/spanien/barcelona/forum/16106.aspx/spanien/barcelona/forum/16106.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
jeffren
4/27/2010 11:27
Jag tycker så här:Matchen mot Inter (borta) var en usel match ifrån Barcelonas håll,tycker sedan Inter att dom gjorde en super match så grattis till dem men det var Barcelona som var dåliga. Matchen i morogn kommer bli tuff (och det vet alla som kan fotboll)

De första 20 kommer bli helt avgörande (inte första kvarten)som Inter kommer att tro (för om Inter klarar första kvarten kommer dom andas ut lite) men det är då Barca kommer börja ge gärnet för då har tiden verkligen börjat ticka åt Inters håll.

Viktiga i morgon är att hålla koll på Eto för han kommer få lägen ligga och lura och vänta på en smör pass (för det är Eto bäst på i världen)

Sedan får vi inte slarva med passningarna så som vi gjorde senast i Milano för då åker vi ut (med all rätt)

Tycker helt klart att Henry skall spela centralt ist för Ibra sedan ha Jeffren ist för Pedro

Att ha Henry mot monstret lusio (eller hur han stavar sitt namn)vore en vinnst för Barcelona

Sedan hoppas jag att Toure spelar mittback ist för Milto som gjorde en dålig innsats (gillar honom annars) men han var för seg (kanske hade en dålig dag i och för sig) men känns bättre med Toure minns hans innsats som mittback förra året mot Chelsea i London det var mycket tack vare honom allt gick som det gjorde:-)

Visca Barca

Visca Barca
Barcelona Hetfield
4/27/2010 11:14
Till redaktion:

Kan vi inte bara göra en regel att om man skriver onödigt långa meningar så får man en varning eller spärr?

Det är otroligt jobbigt när en idiot förstör designen så fort vi gör mål, och är tvungen att skriva : MÅÅÅL....osv
Barcelona -=FCBarcelona=-
4/27/2010 11:08
//Gonzalo IL Pipita | "Hombre"

sluta jämför varje situation med en annan, snejder va ju knappast ute efter bollen eller hur? sen att alves förstärker är inte nån anledning till att inte döma straff, han blir klart och tydligt träffad bakifrån.. läs regelboken om du inte tror mig.

och vi fick värre saker emot oss den kvällen som offside mål, men vi e inte galna för d, de flesta tycker nog att Barca spelade dåligt den kvällen och inter förtjänade att vinna men inte med 3-1.
Barcelona Hetfield
4/27/2010 11:06
Ravo

Första mötet i Camp Nou mot Chelsea slutade 0-0, det går inte att jämföra med mötet mot Inter, det är ett mycket prekärt läge

Man kan mer eller mindre tacka och bocka om vi släpper in 2 mål, men lyckas vi döda deras mittfält samtidigt som Messi och Zlatan har en bra dag..ja då är allt möjligt
Barcelona Ravo
4/27/2010 10:57
Ämne: Har ni redan glömt C....
Du verkar ha glömt matchen mellan barcelona-chealsea.. patetisk du är. Tänk på att man spelar två mathcer, när man spelade i Camp Nou hade barca domaren emot sig. Chelsea skulle ha fått två röda och barcelona skulle haft 1-2 straffar. Tänk dig det här om chelsea hade fått två av deras ordinare spelar utvisade, fråga inte vem kommer inte ihåg vilka de va, så skulle de ha krossat chelsea. Men när man är emot barca så kommer man inte ihåg första matchen verkar det som, rättvisa skippades så lägg ner de bara. Chelsea hade domaren på sin sida första matchen o barca på sin sida andra matchen. Finns en fotbollsgud iallafall :)
jeffren
4/27/2010 10:49
Real Betis ett klassiskt lag så tror det finns en del supportrar inom Sverige
Barcelona Boixos Nois 81
4/27/2010 10:33
Ämne: Har ni redan glömt C....
Inget illa menat...men finns det verkligen folk som håller på Real Betis i Sverige?

jeffren
4/27/2010 09:49
Håller med tycker Henry skall starta så vi får djupleds spel, tycker inte att Ibra skall starta i morgon
Barcelona Noissde
4/27/2010 09:42
Fattar inte varför Barca inte omedelbart förlänger med Dani Alves..
Tjugonio
4/27/2010 09:36
God morgon;
Någon som vet, på ett ungefär, hur Barca kommer att starta på Onsdag?
Mvh
Barcelona Visca Barca
4/27/2010 09:33
Ärligt talat grabbar jag vill fan se Henry imorgon, man har saknat hans ständiga djupledslöpningar som han tog hela tiden mot Xerez. själklart är Pedro grym men det känns som det är Henry som borde spela denna match. Eller vad tycker ni?
jeffren
4/27/2010 09:22
Nu är jag så nervös igen inför morgon dagen:-) Ärligt vad tror ni vänner om matchen i morgon? Hur tror Ni Pep kommer ställa upp sin elva?

Visca Barca
Barcelona Criff
4/27/2010 08:28
Radical - El Maestro Kaká!,
Kan det vara precis det som Gonzalo IL Pipita | "Hombre" skriver om?
Att man försöker skapa sig egna regler i regelboken?

Så att en Madridista ska sitta och läxa upp Cules att vi försöker skapa egna regler är bara skämmigt i sammanhanget. Är man Madridista ska man bara helt enkelt vara tyst i vissa situationer. Så enkelt är det.
Barcelona L.A.M Nr 10
4/27/2010 08:14
Criff

Mycket bra inlägg. Sa precis allting som jag tänkte om det här. Härligt!
Barcelona Criff
4/27/2010 08:08
Och varför behöver man det? Och varför har inget annat lag det?
Real Madrid Radical - El Maestro Kaká!
4/27/2010 08:02
Ämne: Gonzalo IL Pipita | ....
Domaren som är anställd av oss ska bara ge så mycket information om regelförändringar och liknande som möjligt.
Barcelona Criff
4/27/2010 07:43
Gonzalo IL Pipita | "Hombre",
Hur är det för ditt eget lag då? Försöker ni inte skapa egna regler i regelboken? Och tror ni inte att ni är untouchable?
Jag menar sist jag kollade är det bara Real Madrid som har en officiell post inom klubben där man har anställt en före detta domare som ska se över domarna.

Du verkar ju inte ha så mycket koll om du tycker Barca pressar domare, när det var Madrid som skapade Villarato och allt gnällande på domarna från början.
Men självklart så dem som gnäller högst, får alltid mest. Och det såg vi i fallet Albiol, som fick sitt gula kort upphävt. Medans Alves inte fick det. Samma med Kameni som kan kopplas direkt tillbaks till att det var för att förstöra för Barcelona.

Sen att Ronaldo är en större diva än Messi finns det inga tvivel om. Kommer inte ihåg var jag läste detta, men nu bara för några matcher sen gjorde Messi en intervju precis när han skulle gå av planen.
Intervjuaren frågade, "Hur känns det att vara Messi?"
Svar: "Haha ja, jag vet inte riktigt, jag vet ju bara hur det är att vara Messi för det är ju jag." Nåt liknande i den stilen.
Medans Ronaldo fick också frågan precis när han skulle gå av planen.
Svar: "Det känns fantastiskt, alla vill vara mig eller vara som mig."

OCh sen det här skänkandes av straffar, sist jag såg Ronaldo skulle lägga en straff började han bråka med Alonso om vem som skulle ta den, och det slutade med att Ronaldo gick iväg gråtfärdig och sket i att fira målet med Alonso efter han satt straffen.

Har aldrig sett Messi göra det. Om du har bevis på något annat så skicka gärna det.

Sen måste jag också säga att dina inlägg är skrivna med så mycket Real Madrid glasögon att det nästan känns provocerande. För hur kan du sitta och uttala dig om domare och annat och slänga dynga över andra spelare, när ditt eget lag är värst i alla kategorier? Helt otroligt.
Cm-94/Inter
4/27/2010 07:33
Maicon är till 100% spelklar. Han har tränat bra och allt så det funkar nog. Sneijder är det 50/50 just idag men ge han lite sprutor så springer han nog bra igen :)
Barcelona Mojito
4/27/2010 07:28
Gonzalo

Jag håller med, både Messi och Ronaldo är divor.

Messi i det avseendet om man relaterar till att ordet diva kommer från ordet divine = gudomlig.

Ronaldo i det avseendet att ordet diva är nära besläktat med ordet prima donna...

Det som utmärker stora spelare är ett stort självförtroende vilket är förknippat med ett stort ego. Detta går hand i hand när man tittar på de som ansetts vara bäst i världen från period till period. Då snackar vi PÅ planen.

Ronaldos alla uttalanden (jag orkar inte skriva ner allihop) gör dock att han framstår som en mycket större diva utanför planen. Ödmjukhet är väl inte hans mest starka sida om man säger så...
Barcelona tano
4/27/2010 02:28
Ämne: Nu vet jag inte vad ....Jag brukar ofta vara ganska tolerant med att fans har en egocentrerad bild, sett utifrån det egna laget, men detta inlägg var bland det löjligaste jag läst.

Hur kan någon från Real Madrid på allvar komma med argumentet att Barcas supportrar har egna regelbäcker? Alltså ALLVARLIGT är ni så totalt världsfrånvända att ni inte ser hur ni själva beter er?

Det är helt klart att fans från båda lagen ser på situationerna i matcherna med påverkan från dit hjärtat klappar. Bedömningar i matcher är sällan svart och vitt, därför kommer dem alltid kritiseras. Tål man som motståndarfans inte läsa disskussionerna om detta, ska man hålla sig undan.

Däremot finns det situationer där en repris tydligt kan visa vad som är rätt och fel, t.ex. en solklar offside. Då är det självklart att extra mycket klagomål kommer uttryckas. Men som sagt, är man för egocentrerad och är Real supporter bör man stanna på Puertan vid dessa tillfällen.
Delarocha
4/27/2010 02:09
Varför kan inte folk bete sig och skriva fullständiga meningar här inne? Får huvudvärk bara av att försöka förstå vissa inlägg.
space
4/27/2010 02:02
Har ni redan glömt Chelsea - barcelona?
Patetiska ni är.

Såg att någon länkade om cruyff intervju , angående om domarna.

Varför nämnde han aldrig något om Domaren mellan chelsea - barcelona?..

jävla hycklare han är.
Barcelona ★Sami★
4/27/2010 00:53
Får vi in ett tidigt mål så kan allt hända:)

Barcelona F_C_B
4/27/2010 00:52
På tal om filmningar så borde väl Messi fått gult kort här för filmning? Haha en sån stor spelare
Barcelona NoGo™
4/27/2010 00:44
Tycker inte den där diskussionen leder någon vart så det kanske dags att lägga ner innan det går över styr, det har har ju en tendens att bli så.
Gonzalo IL Pipita | "Hombre"
4/27/2010 00:38
"Och när Messi ser Ibra i nöd,vad gör han? Jo han skänker straffen och veckan däreften stänker Ibra 2 mål mot Arsenal."

Är du seriös trippeln?

Varje match som Ronaldo gjort mål så har han skänkt en straff, jag tror han har skänkt 4 straffar denna säsong, 3 till kaka och 1 till Alonso.
Jag tror Messi skänkte straffen till Zlatan mot sin vilja, han vägrade låta Ibra ta en frispark mot Zaragoza trots att lagkamraterna försökte få honom att låta ibra ta den.

Nu kan du givetvis inte svara på mitt inlägg, men jag hoppas spärren får dig att tänka igenom både en och 2 gånger över ditt ogenomtänkta inlägg.

För att sammanfatta allt:

Messi=DIVA
Ronaldo=DIVA

Båda är världens bästa spelare just nu, båda är dem bästa spelarna dem 2 senaste åren, varför ska man tjata om att dem är divor, även fast dem är divor så är dem bäst i världen!

Nuff said!
Zero Pulse
4/27/2010 00:29
Jag hittade detta också (se länk). Någon har högst troligen hunnit före men det var en fin liten film: The comeback: two goals to reach Madrid.

:)
Barcelona Trippeln
4/27/2010 00:23
Och du fortsätter givetvis med den nivå du brukar hålla här inne. Tydliga problem med att acceptera utomstående, använder forumet som en chatt trots två varningar och bidrar inte alls med något vettigt. Att du sen visar att du har flera användare för att komma runt dem spärrar du får på den här användaren, är även det ganska lågt, tycker du inte det? IP-spärrad ett dygn. God natt. /Mod
Barcelona Barca-nist
4/27/2010 00:22
godnatt
Gonzalo IL Pipita | "Hombre"
4/27/2010 00:16
Nu vet jag inte vad Addidas skrev som gjorde er upprörda, men försöker ni övertyga honom att Alves ska ha straff?

Jag kan ärligt säga att jag trodde det var straff innan reprisen, men när jag såg reprisen så man att sneijder stoppade sig själv i sista sekund, men hur kan alves lyckas ramla?

Jag tror inte någon människa skulle kunna tappa balansen på detta sätt som Alves gjorde, likaså Xavis filmning mot espanyol.

Jag tror ifall ni hade fått straff emot er på dessa situationer hade ni blivit galna, men tyvärr så har ni den syn att barca har egna regler i regelboken och är untouchable, inte bara ni, även pep och Xavi.

EDIT: Jag är inte här för att provocera, endast diskutera, ni som tycker att mitt inlägg är provocerande, ignorera det.
Annons: