/spanien/barcelona/forum/16111.aspx/spanien/barcelona/forum/16111.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona el Maestro!
2010-04-01 01:17
Ämne: Milito och Yaya känn....
Det ska bli väldig skönt att få se Abidal tillbaka i returmatchen. Jag hade mina aningar om att Maxwell inte skulle hänga med Arsenals snabbe ytter. Mina misstankar besannades.
Barcelona Trippeln
2010-04-01 01:15
tarrak

Ber om ursäkt att jag bad dig att hålla dig lugn...?
Barcelona Rambla~
Gooner_in_spain:

Det är med Hull var bara en gliring från tarrak, det är jag övertygad om. Annars håller jag med honom om att många arsenalfans, inte alla, uppträder väldigt arrogant och ibland nästan lite hatiska här på SF.
Barcelona Ronaldinhoism
Ämne: För retur mötet i Ca....
Jag föredrar faktiskt

Alves Milito Abidal Max.

Tycker Max varit bra även om han är lite efter när Walcott gör mål men Walcott är snabb !

Men vet inte hur han skötte sig för övrigt då jag ine såg matchen men innan kvällens match tycker jag han varit bra.
Spanien Nasri #8
2010-04-01 01:14
Rambla~//

Det som jag tror att många som inte är barcasupportar kan störa sig på är att man verkar ha en agenda att vara en ödmjuk klubb medan fansen sällan är det. Det skär sig i mångas ögon. Lite som när Gerrard eller Rooney går ut med hur mycket de är emot filmningar. Det är liksom kontrasten som blir besvärlig.

Själv tycker jag Barcelona på många plan är en fantastisk klubb med ett otroligt lag - även om jag t.ex. inte har något till övers för era presidentval :)

Blir tufft i returen. Men skönt att hoppet lever.

el Maestro!//

På den punkten har du som tur är helt fel. Marginalen ner till fjärdeplatsen är stor, vi har inte tappat många poäng i ligan utan Fabregas tidigare i vinter och slutspurten på ligan är väldigt tacksam sett till spelschemat. Men om vi fortfarande är med i titelstriden är en annan fråga. Jag sticker ut hakan och säger ja :)
Spanien Cesc Fabregas#4
2010-04-01 01:14
Ämne: Ämne: Fabrega....
Vad hyckla jag om?

Hetfield//

Varför ta ut han när han ändå inte spelar returen och redan var skadad såg inte så illa ut mer än att han halta omkring han slog ju fortfarande passningar när han fick bollen utan att se döende ut.
Gooner_in_spain
2010-04-01 01:13
tarrak// Jag har bläddrat en bra bit härinne på ert forum och kan inte förstå vad det är "ariO" har skrivit som gör dig så in i bomben otroligt frustrerad? Hade ju då aldrig vågat stöta in dig på krogen, vem faskiken vet vad som skett då.. och att du jämför oss med Hull?? Förstår inte ens det argumentet?? Vilken jävla byfåne som helst kan tala om för en vem som var det bättre laget, med hästlängder, idag! Fast, det är väl alltid Barca??

Det finns nog inget lag i världen som möter Barca med sitt egna spel... Man anpassar sig helt enkelt efter Barcas, så pass duktiga är ni..

Men för delen jämföra oss med Hull?? Varför har pressen målat upp denn match som "matchen mellan dom mest skönspelande lagen"?? Arsenal kan i sina stunder spela riktigt trevlig fotboll men är just nu tyvärr ganska långt efter Barcelona.. Förhoppningsvis kommer detta med tiden!

Dessutom är det trist att se att du drar alla Arsenal-supportrar över en kamm.. Sist vi möttes var 06, kan väl inte ha provocerat dig så värst mkt därimellan?
Barcelona Rambla~
2010-04-01 01:12
Ämne: Milito och Yaya känn....
Långbollarna, hö hö....
Spanien Cesc Fabregas#4
2010-04-01 01:11
Ämne: Ämne: Måste b....
Här är en till kille som inte har koll, vi ligger med chans på liga titlen 4an är typ 10 p bakom oss har du sett Arsenals enkla spelschema? tror ej det enda plumparna kan var Man City hemma eller Tottenham borta.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-04-01 01:11
Milito och Yaya känns säkrare än Milito och Marquez för nästa match. Men det kommer nog ändå bli Milito och Marquez.

Men som sagt, så länge Dani Alves startar i backlinjen så lär vi vinna matchen så som vi spelade idag. De 3 andra backarna ska bara ta emot långbollarna från Arsenal och passa vidare.
Barcelona Rambla~
2010-04-01 01:10
Ämne: Fabregas mådde helt ....
Sluta hyckla nu va.
Barcelona Hetfield
2010-04-01 01:09
Cesc Fabregas 4

Du kallar oss för "högmodiga" när ni skrev en massa dynga och sprutade ut en massa artiklar om hur ni skulle krossa oss

Hypocrite..

Man kan ändå ta ut en spelare även om man har gjort 3 byten..
Spanien Cesc Fabregas#4
Fabregas mådde helt bra innan han slog ihop med Puyol vid straffen vilket kan ha orsakat skadan så att Wenger chansar med han är bara löjligt. Återigen get your facts straigh han tränar Arsenal och inte Barca så varför tar ni åt er?
Barcelona el Maestro!
Ämne: Måste bara komma til....
Det är kanske svårt att ta det som Arsenal supporter men om Cesc blir borta i resten av säsongen tillsammans med de övriga skadorna, är jag inte säker på att Arsenal klarar av ens 4:e platsen.
Barcelona Rambla~
Ja, några kanske skriver onödiga saker om Wenger. Personligen kan jag inte bry mig mindre. Det är upp till honom hur han tacklar skadeproblem i sitt lag. Annars kan man ju bara konstatera att när det var så tätt inpå att Cesc kunde spela eller inte, det handlade om de sista 24 timmarna om han kunde spela, så tog Wenger en stor risk.

Du behöver inte bli så uppörd över vad några få tycker.
Barcelona Xaviii
2010-04-01 01:08
För retur mötet i Camp Nou vilken backlinje föredrar ni?
Alves Yaya Milito Abidal/Maxwell
Alves Milito Marques Abidal/Maxwell

På nåt sätt känner jag mig säkrare med Yaya och Milito som mittbackspar, den formen Marquez visat dem senaste månaderna håller inte alls.
Barcelona Ronaldinhoism
2010-04-01 01:08
Vi anklagar inte, vi tackar honom innerst inne :D
ari0
2010-04-01 01:05
Måste bara komma tillbaka här för att försvara Wenger.

on whether he regrets playing Fabregas...
I don't know. At the end of the day you have to trust how the player feels and you trust your medical people. There was nothing wrong medically, they told me, and he had a test this morning and said he was ready to play. I haven't spoken to him yet because he has an X-ray - we have to check nothing is wrong with him. I think anyway he is suspended for the second leg and I believe he won't play on Saturday. If it was a muscular injury he would have been better to come off. He wanted to stay on - maybe he thought he would get another penalty.

Sluta skriv så mycket när ni inte har koll. Har sett flera som anklagar Wenger för hans skada.
Barcelona Rambla~
2010-04-01 01:04
Cesc Fabregas#4

Tänka sig, vissa av oss anser att NI är precis lika högmodiga och det är därför många ogillar Arsenal.

Det där med Ferrarin är ju bara lite gliringar du borde tåla inför ett sådant här möte i CL.
Barcelona Ronaldinhoism
2010-04-01 01:03
Ämne: När jag läser vissa ....
Precis!

Cesc varken orsakade eller slog in straffen :)
Barcelona Pep the King
2010-04-01 01:03
Onödigt att chansa med Fabregas.

Wenger=Clown
Spanien Cesc Fabregas#4
2010-04-01 01:01
Ämne: Det är helt sanslöst....
Alla tre bytena var redan gjorda.
Barcelona Barca-nist
2010-04-01 01:00
lameG^

Då har jag fel och det känns för bitchigt!
Barcelona ★Barca★
2010-04-01 01:00
Puyol fick rött kort direkt. Det var Pique som fick gult kort.

Barca spelade sjukt bra i första halvlek fi fan vad vi pressade dom. Dom fick knappt låna bollen.

Tänk om Xavi,Messi och Zlatan hade suttit sina lägen i första halvlek.

Men vi ska vara glada att Zlatan gjorde 2 mål. Han löpte som in i helvete. Han var Het!

Vi tar Arsenal.

God natt:)

Spanien Cesc Fabregas#4
2010-04-01 00:59
När jag läser vissa inlägg här inser jag varför vissa hatar barcelona, det är inte laget utan deras fans med sin högmod. kommentarer som att ni är ferrair och arsenal är killen med ferrari kepsen eller att vi försöker spela attraktivt fotboll men inte lyckas mot stor lagen jisses.

Här kommer lite fakta Arsenal är inte Barcelona vi härmar inte Barcelona på något viss, vi har spelat fotboll på detta viset sen ett par år tillbaka. Vi har spelat ut lag som Milan,Juventus, Real Madrid och Villarreal (när dom var som bäst) ur CL så gå svälj den myten.

Idag mötte vi ett sjukt grymt lag som spelade ut oss ändå står vi där med 2-2 och era två mittbackar som missar returen. Barcelona klubben må vara ödmjuk men ett par fans härinne är stereotypen av såna som inte kan annat om fotboll än laget dom supportar. Visst kommer vi sakna Cesc men vi har klarat oss galant utan han och idag var han inte ens delaktig i spelet.
Barcelona Ronaldinhoism
2010-04-01 00:53
Barca-nist

Puyol fick väl rött direkt?
Då står hans 2 gula kort kvar även efter avstägningen tyvärr.
Barcelona lameG^
2010-04-01 00:52
barca-nist

puyol fick rött så han har ju 2 gula kvar och 1 till så är det avstängning väll?
Barcelona Hetfield
2010-04-01 00:50
Det är helt sanslöst att Wenger inte tog ut Cesc, man kunde se smärtan när han haltade runt omkring, är det verkligen värt att förvärra skadan än att låta honom få spela i några minuter till? Ingen vidare fingertoppskänsla där

Sen kan ni sluta klaga på Henry, vad skulle han göra vid det läget? Hela Barcelona's anfall hade vid det laget stoppats, varken Pedro eller Messi gjorde ett bra arbete där uppe

Pep kunde ju inte räkna med att Arsenal skulle få ett struntmål för att sedan göra ett mål på straff. Med facit i hand så borde han ha tagit in Milito direkt efter 2-0 målet för att stänga till bakåt

Jag är nöjd med matchen, båda lagen har tappat viktiga spelare i returmötet men så är det. Sist men inte minst, jag hoppas att alla kan sluta jämföra Barcelona med Arsenal, de ser tekniska ut pga. de spelar i PL, hade de kommit till Spanien så hade Sevilla/Valencia rullat ut de. Nåja, det är som det är
Barcelona ★Barca★
2010-04-01 00:49
Zlatans andra mål vilket jävla skott. Vilket krut han har!

Zlatan var HET idag. Löp mer Zlatan som du gjorde idag så kommer målen:)
Barcelona -=FCBarcelona=-
2010-04-01 00:48
Rambla~

Jo, målchansutvisning finns i FIFAs reglverk och svenska regler självklart (tidigare hette det frilägesutvisning) men som du säger så är en enkel tackling/kapning, som vanligtvis bara leder till en frispark kan leda till utvisning om motståndaren anses ha en målchans..
Annons: