gör han också. Men det görs ju för att undvika onödigt kaotiska situationer. Sedan är ju ingen spelare 100% heller. Beckenbauer, förmodligen historiens bäste på sin position, fick också tjonga ibäg ibland. Allt för att han redan sett att det inte fanns någon annan möjlighet. Men det var knappast varken hans eller är Puyis adelsmärke att göra det.
Barcelona Saman.
2010-01-27 17:37
Något nytt om Gai, Jeffren, JDS och Thiagos eventuella kontaktförlängningar? Varför hör man inget, oroande då halva fotbollsvärlden är efter dom.
Barcelona el Flaco - El Movimiento 2-6 de Mayo
2010-01-27 17:29
Nesto/

Bry dig inte om den artikeln. Carazo brukar oftast en gång i veckan samla ihop en massa gamla rykten, knyckla ihop de och presentera det som färskt material.

Han skriver bl.a. att David Silva och Fabregas är Guardiolas och klubbens förstahandsval till att förstärka klubben. No shit Sherlock! Det där har man ju inte fått läsa typ hundra gånger de senaste månaderna. Tell us something we don't know.

Sen det här med att det stod ”2011” i rubriken syftar bara på nästa säsong, 2010/2011.
Barcelona Nesto
2010-01-27 17:22
Va menar dom egentligen? Är det vilka Laporta ska försöka hinna med att värva innan han får lämna? De kommer ju en ny president snart och hur fasiken kan de veta vilka de vill värva.. och liksom 2011 dessutom :S
Barcelona Allan14
2010-01-27 17:13
Hetfield//

Jag tror också att det skulle bli en helt ny Bojan om vi lånade ut honom till då Mallorca som du sa.
Gonzalo Il Pipita!!! - Hombre No Nombres
2010-01-27 17:11
elbraco//

Verkar som om jag satt mig in i en diskussion som jag inte kan ta mig ur, jag ska svara på ditt inlägg från 1-5.

1.Kaka är inte medieskygg, han är en lugn människa och väldigt religös, men messi däremot ser jag sällan(aldrig kanske?) på presskonferanser och aldrig någon intervju, endast på exklusiva intevjuer. Hade messi tagit för sig mer medialt så hade han varit större än vad han är nu, men samtidigt hade han fått släpa med sig en hel del skit.

2.Casillas är bättre än valdes på alla möjliga sätt, det är respektlös mot iker att jämföra han mot casillas. Iker har hållt en högsta nivå som många målvakter kan drömma om, han har även varit jämn och mycket säker, visst händer det att han nån dålig dag per säsong men under sina tio ¨år har han endast gjort 4-5 dåliga matcher vad jag kan minnas. Valdes känner att han inte sprider den trygghet som en målvakt ska göra, spelet med fötterna är under all kritik, luftrummet dominerar iker och visst har iker ett sånt stort självförtroende att han ger sig iväg på bollar som målvakter inte vågar boxa. Den enda punkten jag kan se att Valdes är bättre än iker är utrusningarna då Valdes är något snabbare och bättre tajming.

3. Jag skyller inte på nåt B-lag men det var intgen av de stora stjärnorna som var med på plan, och självklart ska man vara motiverad i en sån match, det skämmigt jag håller med dig.

4. Sparken var på ryggen och benet, inte ansiktet. Ja pepe är en klok man och ingen våldsbenägen människa, han fick bara flipp.

5. Missade du vår senaste match eller?, Casillas,Arbeloa och Guti spelade från start, Granero och Raul hoppade in. 5 egna produkter spelade och sedna satt pedro mosquera på bänken.

Jaa enligt mig så platsar dem inte i Getafe, där spelar Real Madrids juniorlag. Dessa spelare du nämnde spelar i div4. Getafe ligger på 7e plats, med spelare som Soldado,Parejo,Adrian Gonzales, miguel Torres, jordi Codina och Michel som tränare.

Angående att valdes inte håller hög-laligaklass står jag för jag tycker att 10/20 målvakter i laliga är bättre än Valdes. Casillas,Palop,Diego lopez,Kameni,Cecar,Renan,Aranzubia,Auate och Asenjo.

Jag lägger ner diskussionen och det var roligt att diskutera, jag hoppas att ni inte anser mig som hjärndöd då mina inlägg är endast mina åsikter.
elbraco
2010-01-27 17:06
Joan gamper: Ja, jag håller med dig, menade inte på något sätt att dom inte gör det :)

Pierre el ray: Nej men jag tolkade det som att han menade att anledningen till förlusten var att B-laget var sämre, men det kanske jag misstolkade.

Kul för övrigt med madridistas som har vett i skallen som Hetfield sa!
Barcelona Hetfield
2010-01-27 17:03
Bojan vore faktiskt perfekt för Mallorca, de är väldigt bra på att utveckla strikers (Eto'o, Guiza, Aduriz, Webo osv.), de kör dessutom rätt så offensivt, så jag tror att Bojan skulle trivas där, men han verkar vilja stanna

Låna ut honom i 1-2 år, så kommer vi få se en helt ny Bojan
Barcelona marcus (barca)
2010-01-27 16:58

Låna ut våra talanger? Såsom Real Madrid gör? Nejtack. Ivarjefall inte som grundidé. Varje enskilt spelarfall borde tänkas igenom. Fråga Crosas eller Kerrison om dem tycker det är en bra idé med utlåning?

Däremot, i vissa fall, där spelarna fått chansen i A-laget men stannat i utvecklingen, kanske man borde ta sig en funderare då dom troligtvis behöver ett miljöombyte för att växa som spelare. Bojan kanske skulle vara i behov av det. Men det är alltid en risk i sig att det inte blir bra

Pep Guardiola har en väldigt röd tråd i sina tankegångar om hur spelare ska växa in i laget. Förra säsongen startade Busquets i ligans första match. Pedro spelade i B-laget men fick göra väldigt få inhopp då och då för att känna på hetluften.

Säsongen efter startade även han ligans första match.

Iår får Thiago känna på hetluften. Jag inväntar med spänning över om han kommer starta nästa säsongs första match. För det är min teori. Och jag tror det är så!

Med allt detta prat om att vi har en alldeles för tunn trupp har Anderson börjat skapa oroligheter i Manchester United. Han är endast 21 år, men har fastnat lite i sin utvecking. Kanske är det ett lån in vi hehöver?

För han har potencialen. Och pep kan nog få rätsida på hans attityd. Det vore åtminstone spännande?
Barcelona Allan14
2010-01-27 16:49
Lukas.RP//

Du får tänka på att det C.Ronaldo just därför fick han inte hårdare straff.

Jag tycker att vi borde låna ut våra talanger till något lag som Getafe Mallorca. Där kan dom nog få speltid.
Barcelona el Flaco - El Movimiento 2-6 de Mayo
2010-01-27 16:33
Gonzalo Il Pipita!!! - Hombre No Nombres/

Är inte säker på vem som tog den största Fail idag; du, för det du skrev om Puyol, Piqué, Valdés och Busquets, eller jag som trodde att du var en vettig person man kunde föra en diskussion med.
Barcelona Hetfield
2010-01-27 16:04
Varför ska det alltid komma en bajsnödig maräng med dumma och meninglösa inlägg?

Lite självinsikt skadar inte, faktum kvarstår att Real Madrid har valt den säkra vägen, dvs. värva stjärnor istället för att våga satsa på talanger som behöver luft under vingarna, vissa av köpen var bra, och andra helt korkade (Kaka?!)

Pierre El Rey

Bra att det finns maränger med vett i skallen, de är alltid välkomna
Barcelona Lionel Messi n10
2010-01-27 15:52
Gonzalo Il Pipita!!! - Hombre No Nombres HAHAH säger jag bara. elbraco klockrent!. Valdes håller inte La-liga klass.....
Lukas.RP
2010-01-27 15:48
Angående Ronaldos avstängning. Är det bara jag som tycker att den är totalfel? Det borde vara ett hårdare straff!

Patrick Mtiliga, som blir borta i tre veckor, går ju förlorande ur en situation som Ronaldo har orsakat. Portugisen blir ju bara borta i två matcher...

Om nu inte spanska disciplinkomittén backar nu när Real överklagar. Blir så trött.
Real Madrid Pierre El Rey - FIFA team of the 20th century
2010-01-27 15:43
elbraco//

Ett helt jäkla onödigt inlägg från Gonzalo Il Pipita helt klart men jag måste bara rätta dig lite=)

Det Pepe gjorde var fel och det har han sagt själv , men du säger i ditt inlägg att han sparkade honom i ansiktet, men det sitter väl inte på ryggen?

Och angående Real Madrid mot Alcorcón snacket så handlade det inte om vilka spelare som är bäst, utan det handlade om motivation. För du kan väl inte påstå att Rubin Kazans lag är bättre än FC Barcelonas?

_________

Och till några här inne som säger att Puyol är egen produkt som kom till Barcelona som 17-åring, men samtidigt säger att Raúl inte är det är för mig väldigt konstigt.

Tack för mig vänner!
2010-01-27 15:32
elbraco

Jeffren, JDS, Thiago, Gai, med flera kan ta en plats i Getafe. Fråga Soldado!
elbraco
2010-01-27 15:24
Gonzalo Il Pipita
Ditt inlägg är så korkat att jag tänker göra en hel lista som motbevisar dina korkade saker.

1. Ni som har Kaká i laget borde fatta att Messi knappast är medieskygg, bara inte en mediehora.
bara för att det inte finns artiklar om honom där det står hur han umgås med prostituerade på hotellrummet betyder det knappast att han är medieskygg?

2. Är Casillas bättre än Valdés? Ja, men att påstå att Valdés inte håller hög La Liga-klass är bara idiotiskt. Iker kan göra fantastiska räddningar men har också en tendens att tabba sig ibland, t.ex. gå ut och försöka boxa bort bollar i hörnor etc. På det sättet håller Valdés en jämnare nivå.

3.Skyller du Reals förlust mot Alcorcon med att ni spelade med ert B-lag? Ett div.4 lag är alltså bättre än Real Madrids B-lag? T.o.m. ett Barca-fan som jag kan hålla med om att det inte stämmer, men du verkar tro det..?

4. Pepe = Stor och klok? Han sparkade på en liggande spelare i ansiktet...

5.Du säger att det är hyckleri att Barca fostrar sina egna spelare men nämner sedan själv spelare som Xavi, Iniesta, Messi, Pique? Dubbelmoral, dont you think?
Real har väl idag bara Casillas och Guti (som inte finns med i startelvan) i laget som är fostrade själva...Dessutom buar ju Bernabeupubliken ut Guti med jämna mellanrum.

Dessutom skriver du:
"Dem flesta utav spelarna som får chansen platsar väl knappast i Getafe. ".
Dessa spelare antar jag du menar är JDS, Jeffrén etc? Att hacka på dom är väl som att fråga varför Real Madrid Castilla inte är världens bästa lag?

Snart påstår du väl att Canales är Realprodukt med?
Tänk igenom innan du smutsar ner barcaforumet med såna här korkade inlägg.
Annons: