/spanien/barcelona/forum/16110.aspx/spanien/barcelona/forum/16110.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona westinho
2010-01-25 17:32
Hetfield

Du kanske har missat Ronaldos tidigare efterslängar som gett honom rött kort? Han blir lätt uppretad och då brukar han skada motspelaren - med vilje.
Barcelona Hetfield
2010-01-25 17:27
Pep.G

Du tror väl inte på allvar att C.Ronaldo tänkte "Nu tänker jag bryta näsan på den jäveln"?

Killen som fick smällen drog i hans tröja flera gånger, och han försökte vifta av honom, sen tog han i med armbågen i frustration pga. att domaren inte blåste, men det var nog mer för att få bort honom än skada honom

Så tolkade jag situationen , jag ser inte C.Ronaldo som en ful spelare, han må filma lite alltför mycket, men han skulle aldrig skada någon medvetet , tror jag iallafall
Real Madrid REAL MADRID!
2010-01-25 17:23
ronaldo laddade verkligen också, visst messis tog inte i ansiktet.. men han gjorde det ett antal fler gånger istället!
Barcelona lameG^
2010-01-25 17:22
Rambla

Tycker faktiskt det är goda nyheter att dem alla har 4 gula kort. Dem kommer få sina 5:e gula kort snart och det är under en perfekt tid. Skulle detta ske i slutet så skulle dem kanske missa El classico, Sevilla borta, Villareal borta osv.

Ganska tråkigt när barca spelar 1 match i veckan nu så längtar fan till CL nu:D Men detta är riktigt bra för truppen att vila och ha lugna träningar utan stressa. Mindre skador och utslitna kroppar. Så det är ju positivt. Vi har ju också Afrikanska mästerskapen som är nu så vi har ju fotboll och titta på:D
Barcelona Pep.G
2010-01-25 17:21
REAL MADRID!

Skillnaden där var att Messi inte laddade sin höger armbåge och bröt Sevillaspelarens näsa med den.
Real Madrid REAL MADRID!
2010-01-25 17:19
om det ni nu gör er så arga det ronaldo gjorde, då borde det här göra er lika arga?
Barcelona Pep.G
2010-01-25 17:18
Hetfield

Det handlar inte om vad han gör utanför planen. Det där bryr jag mig inte alls om, men att han som var den största fegisen i Premier League kommer och leker Allan Ballan i Primeran, får mig att bli riktigt arg. Det är hans överspelande på fotbollsplanen som gör mig sjukt arg.
Barcelona DressedInBlauGrana
2010-01-25 17:06
Feliz cumpleaño maestro Xavi Hernandez.
Barcelona Hetfield
2010-01-25 17:04
Jag förstår ärligt talat inte varför folk stör sig på vad fotbollsspelare gör utanför planen, t.ex: Cristiano Ronaldo, han är kanske aningen feminin , men han är en väldigt begåvad spelare, och han bidrar med mycket på planen

Varför inte bara acceptera det istället för att kasta skit på andra spelare
Barcelona Pep.G
2010-01-25 16:46
Haha, det är sjukt hur mycket C.R spelar över här i La Liga. I England var han en bitch som inte ens vågade höja rösten. Engelsmännen där hade örfilat den skitungen. Det är dags för spelarna i den spanska ligan och bli lite aggresivare av sig. Hade t.ex C.R gjort så mot någon spelare i t.ex Sunderland så hade han verkligen fått stryk.
Real Madrid Blabla
2010-01-25 16:28
Haha tungt juh för att vara högerback
Barcelona Rambla~
2010-01-25 15:18
Puyi, Piqué och Busquets står alla på 4 gula kort enligt officiella hemsidans statistik. Lite oroväckande.

Alves 6 assists så här långt. Det är riktigt bra.
Barcelona ocbgb
2010-01-25 15:12
eller så åker ni bara ner och går runt bland hostelsen som ligger längs ramblan, finns säkert ett tjugotal, har bott i barce ett par år och alla vänner som inte ville sova på soffan utan bo på hostel åkte bara ner och tog ett rum. har gjort likadant alla gånger, fem sex kanske, jag vart där efter jag flyttade hem (2005), kostar mellan 15-20eur per skalle och rummen brukar vara två våningssängar men är man två vänner så fylls inte övriga platser ut utan man har rummet själv. rummen brukar vara ganska skabbiga men man är som sagt inte i barca för att sova.

och lägg ner snacket om yaya vs busi, det spelar ingen som helst roll vem som spelar bara laget vinner. barcamentaliteten kanske inte passar yaya så bra längre, tio ggr hellre en la masia-produkt som presterar likvärdigt och som får spela sig bättre än någon som gnäller om speltid.
Barcelona Puyi_5 (D.E.P. Puerta)
2010-01-25 14:36
Hetfield

Det är en annan Marc, Muniesa är äldre och är med i La clase del Ronaldinho, tre minuter in i denna länk..
2010-01-25 13:58
Ämne: Tjena. Finns det nån....
Funkar inte att skicka PM just nu hos mig men här har du en länk, den här sidan är bra. Så vitt jag vet.
Blir ju dyrare ju färre ni är och därmed billigare ju fler ni är i en lägenhet.. Men kolla igenom sidan..

Länken
Barcelona Port Olímpic.
2010-01-25 13:46
Inget Barca-relaterat direkt men tänker någon se storkvarten Egypten - Kamerun i Eurosport kl 17? Det är dags för vår gamla legend och lejon Samuel Eto'o att visa vägen för sitt Kamerun.
Barcelona Hetfield
2010-01-25 13:07
El Flaco

Jävlar, Xavi var bara 24 år, och rätta mig om jag har fel, men visst är Muniesa en av ungarna?

Det är skönt att se alla barca spelarna (finns flera delar med olika spelare) vara så faderliga mot ungarna

Hoppas att de gör nya delar, hade varit kul att få se Messi

Och sist men inte minst...Iniesta hade hår!
Barcelona Maestro nr. uno
2010-01-25 12:20
Jag begriper mig inte på folk som kan hävda att Ronaldos utvisningen var felaktigt. Det var en solklar utvisning enligt mig. Killen han slog är ute ur spel på ett par veckor. Han bröt näsan.

Vare sig man är supporter till Real eller inte så måste man nog inse att man som spelare inte kan agera på detta sätt som Ronaldo agerade. Det var lite "mini Pepe" agerande över det hela. Är det så man agerar i Portugal, kanske?
Jag tror inte att han skulle agera likadant i Man United. Där finns det nog ordentligt med disciplin. Sir Alex hade kastat en och annan skor på honom ;-).
Barcelona MSL#666 !2-6!
2010-01-25 11:56
sry dubbel!
Barcelona MSL#666 !2-6!
2010-01-25 11:56
★Barca★

Ja någon match extra borde han få tycker jag, tycker personligen att de ser ut som att han laddar upp armbågen, men men, bara vad jag tycker o vet inte om någon såg saken som jag gjorde de!

Edit: Kollade igen o tycker att man ser att han tittar sig bakåt o ser vart han har Malaga spelarn o sen kommer armbågen!
2010-01-25 11:54
Ämne: Tjena. Finns det nån....
Ska du åka själv eller ska du åka med några kompisar? Om du åker med några andra så rekommenderar jag starkt att du hyr en lägenhet istället. Jag ska iväg med familj och vänner i april, per person blir det, för 8 nätter, 1500 kr. Och lägenheten ligger en gatan ifrån La Rambla...

Hör av dig med ett PM om du vill ha länk.
2010-01-25 11:45
dubbel...
Barcelona ★Barca★
2010-01-25 11:37
Hoppas han får många matchers avstängning.
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-01-25 11:15
Grattis Xavi Hernandez Creus!
Barcelona Rambla~
2010-01-25 11:10
Felicidades Xavi!
Barcelona el Flaco - El Movimiento 2-6 de Mayo
2010-01-25 10:57
Här är del 2.
2010-01-25 10:56
Förresten, Xavi fyller idag 30 år. Hans mål i helgen mot Valladolid var en skaplig present i förskott.

Se länktips. Där kan ni se kungen från Terrassa tillsammans med Iniesta lära ut till småbarn från La Masia hur man ska spela på mittfältet, hur man slår passningar i djupled och hur man behåller bollen under press. Inspelat under sommaren 2005 efter ligaguldet.
2010-01-25 10:25
Ämne: Jag har länge haft Y....*Lol, co-sign och applåderar detta inlägget*
Barcelona Barcadinho.
2010-01-25 10:04
Försök och urskilja dessa två fakta, även om det är svårt.

Det ena – Yaya är en bänkare nu för tiden och har tappat sin form till en viss grad.

Det andra – Busquets har gjort ett riktigt bra jobb under hösten och förtjänar tränarens förtroende.
Barcelona Maestro nr. uno
2010-01-25 08:41
tarrak//
Jag håller med dig där. Ibland undrar man om vissa hejar på enskilda spelare eller klubben.
För mig kvittar det om Yaya Toure stannar eller om han sticker till Premier League i juni då han ofta har flörtat med andra klubbar.
Så här är det, spelare kommer och går men klubben kommer alltid att finnas som den är. Busquets är egen produkt och lär stanna i klubben så länge han presterar och som klubben vill ha. Han är ung och utvecklas i takt med att han får speltid. Vad jag förstår har Busquets ingenting emot att rotera med Yaya Toure. Yaya däremot vill liksom den ökände Robinho spela i varje match, annars kvittar det, känns det som. Om så är i fallet kan han lika gärna dra för min del. Jag gråter inte.
Annons: