/spanien/barcelona/forum/16107.aspx/spanien/barcelona/forum/16107.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Criff
2010-01-26 18:51
Spanska fotbollsförbundet har gjort det igen!!

Ronaldo fick HELA 6300:- svenska riksdaler i böter för situationen i helgen.

Det lär säkert göra så en utav världens bäst betalda fotbollsspelare tänker om....
Barcelona ★Barca★
2010-01-26 18:49
Real Madrid king 4ever

Skulle lätt vilja ha Casillias. En grym målvakt är han!
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-01-26 18:47
Med all respekt för Valdés och hans två magiska CL-finaler och diverse clasicos, så föredrar jag Casillas alla dagar i veckan.
Barcelona MSL#666 !2-6!
2010-01-26 18:44
Håller med dom andra o säger Casillas!
Barcelona Gus
2010-01-26 18:42
casillas.
Barcelona Jax12
2010-01-26 18:42
Higuain möjligtvis. Vet att många kanske skulle säga Casillas men jag gillar verkligen Valdes så det e svårt...
Barcelona lameG^
2010-01-26 18:41
Casillas
Real Madrid king 4ever
2010-01-26 18:31
Om ni skulle få välja en spelare från Real Madrid till FCBarcelona , vem skulle ni tagit.Alltså nu menar jag inte personlighet och så bara hur man spelar.Från barca skulle jag tagi Xavi direkt.
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-01-26 18:22
"Spanska tidningar har idag vevat videosekvenser på när Leo Messi i en match mot Sevilla gör en liknande sak. Marc Valiente i Sevilla rycker i Messi som svarar med en armrörelse rätt i ansiktet på spelaren, domslut då? Gult kort till Valiente. Larvig jämförelse eller inte - den är dock intressant att ta sig en närmare titt på i detta fall."
Herrejesus vad löjliga dom är. Jämförde de två sekvenserna och Messis tröja blir nästan avsliten bokstavligen talat, han stannar upp efter att ha tröttnat efter 5 sek. Solklar gult kotr till Valiente. Malaga spelaren fasthåller LITE på magen, Ronaldo kollar snett bakåt lite snabbt, slår till. Plus så fick Malaga spelaren gult kort OCH domaren lät spelet gå vidare, för hade bara Cristiano fortsatt lite till hade han varit fri, men nej, han råkade/valde slå till motståndaren och det blev som det blev. Så ja Kviborg, VÄLDIGT LARVIG JÄMFÖRELSE.

Alltså slutsats, Valiente och Malaga spelaren fick samma domslut, Messi och CR fick olika för att Cristiano BRÖT NÄSAN på motståndaren. Så enkelt är det.
Barcelona petersays
2010-01-26 18:05
"Även fast jag tycker det låter lite gammalt, en riktig supertalang ska ha en startplats när han är kanske 20."

Osäker på vad du syftar på i detta fall. Om du menar att man kastar bort en del av spelarens potential genom att vänta för länge med att ge honom chansen så är jag med.

Om du istället menar att "om man inte har en startplats vid 20 är man ingen supertalang" så är jag inte med.

Utan att rikta mig till någon alls så tycker jag att det i mångt och mycket är lite för stor åldersfixering. Har inte spelaren crackat vid 22 är det i princip för sent. Håller inte alls med såna åsikter. Åldern är förhållandevis irrelevant. Visst, det är skillnad på att vara 21 och 31, men små variationer i ålder gör ingen skillnad alls. För mig kan en 25-årig spelare vara lika "lovande" som en 20-åring. Den mänskliga kroppens fysik och förmåga beror på så otroligt många variabler där små åldersvariationer knappast utgör den största. Diet, träning (när började spelaren träna, hur ofta har han tränat regelbundet), anlag mm.

Hur länge en spelare kan hålla på, och när den är som mest fit, avgörs av spelaren själv och fyscoacherna..inte av en siffra i passet.

Sedan är det så mycket annat förutom fysik med. En 20-åring spelar ofta ganska förhatat och saknar erfarenhet och spelförståelse som en 27-åring kan ha.

Well, det jag egentligen vill få sagt är väl att man kanske inte ska stirra sig blind på födelsetalet. Xavi t.ex. tycker jag har varit som absolut bäst de senaste tre-fyra åren. Jag ser ingen anledning att sätta den där enorma pressen på unga spelare att de måste ha presenterat sig själva och presterat i startelvan innan en viss ålder. Tålamod. En dygd!
Xavi+Iniesta+Messi+Ibra+Henry=Magi
2010-01-26 17:32
lameG^

Aa, håller med typsik nr 9.
Tor själv starkt på Juvenil Bs Gerard Delofe, bara 15 år.
Barcelona lameG^
2010-01-26 16:59
Fan vad gött att Rochina nätade. Han skulle nog passa perfekt som Ibras ersättare. Stark,snabb,grym teknik.

Bojan är bättre som ytter så låt han spela där. Pep har ju fattat det nu och låtit Bojan göra inhopp som vänsterytter nu. Hoppas bara att Bojan tar vara på varje inhopp och försöker göra nått med bollen och inte passa vidare direkt.
Xavi+Iniesta+Messi+Ibra+Henry=Magi
2010-01-26 16:55
Barca Atletics och Juvenil As supertalang Ruben Rochina som har varit skadad ett tag, gjorde comeback i helgen vs. UD Poblence, en match man vann med 3-0. Rochina gjorde 2 mål och blev utsedd till MOM av Totalbarca.com.
Barcelona L.A.M. Nr 10
2010-01-26 16:45
Förresten, det är konstigt att Real inte spelar två hemma eller bortamatcher irad.

Barca gör t. ex det. Det är meningen att alla lag ska göra det eftersom att ligan börjar om nu, kan man säga.

Barcelona kommer t. ex både börja ligan och avsluta ligan på hemmaplan. Det är därför man nu spelar två bortamatcher irad. Men ändå så stämmer det, eftersom att Real mötte Depor på hemmagräs första matchen och nu ska man möta de på bortagräs.

Kan någon förklara hur det här hänger ihop?
elbraco
2010-01-26 16:41
Håller med HEtfield, varför lägga massa miljoner på spelare som Fabregas när La masia producerar spelare som xavi, iniesta, busquets. Låt han bli en ikon i Arsenal iställe.t..
Barcelona Pep the King
2010-01-26 16:37
Hahaha
Barcelona Jax12
2010-01-26 16:31
Känns som ett bra läge att rycka ytterligare för Barca i helgen!
Barcelona Puyi_5 (D.E.P. Puerta)
2010-01-26 16:27
Pepe fick 10 tror jag, han skulle ha fått en säsong. Absolut inte livstid, konsekvenserna blev inte så farliga för han som blev sparkad.
Barcelona L.A.M. Nr 10
2010-01-26 16:25
Allan14//

Exakt, om inte JDS eller Thiago utvecklas tillräckligt så ska vi ju defenitivt köpa in en stjärna, exempelvis Cesc. Men jag tror mycket på de här två och jag ser ingen anledning varför inte någon av dem skulle kunna ta över efter Xavi.

Angående Ronaldo så är det ju självklart att han ska bli avstängd för det där, och jag tycker straffet var för lite. Jag tycker det hade varit lagom med kanske 4 matcher med tanke på att motståndaren måste vila 2 matcher också.
Två matcher är bara en match mer än vad han skulle ha fått, eftersom man får en match automatiskt.

Sedan så skulle ju Pepe ha blivit avstängd jag vet inte hur länge. Kanske inte livstid, det hade varit lite väl hårt. Men i alla fall kanske 15 matcher minst då jag tror att han bara fick åtta
2010-01-26 16:23
Espanyol har nog inget emot att förlora mot de vita..
Barcelona Jax12
2010-01-26 16:21
Kan bli jobbit för Real borta mot Deportivo! Har för mig att dom inte vunnit där på många år samtidigt som Deportivo känns starkare än på länge. Espanyol ställs Real mot därefter och med den formen dom har borde dom nog klara sig utan Ronaldo.
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-01-26 16:17
★Barca★

Måste hålla med! hur kan man inte avsky en spelare som honom (Cristiano Ronaldo) ?
Barcelona ★Barca★
2010-01-26 16:14
Skönt att Ronaldo missar 2 matcher. Grabben tänker på sig själv mer än laget.

Barcelona Joan Gamper 1899
2010-01-26 16:13
Jax12

Inte bara föratt jag är Barcafan, men helt ärligt så borde Pepe ha fått livstidssavstängning. Sånt är oacceptabelt!
2010-01-26 16:10
Tycker han hade skulle få minst 4 för konsekvenserna efter armbågen på dansken. Bruten näsa liksom...

Och Pepe borde fått många fler matcher plus extremt kraftiga böter.
Barcelona Jax12
2010-01-26 16:08
Skönt att slippa se honom ett tag :p

Såg dock att det var snack om 4-12 matcher, vilket hade känts lite överdrivet med tanke på att Pepe bara fick 8 matcher för sitt psykryck.
2010-01-26 16:04
Ronaldo avstängd 2 matcher.. Enligt SPORT.es
Barcelona Allan14
2010-01-26 15:59
L.A.M Nr 10//

Jo men om inte JDS eller Thiago passar in så blir det ju Fabregas, Dessutom tror jag att Fabregas kommer att vilja flytta till Barca.
Barcelona Jax12
2010-01-26 15:58
Någon som vet något om Real Sociedads målvakt Claudio Bravo?
Barcelona L.A.M. Nr 10
2010-01-26 15:47
Angående ersättare till Xavi:

Jag tror mycket väl att Jonathan dos Santos eller Thiago kan ersätta Xavi. De flesta härinne. inklusive mig, tror att Xavi kommer att hålla på med fotboll och hålla en hög nivå i 3-4 år till.

Då passar det ju perfekt att låta Thiago och JDS få några minuter den här säsongen. Nästa år lite mer och säsongen efter det så får de rotera på allvar. Så om vi säger att Xavi slutar om tre säsonger. Då är JDS 23 år gammal och Thiago 22. Då är de i en perfekt ålder och då kan någon av de ta över efter Xavi.

Även fast jag tycker det låter lite gammalt, en riktig supertalang ska ha en startplats när han är kanske 20.

Men vi har ju som sagt Xavi och Iniesta på mitten, då ska det faktiskt vara svårt/ta tid för en yngling att ta plats.

Det jag vill säga är att vi inte behöver någon Fabregas. Vi har JDS och Thiago, och dom ska vi skola in försiktigt.
Annons: